SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obľuba ekologických áut v Európe narastá, Slováci zaostávajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

...
..minuly rok som si kupil krasne cierne Camaro s V8 6,2L..kvoli tomuto clanku normalne zacinam mat vycitky..:))..trapna EU a jej normy..
texasan
< 1 2

No, ak

by som mal Camaro s V8 a 6,2L motorom, absolutne ziadne vycitky by som nemal. S poslednou vetou jednoznacne suhlasim! Jedine, co sa im dari je, pod ruskom ekologie, totalne deformovat trh.
 
Hodnoť

 

To je dane cestnymi danami, ktore my neplatime. Keby mal dat slovak 300€ za svojho diesloveho smradocha, tak by nad emisiami rozmyslal viac. Autor je v hladani priciny trochu mimo, ale nevadi.
 
Hodnoť

Elektroauto

Tak si vezmime že by som nejaké chcel... Taký Chevrolet Spark EV sa u nás nepredáva, ale v Kalifornii je za 26685 USD a z toho sa ešte odráta daňový bonus 7500 USD federálny + 2500 USD kalifornský, takže tam si ho môžete kúpiť za cca 16685 USD. To máme cca 12 tisíc Euro. Najlacnejší "benzínový" špak stojí u nás 9170 Euro. akože ak by sa u nás dal kúpiť Chevy Spark EV za 12 tisíc Euro, okamžite ho kupujem. Ako približovadlo na jazdenie po meste je ideálne, nabíjanie doma v garáži z trojfázovej siete cez noc nie je problém. Lenže 1. toto vozidlo sa k nám nedováža, 2. aj keby, tak určite by stálo aspoň 20 tisíc Euro, čo už odmietam za mestské približovadlo dať.
 
Hodnoť

ja vidim zopar pricin

1. danove zvyhodnenia ekologickych aut v zapadnej europe.
2. moznost / nemoznot nabijania hybridov / elektrickych aut na slovensku
3. co najvacsie auto s co najsilnejsim motorom ako predlzovac pipikov a symbol statusu na slovensku.
 
Hodnoť

Pýtajte sa Kovošrota alebo P1čiatka

čo sú to veľké autá?
Nad koľko m šírky?
nad koľko m dĺžky?
nad koľko kW výkonu motora?
nad koľko kg pohotovostnej váhy?
Argumentácia g CO2/1 km nikoho nezaujíma, je lineárne zviazaná so spotrebou
Môže sa stať že to bude vedieť Kazigraf potom čo zavedie daň na všetky autá napr podľľa kW. Potom všetci motoristickí novinári sa budú prekvapení ako jež ktorého vyhrabú skoro na jar...
 
Hodnoť

 

Nie ze by som tomu rozumel, ale merat znecistenie ovzdusia iba na zaklade CO2 je trochu kratkozrake, nie? Z aut vyliezaju aj ine svinstva - okrem ineho pevne castice z dieslov. Cisto pocitovo su velke americke mesta ovela menej zaprasene ako ich Europske protajsky. Celkom by ma zaujimalo, ci v tom hra nejaku rolu fakt, ze v Europe je nepomerne viac dieselov.
 

naftaky

Samozrejme ze to ulohu hra.Naftaky viac znecistuju inymi casticami viac ako CO2... ktohovie ako splnia euro6-7?
Celkom ma zaujala ta hmotnost..ako dakto hore napisal..na slovensku je auto predlzovac pipika. Rok 2000..takmer ziadne opachy na cestach...dnes? 45kg blondinecka ide na nakup v 2 tonovom aute..velke SUV uplne bezna vec...zdrazela med..hlinik ocel.benzin..nafta...tak preco si nekupit este vecsie a smednejsie auto.Davnejsie dakde v blave sledovali dopravu na dakom moste..len v kazdom 6!!!! aute bol dakto okrem vodica.
 

 

Keby si videl čo vylieza z takého lietadla, tankera, trajektu, dieselovej lokomotívy, alebo stavebných strojov, tak na osobné auto ako potencionálneho znečisťovateľa by si si ani nespomenul. No žiaľ politici si spomenú, pretože ako už hore niekto napísal, koho sa da najľahšie podojiť rôznymi nezmyselnými poplatkami o €€€€, ak nie ovčanov?
 

 

co tak dat nejake data, napriklad normovane ne jednu tonu a kilometer alebo jedneho pasaziera a 100 km, kolko treba litrov nafty, leteckeho bezninu a pod?

trebars LH ma tuna data http://www.lufthansagroup.com/...

kolko je priemerne ludi v jednom aute?

pozri sem ohladne dieslovych lokomotiv....
http://online.wsj.com/news/art...
a
http://www.cowcatchermagazine....

kludne sa moze stat, ze do 10 rokov bude na lavej strane atlantiku (kanada a amerika) vacsina lokomotiv chodit na mixe 80%:20% LNG a nafty....
 

 

No nechcem ti kazit iluzie, ale takisto sa kludne moze stat, ze v Europe budeme vsetci chodit na bicykloch len aby sa na lavej strane Atlantiku nemuseli uskromnovat. Kazde zvysenie cien PHM je v USA vnimane velmi citlivo (citaj zle) a obyvatelia USA nie su zrovna majstri v uskromnovani sa (citaj, nie su ochotni). Oni radsej niekde... len aby bola ropa... no necham tuto temu tak radsej :-)
 

 

re "No nechcem ti kazit iluzie, ale takisto sa kludne moze stat, ze v Europe budeme vsetci chodit na bicykloch len aby sa na lavej strane Atlantiku nemuseli uskromnovat. Kazde zvysenie cien PHM je v USA vnimane velmi citlivo (citaj zle) a obyvatelia USA nie su zrovna majstri v uskromnovani sa (citaj, nie su ochotni)."

mas tam logicke protirecenie. keby zvysovanie cien vnimali citlivo, tak sa uskromia, a trebars kupuju uspornejsie auta. z toho co vidim okolo, tak ti mozem povedat, ze to nie je pravda. mozno nanajvys pofrflu, ale nakoniec vacsinou kupia velke auto.

ano, mas pravdu, v amerike je velka skupina ludi, ktori nie su majstri v uskromnovani. zase je tam aj dost velka skupina ludi, aj ked o dost mensia ako ta predosla, ktora to uskromnovanie velmi dobre zvlada.

co sa tyka Europy, tak sudiac pozdla Slovenska, to co si napisal je blud. velkych hnusnych SUV na Slovensku krasne pribuda.
 

 

Velkych hnusnych SUV sice pribuda ale emisne normy EU nepustia. A tak sa deje to, co sa deje - ze nam tu pribudaju sice rozmerovo velke auta, ale s mizernym vykonom (prepocitane napr. na kg vahy) a mizernymi jadnymi vlastnostami. Potom do toho vyrobca narve 50x turbo len aby to ako tak slo.
Ja osobne segmentu SUV nerozumiem - na ceste na prd, v terene na prd, do mesta velke, na dialnici zbytocne vysoke (odpor vzduchu a pod.), v zakrutach sa to naklana...
Nie je problem vyrobit SUV so spotrebou cca 5-6l papierovo (napr. Honda CRV) ale v podstate je to uplne zbytocne auto. Na Slovensku ale ludia stale pouzivaju auto na honenie ega a tak to potom vyzera.
 

 

re "Velkych hnusnych SUV sice pribuda ale emisne normy EU nepustia."

ale pustia
pozri
US Prius
http://www.toyota.com/prius/fe...!/mpg/1223/1225/1227/1229
kombinovana 50mpg = 4.7L/100km

EU Prius, to iste auto
http://www.toyota.sk/cars/new_...
kombinovana 3.9L/100km

takze v EU, kde su vyssie max rychlosti ten isty Prius ma nizsiu spotrebu?

normy su tu
US http://www.dieselne*****m/standards/us/ld_ca.php#levii
EU http://www.dieselne*****m/standards/eu/ld.php
http://www.epa.gov/greenvehicl...
Prius je PZEV/SULEV II norma, co je 1g CO na milu, v EU je to, EURO 6, 1g CO na km, cize EU norma je benevolentnejsia, kedze mila je dlhia ako km.


US problem je prilis vela velkych osobnych aut, ktore maju benevolentnejsie normy...

podobne
US Passat 2.0 TDI (v EU bezny motor) http://www.vw.com/models/passa... kombinovana spotreba 35mpg co je 6.7L/100km

EU Passat 2.0TDI http://www.vw.sk/media/Kwc_Bas...
kombinovana spotreba 4.6L/100km

v EU ten isty Passat neuveritelne zlepsenie, presne tak ako Prius... V EU normy pustia, jednine stastie, ze v EU ludia menej preferuju velke auta, asi koli daniam....

re: "Ja osobne segmentu SUV nerozumiem - na ceste na prd, v terene na prd, do mesta velke, na dialnici zbytocne vysoke (odpor vzduchu a pod.), v zakrutach sa to naklana...
Nie je problem vyrobit SUV so spotrebou cca 5-6l papierovo (napr. Honda CRV) ale v podstate je to uplne zbytocne auto."

suhlasim, ani ja tomu nerozumiem, so zopar vynimkami, sused ma cez 2 metre a cez 200 kg, do ineho auta sa prakticky nezmesti, videl som zopar americkych futbalistov nazivo zblizka, na univerzite, tiez sa do inych aut nezmestia, a pod. ale inak velka vacsina ludi ma SUV zbytocne, akurat tak na vozenie vzduchu....
 

LH

Zaujímavé dáta. Ak ide o emisie. No ak ide o palivový príplatok, vyzerá to skôr ako 39l na osobu.
 

 

pozri, nieco nieco som prelietal hore-dole medzi pobreziami Atlantiku (takmer 90 letov za poslednych 17 rokov). jedina dolezita vec je, ci suma ( tarifa+palivovy poplatok+ine poplatky, ktore su prijmom leteckej spolocnosti ) je ferova cena. ostatne je vata.

pred 17 rokmi zimna letenka bola zhruba za $600, dnes za $850-$900; pred 17 rokmi letna letenka bola za zhruba $900-$1000, dnes za $1500 az $1800. vsetko pre tie trasy od nas z americkeho juho-vychodneho vidieka niekde do Viedne alebo Budapesti. vcelku, zimne letenky isli hore o nejakych 50%, letne o 50% az 100%. po 17 rokoch hovorime teda o zhruba nejakom 2% az 4% raste cien leteniek, co je zhruba inflacia plus mozno 1% naviac. ja osobne myslim, ze su to OK akceptovatelne, zhruba ferove ceny....

naviac, obcas sa da najst totalne super ceny, trebars minuly rok sme boli z lete na Slovensku za zhruba $1100; v 2008 na Havaji za $500 (co je let rovnako dlhy ako do EU)....
 

 

ano je toho viac ale keby to mali vsetok ten naklad vozit ekovozitkami tak by toho bolo este hodne viac.

uz plne nalozeny kamion da na liter objemu motora/na tonu nakladu/na 100km lepsie cislo pri spotrebe ako prius.
 

 

re "uz plne nalozeny kamion da na liter objemu motora/na tonu nakladu/na 100km lepsie cislo pri spotrebe ako prius."

jasne ze da, akurat ze to je predsa uplne iny segment.... a inak, cestou do prace prechadzam okolo plniciek Coca Coly, Pepsi Coly a Fedex skladu.... za poslednych par rokov tam doslo k zmene kamionov pouzivanych na rozvoz. taky odhad, zalozeny na tom, co vidim, je ze vacsina tych kamionov je hybridnych....
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto