SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autorizovaný alebo nezávislý servis? Rozdiel v cenách je minimálny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Co to je za blbost? Ja ked idem do znackoveho servisu na servisku, tak napr. len za 4 litre oleja su mi schopny fakturovat cca 80EUR. Ked si tie iste 4 litre oleja objednam cez internet, tak cena je cca 20 EUR aj s postovnym.
 

 

Tak tomuto nerozumiem ani ja, vsak v servisoch kupuju velke mnozstva v sudoch, tak by mal byt ten olej lacnejsi.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Záleží na tom, či objednáš ten istý olej

Ja som si kedysi kupoval do mojej starej rárohy Valvoline 5L za cca 40eur. Teraz mám relatívne nové auto a výmena oleja v originál servise je podstatne drahšia, lebo oni nakupujú olej Shell longlife za 25eur/L (!). Inak potom cena za prácu a filtre je už relatívne malá. V Rakúsku sme s kolegom do firemného auta dokupovali 1L OMV oleja za 35eur, lebo mal potrebné označenie len ten. Či je ten drahší o toľko lepší neviem povedať (asi moc nie).
Takže v Jožko Mrkvička servis s.r.o. so starým autom to bolo asi 60-70eur na 10000km, v autorizovanom servise cca 160eur na 20000km a s papierom. Takže rozdiel tu moc nie je, stále olej vyjde na cca 1eur/100km.
 

 

V Rakúsku sme s kolegom do firemného auta dokupovali 1L OMV oleja za 35eur, lebo mal potrebné označenie len ten.
>> prosim Ta, bud konkretnejsi s tym oznacenim... nejako sa mi nechce verit, ze by nebolo viacej olejov splnajucich to dane oznacenie
 

 

No ak zastaneš na OMV (lebo nič v iné v dohľade nie je), tak asi inú značku tam moc mať nebudú. A keď máš v manuáli napísané napr "5w30 a splĺňa bcf338xy" a je to firemné auto a nechceš nič vysvetľovať šéfovcom, tak kúpiš čo majú.

Čo sa týka autorizovaných servisov a výmeny oleja, pokiaľ ma olej vyjde 1eur/100km, tak nič riešiť nebudem.
 

 

Ked kupujes na pumpe, tak nie je o com... tam jasne ze maju len jeden druh a navyse premrstenu cenu :) len to nejako nevyplynulo z toho, co si pisal

k nakladom na 100 km - tie, ktore sa daju, znizim na minimum, radsej dam peniaze napriklad do kvalitnych pneumatik a vymenim ich "o nieco" skor nez sa z nich stanu slicky :)
 

 

Rozmyslam nad tym prepoctom...
V autorizaku si uctuju 28 eur za liter Shell Helix Ultra 5W 40 splnajuci VW 502.00, potrebujem ho 3,6 litra, cize 100 eur len za olej. K tomu filter za vacsich 10 (mensich 15) eur a robota...
Ked si kupim olej sam - presne ten isty Shell Helix Ultra - a prinesiem im ho, platim 40 eur za 5L balenie (a este mi aj zostane 1,4L, cize kazdy stvrty raz mam olej na vymenu gratis, stvrtu vymenu mam po cca 2 rokoch jazdenia), filter stoji stale rovnako a robota tiez... uspora 60 eur.
Vymienam raz za 10000 km.
 

 

" lebo oni nakupujú olej Shell longlife za 25eur/L (!)."
To tak v risi baji a rozpravok. 5L sud stoji http://obchod.damoslovakia.sk/... 239eur, to je 4.3E/liter.
Ked kupia 209L, tak je cena mozno okolo 3.8E/liter.
Male objemy sa zvyknu aj pancovat, ale tieto velke nema zmysel, takze su to origo Shell.
Nahradne diely, spotrebny material a prevadzkove naplne je jednoducho komodita, z ktorej servis zije.
Nie z toho, ze predaju raz za tyzden nejake auto. Z toho maju ryzu mozno tak u Porsche.
 

mam skoda octavia

je to dvojrocne auto a chcel som mat v ramci stvorrocnej garancie na dalsie dva roky zaruku tak som nechal vymenit mot. olej ako aj folter v znackovom skodovackom servise. samozrejme vykonali aj abnormalne kontroly ktore som neziadal, ktore vykonavam ja sam s manzelkou ( kontrola svetiel, brzd, laku, vnutra, dokonca platnost lekarnicky, supravy na opravu pneu., tekutiny do odstrekovaca a pod. ) nekontrolovali ovsem brzdove platnicky, zbiehavost, svietenie, respektive nastavenie svetiel. olej, ako aj filter som dodal. podla vyveseneho cennika za vymenu som mal platit 16.66 eur, ale oni fakturovali 28 eur. jasne nie je to vela, ale za sto???moj nazor je taky, ze aj vo vlastnom zaujme ( v ramci zachovania dobreho mena mali vykonat nezbytne nutne kontroly zadara a nie za poplatok a nie take kontroly, ktore aj majitel dokaze sam vykonat, ale take ake som povyssie popisal. dobre, prehltol som to, lenze druhy den, ked som vysiel z garagge na dvoch miestach pod autom som nasiel kaluz oleja. najprv som si myslel, ze spatne vydim. utrel som to, ale druhy den ako aj treti zas a zas. otvoril som kapotu a z hruzou som zistil, ze ochranny kryt pod vanou, blokom je cely zaolejovany. musel som navstivit servis a mechanik sa ma opytal, ato ako je to mozne, odkial to tecie. a ja na neho: a to sa pytate vy mna, ja sa vas pytam ako je to mozne, ved ste vysroubovali len 2 srouby, resp. len vypustaci a filter a cela podlaha v garagge ako aj ochranny kryt je zaolejovany.? odpovedal, ze filter zn. bosch je zly, mal som od nich kupit 3x drahsi a bolo by to, zacal marat priemer filtra a zistil, ze je to ok. kazal som mu riadne dotiahnut filter a pochopitelne aj utret do sucha blok motora. strasne sa mu nepacili, ze aj zaojevovany kryt musel umyt a utret. tak tolko o znackovych servisoch. keby som nepotreboval potvrdenie od servisu, ze olej ako aj filter bol vymeneny tak to radsej urobim sam a mam usetrene aj peniaze aj cas, dvakrat navsteva serviza. hanba na skodovacky servis.
 

pozri tu ake su ceny

nuž tu si kúpiš to iste aj za 7,49e, ja už ani inde nekupujem a to aj vratane fitrov a niektorych ND http://olejposta.sk/?s=1&m=3&t...
 

Olej v autorizovanom servise...

Ja olej a olejovy filter kupim aj s postovnym do cca 35 eur(Shell Helix 5w40), 4 Litre, filter MANN/Bosch. Vymena u otcovho kamarata v "garazovom servise" za 5 eur. Celkove naklady ? 40 eur. S tym ze pri aute stojim a vidim co robi, ako to robi. Pamatam si ked teta s Peugotom 206, ked bol este v zaruke, bola na vymenu oleja a vzduchoveho filtra, platila 9 000 SK ! Ja o autorizovanych servisoch nechcem ani pocut, je to nevyhnutne zlo pocas zarucnej doby auta, inak by som tam nikdy nevkrocil. Znacky ako KIA velmi dobre vedia preco davaju 7 rocnu zaruku :)
 
Hodnoť

 

znackovy servis mazda v Tranve, 350EUR
znackovy servis mazda v Breclav, 180EUR
 
Hodnoť

 

Staci pouvazovat. Servis, aspon autorizovany skoli svojich zamestnancov, co ho stoji nemale financie atd..
Co sa tyka oleja: servis ho kupuje za velkopbchodnu cenu , od slovenskeho ofiacialneho zastupenia ( aspon by mal) , plati enviromentalnu poistku ( dost vysoku) ktoru platit musi zo zakona, musi mat specialnu miestnost na olej, protipoziarne dvere, protipoziarne vybavenie, specialne nadoby s rostom pre pripad uniku oleja a platit za ekologicku likvidaciu oleja ako nebezpecneho odpadu. Skladovanie stareho oleja , naradie a stroje na vypustanie pripadne odsavabie oleja... Skuste si spocitat tieto naklady. Podla zakona edhop nic z toho neplati, dokonca aj tu plastovu nadobu v ktorej kupis olej na nete musi servis v ktorom olej vymenit das zlikvidovat a tym nemyslim hodit do kontajnera na bezny odpad, co zas netvrdim ze su servisy ktore to tak nerobia. Kazdy robi svoju pracu za ucelom zisku .. O chvilu si budeme nosit cisty papier na urad aj s farbou do peciatky? Alebo nebodaj si do restauracie donesieme kus mäsa pretoze je to lacnejsie? Skusme pouvazovat ci by sa nam pacilo ak by vsetci aj do nasho biznisu ( kazdy ma snad nejaky z ktoreho zije, ci uz vlastny, alebo u niekoho pracuje) nosil vsetko z netu a odkialkolvek aby usetril .. Z coho bude zit prevadzka? Z coho zaplateny zamestnanec? Na margo, nedavno mi rozbili okno v taliansku, okno stalo rovnako ako v Sk ale normohodina v Rime bola 68 Eur, u nas 26.. Kde je rozdiel? Urobi to talian inak? :) Takze dnes naobed horsa s reznom do restauracie a nezabudnite si ho doma v chladnicke :)
 

 

Na jednej strane s tebou súhlasím, ale na druhej strane treba všetko s mierou. Ak by olej stál v značkovom servise o 20% viac ako niekde na polici, nič nepoviem. Problém je ale v tom, že značkový servis predáva sudový olej kupovaný za VO ceny 2-3x drahšie, než ako si ja kúpim ten istý olej v menej výhodnom litrovom balení za MO cenu. Jednoducho tie 300 a viac percentné marže prekračujú tú mieru, ktorú je bežný smrteľník ochotný akceptovať.
Ďalšia vec je to, že v servisoch nemáš na výber. Majú 2, maximálne 3 druhy sudového oleja a ak máš menej náročné auto, tak ti tam nalejú ten najlacnejší olej ktorý možno tvojim jazdným návykom vôbec nevyhovuje. V neautorizovaných servisoch je to ešte horšie, tam tie oleje často nevyhovujú ani pre konkrétny typ motora.
 

Cena oleja...

Taky Nissan S matic stoji v BA v Nissane 45 euro/liter, v nemecku ho predavaju za 10 euro/liter.

Nasi dealeri ho asi obohacuju platinou a zlatom, lebo inak si ten narast ceny vysvetlit neviem...
 

 

a to este keby si vedel, ze ti v tom servise nevymenia celu olejovu napln ale iba odpustaju a dopustaju. to je este horsie ako keby ten olej bol aj patkrat lacnejsi. lebo ked budes menit motor tak v porovnani s cenou oleja je to trosku drahsie
 

Platit za ekologicku likvidaciu oleja??

Naozaj? Ved od nas to specializovana firma VYKUPJE (tj plati nam za odobraty stary olej)!
Staci splnit len asi 3 podmienky: minimalne mnostvo (inac je odber zadarmo), obsah vody, obsah necistout a primesi. Tak prestante zavadzat a klamat zakaznikov!
Na druhej strane je pravda, ze treba mat zabezpecene skladovacie miesto, certifikovane nadoby a rosty, protipoziarne opatrenia a plati sa poplatok za recyklaciu pouziteho obalu, poplatok za recyklaciu pouziteho filtra... hold ked chces podnikat musis nieco investovat...
 
Hodnoť

Urob si sam...

Po tom co mi v autorizovanom servsie Toyota (PPC) poskodili celne sklo a AutoGrande doliali malo oleja som sa rozhodol, ze si auta budem servisovat sam... Usetril som uz stovky eur za ukony, ktore su tak primitivne, ze by ich servis mal robit zadarmo. (Vymena peloveho filtra = Zohnem sa pod pristrojovku a vytiahnem kus plastu, nasledne na to iste miesto vsuniem kus plastu.)
 

 

A ako nalozite s pouzitym olejom, olejovym filtrom a flasou od oleja ak si teda menite olej sam?
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto