SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri dostatku slnečných dní môžete BMW dobíjať zadarmo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Preco robite zadarmo reklamu nejakemu designerskemu studiu ktore nema vobec poriesene technicke veci ?
 

To nie je ich práca

Ako hovoril môj otec, architekt urobí pár čiar hrubou ceruzkou a projektant musí vymyslieť, ako to urobiť.
 
Hodnoť

 

1. neuviedli, aký príkon má tá "nabíjačka", takže to možno vôbec auto nedokáže nabiť.
2. neuviedli cenu tých solárnych panelov, takže možno to nabíjanie "zadarmo" stojí viac, ako benzín potrebný počas životného cyklu auta - dajme tomu 20.000€ za 15.000 litrov benzínu. Ten prístrešok bude podľa môjho odhadu drahší.
 

 

kedze clanok spomina americky trh: pri americkych cenach benzinu cca dolar za liter (v takom texase, kde by sa toto mohlo predavat este nizsie) ta vijde 15 tisic litrov benzinu v prepocte asi na 11 tisic EUR, cize to solarne riesenie vizera este nevyhodnejsie.
 

 

Zial je vidiet ze obcanom SR stale absolutne nehovori nic pojem ekologia.
 

alebo skor

ludia na slovensku ked sa pozru na salarne elektrarne na polia a vidia ze tam radsej mohlo byt obilie tak si pomyslia ze je to pekna hlupost. a cena tej elektriny niekde uplne inde. ked solar tak na dom ale nie na pole. a ucinnost tych panelov je este stale chaba....mozno za par rokov...ako som sa docital tak najlepsie panely maju ucinnost okolo 40%. co su tie najdrahsie, takze sa nepouzivaju. a 40% nieje nic extra aj tak
 

 

Dovolim si tvrdit ze kedze PATHY vo svojom prispevku nespomenul ani slovkom ekologiu asi k nej nema vztah.

Ano solarne elektrarne su dost podivny fenomen - u solar. elektrarni ale ide o deformaciu kedze tie vznikali viacmenej vsade hlavne kvoli obrovskym dotaciam a s ekologickym myslenim to nema vela spolocne.
 

 

Ano, lebo maju starosti ako vyzit z mizernych platov.
BTW ludia s nizkym platom ktori sa o eko nezaujimaju znecistuju zem ovela menej ako ti co zarabaju dost a o ekologiu sa zaujimaju.
 

 

Ekologicky sa da zit aj z maleho platu - uz len drobnostami ze ludia nebudu rozhadzovat odpadky, pouzivat igelitky atd.

No vidiet aka je realita na Slovensku ...
 
Hodnoť

Solarna nabijacka

Samozrejme s takým "ultra dizajnom" a materiálom (bambus-uhlíkové vlákna) je to nezmysel. Este aj pod tym stoji "sportove auto" . Ale podme pocitat , je tam 6*4--teda 24 panelov, podla rozmeru cca 250W na kus. To mame instalovany výkon 6000w. V nasich podmienkach cca 6000kWh za rok, samozrejme nie je idealny naklon takze daka ta strata povedzme 25% ...ostane 4500kWh. Bezny elektromobil, nie BMW co ma xy koni , ale povedzme nissan leaf ma sporebu +/- 20kW na 100km a zrazu sa nam to solarne nabijanie nezda az taky nezmysel. Lebo na 4500Kwh/20---prejdeme 22500km..to je viac nez dost. Teraz pridu namietky ze co s energiou ked tam nebude stat auto..no to je jednoduche..pojde do verejnej siete . Malu "elektraren" z vykonom do 1,5 nasobku spotreby nasho domu si mozme nechat nainstalovat podla noveho zakona s jednoduchou administratívou a este! (ak to stat zasa nepokasle) mozme od cca buduceho roka dostat dotaciu 1500 eur z EU. Takze altan 1000eur....elektraren 7-9000 minus dotacia 1500 a uz to nie je az taky nezmysel.
 

 

neviem ci to je taka tutovka:
1) najazd 22500 pri prditku s dojazdom "par" km je podla mna nerealny. mozno tak 10,000 rocne po meste a okoli
2) cena auta: leaf je 3x drahsi ako micra

porovnam 2 alternativy pri najazde 10,000 km rocne:
1) Micra so spotrebou 7l a cenou 10,000
2) Leaf s cenou 29,000 a elektrarnou za 7,500.

pri micre mi treba 1000 EUR rocne na beznin. cize to, co "preplatim" na Leafe mi vystaci u Micry na 19 rokov vozenia sa zadarmo. potom mas cenu elektrarne - dalsich 7.5 roka sa vozim zadarmo. cize pri nadobudacej cene leafu a elektrarne navrat investicie za 26.5 roka. dakujem pekne. Aj keby si ratal s tymi 22 tisic kilometrami rocne, aj tak sa dostanes k cislu, ktore pravdepodobne prerastie zivotnost auta.
 

micra/leaf

Sedel si v micre a v leafe? je to ako porovnat citygo a golf :)...Leaf je dost velke auto..aj vysoke..a vybava je dost inde ako micra.
Ale v podstate s tebou suhlasim..tvoj vypocet je spravny..ale keby slo len o cenu behame vsetci na Dacii ne?
Samozrejme cena elektromobilu leaf je vysoka!..
Nepisal som ze nabeha 22500 ale ze tolko vyroby elektraren. Prebytocnu minies doma.
Pocitas len investicu na energiu pre auto.ale ak najazdis len 10000 tak energia na dalsich 12500 km ti znizi spotrebu doma..teda 2500kWh usetris..co je 2500*0,15--375 eur...kolko ti usetri Micra elektriny?
 

 

nesedel som ani v jednom. mal som dojem, ze leaf je auto na urovni Micry co sa tyka rozmerov. teraz som si pozrel obrazky, mas pravdu je vacsie. tak ci tak, porovnatelne velke auto v benzine by si kupil za polovicnu cenu (max). stale diametralny rozdiel, ak beries do uvahy nakupnu cenu auta a elektrarne.

aj ked to preratam: rozdiel nadobudacej ceny auta nech je 14 tisic, a povedzme ze neratam cenu elektrarne, lebo povedzme ze ta sa splati sama tym co usetri na elektrine, stale mi vychadza navratnost 14 rokov co presahuje zivotnost auta. ma tolko vobec zivotnost ta elektraren?
 

elektraren

Elektraren ano..auto ano..bateria asi nie. Ano mas pravdu cisto cez peniaze je to nespravne riesenie, len hovorim ze to uz nie je take krute ako 5 rokov dozadu, solarne panely zlacneli aj elektromobilov uz je aspon zopar v ponuke.Bude sa to zlepsovat, leaf by som kupil keby stal 20...28-29 je este vela.
 

Problem toho riesenia

je, že sa musí spoliehať na dotácie na FVE, alebo zelenú zaslepenosť majiteľa. Dotácie preto, lebo keď svieti slnko tak s autom spravidla nie som doma. Takže musím energiu predávať a to za trhovú cenu nemá zmysel. No a zelená zaslepenosť preto, lebo keď tam zaparkujem v po tme, tak energiu mi tam dodáva iná elektráreň, ktoré fungovala aj cez deň a tým sú moje FVE zbytočné. Nehovoriac o tom, že výroba solárnych panelov nie len energeticky náročná, ale využíva sa aj mnoho nebezpečných chemikálii vo veľkých množstvách, že ich únik by v zamorení mohol pokojne konkurovať Fukušime.
Takže môj názor. E-auta zatiaľ nie sú o ekonomike prevádzky, ale aspoň vedia dostať smog z miest. FVE je len magatunel, lebo najviac energie vyrábajú v čase najnižšej potreby a cely ich výkon musí byť zálohovaný inými zdrojmi.
 

 

Len jedna vec, najvacsia spotreba energie je prave cez den, nie v noci.
Inak suhlasil fve je zatial blbost, jediny zmysel vidim na pustach a vo vesmire.
 
Hodnoť

 

Vaše výpočty majú jednu malú trhlinu a to že nikto nevie koľko bude za 14 rokov stáť liter benzínu alebo nafty a či vôbec za 14 rokov bude vôbec ešte nejaká ropa :-)
 

elephant,

za 14 rokov iste ropa ešte bude, iná otázka je, či tým, na ktorých územiach ropa je úplne nešibne a nebudú chcieť terorizovať svet ... To za prvé ...

za druhé, za 14 rokov bude mať ľudstvo už vpodstate jasno, čo namiesto ropy a myslím si, že elektrina to nebude ... Možno to bude aj elektrina, ale nie priamo elektrina ... Lebo problém ľudstva nie je nedostatok energií, ale ich prebytok a ich nedostatok v istých ročných obdobiach. No a toto dokážu práve krásne riešiť energie viazané chemickou formou ... Teda uhľovodíky, prípadne zlúčeniny dusíka a vodíka ... No a keď už sme pri tom, zlúčeniny uhlíka a dusíka (aj keď majú nižšiu hmotnostnú energetickú výťažnosť ako uhľovodíky), ľudstvo už vie vyrábať ,,, Takže ľudstvo alternatívu už má, len hľadá lepšiu alternatívu ...

No a ešte si zabudol, že pokiaľ viem, na benzíny a nafty je obrovská daň ... A tá bude aj na elektrinu, len sa možno bude volať inak ...
 

oprava ...

... nie zlúčeniny uhlíka a dusíka, ale zlúčeniny vodíka a dusíka ... (napr. amoniak)
 
Hodnoť

 

Nechcel by som mat taky problem, aby ma nieco take tesilo, ze to mam doma.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto