SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chodec prešiel cez priechod bez pokynov, policajt mu to vytkol (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ked si tak vsimam tych rannych policajtov, ak nie je vela deti, alebo aut, tak sa postavia na chodik a nezasahuju do dopravy. Ked sa zhusti, tak az vtedy to riesia a potom opat len sleduju.
To, ze citatel nieco porusil je nezmysel, policajt mu mal dat prikaz, aby tam stal - raz som bol svedkom, ako chodec nerespektoval prikaz policajta a isiel cez prechod, aj ked policajt dal jasne najavo, ze chodci maju stat. Stalo ho to tusim 10 ecok, a to aj preto, lebo takmer vynadal policajtovi.
 

 

Minule som šiel autom a blížim sa k priechodu pre chodcov, pri ktorom stál policajt. Z jednej ani z druhej strany nečakal nikto, len na mojej strane (a tam stál na chodníku aj policajt) sa blížili asi 3 deti (cca 5 m od priechodu). kľudne som šiel (je tam 40) a keď som už bol dosť blízko, policajt mi skočil do cesty s terčíkom. Flekoval som celkom pekne a ten za mnou zastal asi 5 cm od môjho nárazníka.
 

nabudúce ho nahraj na video a vyzleč

z rovnošaty, verejný činiteľ je povinný strpieť vytvorenie videonahrávky.
 

 

to mi pripadá ako KV - Segnerova, že?
 

 

Nie, toto bolo v Žiline.
 

 

ten policajt je silna psychicka zbran.. vela vodicov zastavuje len preto, ze tam on stoji. keby tam policajt nie je, tak tie decka ignoruju a nezastavia. takto staci, ze sa tam postavi a vodici nejako automaticky zoslusneju..
 

 

Ja nemam problem zastavit aj ked tam nie je policajt, pri detoch nikdy nevies ktore sa rozhodne na poslednu chvilu prebehnut, tak radsej zastavis.
 

 

ked su pri ceste deti, tak spomalujem vzdy, nebolo to tak davno, co som sa aj ja s kamaratmi sacal na chodniku
 
Hodnoť

policajt na priechode

Keď raz stojí na kraji priechodu policajt a je jasné, že ho riadi a nejde len tak náhodou okolo, tak by sa mal rešpektovať. Vari nechcete, aby vo fáze voľna pre autá stál na kraji priechodu s roztiahnutými rukami kolmo na smer priechodu. Ináč povinnosti chodcov pri prechádzaní , ktoré sú v článku spomenuté nepoznajú ani chodci, ani vodiči a myslím, že ani policajti. Krásny príklad je v BA na Kamennom námestí, keď je uzavretá Štúrova a všetky vozidlá jazdia cez silne zaťažený priechod. Autá tu stoja v niekoľko 100m radoch len preto, že chodci idú po jednom bez zastavenia a vyplašení vodiči im dávajú neustále prednosť, aj keď najbližší chodec je ešte 5-8m pred priechodom. Už len čakám, kedy vodiči budú z okienka prosiť chodcov, aby vošli na priechod a mohli im dať prednosť
 

Ak policajt stojí pri prechode pre chodc

ov, neriadi premávku automaticky, na to musí mať v rukách patričné náradie! Zvlásť obrázok doložený v článku je toho skvelým príkladom! O tom či chodec vojde na priechod pre chodcov rozhoduje chodec! A žiaľ nemá za povinnosť prediskutovať to s ostanými prechádzajucími!. Vidím, že ty si tu druhý Tomás Novotný, ktorý ako vždy, tak aj teraz napísal len A a B zamlčal. Ta ako vodič máš poznať aj to B.
Takže rýchle sa pozri na §4f) povinnosti vodiča a §53(1). Zrejme chodec!!! opakujem ešte raz chodec!!!! nie vodič usúdil, že prechod cez priechod zvládne bezpečne (za prvé) a že prichádzajúce vozidlo nie je vozidlom s právom prednostnej jazdy (za druhé), tak mu nič nebráni na prechod vstúpiť, navyše ak je niekde na tomto prechode (čo na Kamennom mámesti je dosť dlhý ten prechod) iný prechádzajúci, už sú dvaja a už tvoria skupinu (to za tretie). Nikto nemôže predpokladať, že ty vnímaš slovo skupina ako zhluk a preto predpokladáš, že chodci budú prechídzať v zhlukoch.
 

 

No, tak sa riad prosim vlastnym odporucanim a tiez ked napises A tak napis aj B. Ty si pre zmenu pozri §53(2) a hlavne sa zamysli nad "Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách." Hlavne v suvislosti s Kamennym namestim, kde ma prechod pre chodcov docela slusnu sirku je nemyslitelne povazovat za skupinu fakt ak je jeden chodec od druheho vzdialeny napriklad 12 metrov. Toto nema nic spolocne s ohladuplnostou voci vodicom. Ak vidim desat ludi priblizovat sa k prechodu tak na nich pockam a potom sa spolocne vyberieme na vozovku. Ale ak idu chodci ako ovce jeden za druhym asi tazko splnia tento odsek.
Je uplne irelevantne ako kto vnima slovo skupina - ci ide o zhluk alebo nie ale husi pochod niekolkych chodcov s dvojmetrovymi rozostupmi sa len tazko da povazovat za skupinu.
 

veď presne to B som uviedol v príspevku

hore, B=rozhodnutie vstupiť na plochu priechodu dáva zákon chodcovi. A čo sa týka Kamenného námestia, dĺžka priechodu nehrá žiadnu rolu, či pojde o 3m priechod prejdetý na tri kroky alebo 500m, šofér čaká kým chodec prejde zostávajúcu vzdialenosť. Práve na takom priechode ako Kamenné námestie chodca jednotlivca nestretneš len tak ľahko, lebo neustále idú ďalší a ďalší a teda takmer nikdy nejdú jednotlivo. A tí idú preto. lebo stále niekto na tom priechode je. Ďalej si myslím, že ty vo svojom príspevku alebo čítaním paragrafov cestného zákona medzi riadkami chybne predpokladáš, že skupina chodcov sa chápe ako skupina idúca jedným smerom. Odsek (2) a (1) sa líšia v tom, že dvojka hovorí o chodcoch, ktorí už na prechode sú, nie o chodcoch, ktorí tam ešte len budú, preto mi neoponuješ vhodným odstavcom zákona. A opakujem ešte raz skupina sú už dvaja, skupina sú dvaja v rôznych častiach priechodu, skupina sú dvaja idúci opačnými smermi, ani jeden z nich neprechádza priechod jednotlivo. Zákon ničím neporušuje a dokonca sú ohľaduplní. Žiaľ vidím/čítam, že ty chces ohľaduplnosť vnímať len po svojom. Problémom Kamenného námestia nie je dĺžka priechodu ani vstupovanie chodcov na vozovku, buďme radi, že to v zákone máme konečne takto európsky, ale to, že nesvietia tam semafóry.
 

 

Samozrejme, ze vnimam ohladuplnost po svojom, pretoze inak sa vnimat ani neda. Takze vyraz "zial" nie je namieste. Ohladuplnost je totiz vlastnost cloveku vlastna, subjetivne vnimana a takisto subjektivne uplatnovana. To, co jeden povazuje za ohladuplnost moze iny vnimat este stale ako hulvatstvo a niekto uplne iny to moze vnimat ako servilnost a submisivitu.
To, ze moje vnimanie ohladuplnosti a jej uplatnovanie asi nebude jedno z najhorsich mozem dolozit tym, ze od roku 1996 som v premavke nemal ani jeden problem, ci uz ako vodic alebo ako chodec. A tymto by som tuto debatu z mojej strany uzavrel.
 

Príspevok od veci

Na cestnej komunikácii a v cestnom styku existuje len zákonnä povaha vecí, žiadna subjektívna.
 

 

To co pises je samozrejme blbost. Ohladuplnost je subjektivna a niekedy clovek vedome porusi ustanovenie zakona inak to totiz nejde. Dam priklad pre slabsie chapavych, ktori si myslia, ze zakon vzdy a vsade a do bodky.
Zjazd z dianice D1 do Senca - kolony cca 500m na dialnici, kolona od Vinicneho. Suvisly prud vozidiel od zjazdu z D1 az do mesta. Od logistiky vychadza kamion. Vedome porusim zakon a jeho ustanovenie o plynulosti cestnej premavky. Zastavim na hlavnej ceste a umoznim kamionu vyjst na cestu. V opacnom pripade by tam stal takmer tri hodiny kym by sa mu podarilo vyjst. Tato situacia tam totiz bezne trva od 16:30 do 19:00.
Za mnou stali v tom case policajti - dopravaci. Myslis, ze ma odstavili a vytiahli pokutove bloky a naparili mi pokutu za brzdenie premavky?
Toto je konkretny priklad kedy subjektivne vyhodnotenie situacie a ohladuplnost voci ostatnym ucastnikom cestnej premavky zvitazili nad zakonnou povahou veci. Ak si teraz nepochopil co som svojimi prispevkami chcel povedat tak... tak nic.
 

Opať si pomiešal

jablká s hruškami. Už na teba nebusem reagovať. Okláňaš sa od témy článku. Ten kamión nech si tam stojí kľudne celý uvedený čas. Platí všetky dane, mýta, dialničné poplatky, dane z palív,... a ty mu svojou ohľaduplnosťou berieš všetky esá voči státnej správe. Vidíš a práve tam by mali stát denne policajti a riadiť plynulosť premávky až do stavebného prestavania diaľnice, alebo autá z vedľajších by tam mali stát trojhodinové chvíle čakajúc na zaradenie sa a tak tlačiť na štát na prestavanie diaľnice. Alebo už dávno tam mohli byť vymenené cesty hlavná a vedľajšia. A hoc to znie paradoxne, viac by to pomohlo plynulosti premávky v upchávaných koridoroch. Celý tvoj opis situácie nie je nič iné len to, že si sa vzdal prednosti v jazde a žiaľ aj tá je podchytená zákonom, takže nenahováraj si, že si ohľaduplný subjektívne, keď objektívne si mal plnú cestu.
 

 

"alebo autá z vedľajších by tam mali stát trojhodinové chvíle čakajúc na zaradenie sa"

prispevok hodny hlupaka; uz ta vidim ako tam stojis tri hodiny a tym tlacis na stat aby prestaval dialnicu; aspon netrep, pretoze tejto somarine co si napisal ani sam neveris
 

Juribald

máš moje veľké plus. presne tak, drvivá väčšina vodičov si zle vysvetľuje tie biele pruhy na vozovke a ešte drvivejšia väčšina chodcov si myslí, že ked vidí biele, alebo bielo červené pruhy na ceste, tak má absolútnu prednosť.Vodiči sú predpos.r.atí a ked vidia človeka min. 1-2 metre pred obrubníkom, tak zastavujú auto. Niekedy je mi z toho na grc. a niekedy mám chuť prejsť mantáka, ktorý má na ušiach slúchadlá, v ruke mobil a vojde na prechod akoby bol sám na šírom svete, pričom sa ani neráči obzrieť doľava alebo doprava.
 

3/3

Neviem, prečo nazývaš slušnosť predposratosťou. A prepáč, chodec predsa môže vojsť na priechod a je úplne jedno, či má na ušiach slúchadlá alebo mobil. Nesmie Ti skočiť pod auto, ale o tom tu reč nie je. Keď som bol San Franciscu, len som pozeral, ako ohľaduplne sa tam jazdí. Tam zastali, aj keď som bol 5m od priechodu, až som sa cítil troška blbo. A všetci pokojne stáli, nikto nebol nervózny. Mne príde normálne, že keď je niekto 1 meter od priechodu a zjavne chce prejsť cez cestu, tak ho pustím. Zvlášť starých ľudí, aby necítili strach a stres, maminy s malými deťmi a osobitná kategória sú baby v mini. To počkám, kým pekne docupitajú na tých štekličkách až na priechod.:) A predstav si, žijem v BA, nie som štátny zamestnanec, v robote mám tiež stres, tiež veľa vecí nestíham, no napriek tomu nemám chuť „zraziť mantáka na priechode“. Zas na druhej strane je iný prípad, ktorý opísal Juribald. To uznám, že chodci by tiež mali poznať mieru a v takejto situácii auto pustiť.
 
Hodnoť

Po priechode sa nesmie bežať?

Aká je max. povolená rýchlosť chodcov pri prechádzaní cez cestu?
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto