SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Horšie pneumatiky nedávajte na prednú nápravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

No nie.. dam si ich dozadu a potom sa nerozbehnem :D
 

 

Rozbehnúť sa vie každý hňup ale vedieť zastaviť je umenie :o)
 

 

Mam opacny nazor :
Velakrat som videl auto co sa nevie pohnut, ale zastavenych som videl na kazdom stlpe :D
 

minulý rok tu bol článok,

že lepšie pneu patria na zadnú nápravu.
tak si môžete vybrať.
:-)
.
vtedy som bol proti tomu názoru, a dnes súhlasím.
lepšie pneu patria vždy na prednú nápravu.
nie len preto, že vedú-riadia celé auto, ale hlavne pri brzdení sú na nich kladené väčšie nároky.
.
 

 

presne na to som si spomenul, ked som to cital. Minuly rok som si aj povedal, ze tu niekto nema vsetko poriadku v hlave. Teraz uz viem isto, ze v tom nemaju "eksperti" jasno, aj ked s tym co je napisane v clanku suhlasim
 

uhorkova sezona

pockajte ako budete kukat ked buduci rok bude clanok, ze najlepsie pneumatiky patria na strednu napravu ;)
 

Veľmi dobre si tu pamätáme

články - ktoré vnášali absolútny chaos do vedomia vodičov,
články - zrejme písané z plezíru, a z nutnosti čosi - kvôli honoráru - zo seba vytlačiť.

Myslím, že až trestuhodne sa tu chlapci hrajkali.

Ten článok, kde odporúčali dávať horšie pneumatiky na prednú nápravu (a mnohé iné zlomyseľnosti),
si dobre pamätám.

Smutné na tom bolo, že sa našlo dosť mladých hlupákov v diskusii, čo im to spapali.

.

K dnešnému článku - doplním, okrem už uvedených dôvodov, prečo dopredu lepšie pneumatiky,
veľmi závažnú okolnosť, na ktorú zrejme zabudli.

Na horších pneumatikách, je pravdepodobnosť defektu, a tiež tzv.šlusdefektu omnoho vyššia,
ako na zachovalejších, lepších. V lepšom stave.
A, každý, kto v živote zažil šlusdefekt na zadnom kolese, kedy sa dá auto "do-riadiť" z vysokej rýchlosti až po zastavenie, pri udržaní stopy,
šlusdefekt na prednom kolese - je viac ako 50% pravdepodobnosť, obzvlášť, ak ideme do zátačky,
že skončíme mimo cestu.
V lepšom prípade - iba v poli.
V horšom, s rozbitým autom, i autom kohosi iného.
O možných obetiach na životoch nevraviac.
 

 

Tragické však je,
že prispievatelia, ktorí na nezmysly v textoch upozorňovali,
a uvádzali výhradne iba fakty a argumentovali nie emocionálne, ale racionálne - boli vymazaní,
resp. bol im zlikvidovy nick.

Zamedzený prístup.

Tak sa dnes nečudujte, milí naši jednookí, že majú Kotlebovci taký obrovský úspech.
Čo ste si navarili, to si aj zjete.
 

Ano aj nie

Na autach bez EBD je to bez diskusie pravda. Na beznej prednokolke je to v pomere zvycajne 80:20 brzdneho ucinku v prospech prednej napravy. ALE, pri autach s EBD a ABS a dalsimi kontrolami trakcie, tam je to uz trosku komplikovanejsie. Rozpisem len EBD pre priklad: pri jednudchom brzdeni najprv na velmi kratky moment brzdi prv zadna naprava az do momentu, ked sa zacne vyrazny presun taziska na prednu. (fyzici, prosim nechytajte ma slovicka...:-)).
 

Ajhľa,

presne o tomto sa písalo minule.Lepšie dozadu a horšie dopredu.Kvôli stabilite a aquaplaningu.Bolo to aj dosť odborne vysvetlené.Tak som to tak urobil, ale kedže už predtým som mal lepšie vzadu, tak sa mi tie predné zodrali 2x rýchlejšie, kvôli namáhaniu a hmotnosti motora. Tak soém musel predné vyhodiť a s nimi aj dobré zadné. Ešte by sezónu boli v norme.Predpokladám že pod pojmami lepšie a horšie sa nemyslí jedny nové a druhé na 2/3 ojazdené. Prepokladám, že sa myslí zodraté po jednoročnom (sezónnom) jazdení. Potom by asi naozaj bolo vhodnejšie tie viac zjazdené dať dozadu (lebo stále splňajú bezpečnostné normy) a tie menej dopredu aby sa zodrali viac a defacto na rovnakú úroveň ako tie zadné.
 

 

ale ak ich das predsalen vzad, tak budes 'king of a drift' :DDD
 

Napadlo mi presne to iste :)))

Na druhu stranu, pri troche snahy s nimi das aj burnout :D
 

zaujimave

pred rokom tu bol clanok, kde jednoznacne odporucali davat lepsie pneumatiky na ZADNU napravu bez ohladu na to, ci ide o predohrab alebo zadokolku.
Argument bol (zjednodusene) ten, ze prave zadne pneumatiky stabilizuju auto v stope.
 

 

to ale nebol clanok od rasta chvalu, ale od marosa z topspeedu.. ked som im vtedy tvrdil ze kravina, zakopavalmi ma pod ciernu zem, a hla, drotar, srnka, rosina, vsetci tvrdia to iste :D
 

 

treba citat do konca:

hlavna myslienka clanku z 08.04.2012 bola:
citat: "Lepšie plášte na prednej náprave uvedú vodiča do falošného pocitu bezpečia keď auto stále pekne brzdí, zatáča a v prípade predného pohonu aj dobré zaberá a zrýchľuje. Vodič preto bez obáv jazdí vyššími rýchlosťami a veľmi ľahko tak (hlavne na mokrom povrchu) prekročí hranicu schopností a možností zadných zjazdených plášťov. Šmyk zadnej nápravy je prakticky nevyhnutný a jeho riešenie v premávke je veľmi ťažké. Dôsledky a nebezpečie bočného nárazu v porovnaní s čelným nárazom tu iste rozoberať ani netreba," tvrdí Čabák.

Ak sú lepšie pneumatiky použité na zadnej náprave, vodič dostane od horších jazdných vlastností oveľa rýchlejšie signál o tom, že brzdenie a riadenie fungujú horšie a prirodzene bude jazdiť menšími rýchlosťami, najmä na mokrom povrchu.

"Auto bude trpieť väčšou nedotáčavosťou, horšie brzdí a to by malo každého nútiť jazdiť pomalšie. Takto sa k hraniciam možností zadných pneu priblíži oveľa neskôr, alebo vôbec a po celý čas bude oveľa viac v bezpečí. Samozrejme, rovnako to platí aj v zime pre použitie zimných plášťov," uviedol na záver inštruktor školy bezpečnej jazdy.
 

...no, a

ak by si dal na prednú nápravu iba plechové disky - bez pneumatík,
jazdil by ešte pomalšie, a dodržoval predpísanú rýchlosť.
Mal by výhodu, že by mohol - na železničnom prejazde - prejsť aj na koľajnice.
A pokračovať až na Hlavnú stanicu.
 

 

Mne nastala tento rok takáto situácia. Po predošlej zime som pneumatiky na prednej náprave vyradil, dezén bol cca 4,5mm a keďže vozím v aute aj deti nechcel som riskovať. Na zadnej náprave bola však hrúbka dezénu niečo viac ako 6mm a 2ja nezávislí mechanici mi odporučili kúpiť 2ks nových gúm iba na prednú nápravu a v zadu môžu ostať aj tie 6mm, čo bude bohato stačiť.
 

 

Hmmm, na skole bezbecnej jazdy (tohto roku na Slovakiaringu) nam instruktor vysvetloval, ze lepsie mat lepsie vzadu, koli stabilizacii automobilu pri brzdeni (ako prevencia pred nebezpecnejsim pretacavym smykom). Tak teraz som z toho jelen...
 
Hodnoť

Opačný názor

Čítal som presne opačný názor, že zadné kolesá vedú .... Čo tak to otestovať reálne na snehu?
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto