SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nedal prednosť, vynucoval si ju trúbením (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Chyba

Bud je zly nakres alebo su vymene popisky k fotografiam dopravnych znaciek.
Podla textu tipujem skor vymenene popisky.
 

ja zasa tipujem, že

tú križovatku "vyriešil"najhorší četnícky učeň, akého mali.
ak do križovatky z vedľajšej cesty vojde priemerný vodič, neznalý miestnych pomerov, tak má problém.
s ním aj ostatní.
už je len na arogancii zúčastnených, či sa použijú klaksóny, päste, či ťažší kaliber. alebo sa rozídu v pokoji.
.
tento štát, kde môže škodí svojmu občanovi.
 

Tá križovatka je takto

od nepamäti a článok je tentokrát úplne v poriadku. A prejazd nerobí väčšie problémy- po hlavnej ide možno 90% áut, od "modrého" 9% a zeleného 1%. Ak by to robilo problémy, najjednoduchšie riešenie by bolo prikázaný smer pre zeleného doprava- okolo ostrovčeka to obíde a nabehá viac o 300 m. Tá značená hlavná je jednosmerná (aj za križovatkou) a tak sa nedáva prednosť z opačnej strany. A výjazd po hlavnej je dvojpruhový a tak tam bežne jazdia autá súčasne z hlavnej a naraz aj od modrého.
Zelený jednoznačne musí dať prednosť modrému (hrôza čítať diskusiu, kde 2/3 píše opak), jediný problém by nastal, ak by po zrážke zelený tvrdil, že išiel po hlavnej už pred prižovatkou.
 

Križovatka Červenej armády / Nálepkova

Na jednej strane je táto diskusia úsmevná, na druhej strane ak si človek uvedomí že diskutujúcich môže stretnúť za volantom tak naozaj hrôza. A to ešte bola tá jednoduchšia situácia, že modrý ide rovno. Nič ale modrému nebráni odbočiť vľavo do ulice k zelenému vozidlu, bežná to situácia s vozidlom autoškoly.
Ak by došlo k zrážke a zelený by tvrdil že išiel po hlavnej, pre znalca by nemal byť problém určiť z miesta nárazu vozidiel z ktorého smeru prišlo do križovatky zelené vozidlo.
Ale v jednom s tebou nebudem súhlasiť, keď hovoríš článok je úplne v poriadku - nemyslím si, ako tvrdí Martin, že na tejto križovatke sa často stávajú nehody. Obchvat pri nefungujúcej svetelnej signalizácii je častejším miestom dopravných nehôd.
 

 

Nič nie je vymenené.

Toto je to čo vidí zelené auto: http://imgur.com/GltpEu8
Toto vidí modré auto: http://imgur.com/CsxYLSH

Presne ako to je napísané v články aj so značkami. Podstatou veci je, že dodatková tabuľa pod značkou daj prednosť v jazde určuje že celé to je len jedna križovatka. V takom prípade zelené auto dáva prednosť všetkým autám na hlavnej ceste ako aj autám ktoré idú zprava - teda aj modrému autu. Zelené auto nemôže vojsť do križovatky ak vidí že ňou nemôže bezpečne prejsť.
 
Hodnoť

 

Možno by som aj súhlasil s článkom ale napadá ma jedna otázka. Hlavná cesta je nakreslená z jednej cesty, okolo ostrovčekov do bočnej cesty. Na to aby som bol na hlavnej ceste musím celú cestu absolvovať podľa čiar na dodatkovej tabuli alebo stačí iba časť? Teda presne to, čo absolvovalo zelené auto. Lebo v čase kríženia sa s modrým autom už na hlavnej je.
A teraz som sa pozrel na záber z google maps a pri značke hlavná cesta je iná dodatková tabuľa ako pri daj prednosť jazde. Teda podľa dôvodu uvádzaného v článku, pri jazde z hlavnej to sú dve križovatky a auto, ktoré ide odtiaľ, bude dávať modrému autu prednosť lebo vidí svoju dodatkovú tabuľu a pri ostrovčeku si myslí, že je v druhej križovatke bez značiek a použije pravidlo pravej ruky :-D
 

 

Samozrejme celú cestu... Musíš prísť zo smeru, ktorý je vyznačený ako hlavná cesta... Na značke modrého auta je hlavná cesta imho vyznačená nesprávne, pretože reálna dráha vozidla prichádzajúceho po hlavnej ceste nie je "do L", ale je zaoblená tak, ako to vidí vodič zeleného vozidla (Tomášove fotky sú vymenené). Dráhy hlavnej a vedľajšej cesty by sa mali po aplikácii pravidiel pre odbočovanie vľavo stretnúť až tesne pred vjazdom do bočnej uličky, čo správne zachytáva značka pre vodiča zeleného vozidla. Čo je na tejto značke zle je, že nezobrazuje ostrovčeky, teda takisto nezodpovedá reálnej situácii v križovatke.
 

 

Čiže teoreticky, ak budú medzi ostrovčekmi dve autá, jedno z vedľajšej cesty (vojde do križovatky a bude dávať prednosť piatim autám) a druhé z hlavnej (to tam príde medzi tým, kým prevé bude dávať prednosť), tak to prvé bude dávať prednosť a zastaví to druhé z hlavnej za sebou? Krása :-D
P.S.
Súhlasím s tvojim vysvetlením. Problém je teda asi v pravidlách.
 

 

Problémom je, že tak, ako je to naznačené (ide o jednu križovatku), to komplikuje situáciu vodičovi zeleného vozidla. Ten totiž nesmie vojsť do križovatky, ak za ňou nemôže pokračovať v jazde. Čiže sa nesmie stať, že vodič zeleného vozidla vojde do križovatky a uprostred (pri ostrovčeku) bude dávať prednosť vodičovi modrého vozidla (a medzitým príde iné vozidlo po hlavnej a zastaví sa za zeleným vozidlom uprostred križovatky). Toto by neplatilo, ak by vodič zeleného vozidla odbočoval vľavo.

Áno, problém je v pravidlách.
 

 

Nemáš pravdu. Rozdiel je v slovnom spojení "za ňou nemôže pokračovať". Ak dáva v križovatke prednosť modrému autu, tak ešte nie je za ňou. Je, ako píšeš, uprostred. Takže takáto situácia je podľa mňa úplne v poriadku. Vojde do križovatky a dáva prednosť modrému vozidlu.
 

 

Nemôže vojsť do križovatky a dávať prednosť modrému vozidlu lebo obmedzuje vozididlá na hlavnej. Ak by do zeleného auta náhodou nabúral zozadu niekto kto ide z hlavnej tak je zelené auto vinníkom nehody.
 

 

Samozrejme, že nemôže vojsť v prípade že by nedal prednosť niekomu, komu by prednosť mal dať (ak by niekto musel kvôli nemu náhle meniť smer, alebo rýchlosť jazdy). Ale ak v okolí nie je nikto, komu by mal dať prednosť, tak do nej vojsť môže.
 

 

Zle premýšľaš - tvar križovatky je predsa jasne zaznačený dodatkovými tabuľkami. T.z. že zelené vchádza do križovatky a musí dať prednosť modrému - a je jedno či je tam jedna, alebo dve cesty - stále je to JEDNA križovatka s viacerými pripájajúcimi sa komunikáciami.... preto je tam tá dodatková tabuľka s tvarom - informuje aj o počte ciest. Takže ak zelené vojde do križovatky - pri ostrovčeku nie je NA HLAVNEJ, ale je V KRIŽOVATKE.
 
Hodnoť

 

vazne su tam dodatkove tabule takto? Podla mna je medzi ostrovcekmi hlavna cesta, tj. tam kde sa stretnu zelene a modre auto bolo to zelene na hlavnej.
 
Hodnoť

zakon sem, zakon tam

pocitovo, ked je uz zelene auto rozbehnute a je 'na hlavnej' (zaradilo sa do premavky este pred ostrovcekom) a este by malo pribrzdit seba, pribrzdit premavku na hlavnej po ktorej akurat ide a dat prednost modremu autu, ktore je na vedlajsej? Uff, jedna veta zakona nikdy nedokaze odhadnut vsetky mozne realne situacie, ale tu sa mi to zda jednoznacne ... vodic modreho by si mal pockat, vstupuje na hlavnu ... minimalne kvoli bezpecnosti :)
 

 

presne tak. staci tade 1x ist a hned bude jasne ze to modre musi dat prednost. hadam ten zeleny nezastane uprostred premavky za ostrovcekom aby dal prednost autu z vedlajsej ked uz je davno na hlavnej...
 

 

Auto je na hlavnej az ked prejde okolo znacky oznacujucej hlavnu cestu, teda znacky ktora mu dava prednost
 

suhlasim

ja som pisal, ze pocitovo to ale chapem ... a paci sa mi aj extremny priklad ktory tu bol uvedeny a poukazuje ze pocitovo to proste nesedi aj ked zakon je zakon.
Ze zelene auto by zastavilo premavku na hlavnej a modre aj s napr. dalsimi 30 autami zatial vchadzalo na hlavnu ... super nie?
 
Hodnoť

Martin nech sa radšej naučí kresliť

lebo mi trvalo asi 10 minút pochopiť o čo ide a prišiel som na to až potom ako som si pozrel križovatku cez google maps...
 

Nákres

Nákres je správny do poslednej čiarky. Čo sa pochopenia týka to je už na inú debatu, ale môžem ti garantovať že to je OK. Čo je podľa teba zle nakreslené?
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto