SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Na Honde Civic Tourer nás zaujal kufor a podvozok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

Hm, to su ceny ako za auto strednej triedy..preco su tie hondy take drahe?
 

Drahe?

Zaujimave je, ze vzdy ked si nakonfigurujem lubovolne japonske auto a lubovolny VW ci Skodu na rovnaku uroven vybavy, vzdy z toho japonci vyjdu ako lacnejsia volba. Este aj CX-7 bola v plnej polnej lacnejsia ako rovnako vybaveny YETI.

Nebavim sa o holobytoch z produkcie Skody, Japonci nevybavene auta nepredavaju.

Za nizsiu cenu tak ziskam o rok dlhsiu zaruku, spravidla pokrocilejsiu techniku, vyssiu spolahlivost a mam auto, ktore nie je az takym lakadlom pre zlodejov.

Pri servisnych nakladoch, ktoru su napriek ludovej mudrosti rovnake, Skoda ci VW nedavaju zmysel.
 

 

Ale ja som myslel drahe v porovnani s ostatnými japoncami..ved za 19.900 e zacina Toyota Avensis a toto je o triedu mensie auto
 

 

na 19.900 zacina sedan, benzin 1.6, Tento civic zacina na 18.090 z 1.8 benzin 108kw Avensis 1.8 benzin 108kw kombi zacina na 23.000e+ (a to uz aj s 2000e+ bonusom mometalne)

Ked zoberiem diesel 1.6 88kw civic (sport vybava) som na 20.790... porovnatelny Avensis 2.0 91kw Active tak som na 23.500e (s momentalnym zvyhodnenim 2.600e) a to tam mas este disky, civic zliatinove 17" takze este + 600e aby si sa dostal na Confort.... tzv 24 100e.

Nech pozeram ako pozeram tak rozdiel je 3.000-4.000e a to aj s momentalnym bonusom 2.000e+ pri Avensise. Samozrejme Avensis povazujem za vyssiu triedu. Ale Civic tourer je novinka a je o 3-4 tisic eur lacnejsia. Takze priestor tam je.

Ci je Honda draha je na posudenie kazdeho .... no okrejm obstaravacej ceny by som pozeral aj na zostatkovu cenu (za kolko som to schopny predat po x-rokoch) a hned to vychadza inac. A hlavne honda civic je zatial jedine auto co prezilo umna 600 000+ km bez vaznejsich investicii, iba spotrebny material ....
 

prepac

mi to ale celkom s tebou nesuhlasim. Civic je pomerne cenovo nadhodnoteny. A ani ta vybava nie je ktovie co. Viackrát som uvazoval o kupe hondy. Len ked som si porovnal cenu a vybavu tak ma to odradilo. A ked v slabej chvilke ti to este aj potvrdi predajca tak asi vie co hovori. Ak by Japonci predavali auta tak ako pises mali by vacsi trhovy podiel. nemam pocit ze vsetci sa idu pokakat za VW group. Ked som kupoval pred 6 rokmi Ford Focus porovnaval som ho s Civicom . A nech som ratal ako som ratal vyhodnost Focusu bola jednoznacna. Focus som mal 5 rokov. Slapal ako hodinky. uz viac ako rok je u nového majitela a slape ako hodinky nadalej. A Honda vdaka vyssej cene a nie lepsej vybave u mna neuspela.
 

 

Mne pride trocha blbe porovnavat kvalitu aut mladsich ako 10 rokov. 5 rokov musi proste vydrzat bez poruchy akekolvek auto inak by sa ani nemalo predavat. Do 10 rokov sa odstrania naozaj smejdy, po 10 rokoch bez servisu sa zacne prejavovat kvalita auta.
Nemam samozrejme moznost porovnat vsetky auta, ale skusenost s japonskym Mitsubishi, ktore 10 rokov nebolo vobec udrziavane a prva porucha nastala po 12 rokoch a viac nez 200000km (bolo potrebne vymenit spojku) tak u mna vyhravaju japonske auta. Mitsubishi ma momentalne 21 rokov a viac ako 300000km a stale jazdi, aj ked nejake problemy sa mu samozrejme nevyhli. Najvaznejsi je ale stav karoserie, ktora zhrdzavela (co si myslim, ze sa prejavi na kazdom aute, ktore sa bude pouzivat naozaj aktivnym sposobom s minimalnou starostlivostou). Momentalne mame Subaru, tak som zvedavy ci sa potvrdi japonska kvalita.
Takze by ma celkom zaujimali prispevky, ktore o kvalite naozaj mozu nieco povedat. Teda auto ma viac ako 10 rokov, pocas ktorych bolo aktivne pouzivane a majitel nemal cas na jeho udrzbu. Potom sa moze spravit porovnanie kvality aut. Taketo testy by vsak neboli perspektivne, kedze po 10 tich rokoch je na trhu minimalne o jednu generaciu novsi model, chcelo by to teda navrhnut testovaci proces, ktory by dokazal simulovat 10 rocne posobenie vonkajsich vplyvov na auto v kratkej dobe. Taketo testy by naozaj mali nejaku vypovednu hodnotu o kvalite aut a nie "dlhodoby test", ktory trva 1,5 roka a najazdi sa len 50000km.
Pokial taketo testy nebudu tak je naozaj problem urcit ci su kvalitnejsie nemecke, alebo japonske auta a vzdy pojde len o nazor konkretnej osoby a skusenost s konkretnym autom. Ani rebricky spolahlivosti z nemeckych casopisov nemaju vypovednu hodnotu, ak nie je pocet vozidiel kazdeho modelu rovnaky a ak sa poruchy pocitaju len zo statistik nemeckych stanic TK.
 

 

Preco by si hodnotil kvalitu auta len v zavislosti na case? To tak plati pre antikoroznu ochranu. Mal som auto na ktorom som najazdil v priebehu 4 rokov a 8 mesiacov 265000 km. A som si isty ze nie som sam...
 

 

Pisal som to z mojho pohladu. Pravdepodobne vacsina ludi nenajazdi na aute viac ako 30000km/rok (teda osobne poznam len par ludi, dali by sa spocitat na prstoch jednej ruky, ktori najazdia na jednom aute aspon tych 30000km/rok). Ale zato poznam vela ludi, ktori vlastnia auto starsie ako 10 rokov.
Pre ludi ako ty, ktori najazdia za par rokov vela km je mozne vyberat auto podla sucasnych testov/skusenosti uzivatelov. Vacsinou sa za 5 rokov nemeni generacia automobilu, ale maximalne prejde faceliftom. A teda ak si spokojny s autom, ktore vlastnis (alebo naopak spokojny nie si a najdes test ineho auta, na ktorom majitel uz odjazdil rovnako ako ty takmer 300 000 km) a potrebujes po 5 rokoch nove, mozes si vybrat napriklad aj rovnake, len po facelifte. Zatial co pre ludi, ktori si kupuju raz za 15 - 20 rokov ine auto, je vyber na zaklade ich skusenosti/alebo skusenosti inych ludi vpodstate nemozny. V lepsom pripade je dany model auta uz davno v inej generacii, v horsom sa uz vobec nevyraba.
Samozrejme kvalita sa da porovnavat viacerymi kriteriami. Mna konkretne ale zaujima kvalita auta starsieho ako 10 rokov, lebo velmi pravdepodobne ine v najblizsej dobe mat nebudem, naopak extremne vela km nenajazdim.
 

Kosto

neber to osobne, ale mam taky dojem, ze si este ziadne auto nevlastnil dlhsiou dobu. Inak by si vedel, ze auto, ktore 300 000 km vydrzi bez servisnej vymeny urcitych dielov, jednoducho neexistuje a ani neexistovalo. Vsade menis zakladne veci. Po 260 tisic mnohe auta de facto generalkujes- a je jedno ci je to mercedes, vw, audi, pazout alebo ford ci toyota. Ak to neurobis, zacne sa to vypomstievat castymi poruchami.
 

 

To je jeden z dovodov preco ma viac zaujima stav po 10 rokoch a nejakom rozumnom pocte km, nez par rocne auto s 300 000km. Vyssie som pisal o Mitsubishi, kde som spomenul, ze pocas 20 rokov a viac nez 300 000km ho samozrejme poruchy neminuli. To "samozrejme" teda znamena, ze samozrejme pri aute starsom ako 10 rokov, alebo povedzme s viac ako 150 000km s poruchami pocitam ako so samozrejmostou, tam uz rozhoduje ako casto sa tieto pokuty vyskytuju a povedzme ako su nakladne,
Ale ano odhadol si spravne, ze som auto nevlastnil, zatial som mal moznost jazdit dlhsie len na autach, ktorych majitelom som nebol ja.
 

 

auto s pravidelnou údržbou, a výmenou spotrebného materiálu by malo fungovať do nekonečna bez poruchy.
 

 

No ja som mal Toyotu Camry 2,4 vvti, do 350000 absolutne ziadna porucha, v tychto km som vymenil tlmice a nejake dalsie podvozkove diely a uplne bez problemov jazdilo do 400 000 km kedy som ho predal... Vlajkova lod toyoty, ktora bola skutocne kvalitne postavena a nic spolahlivejsie si neviem predstavit
Alebo civic 1,6 vtec, ktoreho jedina porucha do 300 000 bola nespravna ucinnost katalizatoru...
Teraz audi 2,0 tfsi, na ktorom sa behom 100 000 km pokazilo toho 2 krat viac, ako na oboch tych japonskych autach dokopy za ten cas...
Takze absolutne nemozem suhlasit s tvojim tvrdenim, ze je jedno o aku znacku sa jedna a kazia sa vsetky rovnako po urcitych kilometroch
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

No zaklad od 19.000

neponuka asi ziadna ina znack v nissej strednej triede. Je to naozaj pomaly zaklad pre strednu triedu. Beriem, ze tych 25.000 moze byt vzhladom na ponukanu vybavu uz zaujimavejsich, ale skoro 20.000 za zaklad znamena, ze si to vela ludi dovolit moc nemoze. A ta Honda neponuka nic naviac, ako konkurencia ( samozrejame aj Japonska )
 

nic naviac?

nar. technologie, ktore bude davat skoda o 5 rokov, najspickovejsie motory vo svojej triede na svete (vysoka spolahlivost, nizka spotreba), vysoka kvalita pouzitych materialov, ci uz spojovacieho materialu, ci pouzitych a kvalitne vypracovanych materialov interieru (napr. original skrutku na naprave odtiahnete v pohode aj po 20 rokoch, lebo ti japoncici pri chromovani daju 3 vrstvy, nie jednu ako skoda) atd.

A zopakujem, co uz kolega vyssie napisal, ze ak si dovibavis taku oktaviu na urovej tzv. "zakladnej" vybavy tohto japonca, tak oktavia bude vzdy drahsia. A to uz nehovorim o technologiach, ktore ma ta honda inde.

BTW. Honda, neviem ci viete, je najvacsi vyrobca spalovacich motorov na svete....
 

Hondy

Hondy su sympaticke, ale fakt relativne drahe auta. Je vyborne, ze spravili tento kombik a celkovo ocenujem navratk niektorych japonskych vyrobcov ku kombi v nizsej strednej triede. Ale ked to porovnas s aurisom trebars alebo tak... Ja neviem. Ta cena je podla mna premrstena.
 

 

najspickovejsie motory? tak mozno 20 rokov dozadu. Mam hondu a nie je to ziadna slava. Uprimne povedane po tolkych chvalospevoch na japonsku kvalitu som ocakaval nieco daleko lepsie. Mal som aj Fiat a bol veru spolahlivejsi. Kvalita interieru sa na VW nechyta ani z 5 kilometrov. (a ano. naozaj mam hondu).
 

 

neviem co si mal ty za hondu, alebo po akom uzivatelovi, ale na kvalitu a spolahlivost motorov od hondy sa objektivne nechyta takmer nikto, mozno tak toyota, vsetky ostatne znacky su niekde vzadu. sam mam hondu a poznam kopec ludi na hondach, od 2.2diesel az po typer 2.0benzin, nikto nemal s motorom najmensi problem. preve kvoli motoru som kupoval hondu a spravil som dobre.
ano, interier vseobecne japonci nevedia, v tom je vag (resp nemci) lepsi. ale v technike vw nema co ponuknut oproti honde. tie ich archaicke a kazove tdi, alebo tie fukacky tsi, ktore kapu po 50tis km je jeden velky fail.
k cene, ano, honda je v zaklade drahsia ko porovnatelna konkurencia, no kompenzuje to pri doplnkovej vybave. Ale hlavny argument, ktorym sa da ospravedlnit vyssia cena (a potvrdi ti to vacsina hondakov) je, ze tie auta maju dusu. nieje to sterilny a nudny vag. hondy su sportovejsie strihnute (presnost a odozva riadenia, motory, jazdne vlastnosti). preto aj ta cena. proste mas na vyber, bud chces priemerne, pohodlne auto s peknym interierom, alebo chces zabavne, dobre jazdiace a bezproblemove auto s emociami ;) honda nieje pre kazdeho..
 

Archaicke TDI

Napriklad to uvedene v roku 2012? :D Fukacky TSI, ktore kapu jedine v zabiakovej garazi :D

Jaj ty moja zlata znoska hluposti, zase si sa prejavil.
 

 

hej hej, ten diezel z 2012 je prevratna vec, vymenili tam sviecky a hned je z toho novy motor :D
myslis ten tsi, ktory mal retiazky jak trhaci kalendar, tak zacal vag nakupovat retaze z japonska? :D
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto