SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na priechode smiete zastaviť, len ak sa križovatka inak nedá prejsť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

dakujeme za otazky, nabuduce poprosime milych pisatelov aby si dostudovali zakladne znalosti zo zakona o cestnej premavke, opytali sa svojich instruktorov v autoskole, ale v ziadnom pripade sa nepokusali viest motorove alebo nemotorove vozidlo po verejne pristupnych komunikaciach.
 

 

...veď ty si určite etelón znalostí - určite vieš odpoveď, ale pre istotu ju sem nenapíšeš, lebo by si zrazu mohol prestať byť etelónom...
 

 

odpoved je jednoducha, staci si precitat zakon. napriklad ten prvy pripad bez akychkolvek umelych problemov pokryva pojem "zastavenie vozidla". definovany v § 2 zakona, spolu s pojmami zastavenie ci statie.
 
Hodnoť

Posledna veta je nezmysel ...

Posledna veta clanku je nezmysel. Nie je pravda, ze v pripade zrazky by padla vina na oboch. Prednost ma ten na hlavnej ceste, bez ohladu na to, ci je na hlavnej ceste znacka, alebo nie. Vodic na vedlajsej ceste je znackou informovany, ze sa nachadza na vedlajsej ceste. Je sice chyba, ze vodic na hlavnej ceste nie je informovany znackou, ze je na hlavnej ceste, ale to nemeni nic na tom, ze sa v skutocnosti nachadza na hlavnej ceste a nebol by zodpovedny za zrazku.

Ak by sa zrazili, vina by mohla padnúť na oboch, keďže obaja sú povinní dať prednosť v jazde.
 

 

ako by vyzerala opacna situacia ?

hlavna oznacena znackou , vedlajsia nie ...
idem z vedlajsej zprava - mam prednost , pricom netusim ze vozidlo iduce zlava ide po hlavnej ....
tiez obaja vinni ? :-)))
 

 

skus si odpovedat na otazku, preco maju znacky Stoj, daj prednost v jazde, STOP a Hlavna cesta taky tvar aky maju. Takze sa staci pozriet na ostatne znacky (ak nejake su) a priemerny vodic, ktory nedostal vodicak za vystrih alebo minisuknu, vie hned urcit kto je a kto nie je na hlavnej ceste.
 

 

...vidím, že ty budeš ten výstrihovo-minisukňový! Určite si rád, že tvoj inštruktor bol gay... ...ináč by si bol nútený dívať sa na semafóry z druhej strany...
 

 

podla tvojej rady -
pokazde ked pridem do neoznacenej krizovatky ( z mojho pohladu) , by som mal skotrolovat pohladom ( snad sa pre istotu aj prejst :-) ) chrbty znaciek umiestnenych na ceste po mojej lavici ....a podla tvaru poznat ci som na vedlajsej , hlavnej ....
to bude plynula premavka !
btw
ty osobne to robis ?
 

 

nie je to tak uplne nepredstavitelna uprava, napriklad v Rakusku to tak skutocne plati. Na neoznacenych krizovatkach, o ktore tu ide, to plynulost premavky nijak extra neznizi, kedze pokial nevidis zdaleka (co v meste zriedka), aj tak musis vyrazne spomalit.

Ja osobne urcite hodim ockom aj dolava, privela vodicov tu jazdi sposobom "po vacsej ceste, mam prednost". Jednu taku sidliskovu krizovatku mam pod oknami, teraz je uz znacena, ale predtym tu skripali brzdy a vytrubovalo sa kazdy druhy den (plechy si to odniesli raz alebo dvakrat). Prepatrat stlp je potom uz len otazka zvyku.
 

ledzep

Áno ja ja to tak robím.

A myslel som si doteraz naivne, že tak robia všetci vodiči!

A okrem toho: sledujem pohyb všetkých vozidiel a chodcov okolo mňa, snažím sa neustále predvídať správanie všetkých účastníkov cestnej premávky, sledujem palubnú dosku a spätné zrkadlo, sledujem znamenia o zmene smeru všetkých vodičov a sám ich používam včas a dostatočne, evidujem ak vodič telefonuje, vypráva sa, je blonďatý alebo v klobúku.....
 

 

neboj , aj ja pozriem dolava ! i ked som na hlavnej ....nechcem sa dat zosrotovat nejakej blondavej pipke v suv-ecku :-)))

akurat nestudujem na lavej strane chrbty znaciek akeho su tvaru (podla odporucania "cestneho pirata" )....
byvam na sidlidku , kde je v blizkosti neoznacena krizovatka ....
obcas rozmyslam ci si dam vynovit auto a prichadzajuc z prava sa niekomu "dam naburat" :-)))
 

 

No to je otázne. Za označovanie komunikácií a dopravné značenie na nich zodpovedá správca komunikácie. Ak by sa toto stalo (vedľajšia má Daj prednosť, ale "hlavná" nie je označená ako hlavná [ a teda vodič sa riadi ustanovením zákona o daní prednosti vozidlám prichádzajúcim zprava] - a spojili by sa, tak istotne by vyhrali na súde všetky škody - správca komunikácie NEZABEZPEČIL jasné a jednoznačné dopravné značenie, čím uviedol vodičov do omylu. A dali by mu to vyžrať. A daž i podnet DI, aby si POSVIETIL na správcu, ako je dopravné značenie urobené - veď to majú v povinnostiach - spolupracovať pri riešení dopravného značenia správcom - odobruje to predsa DI!
 

 

ale to by si nesmel byt na Slovensku. Tu este nakoniec ti vodici budu vinni, pretoze mali predvidat, ze toto moze byt hlavna, alebo vedlajsia cesta.
Ak zijes na Slovensku, tak by si si za tie roky uz mal zvyknut, ze tu sa nic neriadi zakonom, ale znamosti/uplatky, klamstva, udavanie to su tie spravne zbrane.
 
Hodnoť

 

Chodec už bohužiaľ nie je v bezpečí ani na prechode. Mne sa stalo, že na ceste kde idú v strede električky (t.j. autá idú len jedným smerom) som prechádzala cez prechod šoférovi čakajúcemu z vedľajšej cesty popred jeho auto (dokonca som tam "pribrzdila").

Lenže šofér sa pozeral iba doľava, kedy sa môže zaradiť do prúdu, vpravo (kde by videl mňa) sa nepozrel. Normálne ma nabral, ešte šťastie že som mala notebook, ktorý ten náraz pribrzdil. Našťastie sa nič nestalo, ale odvtedy som pochopila aký kolos sú autá a už fakt si dávam na autá bacha, aj keď v tejto situácii som bola nevinne, život máme len jeden.

Proste chodci, treba počkať na očný kontakt so šoférom aj na prechode, inak neviete či vás vidia. Už aj na prechode treba dávať veľký bacha!!!!!!!

V každom prípade by policajti viac ako na chytanie rýchlosti mali kontrolovať bezpečnosť chodcov a najmä detí pri školách a škôlkach!!!!
 

 

podobne je to aj naopak. Coraz castejsie sa stretavam s tym, ze chodci idu mimo prechod, a ani sa len neunuvaju pozriet, ci nahodou po ceste nejde auto. Nemam problem zastavit pred prechodom, ak tam caka viac ludi, alebo prsi. Ale prebehovat cez cestu 3m od prechodu a este sa tvarit nastvane, lebo sofer pred nim tesne doflekoval - to je teraz velmi popularne na slovensku. Ludia v tejto republike zacinaju neskutocne hlupnut a nejaka tolerancia, je im uplne cudzia.

K tej prvej otazke: neviem, kde dotycny robil autoskolu, ale toto bola jedna z najcastejsie pripominanych veci. Ak je niekde stopka, a nemas rozhlad do krizovatky, tak mozes zastavit aj za nou, alebo na prechode, tak aby si bezpecny rozhlad.samozrejme pritom by si mal davat pozor aj na chodcov.
 

 

"Už aj na prechode treba dávať veľký bacha!"

A kedy to nebolo treba? Ci zrazu prestala fungovat nesmrtelnost na prechode? :D
 

 

Ja mám pocit, že veľa chodcov si naozaj myslí, že prechod je zárukou nesmrteľnosti. Ja nemám problém zastaviť pred prechodom a robím to takmer vždy keď vidím, že tam niekto čaká, ale veľmi často sa mi stáva, že napr. kvôli zaparkovanému autu chodca pred prechodom nevidím a veľa z nich cezeň prejde bez toho, aby sa vôbec obzreli. Aj niektoré matky s malými deťmi. Aspoň nejaký pud sebazáchovy by tam mohol byť.
 

POZOR

Ani na prechode nemaju chodci bezhranicnu prednost. Chodec nesmie ohrozit vodica, napr. nesmie vkrocit na prechod tesne pred prechadzajucim autom, a vodic nie je povinny zastavit ak chodec nevstupil na prechod. Za ohrozenie vodica sa povazuje situacia, ked musi nahle zmenit smer alebo rychlost jazdy, teda aj prudke zabrzdenie alebo vyhybanie je ohrozenim. Ak vodic zrazi na prechode chodca, ktory mu tam vbehol na poslednu chvilu, je vinny chodec.
 

precitaj si laskavo poriadne

1,vodic vychadzal z vedlajsej cesty na hlavnu
2, kocka isla po chodniku popri hlavnej ceste ktory krizovala vedlajsia cesta
3, isla po prechode pre chodcov
4, vodic pred prechodom sice zastal, ale nedival sa, ci niekto ide po prechode, ale mal iba vytocenu hlavu dolava cez plece a pozearl, ci niekto nejde zlava po hlavnej
5, nabral kocku, ktora v tom momente isla popred jeho vozidlo PO PRECHODE PRE CHODCOV
6, Kocka pred jeho vodizdlo neskocila, neohrozila nikoho, vodic sa spraval ako chrapun
 

 

Zopakujem aby to bolo všetkým jasné:
1. Vodič stál na bočnej ceste na priechode, čakal až sa bude môcť zaradiť za kolónu vozidiel prichádzajúcich zľava
2. Počkala som
3. Ja som šla popred neho (cca 0,5 metra)
4. Vodič sa nepozrel smerom vpravo, až ma nabral. Opakujem, prechod bol dostatočne voľný na prechod, on sa nepozrel.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto