pekny prispevok, ale toto..
" A tiež si myslím, že je enviromentálne prijateľnejšie, ako nové hybridy alebo elektromobily, ak beriem do úvahy výrobu batérii."
ked si uz do tych hybridov zavrtal....
povedzme, ze mas priemer spotreby okolo 16L/100km ... moja hybridna Camry ma 6.4L/100km... ma tam NiMH bateriu tazku zhruba 50kg, NiMH samotneho tam bude zhruba 45kg...plus dva elektromotory, tie pridaju dokopy dalsich 50kg... ale zerie o tretinu menej ako jej nehybridna sestra
teraz, tvoj truck na kazdych 100km zozerie 9L extra oproti mojmu autu, cize na 1000km 90L extra, na 100 000km je 9000L extra paliva, co jen nieco cez 7 ton nafty. a teda zozratie extra 7 ton nafty na 100 000km ma byt ekologickejsie ?
ps: 7 ton nafty je 4.8 nasobok vahy mojho auta....
Jano Carpe Diem Tomorrow
Jano
tak mat spotrebu 6,4 litra, moc sa nechvalim. To musis s dieslom trhat tratove rekordy:-) Nic v zlom, ale aky ma to auto vyznam.
To ze je uspornejsia od toho Chevy nebude v technologiach ale v rozdiele hmotnosti a ucelu auta. Ta Camry vozi baterie, ten Chevy odvezie mozno 2, 3 take Camry:-)
re "tak mat spotrebu 6,4 litra, moc sa nechvalim. To musis s dieslom trhat tratove rekordy:-) Nic v zlom, ale aky ma to auto vyznam."
no, najdi sedan velkosti Camry/Passatu/Accordu/Mondea(Fussionu), ktore ma priemernu spotrebu 6.4L/100km pri dodzani americkej SULEVII emisnej normy. zistis, ze su len 3 moznosti, vsetky hybridne: Camry, Accord, Fusion. Ostatne auta bude mat sice podobnu spotrebu, ale budu splnat len menej prisne emisne normy.
re "To ze je uspornejsia od toho Chevy nebude v technologiach ale v rozdiele hmotnosti a ucelu auta. Ta Camry vozi baterie, ten Chevy odvezie mozno 2, 3 take Camry:-)"
autor clanku, nie ja, chcel porovnavat svoje auto a jeho vplyv na zivotne prostredie s celou triedou hybridnych aut, citujem:
" A tiež si myslím, že je enviromentálne prijateľnejšie, ako nové hybridy alebo elektromobily, ak beriem do úvahy výrobu batérii."
nie, jeho auto nie je enviromentalne prijatelnejsie. preziva len preto, lebo v DC nemaju STK. Keby zil v Pensylvanii alebo Californii, tak by to nebolo legalne.
jasne ze ten Chevy nie je enviromentalne prijatelnejsie auto. Nemoze byt!
Beriem, ze ked budes brat tu spotrebu v zavislosti na emisiach, bude ten hybrid asi jedine riesenie. Ale mne naozaj prislo smiesne porovnavat spotrebu na hybridnej Camry s tym starym, ale charizmatickym 6,2 litrovym Chevy. ( pri teste Hummera s tymto dieslom v C&D som nasiel peknu poznamku. Akceleraciu na 60 mil mozete merat kalendarom ).
Preto ta poznamka k spotrebe modernych dieslov, ktore dosahuju nizsich spotrieb pri vyssich priemernych rychlostiach a splnaju aj prisne europske normy. Mimochodm su prisnejsie, ako americke a auz som to pisal Benovi, to co sa chysta pre EU na rok 2020, bude v USA az v roku 2025.
Ked to tak zoberiem, aj 8 valcova Corvette je schopna pri dodrziavani rychlostnych limitov v USA sa dostat na 8 litrov, co uz nie je taky velky rozdiel od Camry.
Ta info o STK je zaujimava. Myslel som, ze nie su. Pravda je, ze som tam bol uz hodne davno. Znamy, co mal servis mi vtedy vysvetloval, ako sa v USA riesi problem s nefunkcnym katalyzatorom. Proste sa da von a len sa nahradi signal od lambdy sondy, aby riadiaca jednotka bola spokojna.
BTW - pokial to auto ma rovnake hodnoty emisii ( ten dieselovy Chevy ) ako ked bolo nove, ani na STK by nemal byt problem. Aspon u ans nie.
co myslis, az tym bateriam skonci zivotnost, ako s nim bude nalozene? predpokladam, ze ich nalozia na nejaky tanker a niekde odvezu do nejakej africkej krajiny, kde koncia aj ine elektroodpady z USA/EU
re "kde skoncia tie baterie? co myslis, az tym bateriam skonci zivotnost, ako s nim bude nalozene? predpokladam, ze ich nalozia na nejaky tanker a niekde odvezu do nejakej africkej krajiny, kde koncia aj ine elektroodpady z USA/EU"
"Zero Landfill The nickel-metal hydride batteries found in hybrid vehicles are basically "zero-landfill" products. Whatever can't be recycled is consumed in the recycling process, leaving no trash behind. The primary metals recovered are nickel, copper and iron. The principal rare earths are neodymium and lanthanum.
Lithium-ion batteries now are somewhere between 70 and 100 percent recyclable, depending on the particular chemistry of the batteries. There are about half a dozen in use and more are being developed. The bits that can't be recycled are mostly consumed as fuel in the furnaces that are used to melt down the metals, which include cobalt, copper, iron, nickel, manganese and, someday, lithium."
to ze niekto pise, ze sa recykluju neznamena, ze to skutocne robi, tento bordel sa v Ghane nezhmotnil zo vzduchu http://www.youtube.com/watch?v...
to je ako ked napises staznost na nejakeho zamestnanca firmy a oni ti odpisu, ze voci nemu podniknu nejake napravne opatrenia... tiez im mozem naivne verit a tesit sa ako som s nim vypiekol, zatial co oni povedia "pocuvaj, nejaky debko sa tu na teba stazoval, to je ale traged hahahaha"
ja narazam na to, ze skutocnost nebyva taka akou sa nam zda - priklad z mojho zivota - 2 roky som nosil papierovy separovany odpad (obaly, kartony, zvysky papierov) do ekodvora, aby som potom pocul ako spravca prehodi inemu navstevnikovi "Ten papier hodte sem do kontajnera na spalenie" a ja naivny som to tam hadzal v domneni, ze sa ten papier bude recyklovat :)
Tiez mam skusenost, ze je jedno, ci odpad separujes, alebo nie. Konci to na rovnakom mieste :( Ale tiez viem, ze kym u nas je to normalne, inde na to ozaj dbaju. Aj preto som posielal ten link na stranku Toyoty. Ak by to vynasali na skladku, bolo by to mrhanim potencialu baterii.
na vyrobu tej tvojej baterie sa spotrebuje viac energie, nez ona za svoju zivotnost doda. a ako pikoska - kdesi som cital, ze keby sa iba 10% sucasnych osobnych (len osobnych!) aut na svete malo prerobit/predat ako hybridne, tak by sa minuli vsetky zname svetove zasoby tych vzacnych kovov, ktore su na to potrebne (nepamätam si ktore to boli). takze hybrid je cisty marketing, ziadna "ekologia". ako 95% "ekologickych" rieseni, konieckoncov
re "je to uplne jednoduche na vyrobu tej tvojej baterie sa spotrebuje viac energie, nez ona za svoju zivotnost doda. a ako pikoska - kdesi som cital, ze keby sa iba 10% sucasnych osobnych (len osobnych!) aut na svete malo prerobit/predat ako hybridne, tak by sa minuli vsetky zname svetove zasoby tych vzacnych kovov, ktore su na to potrebne (nepamätam si ktore to boli)."
no hadam ti nerobi problem to najst, s radostou si pozriem ten zdroj info...
re "takze hybrid je cisty marketing, ziadna "ekologia". ako 95% "ekologickych" rieseni, konieckoncov" Development and Applications of GREET 2.7 — The Transportation Vehicle-Cycle Model
Su to vysledky simulacie urobenej "Argonne is a U.S. Department of Energy laboratory managed by UChicago Argonne".
Zistis, ze HEV (Hybrid Electric Vehicle) je na tom vo velkej vacsine pripadov lepsie ako ostatne alternativy. Menej energie minutej pocas celeho cyklu vyroba, prevadzka, recyklacia. menej emisii, s vynimkou SOx, pocas celeho cyklu vyroba, prevadzka.
Pred par rokmi som na predmesti Washingtonu DC (Montgomery County) podobne auto zbadal. Prva myslienka: "Ten co na tom jazdi musi byt hrozne chudobny". Ak by som na takomto aute isiel navstivit niekoho na typicke Americke "strednotriedne" predmestie, asi by susedia na mna zavolali policiu - "K susedovy akurat prisiel nejaky white trash typek. Bud je to drogovy diler, alebo sused v dome prevadzkuje meth lab."
ako som čítal článok...normálne som mal pocit ako keby som sa vrátil do chlapčenských čias, určite mi aj oči žiarili ako na vianoce:) naozaj, pre európana ktorý nikdy nebol v štátoch je to sci-fi asi ako keď som sa prvý krát ako decko previezol na kombajne, podobný pocit vyvolal vo mne článok vďaka, a veľa najazdených míľ!
no, najdi sedan velkosti Camry/Passatu/Accordu/Mondea(Fussionu), ktore ma priemernu spotrebu 6.4L/100km pri dodzani americkej SULEVII emisnej normy. zistis, ze su len 3 moznosti, vsetky hybridne: Camry, Accord, Fusion. Ostatne auta bude mat sice podobnu spotrebu, ale budu splnat len menej prisne emisne normy.
re "To ze je uspornejsia od toho Chevy nebude v technologiach ale v rozdiele hmotnosti a ucelu auta. Ta Camry vozi baterie, ten Chevy odvezie mozno 2, 3 take Camry:-)"
autor clanku, nie ja, chcel porovnavat svoje auto a jeho vplyv na zivotne prostredie s celou triedou hybridnych aut, citujem:
" A tiež si myslím, že je enviromentálne prijateľnejšie, ako nové hybridy alebo elektromobily, ak beriem do úvahy výrobu batérii."
nie, jeho auto nie je enviromentalne prijatelnejsie. preziva len preto, lebo v DC nemaju STK. Keby zil v Pensylvanii alebo Californii, tak by to nebolo legalne.
Jano
Beriem, ze ked budes brat tu spotrebu v zavislosti na emisiach, bude ten hybrid asi jedine riesenie. Ale mne naozaj prislo smiesne porovnavat spotrebu na hybridnej Camry s tym starym, ale charizmatickym 6,2 litrovym Chevy. ( pri teste Hummera s tymto dieslom v C&D som nasiel peknu poznamku. Akceleraciu na 60 mil mozete merat kalendarom ).
Preto ta poznamka k spotrebe modernych dieslov, ktore dosahuju nizsich spotrieb pri vyssich priemernych rychlostiach a splnaju aj prisne europske normy. Mimochodm su prisnejsie, ako americke a auz som to pisal Benovi, to co sa chysta pre EU na rok 2020, bude v USA az v roku 2025.
Ked to tak zoberiem, aj 8 valcova Corvette je schopna pri dodrziavani rychlostnych limitov v USA sa dostat na 8 litrov, co uz nie je taky velky rozdiel od Camry.
Ta info o STK je zaujimava. Myslel som, ze nie su. Pravda je, ze som tam bol uz hodne davno. Znamy, co mal servis mi vtedy vysvetloval, ako sa v USA riesi problem s nefunkcnym katalyzatorom. Proste sa da von a len sa nahradi signal od lambdy sondy, aby riadiaca jednotka bola spokojna.
BTW - pokial to auto ma rovnake hodnoty emisii ( ten dieselovy Chevy ) ako ked bolo nove, ani na STK by nemal byt problem. Aspon u ans nie.
kde skoncia tie baterie?
Tak urciteeee
co myslis, az tym bateriam skonci zivotnost, ako s nim bude nalozene? predpokladam, ze ich nalozia na nejaky tanker a niekde odvezu do nejakej africkej krajiny, kde koncia aj ine elektroodpady z USA/EU"
baterie sa recykluju, vid
http://www.edmunds.com/fuel-ec...
citujem
"Zero Landfill
The nickel-metal hydride batteries found in hybrid vehicles are basically "zero-landfill" products. Whatever can't be recycled is consumed in the recycling process, leaving no trash behind. The primary metals recovered are nickel, copper and iron. The principal rare earths are neodymium and lanthanum.
Lithium-ion batteries now are somewhere between 70 and 100 percent recyclable, depending on the particular chemistry of the batteries. There are about half a dozen in use and more are being developed. The bits that can't be recycled are mostly consumed as fuel in the furnaces that are used to melt down the metals, which include cobalt, copper, iron, nickel, manganese and, someday, lithium."
to je ako ked napises staznost na nejakeho zamestnanca firmy a oni ti odpisu, ze voci nemu podniknu nejake napravne opatrenia... tiez im mozem naivne verit a tesit sa ako som s nim vypiekol, zatial co oni povedia "pocuvaj, nejaky debko sa tu na teba stazoval, to je ale traged hahahaha"
Nepopieram, ze sa bordel vyvaza, ale hadzat vsetko do jedneho vreca je demagogicke.
a ja naivny som to tam hadzal v domneni, ze sa ten papier bude recyklovat :)
Ja Ti rozumiem.
je to uplne jednoduche
a ako pikoska - kdesi som cital, ze keby sa iba 10% sucasnych osobnych (len osobnych!) aut na svete malo prerobit/predat ako hybridne, tak by sa minuli vsetky zname svetove zasoby tych vzacnych kovov, ktore su na to potrebne (nepamätam si ktore to boli).
takze hybrid je cisty marketing, ziadna "ekologia". ako 95% "ekologickych" rieseni, konieckoncov
na vyrobu tej tvojej baterie sa spotrebuje viac energie, nez ona za svoju zivotnost doda.
a ako pikoska - kdesi som cital, ze keby sa iba 10% sucasnych osobnych (len osobnych!) aut na svete malo prerobit/predat ako hybridne, tak by sa minuli vsetky zname svetove zasoby tych vzacnych kovov, ktore su na to potrebne (nepamätam si ktore to boli)."
no hadam ti nerobi problem to najst, s radostou si pozriem ten zdroj info...
re "takze hybrid je cisty marketing, ziadna "ekologia". ako 95% "ekologickych" rieseni, konieckoncov"
Development and Applications of GREET 2.7 — The Transportation Vehicle-Cycle Model
http://www.transportation.anl....
ma to 124 stran.
Su to vysledky simulacie urobenej "Argonne is a U.S. Department of Energy laboratory managed by UChicago Argonne".
Zistis, ze HEV (Hybrid Electric Vehicle) je na tom vo velkej vacsine pripadov lepsie ako ostatne alternativy. Menej energie minutej pocas celeho cyklu vyroba, prevadzka, recyklacia. menej emisii, s vynimkou SOx, pocas celeho cyklu vyroba, prevadzka.