SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kúpil si Chevrolet, ktorý prevážal pilotov na leteckej základni v USA (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

pre nas z europy

Je ten clanok ciste science fiction. Aj s tymi rybami.
 

 

Presne, lebo EU si mysli, ze by sme sa pozabijali, ak by sme si sami nieco na aute urobili ... este aj motor musis mat pri vymene presne taky isty typ, modelovy rad a neviem co, lebo keby si tam dal iny s podobnymi parametrami, tak to auto asi vybuchne a zo sebou zoberie pol mesta ... v USA su vymeny motorov bezne
 

Ale netaraj,

aj v EU je mozne vymenit motor za akykolvek (benzin/nafta) ak neprekrocis vykonom oproti povodnemu motoru tusim az o 20% (nie som si isty, mozno menej, ale urcite nemusi byt presne tak isto). Motor je uz bezna vymenitelna suciastka... Samozrejme tu mame veci typu EK, STK pomaly uz na novom aute atd...
 

 

No takto, minimalne na Slovensku plati, ze mozes vymenit len rovnaky model motora. Mozno som to neopravnene vztiahol na celu EU, ale mam taky tichy dojem, ze sa nase smernice v tomto riadia europskymi. Kazdopadne, na SVK som si uplne isty, ze nemozes menit motor inak, ako za ten isty model.
 

mas pravdu ale

slovensko ma prisne normy ale okolite staty napr polsko tam to je dovolene .a to co je povolene v polsku je povolene v celej EU
 

neviem ako v Polsku,

ale napríklad v Nemecku mozes vymenit celé auto a mozes aj za iná znacku :)
 

 

Dva jazdia v Bratislave podobne, tie M1008- single cab, 37icky kola z Hummera a aj motor ako vojensky Hummer. Jeden je taky este origo maskacovy, na Mudronovej stava alebo staval a druhy je uz myslim prestriekany na vojensku zelenu, ten som videl v Lamaci s nejakymi terennymi bicyklami na korbe. Jeden bol aj na autobazaroch na predaj, niekde na Orave, ale myslim nemal papiere. Ako nehovorim, ze je to tu bezne auto, ale z casu na cas sa daju vidiet, zrejme pochadzaju od americkej armady v Nemecku a Taliansku, na Vebegu furt su nejake ponuky od nich. Akurat vcera som tam videl nejake dodavky Chevy V8 4.8 alebo 4.4 minule tam bol Suburban 8.1 a nikto ho nechcel asi 3x sa ta aukcia musela opakovat :)

Inac k recenzovanemu autu jedina skoda, ze to nie je 4x4...
 
Hodnoť

yay :)

Skvelá, absolútne skvelá recenzia a krásny zvuk.
 
Hodnoť

 

pekny prispevok, ale toto..

" A tiež si myslím, že je enviromentálne prijateľnejšie, ako nové hybridy alebo elektromobily, ak beriem do úvahy výrobu batérii."

ked si uz do tych hybridov zavrtal....

povedzme, ze mas priemer spotreby okolo 16L/100km ... moja hybridna Camry ma 6.4L/100km... ma tam NiMH bateriu tazku zhruba 50kg, NiMH samotneho tam bude zhruba 45kg...plus dva elektromotory, tie pridaju dokopy dalsich 50kg... ale zerie o tretinu menej ako jej nehybridna sestra

teraz, tvoj truck na kazdych 100km zozerie 9L extra oproti mojmu autu, cize na 1000km 90L extra, na 100 000km je 9000L extra paliva, co jen nieco cez 7 ton nafty. a teda zozratie extra 7 ton nafty na 100 000km ma byt ekologickejsie ?

ps: 7 ton nafty je 4.8 nasobok vahy mojho auta....
 

ale koľko energie

sa spotrebovalo na výrobu tejto supereco toyoty? A koľko sa jej spotrebuje pri recyklácii?
Hybridy ano ale do mesta- veľkého zapchatého a prímestské trasy. Akonáhle dialnica - dlhé ustálené jazdy hybrid stráca zmysel...
 

 

nehovoriac o tom ze camry neodvezie dve tony na korbe a dalsie dve na voziku.
 

ak

si odmyslis baterie, ktore budu povinne recyklovatelne a elektromotory, tak si trufam povedat ze menej ako na toho chevroleta. plus, lepsie lakovne, presnejsia vyroba (netratis olej), mensie prevadzkove naplne, dlhsie intervaly vymen, vacsia cast materialov recyklovatelna, splnanie prisnejsich ekoteroristickych noriem.
 

 

no zatial sa mi zda ze vyvoj ide opacnym smerom. A to napchat do aut dostatok k.u.r*itok aby sa pocas celej svojej (aj tak kratsej ako pri starych autach) prevadzky mohli pravidelne kazit a zisk tak bol umerne rozdelenymedzi automobilky, vyrobcov suciastkok a servisy. A toto nie je ziadna konspiracia, je to cisty fakt. Je pravda, ze auta su bezpecnejsie a maju vela vychytavok a komfortu ale servisy eviduju viac pokazenych DPF, cerpadiel, vstrekov, EGR, hadic a podobnych hluposti ako pokazenych navigacii ci vyhrievanych sedadiel.
 

 

Mas aj nejake statistiky? Mne sa totiz zda, ze to ide opacnym smerom? Auta sa kazia ovela menej ako v minulosti. Napriklad Adam Carolla v 80tych a 90tych rokoch na takomto pickup trucku jazdil po stabvach ako robotnik. Minule spominal, ze vtedy ludia bezne volavali do roboty, ze dnes nepridu alebo pridu neskor, lebo ich auto rano nenastartovalo. Carolla povedal, ze to uz dnes neexistuje, lebo vsetky auta su spolahlive.

Auta su dnes vyrabane omnoho presnejsie a ludia na nich najazdia omnoho viacej kilometrov aj napriek koorvitkam. V minulosti sa sice lahsie opravovali, lenze aj sa skor motor rozpadol a karoseria zhrdzavela.
 

Mas modny hybrid

alias samoucelny hybrid. Tvoje auto s dobrym maloobjemovym dizlom by nebolo citelne pmalsie, zato vsak by zralo o dobre 2 l/100 km menej. Takato spotreba sa dnes da pohodlne dosiahnut spolahlivejsou, lacnejsou a hlavne ekologickejsou cestou.
 

 

Hybrid je primarne do mesta a tam sa mu diesel tazko vyrovna. Nehovoriac o tom, ze pri kvalite nafty si mozes do prasiatka odkladat peniaze na opravy. A ze sa im nevyhnes, je nabeton iste.
Takze "spolahlivost a lacnejsia cesta" je otazna. Co sa tyka ekologie, nevidim to tak cierne.
 

Ci je

do mesta - no neviem, mam tendenciu pochybovat o tom. Dokonca su testy v ktorych zistili, ze ustalena jazda mestskymi rychlostami pre hybrid znamnea vyssiu spotrebu. zvacsa sa ako teren hybridov uvazda denne dochadzanie do 60 km na trasu, z coho 2/3 tvoria mimomesto.
Z tohoto pohladu je potom hybrid k nicomu, lebo so sebou vezes par sto kilo navyse v úodobe lektromotorov, baterii a dalsej techniky, ktorui to jednoducho vyzaduje.
No a 6,4 litra- to je nic moc dnes. To hravo prekona hociktore "eurosikanovacie" turboprditko, ked vies, ako na nom usporne jazdit.
Az na nafte denne robis aspon 20 km/ bez prestavky, plus nejaky ten dlhsi vylet, ani s DPF nemas problem. Samozrejme, tzv. "mestske dizle" maju zmysel vo velkych aglomeraciach - (u nas asi iba BA), ale v takom Frankfurt A/M, kde dost vela ludi dochadza do prace aj 30-40 km, neni s DPF ziadny problem. Horsie je, ked na tom chces chodit od domu do prace vzdialenej 1,2 kilometra a vonku je zima.
 

 

Niekto kto má prácu 1,2km od domu skutočne tam jazdí autom? Ja mám "prácu" od intráku vzdialenú 2km a to je taká vzdialenosť, že sa to neoplatí ani MHD, nie to ešte autom...
 

Poznam osobne takeho.

Moj kolega, napriklad. A to sada denne do firemnej Octavie a ide spred baraku do firemnych garazi. A potom s nim vyraza po praci domov a takto dokola.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto