SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Auto parkovalo nesprávne, no papuču nedostalo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Oni môžu

Však tam je Krajský úrad a Ministerstvo Vnútra... oni môžu parkovať všade. Také nevieš, Jaro?
 

 

Presne ako hovoris. Vcera som videl zvlastnu situaciu na Presovskej - davali papuce na zakaze zastavenia a jedno auto (Octavia) stalo okrem toho ako jedine dokonca v protismere a to papucu nedostalo, hoci si ho mestsky policajt fotil ako prve. Ked som prisiel k tomu autu malo na palubovke papier so zelenym pasikom a okruhlou peciatkou - text nieco ako plnenie zvlastnych uloh Ministerstvo vnutra SR. Potom vysli od cinana z obedu 4 chlapi a veselo diskutujuc si sadli do auta a odisli prec. Som rad, ze sa skladame na benzin, aby si mohli pracovnici MV SR vyviezt svoje hladne zadky na obed a popritom nam ukazat, ako parkuju uberludia...
 

 

Chcel by som mať Tvoj život a mať čas postávať na ulici a sledovať "príbehy nedovoleného parkovania".
Inak to vyzerá tak, že tí mestský tam prišli na Tvoj podnet.
 

 

A ty zjavne budes jeden z tych styroch z Oktavky.
 

 

Toreman, neboj, nepostaval som, mal som tam nejaku pracu - podotykam, ze zamestnavam sam seba, cize neulieval som sa a uz toboz nie na ukor niekoho ineho, kto by ma platil :)
Apropo, ako sa ti pise zo statneho PC v pracovnom case? ;)
 

 

A čo si Ty zametač, lebo to čo tu popisuješ sa nestalo za dve-tri minúty, to je na pol hodinu.
 

 

Rozbiehali sme zavlahovy system po zazimneni pred Edenparkom, co trva asi 2 hodiny ty logik... Prepac, ze som si dovoli sa este aj pozerat okolo seba pocas prace.
 

 

Tak prepáč, domovník nie zametač.
 

 

Nic sa nestalo pan inzinier, aj druhykrat, vdacne.
Inak ta okolie ma velmi rado, ze? :)
 

 

Jasne že áno. Som pekný, vtipný, bohatý a mám dole obra.
 

 

No na Slovensku ludia zvyknu za toto vsetko nenavidiet. Teda az na toho obra - to lutujem tvoju partnerku, pokial teda nie je po 5-tich porodoch :)
 

 

Pán je odborník aj cez ...ako to napísať...hadice :))
 

 

Na hadice nie, ale priamo na ko..tov, ako vidis ;)
 

 

nie ov ale y
 

 

Nie to je OK, chyba je, ze skor som mal na konci dat namiesto -ov len -a
 

 

Situácia je trošku komplikovanejšia.
Podľa oficiálneho stanoviska Prezídia Policajného zboru je možné s autom na chodníku robiť v podstate čokoľvek. Na chodníku dopravné predpisy pre autá neplatia. Ak neveríte, tu je oficiálny výklad zákona:
http://www.scribd.com/doc/2044...
Prerozprával som to aj na mojom blogu, tu:
http://pedrooravec.blog.sme.sk...
Odporúčam všimnúť si bod 9.
Presne týmto výkladom sa Polícia (mestská aj štátna) riadi. Ak vodič nechá na chodníku 1,5 voľného metra, pre políciu je to v poriadku. Žiaden iný predpis ohľadne parkovania na chodníku pre políciu neexistuje.
Ak sa vám to nepáči, treba niekde protestovať. Najlepšie v Národnej rade SR, pretože tá prijala zákon, ktorý to spôsobil. To je celý vtip.
 

 

No, je to trošku tendenčné a dosť zovšeobecňujúce vyjadrenie sa k stanovisku Prezídia Policajného zboru...
Ulica, komunikácia, cesta... V obci tá komunikácia môže mať dokonca i svoje „meno“, môže to byť i cesta I. triedy... Takáto cesta prechádza mestom medzi zástavbou, bytovými domami, rôznymi prevádzkami, inštitúciami, atď. Teraz otázka - tie chodníky, po ktorých idú chodci – tie sú samostatnými komunikáciami, alebo sú súčasťou tej cesty (Triedy Andreja Hlinku, ulice Ľudovíta Štúra, alebo jednoducho – Znojemskej ulice a pod. ...)? Som presvedčený, že tie chodníky po oboch stranách cesty stavali ako súčasť danej cesty, pretože ľudia (ktorí tam bývajú, sú tam zamestnaní, idú za nákupmi) sa pohybujú i po svojich a potrebujú sa pritom cítiť bezpečne. Podobne súčasťou cesty budú aj krajnice (po oboch stranách) – a samozrejmou nosnou časťou tejto cesty bude samotná vozovka, po ktorej (prioritne) jazdia najmä vozidlá... Tá ulica (cesta) môže však byť i bez tohto príslušenstva (bez krajníc, bez chodníkov).
Pýtam sa – aký dôvod môže mať vodič motorového vozidla k jazde po chodníku, ktorý je výhradne určený len pre chodcov? Je potrebné v civilizovanej spoločnosti zvlášť niekomu vysvetľovať, že ak chceš (vodič!) použiť ten chodník kvôli zastaveniu alebo státiu, tak k tomu miestu nemôžeš ísť 180 metrov po tomto chodníku, ale že na to miesto (z vozovky) len vyjdeš a zastavíš? Že tých 1,5 m pre chodcov, logicky, nebude medzi tvojím vozidlom a vozovkou, ale úplne samozrejme medzi tvojím vozidlom a okrajom cesty – chodníka? Že ak chceš z tejto cesty odbočiť (vojsť) do vlastného dvora, garáže, tak tento prejazd sa predsa nemôže považovať za nedovolenú jazdu po chodníku, ale celkom prirodzenú vec, o ktorej je úplne infantilné polemizovať!?
Z príslušných ustanovení Zákona o cestnej premávke a jeho vykonávacej vyhlášky je takisto zrejmé, že zvislé dopravné značky upravujúce viaceré zákazy a obmedzenia platia na jednosmernej ceste pre tú časť cesty, na ktorej je táto značka umiestnená a na obojsmernej ceste len pre pravú stranu cesty. Zdôrazňujem však – pre príslušnú stranu cesty! Teda aj pre krajnicu, aj pre príslušný chodník. Z toho potom zrejme vyplýva i to, že ak prechádzam s motorovým vozidlom okolo dopravnej značky so zákazom zastavenia (státia), tak tento zákaz sa vzťahuje i na krajnicu, i na chodník v mojom smere jazdy – ako súčasť cesty! Je úplne zbytočné polemizovať o tom, že ak s tým vozidlom úplne vyjdem na chodník, nechám tých 1,5 m, že neporuším zákon!
Alebo chceme teda už aj to, aby sa v zákone určovalo explicitne i to, že pri prechádzaní cez vozovku po vyznačenom priechode pre chodcov musíme dodržať rýchlosť chôdze min. 5 km/h, že žiadnou nohou nesmieme ísť mimo vyznačených čiar, že musíme ísť len priamo a pri úmysle vrátiť sa musíme najskôr dokončiť jeho prechod a až potom sa vrátiť a podobné nezmysly?
 

 

Pán Ivan,
ja s Vami súhlasím, ale, žiaľ, realita je presne taká, ako píšem. Treba naozaj prečítať to oficiálne stanovisko PPZ, kde sa jasne píše: na chodníku neplatí okrem 1,5 metra nič. Je mi to naozaj ľúto a aj ja som z toho nešťastný a frustrovaný. Ak to chcete/chceme zmeniť, tak iba zákonnou iniciatívou.
Chodník NIE je výhradne určený pre chodov, je mi ľúto. Tým, že je ZÁKONOM umožnené na chodníku parkovať autám, sa chodníky zmenili na parkoviská, a to v plnom SÚLADE so zákonom. Čo nie je zákonom zakázané, to je povolené. Toto platí všeobecne.
Je mi znova ľúto, ale policajti odmietajú riešiť autá zaparkovaná za zákazom zastavenia na chodníku so zdôvodnením, že na chodník sa zákaz nevzťahuje. Tento postoj majú plne odsúhlasený PPZ.
Je mi to naozaj ľúto, ale zákonné povolenie parkovať na chodníku pri zachovaní 1,5 metra voľného chodníka vedie k absurdnému stavu na chodníkoch. Iba zopakujem: čo nie je zakázané, to je povolené. Presne takto si to vykladajú vodiči aj polícia. Presne takto vyzerá celá Bratislava. Chodníky plné áut po celej šírke chodníka, jedno tam a druhé tam, autá na chodníkoch v križovatke, priamo pred priechodmi (áno, 5 metrov majú nechať, ale na ceste, nie na chodníku) atď. Stačí sa prejsť po Bratislave a všetko to uvidíte. Ale Polícia s tým nemá žiaden problém, pretože má výklad od PPZ, že zákon o cestnej premávke na chodníku neplatí. Zavoláte policajta, je jedno či štátneho alebo mestského, ak náhodou príde, tak to odmietne riešiť. Skúste to.
Okrem "1,5 metra" na chodníku neplatí nič.
S pozdravom.
 

 

ó Slovensko ty vlasť moja plná hnoja a bordelu
 

Platia aj poziarne predpisy

napriklad o pristupe poziarnej techniky k vyskovym budovam. Chodnik moze byt toho sucastou.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto