SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako sa vyhnúť v križovatke autu odbočujúcemu vľavo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

toto sa da vysvetlit dvoma vetami z vtacej perspektivy na obrazku krizovatky tvaru +
nakreslim dve auta proti sebe a ku kazdemu sipku kadial pojde a kazdemu je jasne o co ide

no ale evidentne treba cely clanok, ze by priprava na uhorkovu sezonu?
 

 

ako ked som precita aku blbost sa niekto pyta tak novotneho zvasty som radsej ani necital. Pre boha , to sa niekto ako nevie vyhybat ? Ved to je základ. Radsej nech si ide zaplatit aspon 100 hodin autoskoly a nie vypisovat tomuto "umelcovi" !
 

 

Suhlasim s Drahovskym, ale v tomto prispevku policajt tvrdi opak:
http://tv.sme.sk/v/15083/ako-s...
 

 

Ten policajt tam povedal aj iné nezmysly, napr. si mýli označník zastávky so značkou pre zastávku, keď tvrdil, že zastávka sa označuje OZNAČNÍKOM II 7a, 7b a 7c. Veď značky II 7a, 7b a 7c sú značky pre zastávku autobusu, trolejbusu a električky a nie sú to teda označníky.

Označníky sú podľa mňa tie okrúhle tabule na ktoré sa pýtal vodič.

Skôr mal policajt povedať že tie okrúhle tabule sú označníky a že na základe §25, ods.1, písm f, vyplýva pre nás vodičov zákaz zastavenia a státia vo vdialenosti kratšej ako 30 metrov pred týmto označníkom a 5 metrov za označníkom, ak zastávka nie je označená vodorovnou značkou, alebo značkou II7a, 7b, alebo 7c (vtedy tých 30 m pred neplatí).

Tu je význam ZNAČIEK ktoré policajt označil ako označník!
(10) K značke č. II 7a:
Značka Zastávka autobusu (č. II 7a) označuje zastávku autobusov. Značka č. II 7a sa používa na označenie zastávky, ak umiestnenie zastávky nie je
dostatočne zreteľné.
(11) K značke č. II 7b:
Značka Zastávka trolejbusu (č. II 7b) označuje zastávku trolejbusu.
(12) K značke č. II 7c:
Značka Zastávka električky (č. II 7c) označuje zastávku električky bez nástupného ostrovčeka.
 

 

Hlavne ak mi po prečítaní článku ako prvé napadne, že chcem obrázok (!), lebo z textu som ešte väčší jeleň ako pred jeho prečítaním...
 
Hodnoť

tu to máte aj s električkami

Skuste sa na chvilu postavit

na krizovatku Ruzinovska-Herlianska v BA a uvidite, kolko vodicov bude respektovat obr. 4.
Takmer ani jeden vodic, iduci z Herlianskej a odbocujuci vlavo, si to nenamieri dolava, ale tvrdohlavo idu po pravej strane az na Ruzinovsku a az tam sa stocia dolava.
Keby sa za to vyberali pokuty, je to nekonecna zlata bana.
 

 

Lenže tá križovatka je veľmi nešťastne riešená.

Vyhýbanie sa vľavo pri odbočovaní vľavo je vymyslené preto, aby sa predišlo kríženiu jazdnej dráhy vozidiel a tým aj kolíznym situáciám či zablokovaniu križovatky (takto by sa väčšia križovatka dala jednoducho zablokovať ak máte dostatočny počet vozidiel).

Križovatka Herlianska-Ružinovská je po prvé tvaru T, po druhé s električkovým pásom a toto pravidlo sa tam nedá celkom dobre uplatniť, pretože by sa križovali jazdné dráhy vozidla, ktoré odbáča z Ružinovskej na Herliansku doľava a z Herlianskej na Ružinovskú doľava. Je bezpečnejšie ísť vpravo na električkový pás a potom iba prebehnúť cez dva pruhy Ružinovskej resp. sa zaradiť do prúdu idúcich vozidiel v smere von z mesta.
Prečo? Pretože po Ružinovskej ide veľa áut, no nie až tak veľa električiek, a je tam ešte zastávka, kde električky stoja. Čiže na električkovom páse vozidlo môže chvíľu počkať kým môže dokončiť prechádzanie križovatkou bez toho, aby obmedzilo či nebodaj ohrozilo šoférov jazdiacich po Ružinovskej (po hlavnej). Prechádzať v strede cesty z pravého jazdného pruhu do ľavého a naopak nie je zrovna bezpečné, s ohľadom, že potrebujem čo najskôr opustiť tie dva jazdné pruhy.

Tá križovatka mala byť dávno zrušená a nahradená variantom, ktorý je na Ružinovskej za Tomášikovou, alebo pri nemocnici: dva prejazdy cez električkovú trať, jeden pred a jeden za križovatkou.
 

 

no problem tam je hlavne v tom ze si to moc dolava z Herlianskej strihnut nemozno, lebo hrozi krizovanie drahy obocujuceho z Ruzinovskej, ktora je akosi hlavna, plus velakrat je situacia taka ze na tom elektrickovom pase caka jedno, dve auta na odbocenie z Ruzinovskej na Herliansku a z Herlianskej si to tym padom dolava namiert nemozte lebo zburate tych co tam cakaju
 

 

Vodiči PROTIIDÚCICH vozidiel sa pri odbočovaní vľavo vyhýbajú vľavo.
To znamená, že na križovatke Ružinovská - Herlianska môže táto situácia nastať len pri vodičoch idúcich oproti sebe po Ružinovskej. Tí, čo idú z Herlianskej, nikdy nemôžu mať žiadne protiidúce vozidlá (iba ak bude podľa pravidiel možné vychádzať spoza stromu v parku). Tí musia vždy len dať prednosť tým, čo idú po Ružinovskej. A to z jedného jednoduchého dôvodu. Sú na vedľajšej a Ružinovská je hlavná. Takže ak vojdú do dráhy vozidlu idúcemu z Ružinovskej, tak len preto, že mu nedali prednosť.
Späť do autoškoly. Ale okamžite.
To, že v špičke vodičom z Herlianskej nezostáva nič iné, len vopchať sa na koľaje a spoliehať sa na džentlmenstvo vodičov idúcich po Ružinovskej, je už iná debata.
 

problém je v tom, že to nie je

jedna križovatka, ale dve! Je to zobrazené aj na dodatkovej tabuli! Neviete mi povedať, ako by sa vyhýbali dve autá, jedno z Herlianskej odbočujúce vľavo a z Ružinovskej od mesta odbočujúce rovnako vľavo? Podľa prezentovaného spôsobu by sa mal ten z Ružinovskej držať vľavo, čo je ale blbosť, lebo by sa dostal presne proti tomu z Herlianskej. A tento spôsob sa predsa vyučuje v autoškole! Inak by tam boli dennodenne havárie!
 

 

Viem vám to povedať. Nijako sa nemajú vyhýbať.
Auto z Herlianskej sa nemá čo vyhýbať autu z Ružinovskej, ale musí mu dať PREDNOSŤ. Teda musí pekne slušne počkať, kým prejdú cez križovatku všetky autá idúce po hlavnej. Auto idúce po hlavnej sa teda nemusí držať vľavo, či vpravo s ohľadom na auto z vedľajšej Herlianskej. Vodič auta idúceho po hlavnej jedine musí dať prednosť protiidúcim po hlavnej (Ružinovskej), ak odbočuje vľavo, potom ak protiidúce auto odbočuje vľavo, musí sa mu vyhnúť vľavo.
O vyhýbaní sa v križovatke sa môžeme baviť len v prípadoch, že autá idú po rovnocennom type cesty. Ak je jeden na hlavnej a druhý na vedľajšej, najskôr prejde ten z hlavnej a po ňom ten z vedľajšej. Právo prednosti a vyhýbanie sa sú dve úplne odlišné veci.
Takto sa to učí v autoškole.
 

 

jasne, stručne a správne napísané :-)
Presne tak to má byť.
 

veľmi pekný a nepochybne správny názor

od stola. keď odbočí auto z Ružinovskej cez koľaje a zostane na nich stáť kvôli blížiacemu sa autu, neviem , prečo by v tom istom čase nemohlo vojsť na tie isté koľaje auto z Herlianskej... Opakujem vojdú tam súčasne a každý dáva prednosť tomu, komu má. len musí byť každý na svojej strane cesty. Keby mala platiť vaša te=oria, v praxi by tam bolo buď zápchy, alebo by nikto nikdy neprešiel, ale opakujem - sú to dve križovatky, aj podľa dodatkovej tabule - takže neviem o čo sa snažíte...
 

zivot je zlozitejsi

to co pise drahovsky je pekne, ale prax byva ina. nie vzdy su jednosmerky oddelene elektrickovym pasom. v niektorych mestach su medzi cestami napriklad pasy s kvetinovymi zahonmi
predsatvme si situaciu ze modre auto iduce z vedlajsej cesty chce pokracovat rovno. pozrie vlavo a po hlavnej nic nejde. preto prejde na cast ktora je medzi jednosmerkami (elektrickovy alebo kvetinovy pas). z prava (po hlavnej) ide cervene auto ktore chce odbocit vlavo. podla drahovskeho by sa tieto dve auta mali zrazit.
 

 

A prečo ten z vedľajšej vchádza do križovatky keď mu ide auto po hlavnej ceste z pravej strany? To prečo sa pozerá len doľava?
A čo toto znenie pravidiel cestnej premávky:
"Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4."
Ja viem, že sa to tak robí, lebo je problém prejsť cez takúto križovatku na "jeden ťah", bez zastavenia v strede medzi ostrovčekmi, ale to, že to tak vodič urobí je porušením pravidiel a za to nesie zodpovednosť vodič.
A predstavte si situáciu, že by to tak urobil vodič kamiónu ktorého dĺžka môže byť okolo 22 metrov. Však ten tam zablokuje celú premávku aj z ľavej strany.
 

aby vôbec niekto niekdy prešiel

takouto križovatkou je označená ako dve križovatky. Napriek tomu, čo pán Drahovský vo svojej IT-áckej prostote pokreslil! Preto môžeš prejsť prvou križovatkou a čakať pred druhou, kým môžeš prejsť.
 

skus citat pozorne

v spominanom clanku predpisu sa pise "ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde". do krizovatky nesmies vojst vtedy, ak je ZA (!!!) krizovatkou zapcha a ty by si zostal trcat v nej. ak vsak za krizovatkou je volna cesta, tak mas vojst do krizovatky, dat prednost tym, ktori prednost maju a pokracovat dalej. to plati napriklad aj v pripade, ze na svetelnej krizovatke odbocujes do lava - po rozsvieteni zelenej vojdes do krizovatky, pockas kym prejdu protiiduce auta ktore maju tiez zelenu a potom pokracujes dalej. je este dost tupohlavov ktori po rozsvieteni zelenej zostanu stat a tym zdrzuju plynulost premavky.
 

ste síce učiteľ autoškoly,

ale je smutné že s touto témou máte problém... a tým pádom to blbo učíte všetkých svojich žiakov. potom sú vygúlaní, kam sa to autom dostali a prečo idú všetci proti nim. Treba zaradiť jazdu vo veľkých mestách (nemyslím Bratislavu), aby ste pochopili, že cieľom previdiel premávky je bezpečná a funkčná premávka v praxi a nie trvanie na princípe, ktorý je konkrétnou situáciou eliminovaný, lebo tam neplatí. Podľa vášho prístupu by som kľudne mohol odbočiť doľava z Herlianskej hneď do druhého jazdného pruhu - veď nič by som neporušil a šiel by som podľa všetkých značiek a vidíte, bol by som v protismere. A neurobí to nikto, lebo je to nelogické. Tak prečo trváte na nelogickom radení sa vľavo medzi ostrovčekmi, keď to v tomto prípade absolútne nezodpovedá situácii?
 

ba naopak

Práve pre takých ako ste vy to na našich cestách vyzerá tak ako to vyzerá. Všetci ktorí vedia ako správne jazdiť sú blbí, pán Drahovský je podľa vás blbý, ja som blbý, len vy ste všetku múdrosť tohoto sveta pojedli?
A to prosím podľa ktorej dodatkovej tabule sú tam dve križovatky? Pozrite si lepšie vzory dopravných značiek alebo sa choďte na to opýtať do nejakej lepšej autoškoly.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto