SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kúpil si Chevrolet, ktorý prevážal pilotov na leteckej základni v USA (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

pekny prispevok, ale toto.. " A tiež si myslím, že je enviromentálne prijateľnejšie, ako nové hybridy alebo elektromobily, ak beriem do úvahy výrobu batérii." ked si uz do tych hybridov zavrtal.... povedzme, ze mas priemer spotreby okolo 16L/100km ... moja hybridna Camry ma 6.4L/100km... ma tam NiMH bateriu tazku zhruba 50kg, NiMH samotneho tam bude zhruba 45kg...plus dva elektromotory, tie pridaju dokopy dalsich 50kg... ale zerie o tretinu menej ako jej nehybridna sestra teraz, tvoj truck na kazdych 100km zozerie 9L extra oproti mojmu autu, cize na 1000km 90L extra, na 100 000km je 9000L extra paliva, co jen nieco cez 7 ton nafty. a teda zozratie extra 7 ton nafty na 100 000km ma byt ekologickejsie ? ps: 7 ton nafty je 4.8 nasobok vahy mojho auta....
Jano Carpe Diem Tomorrow
Mas modny hybrid
alias samoucelny hybrid. Tvoje auto s dobrym maloobjemovym dizlom by nebolo citelne pmalsie, zato vsak by zralo o dobre 2 l/100 km menej. Takato spotreba sa dnes da pohodlne dosiahnut spolahlivejsou, lacnejsou a hlavne ekologickejsou cestou.
Almico
Ci je
do mesta - no neviem, mam tendenciu pochybovat o tom. Dokonca su testy v ktorych zistili, ze ustalena jazda mestskymi rychlostami pre hybrid znamnea vyssiu spotrebu. zvacsa sa ako teren hybridov uvazda denne dochadzanie do 60 km na trasu, z coho 2/3 tvoria mimomesto. Z tohoto pohladu je potom hybrid k nicomu, lebo so sebou vezes par sto kilo navyse v úodobe lektromotorov, baterii a dalsej techniky, ktorui to jednoducho vyzaduje. No a 6,4 litra- to je nic moc dnes. To hravo prekona hociktore "eurosikanovacie" turboprditko, ked vies, ako na nom usporne jazdit. Az na nafte denne robis aspon 20 km/ bez prestavky, plus nejaky ten dlhsi vylet, ani s DPF nemas problem. Samozrejme, tzv. "mestske dizle" maju zmysel vo velkych aglomeraciach - (u nas asi iba BA), ale v takom Frankfurt A/M, kde dost vela ludi dochadza do prace aj 30-40 km, neni s DPF ziadny problem. Horsie je, ked na tom chces chodit od domu do prace vzdialenej 1,2 kilometra a vonku je zima.
Almico
Niekto kto má prácu 1,2km od domu skutočne tam jazdí autom? Ja mám "prácu" od intráku vzdialenú 2km a to je taká vzdialenosť, že sa to neoplatí ani MHD, nie to ešte autom...
Miloš Laššák
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

ja to mam vzdusnou ciarou cca 2 km a chodim autom do prace (asi 3-4km)
 

 

ja tom mam 5 km a jazdim autom, lebo cestou sa musim zastavit deti do skoly, na obed chodim autom cca 2 km tam a spat, a potom cestou naspat opat pre deti a obcas na nakup atd...
proste par km ale aj tak autom, lebo bez toho by to bolo zabite mnozstvo casu
 

Samozrejme, pochybovat mozes.

Ale ja hovorim ciste na zaklade vlastnych skusenosti. Neodkazujem sa na nijake testy. Nechcem zniet urazene, ale existuje fura studii a testov, preco je hybrid zly. Legendarny je napriklad Hummer vs. Prius.
Co sa tyka hybridu, musis s nim vediet jazdit. To je alfa a omega. Vymlatit baterky dokaze kazdy, rekuperovat uz malokto. Veziem par sto kilo navyse? Celkova hmotnost Aurisu 2.0D je 1915kg, Auris 1.4D 1815kg, Auris 1.6 1805-1830kg a Auris HSD 1815-1840kg.
Az na nafte urobis 20km bez prestavky. To by si ale musel byvat dost daleko. Vacsina satelitov v okoli Prahy je tak 10-15km. Ale to len prstom po mape, pretoze vacsinou od tabule "Praha" stojis v kolone. A preto, ze je diesel na cerpacke lacnejsi, vidim same diesely. Kym ja so svojim hybridom pomaly postupujem a dojazdom dobijam, diesely trpia. A to plati aj v meste samotnom.
 

preco by mal diesel trpiet

ked stojis v kolone? Mas na mysli DPF?
 

 

Ano, napriklad. Diesel je fajn na dlhe cesty a dialnice. Ale do mesta asi nie. Takze dosiahnut s dieselom super spotrebu v meste je podla mna hlupost a DPF sa tiez nepodakuje.
 

OK,

ja som nereagoval na spotrebu, len ma zaujimalo preco by mal diesel v kolone trpiet. Motor si bude v pohode brumkat, jedine v com vidim mozny problem je DPF. Ale ked ho aspon raz za tyzden, napr. cez vikend, prebehnes mimo mesta, nemal by byt problem ani s DPF - jedine ak niekto jazdi denne do prace iba 3 az 5 km a cez vikend nejazdi.
 

To je v pohode, ved sa bavime.

Ak by som mal sudit len podla aut, co mame vo firemnej flotile, 90% z nich v zivote nevytiahlo paty z mesta.
Hybrid je ideal do mesta a diesel na dialnice. Opacne je to hlupost. Podla mna :)
 

Na zaklade coho to pises

To, ze Hybrid je lahsi ako Diesel som ti uz pisal pred tym, Ale teraz premyslam kde beres tie keci o dochadzani vo Framfurkte, alebo inych Nemecky mestach. Casto sa tam pohybujem sluzobne. Naposledy do Franfuktu som siel 150Km presln viac ako 3 hodiny. Posledna skusenost v Studgarte. Z hotela do firmy asi 12Km z toho 8 po dialnici a trvalo to 40 minut kazde rano. Cestou spat sa to dalo spravit za 25. To su rychlosti pri ktorych mozes ist s hybridim v elektrickom rezime.
Spotreba aut sa neda generalizovat. Vzdy zavisi od konkretneho pouzitia. Ustalena jazda mestkou rychlostou moze byt tak ked sa pohybujes mimo spicky, alebo v malom meste. Inak vzdy chytis cervenu. Ja som zatial hybrid len testovat a viem, ze sa dalo prechadzat od semaforu k semaforu len s kratkim startom benzinaka. Na zaciatku rozbeh na 55 podla tacho ubrat plyn aby som prestal zrychlovat a dalsie 1-2 km som doplachtil na eketriku bez poklesu rychlosti. Priemer za mestom bol 3.7. Ale samo keby som siel ako pretekar. Rozbeh na 80 a potom brzdy na krizovatke, tak spotreba bude horsia.
Moja posledna skusenost s dieslom bola 1.6 od VW. pri teplote okolo 0 trvalo 12Km kym mal prevadzkovu teplotu. Od startu do tohoto momentu bola priemerna spotreba 6.5(to spravim aj s atmo 1.8). Potom uz zacina klesat. Lenze na mojej obviklej trase vojdem do mesta na 14. kilometri a dalsich 10 je mesto v ktorom robim priemerku 30-40.
 

Ktory diesel da spotrebu 4.5 v meste?

Myslim vo velkom meste, kde polovicu casu odstojim, alebo sa vleciem krokom?

Paci sa mi ako niektory nevedie pocitat len opakuju co niekde daky demagog napisal. Budem porovnavat na Toyote, lebo ponuka diesel aj hybrid a nejdem hovorit o spotrebe. Len o vyrobnych nakladoch.
Auris s dvojlitrovim dieslom je asi o 90kg tazsi ako hybrid. Len pre info dieslova 1.6 od BMW setri len 20KG hmotnosti, takze to nie je zastaralostou diesla. Oba maju moderny hlinikovy blok. Takze tu mame 90Kg prevazne hlinika v motorovom priestore. A prvotne spracovanie hlinika je energeticky velmi narocne a treba sa starat odpad po spravovani rudy.
V hybride je hlinika menej, ale zas je tam viac mede, ktora je nasobne drahsia a zvysuje cenu, ale jej prvotne spracovanie je cistejsie. A potom su tam baterie, ktore sa v pripade NiMH daju recykovat na podobnej urovni ako olovenne. To znamena, takmer bez odpadu.
Problem s bateriami nastava skor u elektromobilov, kde su koli vykonu Li-oin a tam uz je reyklacia seriozny problem. Nie, ze by nebola mozna, ale technologicke postupi su nakladne a tak kazdy radsej tazi novy material. Zmenit to moze az nedostatok Lithia. Potom sa mozno zacne recyklovat.
 

A ktory hybrid

v situacii, ked stojis, alebo sa krokom vlecies v zapche, ma taku spotrebu? Teraz si to otocil do extremnej situacie. Neviem ako ty, ale ja v zapchach stojim mozno tak 5% casu, co po meste jazdim. Viac to urcite nebude. Ked uz v nej stojis, tak je v podstate jedno, ci mas dizel, benzin alebo hybrid- zrat to bude vsetko. A na to, aby hybrid v takejto situacii spravil rozumny rozdiel, musis mat za A. predtym dobitu bateriu a za B. musis v tej kolone travit viac casu ako len tych 5% celej mestskej jazdy pocas prevadzky auta.
Este mi napis akyze je rozdiel vo vyrobnych nakladoch na hybridne vozidla. Urcite budes pisat nieco v tom zmysle, ako vravi aj PR toyoty, ze minimalny. Potom sa ale pytam, preco Prius v najnizsej vybave Entry stoji 22900 Eur (na Slovensku), ked konkurencne vozy tejto kategorie s touto vybavou stoja od 12 do 16 tisic. Uvedom si jedno- ten prius je cenovo na urovni premioviek, avsak kvalitou materialov v interieri, jazdnymi vykonmi a ani fun factorom sa jednoducho na premiovky nechyta.
Ja dovod tejto cenovky vidim prave v Hybrid Synergy Drive.
Je sice pekne, ze dakto na tom bude jazdit teoreticky aj za 4 litre (ak ma spravnu trasu a vie ako na to), avsak rozdiel v spotrebe sa ti cenovo vrati kedy- po 250 tisic km?
A co servisne naklady na bezny servis za 120 tisic km. Aj o tych nieco napis... :)
 

 

Kazdy. Ved to je podstata hybridu. Plachtenim a brzdenim rekuperujes energiu. Kym mas dost energie, vsetko ide z bateriek a elektromotora. Vratane klimy. Pripadov, kedy som baterky musel nahradit motorom bolo minimum. Z fleku si nepamatam, kedy naposledy. Takze "zrat to bude vsetko" nie je tak jednoznacne. A ak aj, hybrid bude zrat najmenej. K tomu A a B. A - bateriu mas dobitu a dobijanu od nastartovania. B - skus si nejaku metropolu, typu Brusel :)
Na urovni premioviek? Maximalne tak jazdenych. A ked porovnavas vybavy. Z fleku som ich zopar pozrel. Ak chces mat automat, dostanes sa na uplne rovnaku sumu ako Prius. P308 automat dokonca ani neponuka.
Ta navratnost - Ty to TCO zahrnujes len palivo? A co napriklad aj ine opravy u dieselu? Tie neexistuju? A garancka poslednej generacie Priusu pri 120 000 km je 1680 Eur (pri 15t intervale). A navratnost pri 250 000km. Ty mas auto do akeho najazdu?
 

 

Konkurencia Priusu stoji 12 - 16 tisic? WTF. Prius patri do strednej triedy a to nie len napriklad razvorom ale trebars aj zakladnou vybavou. Mi ukaz auto strednej triedy, ktore ma v zaklade veci ako parkovaciu kameru, Head-up displej, automaticku prevodovku alebo dotykovy vyse 6" displej v cene 22900€.
Sa zobud z naftoveho sna...
 

sis maria

tak napriklad ceed, i30 (obe takmer v plnej vybave podliezaju tuto cenu), dalej z lepsie vybavenych aut s podstatne kvalitnejsim interierom DS4, Giullieta, myslim ze cenovo by si pri danej vybave lepsie kupil Golf, za rovnake peniaze som si prave nakonfiguroval Peugeot 3008 v NAJVYSSEJ vybave so vstavanou navi, parkovacou kamerou a dizlom 1.6 (co je mimochodom PODSTATNE vacsie auto ako Prius).
S5 k veci. Ja nepochybujem o tom, ze Prius je dobre auto. Branim sa tvrdeniu, ze jeho kupa je na nasom trhu vyhodnou volbou. Nuz, pkial nemas specialnu akciu alebo nejaku zlavu tak nie, nie je to vyhodna kupa. je len malo drahsich aut- medzi nimi aj ine japonske znacky, predovsetkym Nissan ma u nas extremnu cenovu politiku.
Honda je tiez pomerne draha, nie vsak natolko, aby sa nepredavala. Tam ale zakazniuci ronia slzy ked zistia, ake su servisne naklady (nasobne vyssie ako u eur. znaciek).
Ben_Dover: Auto si kupujem na menej ako 250 tisic km, vzdy po konci zaruky som rozmyslal nad dalsim autom (co bolo spravidla 4 roky a nasledne okolo 180-200 tisic km), jedine 2 vynimky boli nepodareny Golf, ktoreho sme sa zbavili rychlejsie, a DS3R, ktorej zaruka sa co nevidiet konci, ale je to moja srdcovka, auto pre zabavu (na ktore ale nie som odkazany).
Cize nad 250 tisic km som u auta este nikdy nerozmyslal v case, ked som auto kupoval.
Garancka pri 120 000 km za 1680 EUR??????
Si zo mna robis srandu, alebo to myslis ako ironiu. Na mojej DS3R stala tato prehliadka 6X mmenej, na ostatnych autach podobne. Navyse servisny interval je dnes uz zvycajne 20- 3é tisic km.
Tak mi teda vypocitaj, kde je ta uspora na palive, ked spoludiskuter hore uvadza priemernu spotrebu 6,4 litra, auto stoji podstatne viac ako vacsina konkurencie s danou vybavou, sofersky je to pritom auto- nazvime to - nezaujimave, serviska stoji 1680 EUR.
Ja ti tu usporu fakt akosi nevidim skor ako po .... hodne dlhom case.... od uplynutia zarucnej doby (10 rokov?)
PS: ked si v zapche, ani neplachtis, ani nerekuperujes. Na to potrebujes vyrovnanu jazdu, Inak je spotreba tych 6,4, ako pisal letec hore.
 

 

Hyundai ale napriklad stale nema automat (konfigurator neponukal). A ano, nakonfiguroval si ho. S DIESELOM. To je do mesta ako stvorene (pardon za ironiu).
Ak sa Ti nepaci Prius, mas z vlastnej stajne Auris, i v kombiku. Co sa tyka vyhodnosti - ma svoje specifika. Ale do nasej anglomeracie a financnych moznosti sa hodi menej.
Fajn, takze "firemne". Lenze kolko takych je? Navyse, prijde mi to ako, "mne to nesedi, tak je to na exkrement". Ja si tiez v zivote nekupim diesel, ale neznamena to, ze by som vyhlasil proti nemu kriziacku vypravu :)
Neviem, co sa tomu cudujes. Za prve, cennik oprav je dostupny na webe (cerpal som z AT Zilina) a Japonci maju interval 15 000km. Bez vinimky (ak som pozeral spravne). Mne osobne prijde ten interval normalny a asi som z "lacneho kraja", lebo tolko mna stoji garancka za 45 000 :).
Spoludiskuter hore ma Camry, co je o kus vacsie auto (tusim i tazsie) a ma vacsi motor nez Prius. Prius ma totiz aktualne 1.8L a Camry 2.5L. Este stale sa Ti zda, ze je 6.4L spotreba velka? V EU sa ani nedodava. Vsetko zavisi od toho ako a kde to auto pouzivas.
PS. V zapche, ak stojis, tak Ti energiu zerie len klima. A s tym vydrzis velmi dlhu dobu. Ja v zapche ozaj nemam problem. Odporucam Ti to fakt skusit ;) Letec hore, ako uz bolo uvedenee, ma Camry.
 

 

Prius je kompakt. Nikdy do strednej triedy nepatril a pokial ho nezvacsia, ani nikdy nebude.
 

 

Hm, a ja som si vždy naivne myslel, že označenie "mid-size" znamená "stredná trieda"...
http://en.wikipedia.org/wiki/T...
 

 

OK, tak vyzera to, ze pojem "stredna trieda" v EU neexistuje a vhodnejsi bude vyraz D-segment, či?
 

 

Mam pocit, ze toto delenie tried je len slovenske specifikum. Mozem sa samozrejme mylit. Sudim aj podla toho, ze SK Wiki popisuje triedy od Mini az po Luxusnu.
http://sk.wikipedia.org/wiki/T...
A ano, suhlasim. Vyraz D-Segment je podla mna presnejsi.
 

Jano

tak mat spotrebu 6,4 litra, moc sa nechvalim. To musis s dieslom trhat tratove rekordy:-) Nic v zlom, ale aky ma to auto vyznam.

To ze je uspornejsia od toho Chevy nebude v technologiach ale v rozdiele hmotnosti a ucelu auta. Ta Camry vozi baterie, ten Chevy odvezie mozno 2, 3 take Camry:-)
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto