SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obetí na cestách neubúda len u nás, rekordy lámali aj susedia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

ceski to vidia realne...

... netlacia kaleraby dohlavy, za nizenim je kvalitnejsi vozovy park a nizsia intenzita dopravy. Toto nasi pajaci nikdy nedokazu povedat
 

 

to by nebola dobra predvolebna tlacovka
 

fakty su asi prozaickejsie

kedysi som najazdil cca dvakrat tolko ako dnes. polovicu veci dnes ludia vybavia cez web, az po videokonferencie, tiez cokolvek objednam, dovezu na druhy den az do domu. nemam dovod kamsi neustale jazdit. k tomu ta cena phm.
kopa ludi sedi na zadku, lebo jednoducho nemaju na to, aby jazdili. tak sa aj menej hlusia :-)
 

 

neviem najst statistiky ze kolko % obyvatelstva ma auto (hoci som dlho nehladal, nechcelo sa mi), ale myslim, ze takisto dovod, preco napr mame lepsie cisla nizsie ako okolite krajiny je, ze sa pocita nehodovost na X (vacsinou asi 1000) obyvatelov a nie na pocet aut v krajine. Co je asi ako porovnavat predajnost hrusiek vzhladom na pocet jablk v krajine. Je to krasne, ale ked napr v rakusku alebo v cesku ma viac ludi auta, tak je to zrejme takisto dovod, ze maju vyssiu nehodovost.
 

 

No ja som vcera pocul niekde v TV že "..policii sa podarilo znížiť počet nehod" . :D
 
Hodnoť

inak máme všade rovnaké metodiky

sčítania obetí na cestách ? minule tu niekto napísal, že ak obeť dopravnej nehody zomrie po 2-3 týždňoch od nehody v nemocnici, za obeť dopravnej nehody sa nepočíta. Tak ako to je ? Nebude tých obetí predsa len viac ?
 

To asi započítavají

ale i kdyby ne, tak nejde ani tak o absolutní čísla obětí, ale o jejich srovnání s minulostí, zda došlo k růstu nebo poklesu, takže pokud (ne)započítavali později zemřelé ani v minulosti, tak to srovnání funguje.
 
Hodnoť

 

zaciatok tohto roka tomu velmi nenasvedcuje...
 

 

Všetci sú nadšení z tých bezpečných ciest a jazdia ako prasatá. Môžem potvrdiť, že za prvé dva týždne som na cestách zažil viac riskovania, ako minulý rok.
 
Hodnoť

LOL

vraj policia za tym vidi lepsie cesy :-). No ak, tak mozno viac dialnic a rychlostnych ciest, ale urcite nie lespie cesty, co sa tyka kvality. Na Slovensku nepoznam cestu I. triedy ktora by kvalitou odpovedela aspon europskemu priemeru.
 
Hodnoť

predovšetkým

nikde sa nespomína, že to bol tlak Europskej únie-preto pokles v celej EU-
nariadila vykonať opatrenia znížiť nehodovosť a úmrtnosť o polovicu- to bolo do konca r. 2010
a teraz je požiadavka tá istá, znížiť zase o polovicu myslím, že do r. 2015 /alebo tak nejak/
lenže čo by SME chceli od neskúsených a neznalých novinárov- píšu iba štvrtinové pravdy a to čo vyhovuje vydavateľovi....EU sa pochváliť nesmie, iba kydať na ňu je prípustné
 
Hodnoť

od záchranára

... nehôd je menej a ak aj sú, často si to odnesú len plechy resp. ľahšie zranenia. Pripisoval by som to:
1. lepšia konštrukcia áut - v minulosti Š120 a Favority boli na dnešné pomery na tom veľmi zle, čo sa týkalo bezpečnosti pri náraze, airbagy 0, pásy bez napínačov, mizerné plechy, motor vzadu apod.
2. lepšia cestná sieť, či sa to niekomu páči alebo nie, a bez ohľadu na vládu, tak kvalita ciest sa naozaj zvýšila
3. mastné pokuty - viac sa dodržiavajú predpisy. To, že vidíme všetci občas vrahov a sebevrahov na cestách, to asi nevymizne nikdy, ale celkove sa jazdí slušnejšie
4. lepšie fungujúci záchranný systém, lepšia technika, ľudia, vrtule apod
5. na cestách je viac profesionálov a kto nemusí, tak za volant nesadá, viď príspevky od vyššie píšúcich, veľa vecí sa dá vybaviť berz toho, aby človek niekam šiel... maily, web, tel. apod.
Toť môj názor
 

 

3. mastné pokuty - viac sa dodržiavajú predpisy. To, že vidíme všetci občas vrahov a sebevrahov na cestách, to asi nevymizne nikdy, ale celkove sa jazdí slušnejšie

toto je mytus.

ked osobne chcem ist rychlo, ***** na pokuty a idem si rychlo, nebojim sa pokut, ved zaplatim a idem dalej a prave to, ze kukam vsade naokolo ze kde vsade moze byt schovny policajt s radarom ma moze zmiast a mozem havarovat, alebo nedobrzdit (je to este horsie ako pozerat nahe zadky v lete, lebo tie mas vsade a nemusis to aktivne hladat)

bavim sa tu o usekoch ako je D1, kde je najmensia sanca na nehodu, alebo ine dialnice,

preco nemeraju na usekoch, kde je to skutocne bezpecne?

zaujimave je, ze k uz nastane nehoda, a v 2014 uz ich bolo dost, tych smrtelnych, tak preco nemerali tam? namiesto toho merali na prazdnej D1.. to ich vobec ***** ?

proste tento bod je blbost. na zapade nemeraju nikde a predsa maju malo nehod, rakusko, taliansko, nemecko, tam nestretnes ziadny radar takmer..

bod cislo 1 je najvacsia pravda, kedze rychlosti sa velmi mezmenili, tak logicky ze je to lepsie
2. ano moze byt, ale stale sme na tom otrasne.
4. presne tak, ale stale je co zlepsovat
5. suhlasim.. ale... osobne obcas chodim na 100vky KM len tak, z nudy.. profika to zo mna le nerobi.

na druhu stranu?

bod cislo 6. v minulosti bolo menej mobilov. a hlavne neboli dotykove.
bod cislo 7. v minulosti sa ludia nespoliehali na ESP a ine haluze (pocit bezpecia lebo mam SUV a/alebo 5hviezdiciek)
bod cislo 8. v minulosti aj ked boli PHM lacnejsie, nejazdilo sa viac, ludom netrebalo cestovat 100vky KM za pracou, alebo do nakupnych centier.

takze je to dost relativne..
 

Meranie rýchlosti

A prečo by mali merať rýchlosť? Prečo sa stále hovorí len o meraní rýchlosti?
Aj na prázdnej D1-ke sa môže nájsť blázon, čo otočí auto do protismeru. Čo má toto spoločné s rýchlosťou?
Na ceste I/18 pred pár dňami auto v protismere. Zas žiadny problém s rýchlosťou.
Konečne treba zabudnúť na rýchlosť (tým nechcem povedať, že každý má jazdiť ako sám uzná za vhodné) a riešiť agresívnu jazdu, nesprávny spôsob jazdy, atď. Čo je nebezpečnejšie - ísť vo svojom jazdnom pruhu 110 km/hod. alebo v protismere 90 km/hod.
Pre políciu je ale určite jednoduchšie merať rýchlosť napr. aj na D1-ke, pretože toto je jednoducho zdokumentovateľné ako riešiť nesprávny spôsob jazdy (protismer, vybrzďovanie, ...)
 
Hodnoť

podľa mňa pomáhajú aj cesty

ale tým, že sú horšie, eda ľudia nemôžu jazdiť tak rýchlo :)

jamami k prevencii a záchrane životov!
 

wickey-súhlas.

Ja by som ešte pridal - robia sa predsa sčítavania hustoty dopravy,
nedalo by sa porovnaním jednotlivých rokoch zistiť aká je intenzita dopravy ?
 
Hodnoť

 

Takmer všade klesá počet obetí, len na SK je to aj záležitosť kaliňákovej polície, ako inak. Ach Bože, títo smeráci.
A štatistika aj tak nepovie pravdu absolútnu, ale relatívnu.
Už som to písal, tak ešte raz.
1. Krajina A:100 nehôd, pri každej piatej umrie človek, celkovo 20 obetí.
2. Krajina B: 2 nehody, z toho jedna bus padnúci do hlbokej rokliny a 22 obetí.
Štatisticky je bod 1 priaznivejší, lebo menej obetí, ale je nám všetkým jasné, že to tak nie je. Bezpečnejšie sa jazdí v krajine B. Taká je jednoducho štatistika.
 


Najčítanejšie na SME Auto