SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zverejnili fotky novej Mazdy 2, noviniek povedia málo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Pastva pre oči čo sa týka tohto segmentu.
 

Design Mazdy

je v poslednom obdobi velmi dobry a urcite sposobil aj prechod Mazdy z cervenych cisiel do zisku. Na novej dvojke ma viac ako design ( po novej trojke bolo dost jasne, ze aj dvojka pojde cestou sestky ) zaujal udaj o pohotovostnej hmotnosti atakajucej 900 kilo. Zatial este nikde oficialne nepotvrdeny, ale spominana uspora 100 kilo oproti sucastnej dvojke tomu nasvadcuje.

Design Mazdy je ako design nemeckych premioviek. Design vyhrava nad funkcnostou. Je len na zakaznikovi, ako sa rozhodne. Stupajuce predaje Mazdy dali odpoved.
 
Hodnoť

 

dost ludi aj tu na forach nadava na dizajn koncernu, ze je tazko rozoznat napr. audi a4, a6, a8 - vsetko to iste len mensie / vacsie. neda sa nesuhlasit - tiez mam obcas problem to rozoznat...
som zvedavy, ci sa najde niekto kto toto iste povie o mazde, kedze modely aktualnej generacie sa na seba tiez podobaju, akurat su mensie / vacsie... :)
tiez sa nedalo nevsimnut si, ze tu panuje akysi 'fetis' co sa tyka japonskych aut - ked si na ne niekto dovoli povedat co i len polku kriveho slova, hned bude zdrrbany... buzol je zas opacny extrem :)
dizajn je cisto subjektivna vec. za seba mozem povedat ze tato nova 2ka je celkom vydarena, ale kupit by som si ju nekupil bo mi je amla, ked uz, tak 6ku. samozrejme keby boli ceny zrealnene, t.j. nastavene o kusok nizsie...
 

japonci a kritika

Mas pravdu, ze sa dost podobaju. :) Ale je to zatial jedna generacia. Zatial co audi mam problem rozoznat posledych 10 rokov. (mam pocit, ze sa lisia akurat tvarom LED vo svetlach)...
Japonske auta su uplne ine filozoficky, ako to co je tu v Europe... Myslim, ze su to ale do znacnej miery predsudky (z oboch stran).
K comu sa da viac vyjadrit je cena. Japonci (ale uz aj korejci) jedoducho ponukaju par vybav, pripadne len jednu, minimum doplnkov a koniec. Ponukaju jeden, dva motory, ale zato su odladene. Ponukaju viac funkcne celky. Aj nedavno som videl tusim E-ckovy mercedes s navigaciou nalepenou na okne... O com to je? Ceny su fajn, ak chces vybavu. Mazda 6 v plnej vybave je cenovo nizsie ako passat s porovnatelnou vybavou...
 

dizajn a cena

dizajn je super, k tej zamenitelnosti - bude 6 modelov: 2,3,6, cx5, cx3, mx-5. mx-5 si nazamenis, je to roadster, CX-5 ako SUV hned spoznas, CX-3 bude tiez lahko identifikovatelne, co si teda mozes pomylit? dvojku so sestkou urcite nie, max. tak dvojku s trojkou patdverovym pre neznalcov a trojku sedan s patkou sedanom z dialky. Zatial to nie je zamenitelne. Ale uvidime o 2-3 generacie. U audi nevies, ci je to a4 alebo a6 a ci je to tato generacia, facelift, minula alebo buduca:D

Cena je pri plnej vybave nizsia ako porovnatelna konkurencia, zakladny model nikdy nebude na urovne meganu, pokial je to Made in Japan. Otazka je teda, ci sa stredne vybavy trafia do tvojich potrieb, kedze konfigurovatelnost je nulova. Su relativne drahe, ale dovolim si tvrdit, ze stoja za kazdy cent, na rozdiel od niektorych europskych znaciek...

k mazde 2:
zakladnych 75k tak akurat do mesta. Pockajme, ake zrychlenie bude mat 90k, pretoze 115k ma byt vraj luxusna verzia, rozumej draha s kozenym interierom a v plnej palbe. Takze bud sa s tou strednou verziou trafia zakaznikovi do vkusu, alebo smola...
 

Čítal si ten prvý príspevok?

Bol venovaný aj tebe, najmä táto časť:
tiez sa nedalo nevsimnut si, ze tu panuje akysi 'fetis' co sa tyka japonskych aut

CX-5 ako SUV hned spoznáš, CX-3 bude tiež SUV, ale určite ho ľahko spoznáš, aj keď nevieš ešte ani ako bude vyzerať. :D MX-5 si nezameníš rovnako ako si nezameníš R8. No a potom tu ešte máme 6, 3 a 2, ktoré odlíšiš podľa pár línií na prednej maske a pri pohľade zboku na rázvor...

Cena základného modelu u japonca je častokrát vyššia ako cena porovnateľne vybaveného modelu u konkurencie. Najlepší príklad je Mazda 3 vs. Seat Leon. Za 12890EUR máš 1,2TSI 110hp so 7 airbagmi, poloautomatickou klímou, Mazda 3 dáva za 13990EUR 100hp, 6 airbagov, manuálnu klímu, multifunkčný volant a švihadlá aj vpredu.
Na strane cenníka v top výbave to je pre Mazdu o niečo lepšie, no napríklad má slabší motor, nemá Full LED, dynamický podvozok, ale zase má City Safety, Head Up display, automatické prepínanie svetiel apod.

Na trhu je strašne veľké množstvo automobiliek, modelov, cien, výbav... Každý si môže vybrať svoje, no Mazda ani zďaleka nie je nejaké extra terno. Všetko, čo je na Mazde zaujímavé je to, že sa vymyká z mantinelov bežnej strednej triedy rozmermi, veľkosťou, ponukou vnútorného a batožinového priestoru, riadením a designom. Niečo z toho sú pozitíva, niečo negatíva. Záleží čo práve u toho daného potencionálneho zákazníka preváži.

Základných 75k tak akurát do mesta.
 
Hodnoť

Neda mi nespomenut

ze na tychto novych Mazdach, hlavne 2 a 3 co maju tu novu masku, znacka absolutne zmasakruje inac dizajnovo celkom pekny predok auta.
 
Hodnoť

 

este by som si 3-dverovu verziu rad pozrel
 
Hodnoť

 

Tá je v poradí štvrtým modelom značky, ktorý využíva technológiu Skyactiv
Vie tu niekto, pre nas menej technicky zdatnych ( nakolko to redaktor nespravil ) vysvetlit, co je to ta Skyactiv technologia ? Dost sa to v poslednom case spomina s mazdou . Dakujem.
 

Zhruba povedane je to

subor technickych rieseni. Jedna sa o oblast motorov, prevodovky, podvozku a karoserie. K tomu este znizovanie vahy. To vsetko je zastresene pod vyrazom "SkyActiv technologie". Najviac z nich vytrcaju motory.

http://www.auto.cz/mazda-skyac...
 

a potom zoberu

auto na valcovu skusobnu a zistis, ze sice SkyActiv je nieco, co by malo zvysovat ucinnost, v skutocnosti to tak nemusi byt.

Pozitivne bolo, ze Mazde 3 2.0 Skyactiv- G namerali namiesto papierovo udavanych 88kW az 98,1kW. Nie je sa co cudovat, tento motor vznikol umelim odstrihnutim vykonu silnejsieho motora G 165.

Ale ked sa clovek pozrie na namerane hodnoty, zarazi ho jeden udaj. Rozdiel medzi korigovanym vykonom motora a vykonom na kolese. Rozdiel predstavuje stratovy vykon a ten je pri tejto Mazde 31,5kW.

Teda z nameraneho vykonu motora 98,1kW sa na koleso dostane 66,8kW.

Na porovnanie meranie Seatu 1.4TSI 92kW

Namerany korigovany vykon motora 95,2kW, vykon na kolesach 73,0 kW. Stratovy vykon teda 22,3kW

Rozdiel skoro 10kW. Teda Mazda so systemom SkyActive dokaze len tak vyhodit von oknom o 10kW viac, ako Seat. To vysvetluje, preco je Seat Leon 1.4TSI vo vsetkych ohladoch lepsie auto.

Este zaujimavejsie je porovnanie nameranych parametroch na Forde Focus 1.0 EcoBoost. Porovnanim nameranych charakteristik je litrovy trojvalec zrovnatelny s dvojlitrom Mazdy. Teda papierovo. V Reale je Mazda rychlejsia, ale v pruznom zrychleni je Focus trosicku lepsi. To bude asi dovod, preco ten litrovy trojvalec je uz treti krat motorom roka. Zabudnime na trojvalec, hodnotme doisahnute parametre.

Ak ide o popkrok, potom je Ford daleko vpredu, ci sa to niekomu paci, alebo nie.

Treba si kupit posledne cislo Autozurnalu. Naozaj zaujimavy test, ktory sa len tak casto nevidi.

Este jeden postreh z toho porovnavacieho testu. Suzuki SX4 S - Cross 1.6 VVT ma o 6 koni menej, ako uvadza vyrobca. A to sa mi vobec nepaci. Auto je to super a dokonca dokazalo porazit Mazdu 3 s motorom 1.5 , ale takto klamat zakaznika sa nepatri. Myslel som si, ze Japonci uz tieto praktiky zanechali...
 

a zabudol som

pridat definiciu stratoveho vykonu


Stratový výkon - Pstraty
Je to hodnota, ktorá vznikla ako súčet výkonových strát od všetkých pasívnych / rotujúcich odporov. Sem sa radia straty na kolesách, od trenia kardanov, diferenciálov, ložísk a iných.
 

mazda je lepsia

"To vysvetluje, preco je Seat Leon 1.4TSI vo vsetkych ohladoch lepsie auto."
Leon je lepsi len v jednom ohlade - ma motor s vyssim priebehom krutiaceho momentu v nizkych a strednych otackach vdaka turbu. Avsak leon mazde neutecie - ak je za volantom clovek, ktory vie pouzivat riadiacu paku.
Prakticka spotreba je plus minus ta ista.
Cena aut plus minus ta ista.
Ergonomia u obidvoch aut na vysokej urovni - porovnatelna.
Mazda ma vzadu viacprvok, a aj dizajn je prepracovanejsi > Leona vyslovene odflakli.
K tomu vyssia spolahlivot podla TUV statistik.
Mazda je vo vacsine ohladov lepsie auto.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

tak daj Rudko

co citas. Nech vieme, ktore su tie skutocne motoristicke casopisy...

Co je objektivnejsie ako nechat zmerat priebeh vykonu a krutuiaceho momentu nezavislej firme?

Rudko, ak dokazes nieco podobne a vydas svoj profesionalny motoristicky casopis, potom si mozes dovolit aj napisat ubohy platok. Ale zatial...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Rudko

ak pouzijem nejaky citat, alebo udaje, je celkom slusne uviest aj zdroj. Prave preto to urobili v Autozurnale. Dali jednoducho zmerat vykon motora. Je to velmi objektivne. Lepsie ako ked novinar napise, ze ma pocit, ze auto je nacipovane. Robi sa to odjakziva v motoristickych casopisoch, dokonca teraz pred testami aut, aby sa ukazalo, ci automobilky dodavaju standardne auta ku testom.

Pokial nevies definovat svoje zdroje, asi ziadne nebudu...

Vidim, ze tvoja osobna averzia je pomerne velka a s clovekom s krvavymi ocami je skoda diskutovat Rudko. Ukludni sa, poriadne to rozdychaj a potom pis:-)

Do turbomotorov som urcite mensi fanatik ako zastancovia atmosfer na tomto fore. Pre nich je klasicky pohonny agregat posvatna krava, ktorej sa nemozno dotknut. Jazdil som a jazdim s oboma typmi motorov, tak nemam problem porovnat.

Nedokazem ani ovplyvnit predaje, takze nerozumiem tej hysterii:-)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

rudko

pre teba bude asi zdroj informacii turek z autobazaru:-)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 


Najčítanejšie na SME Auto