Autor myslel nasledovnú obhliadku policajta: Policajta zbežne obhliadneme od hlavy po päty. Ak sa nám niečo nepozdáva, dáme ho vyzliecť do pol pása . Nižšie už nič nehladajme - má to na krku.
ze existuju 3 druhy taznych zariadeni. pevne - stale su namontovane, odnimatelne - ak netahate prives je potrebne akoze schovat a to bez klucov a to tretie sporne ( aspon u niektorych policajtoch ) odmontovatelne - ak netahate prives nemusi byt odmontovane. toizto od odnimatelneho tazneho sa lisi s tym, ze na odmontovanie potrebujete kluce. zakon pise, ze len odnimatelny je potrebne schovat, zatlacit, ak netahate prives. vela policajtov to nepozna, ako ani vodici a ak netahate prives s odmontovatelnym taznym dost casto policia vas za to nepravom pokutuje a v pripade havarie poistovna zase nechce uznat, resp. vas vini, ze ste nemali odmontovane tazne. je potrebne im to vysvetlit a branit sa odbornym vysvetlenim aky je rozdiel medzi odnimatelnym a odmontovatelnym. ak mate dotaz mile rad vam vysvetlim.
No tak ja mam prave to odmontovatelne klucami a nevedel som to. Vzdy ked zapajam vozik, tak ho tam klucami montujem, ked vozik odkladam, odnimam aj tazne. Takze je to naozaj tak, ze ked je odmontovatelne klucami, tak ho nemusim davat dolu?
ale guľa je trochu hore a zasahuje do čísla, takže to musím dávať dolu. V článku píše "ak nezhoršuje čitateľnosť" EČV, takže policajt by mohol povedať, že zhoršuje. Ak nezasahuje, myslím že sa nemusí dávať dolu.
aj to odmotovatelne klucmi, je stale odmontovatelne...plati to cca od roku 2000......takze aj s klucmi treba davat dole tazny hak z tazneho zariadenia...!!! Do vtedy boli tazne zariadenia s jedneho kusu a tie su az neodmontovatelne...ale to maju uz len stare auta...18 a viac rocne...
""vozidlo vybavené spájacím zariadením s odnímateľnou spojovacou guľou (ISO 50) triedy A50-X bez použitia špeciálnych nástrojov musí mať túto guľu odňatú, ak nie je využitá na spojenie s prípojným vozidlom alebo s iným zariadením, napríklad s nosičom bicyklov." "
comu nerozumies v texte "bez použitia špeciálnych nástrojov " ??? akonahle potrebujes na odmontovanie hoc aj obycajny 17-ku kluc, NEmusis davat guľu dole ked ju nepouzivas
v manualy na montaz takejto guly je presne napisane kolkymi Nm ma byt gula priskrutkovana aby nedoslo k jej uvolnenie. Na toto potrebujes specialny momentovy kluc. Inak je montaz prevedena neodborne. Uz samotny policajty ziadaju pri zapise, aby montaz previedla zaskolena certifikovana osoba a to ty nie si. takze ta ani nesmu nutit do zasahu na homologizovanom zariadeni na vozidle. Netreba sa dat a takto im to povedat. Nie kolesa nie su argument, lebo koleso je od prvoti planovane aby sa dalo soferom odmontovat a namontovat bezpecne. Dlzka paky originalneho kluca je tak velka aby kazdy sofer nou dosiahol dostatocny moment a skrutky dimenzovane tak aby vydrzali aj velmi silneho a hlupeho vodica.
myslim, ze sme sa pochopili. tazne je uplne iny pripad a neda sa s kolesom porovnavat prave z toho dovodu, ze koleso je na manipulaciu soferom prioritne navrhnute ale tazne priskrutkovane nie.
Kupil som auto aj s gulouvzda sa ze pevnou.Ako sa mam teda branit?Su k tonu aj papiere.Nemozu mi tefa dat pokytu ak nic netaham?ECV je viditelna.Dakuhem za radu.
Ak mate guľu pevnú neodnimatelnú a nezakrýva vám ev. Číslo tak gu) a tam môže zostat. Ťažné musite mať zaisané v Technickom. Prihladovanie je problem. Na aute z nemecka ak mate tažne a nie je v nemeckom Technickom neni problem stačí ho ak na technickej pred schvalenim sa zapišu do protokolu a policajti ho prepíšu do moveho. Ja som to nevedel a skoro som kôli tomu neprihlásil auto. Po ziskani informacii som ho prihladil a nikto si tažné ani nevšimol.
Cim to je, ze v Nemecku trva prihlasenie auta cca 20minut, nikto auto neobhliada, na to ma technicku kontrolu a prihlasuje ho uplne obycajna uradnicka ci uradnik, ziadny policajt. A u nas? Poloboh v rovnosate, oprskly jak had.
potrebujes na PZ mileho muzika? mnohym je to jedno, najma ak nemusia dlho cakat, nestane sa ze pridu 2 hodiny pred zaverecnou a automat uz cisla nedava a pod. skor viac komplikuje to ze nepostacuje napr. stk, kde tazne skontroluju ze je ako ma byt, ale potrebujem zvlast protokol z montaznej dielne
popisany sposob v clanku nepovazujem zazjednodusenie. Zjednodusenie pre mna znamena, ze sa nebudem musiet stretnut so ziadnym policajtom ale len s kioskom na DI. Servis mi ho namontuje, zapise do systemu a ja hocikedy pridem na DI, strcim cipovu kartu TP do kiosku, stlacim tlacidlo a na TP sa mi dopise tazne. Ziaden policajt, ziaden poplatok a usetreny cas.
Toto povazujem za zjednodusenie. Naco policajta. Tazne aj tak nevie skontrolvat a za jeho odborne nainstalovanie aj tak ruci servis. Obhliatku auta pri akomkolvek ukone povazujem za zbytocnu.
:-)