SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda Yeti dokáže v teréne viac, ako odvaha bežného šoféra (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ja len predvadzaci jazdu 150 koni diesel manual a ten motor je super / aj v testoch ho velmi chvalia/ a mne sa to celkom paci keby som nemal sportage a kupoval by som auto tak by bol favorit ma to podvozk outlenderu takze dost velky razvor cize dost priestoru ma to velmi dobry pohon 4X4 a solidne jazdne vlastnosti. neviem benzin som sa nevozil a diesellen cca 5 km. kamos ho ide kupit /diesel/ tak uvidime
kamaro11
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

proti gustu ziaden disputat ako sa vravi. velmi mi vadilo ako sa naklana pri zatackach, ale asi som len nie na to zvyknuty. v kazdom pripade, pokial to vezmes tak vela stastnych kilometrov ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zle citas ja to nekupujem nepotrebujem nove auto mam 1.5 roka stare sportage naklana sa skoro tak ako kazde suv neviem interier v pohode materiali pre mna fajn sedacky dobre priestor mozno najvacsi zo svojej kategorie . motor /TEN si neskusil/ velmi dobry urcite lepsi ako dvojlitre od kii forda a wv /tie poznam preto pisem/ urcite sa najdu chyby aj u asx ale kto ich nema. podvozok len od dealera ale pri mode looc rozdelena sila na obe napravy rovnako /myslim ze funguje do 50 km/h/ neviem viezol som sa v tej verzii za 20 600€ pre mna plne dostacujuca vybava /nechyba mi cuvacia kamera a ine serepeticky/ a neviem ci za tuto cenu kupis suv 4x4 v takej vybave /vynimka duster/. skoda ze si jazdil benzin ak budes mat moznost skus diesel. ale ako hovoris proti gustu ziadny disputat. ja sa uz asi nehodim do tychto diskusii lebo som tvrdy odporca automatov a co tu citam drviva vacsina ich velmi chvali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mal som to pozicane z pozicovne, a tiez preferujem manual pred automatom, uz len pre pozitok z jazdy. jazdim na legacy 2006 2.0r, bilstein suspensions, swaybar takze to sa len tak nenahne ;) preto som bol trochu mimo z tolkeho pohybu v zatackach ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

subaru je subaru a zvlast z bilsteinom /mals som ich na skode 130 este kym som skusal trochu zavodne nahanat skodovku po sotolinkach/ len mam pocit ze legacy je malo nizsie ako asx ale mozem sa mylit.rad by son si skusil subaru XV. to sa mi paci len u subaru ma odrazuje ten servis ale to mam len z agentury JPP
opity jano 3
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skor novy duster za 15 litrov to je delo.

ale ked uz porovnanie:
Akčný model Yeti MAX už od 16 617 € vs Honda CR-V 2013 20 990 EUR
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked toto dokaze viac

ako si trufne sofer, tak s foresterom sa da ist potom na Rysy a s Nivou na Mt.BLanc
Zase klasicka skodovka s trikom "uz od" , ked sa tam nahadze doplnkova vybava, ktoru ma konkurencia uz v zaklade, dostaneme sa s cenou niekam do (|)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

táto je krajšia

(_l_)
tvoja je taká, anoretická
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale on asi myslel na zrnko, sak vies
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pripadne tutaj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

"Majsterko" Kabáň

pridal vzadu "svoje trojuholníky" a predok úúúplne dod,bal - pardón - "dokabáňoval" ! A sprostá slovač považuje Škodofku stále za svoju značku - čo na tom , že je ***** predražená.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

HALDEX5

Je lepší H5? Kolko % ide na predok a kolko na zadok? VYužijete aj H5 an suchu napríklad v zákrute?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kratsi servisny interval je lepsi?

ja by som skor privital dlhsi cas medzi navstevami servisu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak to si precitaj o niektorych renaultoch teraz, ze dali myslim tie 1.6 benzin s intervalom 30.000km.
Ale zalezi na tom ake mal doteraz, lebo pri benzine mat napr 20t km je uz podla mna na hrane, 15tisic je pravdepodobne este lepsie.
Inak napr aj renault vraj to spravil koli tomu, ze im to pomohol pre "ekologicke" oznacenie euro5(ale v tom sa uz priliz nevyznam). Ak je to pravda, tak asi tych euro emisnych komisarov by trebalo zavriet do garaze nech si dychaju tie ich svoje normy, kym nepridu na normalne napady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

"Pozitívom by mal byť aj kratší servisný interval."
No ak toto je pozitivum, no ja fakt uz potom neviem.... :-p
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj mne sa to nezda

ako nejake pozitivum...

Co je pozitivne na tom ze do servisu treba chodit castejsie?
Informacia o tom ako casto (a co treba menit) treba chodit do servisu mi tam celkom chyba (ked sa uz spomenulo to pozivitum..)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pozitívom je, že nebudeš jazdiť s opotrebovaným olejom a motor plný karbonových usadenín. len tak niečo vydrží. 20.000 km je rozumné maximum na olej. viac je už šetrenie na nesprávnom mieste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked je motor

raz navrhnuty na vymenu po 15 tisic, tak 15 tisic km plne postacuje. Ak je to 30 tisic km, tak 30 tisic plne postacuje. Zvacsa tam je 50-100% rezerva- tzn, ze skor ako sa daco zle s olejom zacne diat, motor na nom moze spokojne bezat aj 50 tisic km (ak ma v papierocH pisane 30 tisicove intervaly). kedze ale kazdy jazdi inak, tak si tam davaju rezervu. Mam to od mojho serviaka- dokonca mi aj prezradil, ze ak v servisoch tvrdia opak, tak je to preto, lebo chcu na zakaznikoch ryrovat.
Samozrejme, su aj sem tam vynimky- udajne take HTP fabie z prvej generacie mali s tymto problem, prva generacia 1.6 HDi motorov od PSA.
Na svojich autach som nikdy nemenil olej castejsie, ako to vyrobca odporucal- a ajhla, vydrzali mi dlho a bez poruch. Mozem pritom povedat, ze som usetril doost vela penazi (v provnani s tym, keby som olôej paranoidne menil á 10000- 15000 tisic km).
To iste aj v mojej rodine a moji znami- nikdy som od nikoho nepocul, ze by sa mu motor zadrel, resp ze by mal poruchu v suvislosti s tym, ze meneil olej tak, ako to odporuca vyrobca.
Su to podla mn atake krcmove zvasty, respektive oiebbby zo strany nenazranych servisov, ktori siria sprostosti o tom, ze olej treba apriori menit castejsie, ako pise vyrobca.
Ina vec je, ked na aute chodis na slovakiaring. Alebo ina vec je, ked ja pomerne bezne (cca 2x mesacne) spravim 500km tam a 500 km naspät na de facto maximalnje rychlosti po autobahne (na mojom auticku co mam pre zabavu menim olej castejsie prave pre toto).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak si skus ten olej

vypusteny po 30tisic z auta pozriet. Ked vypustis z dieslu aj pomerne noveho olej(druha vymenena oleja). Tak aj okom spozorujes, ze ma inu vyskozitu oproti novemu(nechaj vychladnut a prelaj medzi nadobami).
Tvoj servisak evidentne zije v minulosti, ked sa bezne vsetko predimenzovavalo. Dnes sa vsetko tlaci na limit. Lebo v testoch a tabulkach to vyzera krajsie a zivotnost je neziaduca.
Nehovoriac o tom, ze castejsie vymeny sa doporucuju skor pri kratkych jazdach na studeno, lebo prave tam sa olej viac zanasa a tiez pri studenom motere potrebjem olej co najredsi.
No a este vec k tym strasnym usporam. Castrol SLX kupujem asi za 9 za liter. Filter stoji na moje auto asi 10. To je 50 EUR jedna vymena. Ked kupim auta za 30tisic, tak tych par stoviek pocas zivotnosti ma naozaj zrujnuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zareagujem

od konca: Ja pouzivam vyrobcom predpisany TOTAL QUARTZ INEO ECS- neviem ci je to "ten lepsi" alebo "ten horsi" ako ten castor, ktory pouzivas ty, je ale odporucany vyrobcom pre moje auto a liter stoji 10-20 euro (vyssia suma v servise, nizsia na internete resp. v predajni). Moj servisak v minulosti urcite nezije. Stara sa mne a celej rodine vobec o auta uz plus minus 15 rokov, a este ziadny problem nebol- takze mam k jeho profesionalite plny respekt.
Pozorujem uz dlho, ako ini kupuju oleje a menia po 1/2 servisneho intervalu alebo aj castejsie, a za seba mozem povedat, ze som iba na tomto usetril (na vsetkych autach za 15 rokov) cca 3000 eur plus. Mnbe sa to malo rozhodne nezda- najma v kontexte toho nie, ze ani jedno auto sa mi nepokazilo pre zly olej.
K tomu prelievaniu oleja: opakujem este raz- olej sa nepozoruje, nevonia, nechutna. olej ma mastit. Ak chces otestovat jeho schopnosti, daj vzorku na tribodiagnostiku a ziskas urcite relevantnejsi dosledok ako tym prelievanim.
Zaver je: drz sa rad vyrobcu a manualu k svojmu autu. Vyrobcovia testuju motory na dane servisne intervaly do cca 260 tisic mkilometrov. Pokial nie si zberatel veteranov (rozumej naivny bazarovy zakaznik, ktory veri, ze jeho 7 rocna dizlova oktavia ma len 90 tisic km a na vianoce ocakava prichod deda mraza) tak naozaj nemas dovod nesledovat pokyny v manuali k tovjmu autu.
Ak ti tie tisice euro, co za zivot vyhodis kominom, zdvihnu sebavedomie, ze sa dobre staras o auta, tak potom v tom vymienani ma zmysel pokracovat :-p
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie som zberatel veteranov

Auta kupujem nove, ale tie co su spolahlive bud ostavaju v rodine, alebo sa predavaju znamim. Prvych par rokov chodim do autorizovaneho. Aj koli zaruke a intervaly neskracujem. Potom, kedze mam pristup k dobre vybavenej dielni a auta su trocha aj hobby, je to vo vlastnej rezii. SLX je asi to najlepsie od Castrolu a patri k tomu naj medzi dnesnimi olejmi. Takze olej ako taky nie je problem. Auto ho nezerie. Takze ani to nie je problem. Lenze olej hustne pouzivanim(zbiera sa do neho bordel) a na kratke trasy je degradacia rychlejsia a kedze starsie auta sa pre istotu pouzivaju len na kratke trasy, tak skracujem interval o tretinu(to je casto aj odporucanie vyrovcov aut).
To, ze vidis, ze olej je hustejsie znamena, ze jeho vlastnosti sa zmenili. Nepotrebujes na to test. Znamena to, ze na studenu kladie vscsi odpor a mozno aj horsie maze(nezatiecie tam kde ma, kym je studeny). Ak to spravi 3 percenta na spotrebe na studeno, tak na 10tisic mam tu vymenu oleja zaplatenu s dodatocnym bonusom pre motor.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto