kedysi som najazdil cca dvakrat tolko ako dnes. polovicu veci dnes ludia vybavia cez web, az po videokonferencie, tiez cokolvek objednam, dovezu na druhy den az do domu. nemam dovod kamsi neustale jazdit. k tomu ta cena phm. kopa ludi sedi na zadku, lebo jednoducho nemaju na to, aby jazdili. tak sa aj menej hlusia :-)
neviem najst statistiky ze kolko % obyvatelstva ma auto (hoci som dlho nehladal, nechcelo sa mi), ale myslim, ze takisto dovod, preco napr mame lepsie cisla nizsie ako okolite krajiny je, ze sa pocita nehodovost na X (vacsinou asi 1000) obyvatelov a nie na pocet aut v krajine. Co je asi ako porovnavat predajnost hrusiek vzhladom na pocet jablk v krajine. Je to krasne, ale ked napr v rakusku alebo v cesku ma viac ludi auta, tak je to zrejme takisto dovod, ze maju vyssiu nehodovost.
sčítania obetí na cestách ? minule tu niekto napísal, že ak obeť dopravnej nehody zomrie po 2-3 týždňoch od nehody v nemocnici, za obeť dopravnej nehody sa nepočíta. Tak ako to je ? Nebude tých obetí predsa len viac ?
ale i kdyby ne, tak nejde ani tak o absolutní čísla obětí, ale o jejich srovnání s minulostí, zda došlo k růstu nebo poklesu, takže pokud (ne)započítavali později zemřelé ani v minulosti, tak to srovnání funguje.
Všetci sú nadšení z tých bezpečných ciest a jazdia ako prasatá. Môžem potvrdiť, že za prvé dva týždne som na cestách zažil viac riskovania, ako minulý rok.
vraj policia za tym vidi lepsie cesy :-). No ak, tak mozno viac dialnic a rychlostnych ciest, ale urcite nie lespie cesty, co sa tyka kvality. Na Slovensku nepoznam cestu I. triedy ktora by kvalitou odpovedela aspon europskemu priemeru.
nikde sa nespomína, že to bol tlak Europskej únie-preto pokles v celej EU- nariadila vykonať opatrenia znížiť nehodovosť a úmrtnosť o polovicu- to bolo do konca r. 2010 a teraz je požiadavka tá istá, znížiť zase o polovicu myslím, že do r. 2015 /alebo tak nejak/ lenže čo by SME chceli od neskúsených a neznalých novinárov- píšu iba štvrtinové pravdy a to čo vyhovuje vydavateľovi....EU sa pochváliť nesmie, iba kydať na ňu je prípustné
... nehôd je menej a ak aj sú, často si to odnesú len plechy resp. ľahšie zranenia. Pripisoval by som to: 1. lepšia konštrukcia áut - v minulosti Š120 a Favority boli na dnešné pomery na tom veľmi zle, čo sa týkalo bezpečnosti pri náraze, airbagy 0, pásy bez napínačov, mizerné plechy, motor vzadu apod. 2. lepšia cestná sieť, či sa to niekomu páči alebo nie, a bez ohľadu na vládu, tak kvalita ciest sa naozaj zvýšila 3. mastné pokuty - viac sa dodržiavajú predpisy. To, že vidíme všetci občas vrahov a sebevrahov na cestách, to asi nevymizne nikdy, ale celkove sa jazdí slušnejšie 4. lepšie fungujúci záchranný systém, lepšia technika, ľudia, vrtule apod 5. na cestách je viac profesionálov a kto nemusí, tak za volant nesadá, viď príspevky od vyššie píšúcich, veľa vecí sa dá vybaviť berz toho, aby človek niekam šiel... maily, web, tel. apod. Toť môj názor
3. mastné pokuty - viac sa dodržiavajú predpisy. To, že vidíme všetci občas vrahov a sebevrahov na cestách, to asi nevymizne nikdy, ale celkove sa jazdí slušnejšie
toto je mytus.
ked osobne chcem ist rychlo, ***** na pokuty a idem si rychlo, nebojim sa pokut, ved zaplatim a idem dalej a prave to, ze kukam vsade naokolo ze kde vsade moze byt schovny policajt s radarom ma moze zmiast a mozem havarovat, alebo nedobrzdit (je to este horsie ako pozerat nahe zadky v lete, lebo tie mas vsade a nemusis to aktivne hladat)
bavim sa tu o usekoch ako je D1, kde je najmensia sanca na nehodu, alebo ine dialnice,
preco nemeraju na usekoch, kde je to skutocne bezpecne?
zaujimave je, ze k uz nastane nehoda, a v 2014 uz ich bolo dost, tych smrtelnych, tak preco nemerali tam? namiesto toho merali na prazdnej D1.. to ich vobec ***** ?
proste tento bod je blbost. na zapade nemeraju nikde a predsa maju malo nehod, rakusko, taliansko, nemecko, tam nestretnes ziadny radar takmer..
bod cislo 1 je najvacsia pravda, kedze rychlosti sa velmi mezmenili, tak logicky ze je to lepsie 2. ano moze byt, ale stale sme na tom otrasne. 4. presne tak, ale stale je co zlepsovat 5. suhlasim.. ale... osobne obcas chodim na 100vky KM len tak, z nudy.. profika to zo mna le nerobi.
na druhu stranu?
bod cislo 6. v minulosti bolo menej mobilov. a hlavne neboli dotykove. bod cislo 7. v minulosti sa ludia nespoliehali na ESP a ine haluze (pocit bezpecia lebo mam SUV a/alebo 5hviezdiciek) bod cislo 8. v minulosti aj ked boli PHM lacnejsie, nejazdilo sa viac, ludom netrebalo cestovat 100vky KM za pracou, alebo do nakupnych centier.
A prečo by mali merať rýchlosť? Prečo sa stále hovorí len o meraní rýchlosti? Aj na prázdnej D1-ke sa môže nájsť blázon, čo otočí auto do protismeru. Čo má toto spoločné s rýchlosťou? Na ceste I/18 pred pár dňami auto v protismere. Zas žiadny problém s rýchlosťou. Konečne treba zabudnúť na rýchlosť (tým nechcem povedať, že každý má jazdiť ako sám uzná za vhodné) a riešiť agresívnu jazdu, nesprávny spôsob jazdy, atď. Čo je nebezpečnejšie - ísť vo svojom jazdnom pruhu 110 km/hod. alebo v protismere 90 km/hod. Pre políciu je ale určite jednoduchšie merať rýchlosť napr. aj na D1-ke, pretože toto je jednoducho zdokumentovateľné ako riešiť nesprávny spôsob jazdy (protismer, vybrzďovanie, ...)
Takmer všade klesá počet obetí, len na SK je to aj záležitosť kaliňákovej polície, ako inak. Ach Bože, títo smeráci. A štatistika aj tak nepovie pravdu absolútnu, ale relatívnu. Už som to písal, tak ešte raz. 1. Krajina A:100 nehôd, pri každej piatej umrie človek, celkovo 20 obetí. 2. Krajina B: 2 nehody, z toho jedna bus padnúci do hlbokej rokliny a 22 obetí. Štatisticky je bod 1 priaznivejší, lebo menej obetí, ale je nám všetkým jasné, že to tak nie je. Bezpečnejšie sa jazdí v krajine B. Taká je jednoducho štatistika.
ceski to vidia realne...
fakty su asi prozaickejsie
kopa ludi sedi na zadku, lebo jednoducho nemaju na to, aby jazdili. tak sa aj menej hlusia :-)