SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výsledkom spolupráce BMW s Toyotou je nemecký diesel v japonskom aute (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Paneboze... Zase kvalita

Mozete si p. Vosko aspon overit udaje, o ktorych pisete?

"Naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra vyprodukuje výkon 85 kW (116 k) a 260 Nm krútiaceho momentu. Rovnaký agregát poháňa aj „jednotkový“ rad BMW a práve dosluhujúcu generáciu Mini."

To je blbost na kvadrat! Pretoze motor v Toyote bol prepracovany (z dovodu specifik Toyoty) a nie je preto identicky s tym v Mini. Navyse, neprodukuje 85kw, ale 83kw (111k) pri 4,000 otackach a krutiaci moment je 270Nm a nie 260.

"Toyotu Verso s motorom BMW začne od decembra vyrábať turecká továreň v Adapazari."

Nebude to v Decembri 2013, ale Januar 2014.

http://blog.toyota.co.uk/toyot...

A ze vraj Piano povedie ku skvalitneniu clankov. Tak urciteeeeee :)
 

sa to rozni

Cesi uvadzaju zasa toto:
Motor 1.6 D-4D bude dvojčetem agregátu BMW N47D16, který pohání například Mini Cooper D Countryman. Japonská automobilka použije nejsilnější verzi s 82 kW a 270 N.m, pro modely s příčně uloženým motorem existuje i slabší alternativa o 66 kW a 215 N.m. Ve Versu se tento čtyřválec dočká spojení s dvouhmotovým setrvačníkem a systémem start-stop z vlastního vývoje Toyoty.
Takze to bude dakde medzi 82kW a 85kW:)
 

Vychadzal som z ofiko info Toyoty

Snad vedia, co vyvinuli :)
 

hej hej

hlavne aby sa to dobre predavalo:)
Honda ma teraz spickovy 1,6diesel, takze Toyota musi troska dorovnat.
 

 

Niekde som videl podiel predaja dieselu a ak si spravne pamatam (ruku do ohna za to nedam :D), tak sa to pohybovalo okolo 30%. Co je relativne vysoke cislo, takze odbyt tato motorizacia urcite bude mat. Hlavne, aby to bolo spolahlive a stalo to zato, pretoze in-house diesel, co sa dodaval do Lexusu IS220, bol fakt zly :/
 

Ofiko xD

ja vychádzam z názvu článku, konkrétne "nemecký diesel v japonskom aute". No Toyoťák Ben považuje marginálne iné načipovanie kompletného BMW motora za vývoj Toyoty xD

Ben_Dover, snilek na veky vekov, amen!
 

Ako to povedat... Uz viem!

...Príspevok od pouzívateľa ste ignorovali v zozname: Ignorovaní užívatelia
 

 

som za to, aby si dostal Voskov plat.
SME je banda diletantov a dokazuju to denno denne...
 

O jeho plat mi fakt neide :)

Ale o princip ano. Ked uz nieco robim, tak dam aspon trochu zalezat... Clanky o Toyote/Lexuse tu opravujem, prip. doplnam skoro stale. Takze pre mna je to uz rutina :) A ked sa taketo kvalitne clanky pisu aj o inych znackach (o ktorych prehlad nemam), tak to pojdem radsej rovno do diskusie, pretoze citanie clanku je zabity cas :/
 
Hodnoť

 

jasny dokaz neschopnosti japoncov vyvinut dlhe rky poriadny motor. Teraz im to doprajem, aby aspon motormi mohli konkurovat zvysku.
 

 

Potreboval si si len kopnut, alebo si este toyotu neriadil a len tisko zavidis?
Verso malo naftove motory uz aj v prvej generacii a voci vahe i vykonu toho papali dost malo oproti inym sikmookym znackam.
Ja osobne naftaky nemusim a nemam rozhodne moc rad, ale pohonne jednotky sikmacov su hlavne o kvalite, nie kvantite. Alebo mas pocit, ze v roznych juznych statoch, na pusti, atd.. pobehuju nemecke ludove vozitka? Sklamem ta, toyota je tam ako bezne spolahlive auto aj do tazkeho prostredia.
 

 

jj toto -> tisko zavidim Toyote. Najma ten dizajn.
 

 

Netrep. Pre Toyotu je vyhodnejsie montovat diesle od BMW nez specificky pre europsky trh vyvyjat vlastne. Navyse ma vdaka hybridnej technologii BMW co ponuknut. Do prvych Mini bol montovany Toyotacky 1,4D. Znamena to, ze by BMW vtedy nebol schopny vyvynut taky motor? Maloobjemove diesle v BMW a Mini pochadzaju povodne od PSA. podla tvojej logiky ich teda BMW nie je schopne samo postavit.
 

 

napises toto iste aj v pripade mercedesu, ktory do niektorych svojich modelov dáva motor vyvinuty Renaultom?
 

Presne toto ma napadlo...

Renault motory v medvedovi. :) ...
 

 

Ani ho nepotrebovali, len europa ich chce za kazdu cenu. Preto spolupraca asi dvoch najlepsich znaciek co do technologii automobiloveho priemyslu nebude nahodna. Podla toho co pises si nikdy ziadne japonske auto nemal a ani neservisoval. Mentalita a zmyslanie pri japonskych autach je kdesi v uplne inom leveli ako mame tu v europe...
 

 

Prosim, len nech ta mentalita nedojde sem.

https://www.google.sk/search?q...
 

Keby si aspon trocha premyslal...

Napises blbost, tak si daj aspon zalezat. Ked to ma konkurovat zvysku. Zvysku triezveho rozumu v tvojej hlave ?

Urcite doprajes aj Mercedesu...aby bol konkurencieschopny. :D
 

to ano

Honda dosla s 1,6dieslom ktory ma slusny vykon a nic nezerie, takze fakt to nevedia.
O ich benzinoch VTEC skoda hovorit, co mali z 1,4ky 90PS v casoch ked VW mal z 1,6ky 75PS a Honda mala 1,6ku so 160PS uz vtedy aj bez turba:)
 

ta 1.6 mala

papierovych 75 koni, ale real bol okolo 87, ked to merali. Ale dolezitejsie ako ten maximalny vykon pri astronomicky vysokych otackach bol priebeh krutiaceho momentu. Ta 1.6 sa spravala skoro ako 66kW 1.9TDI. Tahala od spodu ako diva. Maximalny vykon bol pri 4500 otackach. Bol to velmi pohodovy motor. Robila sa aj verzia s objemom 1.8 a tym istym papierovym vykonom 75 koni. Mali sme taky sluzobak Golf Variant. Tankoval sa tam 91 oktanovy benzin, lebo s nizsim oktanovym cislom sa uz kupit nedal:-)
Ked sa to na dialnici rozbehlo, mohol si spokojne drzat tachometrovych 200.

http://www.youtube.com/watch?v...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto