SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiča presviedčali chybne, prednosť nezávisí od toho, kto príde skôr (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

"Na križovatke, kde Matúša zastavili policajti, majú prednosť najprv tí, ktorý prichádzajú z centra Bratislavy, z opačného smeru štvorprúdovky."

Tomáš, napíšeš "tí" a hneď za tým zmeníš í na ý a napíšeš "ktorý"? Papierik z monitora zas odpadol? Treba si napísať nový.
 

tomas to ma strategicky premyslene

Diverzifikuje riziko (v reci tomasovho kmena tiez ryziko alebo aj rizyko)..nemozes vsetko vsadit len na jednu kartu
 

policajti ho zastavili preto,

lebo neodbočoval,ale odbáčal
Tak mu treba :-))
 
Hodnoť

 

Situacii nepomaha, ze znacky "tvar krizovatky" su zjavne omylom vymenena medzi tymi dvomi vedlajsimi cestami. Ta co ma byt na pravej ceste je na lavej a naopak. Pozeral som na to ako puk asi dve minuty, kym som pochopil ze naozaj znacka a realny tvar krizovatky nesedi. Ked som potom pozrel na znacku na druhej jednosmerke, pochopil som. Vodic v premavke ale dve minuty nema.
 

 

mne sa to skôr javí, ako keby tie tabule boli rôzne. inak toto je des, typický byrokratizmus v doprave. "značková" prednosť v jazde by sa čo najviac mala blížiť intuitivnej, inak vznikajú problémy.táto križovatka cez križovatku je úplný des.
 

vymenene dodatkove tabulky

Dobry postreh. Hned sa mi nezdala ta dodatkova tabulka a ked som si precital tvoj prispevok pozrel som tu z dtuhej vedlajsej.... nejaky hnup ich namontoval naopak. Otazka je, ktorej institucii to dat na vedomie?? A dalsia otazka: ako moze znacky montovat niekto, kto zjavne nevidi ze ich montuje zle???
 
Hodnoť

tusim nerozumiem

Ved tam z tej uzkej Brnenskej je trojuholmik daj prednost...?! (aj ked dodatkova tabulka s tvarom krizovatky je nepresna)
 

tiez som uz zacinal mat pocit,

ze som asi jediny, kto tam vidi tie trojuholniky.
komu ma potom vlastne davat prednost (podla znacky) vodic z "malej" brnianskej? v mieste kde sa pripaja na prokopa velkeho, su uz auta iduce z oboch smerov "velkej" brnianskej spojene.
podla tvaru na tabuli su to vlastne dve krizovatky za sebou. ja to chapem tak, ze auta odbocujuce z "velkej" brnianskej doprava (smerom od patronky) maju dat prednost tym co odbocuju z "velkej" brnianskej dolava (smerom od mesta) a nasledne maju vsetci prednost pred autami iducimi po "malej" brnianskej
 

Kaslite na pocity,citajte zakon+vyhlasku

Dodatkove tabulky P12 (tvar krizovatky rovnocennych ciest), P13 (tvar krizovatky s hlavnou cestou) a P14 (tvar krizovatky s dvoma (jednosmernymi) hlavnymi cestami) oznacuju tvar JEDNEJ krizovatky. Prednost sa riesi v krizovatke ako celku. Jediny relevantny udaj je, kto odkial do krizovatky vchadza a NIE kto akoze "strci skor svoj nos" na hlavnu cestu.

Dodatkova tabula P15 potom znazornuje tvar dvoch po sebe iducich krizovatiek. Ciara hlavnej cesty je tam prerusena v mieste, ktore znazornuje hranicu medzi nimi. Pripad v clanku je dodatkova tabulka P13.
 

pocit-nepocit

komu teda ma dat prednost auto iduce po brnianskej-jednosmerke, kedze tam ma znacku "daj prednost v jazde"?
 

 

Plus je tam" retarder "
 

 

Fiiiha, treba az tak polopatisticky? Auto iduce z tej malej jednosmerky dava prednost autam, ktore do krizovatky vchadzaju z hlavnej cesty - t.j. tym, ktore odbocili dolava z Brnianskej zo smeru "z mesta na Patronku". Kedze po pravej ruke ziadnu inu rovnocennu cestu nema, tak to je pren vsetko.

Ja teda nezvyknem ludi posielat nazad do autoskoly, ale... Toto je podla mna jedna z najelementarnejsich krizovatiek s hlavnou cestou. Mozno po "hlavna v priamom smere" druha najjednoduchsia ("hlavna zataca, z jedneho boku sa pripajaju dve vedlajsie"). Akurat, ze tam nie su prave uhly, ale to na prednosti predsa nic nemeni. A prre R3v3r3nd dodavam - nie, ani retarder na prednosti nic nemeni.
 

ked tak rozmyslam,

musim ti dat za pravdu a nesuhlasit so svojim vlastnym nazorom :-)

problem nie je ani tak v pravych uhloch, ako v tom posune. ale ano, beriem.
"fundamentalny" fakt je ten, ze formalne je to jedna krizovatka, hoci prakticky su to krizovatky dve.
 

3/3

S radostou miniem svoj posledny dnesny vstup na vyjadrenie obdivu k niekomu, kto nema problem verejne uznat, ze sa zmylil. Tu je to velmi velka vzacnost :-) Klobuk dole, uprimne!!!
 
Hodnoť

Kretenizmus autora

Z tej fotografie je vsetko jasne, ale iba babkohercovi Novotnemu nie.
 
Hodnoť

ako to vidim ja:

1 podla toho ako je to vyznacene na dodatkovych tabuliach su to 2 krizovatky za sebou - vedlajsie cesty sa na hlavnu nenapajaju v rovnakom mieste ale s odstupom par metrov. cize ten kto ide po "lavej" vedlajsej ceste da prednost tym, co su na hlavnej. ten co ide po "pravej" vedlajsej ceste musi dat prednost vsetkym, ktori okolo neho idu po hlavnej, cize aj tym ktori na hlavnu cestu vosli z "lavej" vedlajsej.
2. policajti mali pravdu
3. z fotky je vidiet ze dodatkove tabule su vzajomne vymenene
 

 

Máš 100%, ak to niekto vidí inakšie, tak je logický ignorant.
Musím povedať, že ako väčšinou, policajt mal pravdu, pretože hoci sú policajti naozaj občas priblblí, ale dopravné predpisy ovládajú celkom dobre. (To samozrejme neznamená, že ich aj dodržiavajú, konieckoncov ako väčšina z nás!)
 

 

Musím sa opraviť! Do kelu!!!
Tá značka tam je chybná!
Nie je podľa skutočnosti!
Nech potom povie nejaký expert ako sa má šofér zorientovať?! Okamžite treba značku vymeniť!!!!!
https://www.google.com/maps/pl...!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476c8bf90e4126 5f:0xede4a65653bee392
*
Pred časom jednu dočasnú dopravnú značku prikázaný smer v KE otočili tak, že namiesto do jedného pruhu z dvoch prikazovala ísť do slepej uličky. Vodiči to ignorovali, pretože nezmysel. Novinár sa pýtal policajta, že čo mali robiť, a ten povedal, že to mali dodržať! TAkže všetci, vrátane mňa mohli dostať pokutu. Podotýkam, že logicky a oprávnene. Ale čo v taký čas robiť?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Blbost

bohuzial Vam vsetkym, teda tebe Aladara podporovatelom odobrat vodicsky preukaz. Je to jedna krizovatka, ktorej tvar urcuje dodatkova znacka, aj ked nie uplne presna, ale aj dement pochopi, ze vystihuje tu krizovatku aspon v podstatnej casti. Napajaju sa dve vedlajsie cesty. Vodic je podla zakona povinny respektovat dopravne pravidla, kym neopusti krizovatku, takze dava prednost sprava, kym v nej je. Podla Vasej logiky pani - predstavte si situaciu, ze na hlavnej je premavka a stojite jeden vlavo na vedlajsej a druhy vpravo na vedlajsej. Na zaklade coho by mal mat ten vlavo prednost, ked este ani jeden nevosiel do krizovatky? Na zaklade toho, ze asi tam bude skor? Ako potom posudzovat situaciu, ked ten sprava tam bol skor a ten zlava donho narazil? Nechapem Vasu logiku, i ked je treba priznat, ze tu dodatkovu tabulku by mohli upravit.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto