SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiči bez technickej a emisnej kontroly čas na nápravu nedostanú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Momentálne žijem v CZ

a stalo sa mi, že som pri novom vozidle zabudol na prvú STK po štyroch rokoch. Upozornil ma na to policajt pri kontrole. Len upozornil... STK som si samozrejme hneď spravil.
Načo slúži tá vysoká pokuta takmer vo výške minimálnej mzdy?!?! Pomáha, alebo chráni? :-/
A myslím, že by na okresných úradoch odboroch dopravy mohli riešiť iné dôležitejšie veci, ako je obosielanie a riešenie ľudí s neplatnou STK. Napríklad by mohli zefektívniť prihlasovanie dovezených vozidiel, alebo sa zaoberať skvalitnením a sprsnením značenia ciest, aby boli bezpečnejšie, atď...
 

 

"Načo slúži tá vysoká pokuta takmer vo výške minimálnej mzdy?!?!"

Na podojenie ovcí, samozrejme. Pretože cieľom slovenskej štátnej správy nie je dosiahnuť stav v súlade so zákonom (na čo by podľa mňa u minimálne 80% "hriešnikov" stačilo to upozornenie), ale dojiť, dojiť, a dojiť.
 

Mňam, mňam ...

čerstvo nadojené chutí najlepšie.

Ale dlhodobá stratégia tejto vlády oblbovania obyvateľstva funguje na výbornú. Posledne dopadli zaujímavo výsledky monitoru deviatakov, pribúda problémových žiakov, životná úroveň stabilne klesá a tieto pokuty za TK z voleja ešte pomôžu znížiť rozhľad občanov na minimum (kto nemá už pomaly z čoho žiť , ten sa nezauíma o okolie a pri voľbách je ideálna ovca).
 
Hodnoť

 

A nebolo by jednoduhsie spravit kompromis a dat napriklad pokutu dajme tomu 20€ + upomienku, ze ak nespravite stk do X dni tak pride plna palka? BT, este som nepocul, ze by niekto dostal tu spominanu pokutu za to, ze nemal stk.
 
Hodnoť

Prosimvas o com je to

Na Slovensku dostane emisnu znamku aj smradlavy vykuchany diesel, co 4x obisiel zemegulu. STK/emisie robia sukromne firmy, aky oni maju zaujem na tom, aby auto splnovalo emisie? Maju zaujem, len aby k nim auto prislo a prislo aj o 2 roky, ked bude vodic spokojny s pristupom, ze presiel, aj ked by mozno nemal prejst.
Technicka kontrola to ano. Ked sa niekdo vydrbe, ze mal zhrdzaveny ram, tak pojdu za STKckou, ze preco ho pustili na cesty, ale emisie? Tie kto riesi? Mozno rakuska dialnicna policia, ale u nas nikto. To je len taka samolepka za 20e pre firmy, co sa tomu venuju. Emisie, by mal merat stat.
 

 

Merat emisie je zbytocne. V dnesnej dobe kedy drviva vacsina aut splna minimalne normu EURO4 uz z vyroby a pri kazdej sebemensej poruche je auto tak ci tak neschopne jazdy (filter pevnych castic, katalyzator apod.) je prakticky nemozne nesplnit limit. Tych par aut, ktore nesplnaju a tak ci tak prejdu je na urovni statistickej chyby. EK je hlupst na n-tu a s pribudajucimi novymi autami jej vyznam pojde dole este viac. Ak pravda neratame peniazky pre firmy a stat.
 

 

noo auta s euro 4. hm zalezi kde jazdis. mozno v rozvinujejsich mestach ci ich okoli. ale skus ist niekde na vidiek mimo miest a kuknut ake auta tam jazdia. vacsina aut o nejakej auro 4 nema ani paru. aj moje najoblubenejsie auto sukromne je auto s euro 2. zrejme kvoli jeho spolahlivosti. je to na nezaplatenie ist trebars do spanielska na vikend a nemat nervy z toho ci ma zasa niekde nejaka elektronika niekde nenecha na pospas miestnym "mechanikom" a za milionarsku taxu....
ale samozrejme automaticka pokuta za ek je blbost. je to ciste dojenie
 

 

Nehody sposobene neplatnou stk resp. zlym stavom vozidla su v mizivom pomere k ostatnym nehodam.
Stk by mala kontrolovat len ci auto brzdi a svieti, nic viac, podstatne su hlavne brzdy, ostatne si postrazi majitel auta.
Pri suc asnych eko normach su emisne kontroly zbytocne.
Rovnako pokutovanie za STK EK 332 eurovou pokutov nieje v zaujme bezpecnosti premavky, len v zaujme vyberania dalsich poplatkov od obcana kedze prasce su nenazrane a korytko uz je skoro prazdne.
Ak by to bolo v zaujme bezpecnosti premavky a obcanov, prisli by najskor upozornenia, a potom by sa riesili pokuty. Viac by sa mali zamerat pani "voleny ludom" a pracujuci pre "Ludi" - aj ked bohuzial len pre ludi z penty/J&T na vodicov jazdiacich pod vplyvom drog a alkoholu pretoze ten je prvotnou pricinou 95% nehod.
 


Najčítanejšie na SME Auto