SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Auto si upravil peknými svetlami, na cesty s ním ale nesmie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Osobne sa mi to nepaci...
Ale tu je prave vidno ze amerika je naozaj krajina neobmedzenych moznosti oproti europe. U nas musi byt vsetko homologizovane a schvalene a na vsetko treba pekne razitko inak hrozi minimalne basa... V US proste drbnes na auto spojler a neony a ziadne razitka riesit nemusis... (Samozrejme su u nich zas ine negativa, ale miera slobody pri nakladani s vlastnym majetkom je tam vyrazne posunuta v prospech obcana...)
Seifer
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

veru, v podstate od roku 1989 sa obmedzovanie súkromia nezmenilo, naopak nezamestnanosť, kriminalita ho ešte viac oklieštili, kedysi som nemusel mať obavy ísť pešo v noci po luníku IX...
 

 

A to ešte nehovoríme o smiešnych podmienkach získania vodičského oprávnenia a zníženej vekovej hranice pre jeho získanie.
 

dobre si im dal

este napis nieco o tych negativach ,,)))
 

 

podla toho to tam aj vyzera v USA zomrie na cestach 2x viac ludi ako priemer v europe, dokonca 3x viac ako v NL. Myslim, ze dobra polovina americkych "rapperov" z iq pod 80 by napr. v nemecku vodicsky ani nedostala...

http://de.wikipedia.org/wiki/V...
 

Otazka je...

Za kolko z tych nehod moze "vizualny tuning" aut...
 
Hodnoť

"vkusne"

len co je pravda.
 
Hodnoť

 

tak za taketo "vkusne" osvetlenie by som tiez bral papiere. Nech si do vnutra da aj disko gulu, ale ked mi vecer niekto svieti do oci homemade xenonmi, ze nevidim nic, popri tom mu blikaju farebne svetla do rytmu hudby, ktoru pocut na x metrov okolo, tak to ma vie dost vytocit.
Experti su v tomto 20 rocni soferi s fabiami. Mimo mesto ide 70, v meste pre istotu 30, smerovky maju asi pokazene a znacka daj prednost je pre nich nieco nezname.
 
Hodnoť

davam minus

davam minus autorovi clanku, lebo je schopny napisat, ze preradenie rychlosti je nevenovanie sa jazde, lebo som zlozil jednu ruku z volantu.
 
Hodnoť

je to hrozne, otrasne

mal by dostat esteticku pokutu za likvidovanie povedomia o znacke. Vsetky tie vyblikane auta plne svetielok su doslova trapne. Len pre info. Nemci a rakusania nenavidia xenony, povazuju to za prejav balkanskej kultury tak rozsirenej aj na Slovensku :-). Vo fleetoch nenajdete skoro ziadne bmw s xenonmi ;-). ale o ich pokdkovach na mercedesoch by sa tiez dalo hodne dlho polemizovat ;-)
 

re: vo flletoch

Nebude ta absencia xenonov vo flletoch skor tym, ze CENA xenonov je niekolkonasobkom halogenovych?
Co sa samozrejme premieta aj do OPRAV a POISTKY/cize vysky operativneho leasingu napriklad?
A ked je tych aut vo fleet-e viac, tak to jednoducho VIDIET.
V dnesnej dobe, ked sa "katuju kosty" aj na omnoho dolezitejsej vybave, (obzvlast u velkej trojky, ktora si za kazdu malickost da nechutne zaplatit - a nao, za "optionals" aj u fleetov, kde ma inak uplne ine ceny ako pre "showrooms"

Ak ta 5er, alebo E-cko sluzi 80% na to,aby manazer presiel OSVETLENYMI mestskymi ulicami z HQ domov, tak je ganz egal, ci tam ma xenony, alebo H7...
 

vyssia stredna

bez xenonov, je ako V6 na 205/55 r16.... kupis si nieco, co nemozes poriadne vyuzivat, lebo si limitovany... a ak nevidis rozdiel medzi xenonom a H7, tak sorry, ale to je minimalne na ocneho.... v A6 V6 je xenon standard, nepochybujem ze u BMW a Mercedesu je to inak...
 

:)

ako presne limituju 205/55/r16 V6, prosim ta? vdaka!
 

Podla skusenosti z okolia

si auta str. triedy a vyssie kupuju ludia co skutocne jazdia desiatky tisic km rocne (40k+). Netvrdim, ze vsetky, ale vacsina.
A xenony su prospesne aj pre plynulost premavky. Odkedy mam auto s dennymi LED a Xenonmi, ludia ochotnejsie uhynaju a to som trpezlivy, vobec sa na nich netlacim, neblikam, netrubim a ani pokutu za rychlost som nikdy nedostal (vyse 10 rokov za volantom) :-)
 

samozrejme

a preto sa vzdy cudujem, ked vidim 5-6 rocne A6/5/E, popr. A8/7/S a podobne ekvivalenty so 120-150 000km :D 90% tychto aut jazdi 40-50-60 tis rocne :) len slovensky bazarista si kupi 5-6 rocnu A6tku so "150 000km" za 10 000eur a potom place pri prvej poruche, ktora stoji 1/5 ceny tej jazdenky.. teda za predpokladu, ze sa na chybu hned dojde... poznam viacero ludi, co kupili 5 rocne auto (nie vzdy to bola vyssia streda, ale aj stredna trieda) a potom 6 mesiacov nejazdili, lebo oprava by stala 1500-3000eur, tak presedeli mesiace za forami a skusali to opravit izolackou a kliestami....
 

re: kupuju si ludia

Sorry, ja som reagoval na vlakno o FLEETE.

AK si covek/majitel kupi pre sebado SVOJEJ firmy auto tak potom zaskrtava "options" podla SVOJICH preferencii (a s vedomim, ze odpisy znizuju danovy zaklad :-).

Pokial zodpovednireferent/veduci cestnej dopravy vo firme/korporacii, specifikuje auto pre INYCH vychadza zTABULIEK a z faktu, ze ide z hladiska akcionarov o NAKLADY a prihlaida ku skutocnosti, ze ak USETRI, prejavi sa to na JEHO odmenach.

AKo som napisal, ak sa kupuje auto pre manazera, ktory bude 80% SLUZOBNYCH jazd travit a ceste z kancelarie domov, a do parkingu na najblizsom letisku (ktore neznamena cez cele Slovensko a este kusok do Viedne) potom sa PODLA TOHO voli vybava (ak je cielova skupina obchodnik, ktory v oute "zije" opat su nastavenia/vybava ine).

P.S. dnes okolo mna presla AUdi 6, mala ZIAROVKY v dennych svetlach, tam kde maju DRAHSIE/novsie LED svetla. Verte ze ten, kto dohadoval jej leasing vedel presne, preco bude mat ziarovky a nie LED aj na dennych svetlach.


P.S. poznamka o tom, ako VAM "uhybaju", ako VY "vdaka" xenonom idete PLYNULEJSIE :-(ti ostatni, co sa zaraduju vpravo a musia BRZDIT, ti uz asi na plynulost nemaju narok)... ANO , TO je take balkanske :-)
 

re:

100% suhlas, pouzivanie xenonov a podobnych somarin skoro vzdy oslepuje a otravuje ostatnych na ceste
...
ale to je slovakovi jedno, hlavne ze on lepsie vidi - nedochadza mu, ze ked niekoho oslepi v zakrute tak sa mu moze jazda predrazit
 
Hodnoť

proti gustu žiaden dišputát

Kľudne si podľa mňa môže takéto auto naaranžovať ako len chce, aj keď mne to príde mrhanie, niekto to má jednoducho rád. Problém by podľa mňa nastal, ak by to používal v cestnej premávke, hlavne v noci mimo mesto, kde môže zozadu dosť nepríjemne oslňovať vodiča, cez späťáky. Mal by si tam dať vypínač a používať iba na tuning zrazoch, a popracovať na svetelnom dizajne, lebo mne osobne to príde ako niečo medzi gýčom a grcom, ale ako hovorím proti gustu.... ale aký Gusto, veď on ako vodič na to pri jazde nevidí, tak .... Jedoducho vypínač, v normálnej premávke vypnúť, na zraze zapnúť.
 
Hodnoť

buzerácia štátu a polície

v Poľsku Vám prihlásia skoro všetko, včetne auta z Ameriky
Skúste na Slovensku??? a pritom platia tie isté predpisy EU v celej EU
ale naši ich ešte doplnili o zbytočnosti...
napr. v nemecku sa nezapisuje ťažné????
 

to je fakt ...

v takom Polsku Vam prihlasia vsetko ... aj posypovu sol ako kuchynsku ...
 

 

Zvláštne všakže, ale ono je to aj naša chyba, neviem sa spojiť a povedať dosť zločinom na občanoch. Poliaci sú oveľa náročnejší ako Slováci. Väčšine Slovákov stačí robota, ani výplatu nemusia mať. Taký prípad Slovena Čadca, sa nám chodili posmievať, že máme nižšie mzdy od nich, čo na tom, že iba na papieri, nakoľko pol roka nedostávali výplaty, ale na výplatnej páske im peniaze pribúdali, no len na výplatnej páske, po pol roku ich všetkých prepustili. Zvláštne, keby nerobili zo seba o pár šestákov zarábajúcich viac, tak sme ich mohli podporiť v štrajku, ale takto, sme ani nevedeli. Slováci závidia všetkým, ktorí nezávidia im. Najsmutnejšie je, že Slovákom už skoro nikto nič nezávidí.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto