SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zmení sa vjazd na Prístavný most od Bajkalskej v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Ked 2

Nechapem preco sa ma vjazd na Pristavny most od Bajkalskej zmenit z dvoch napajacich pruhov na jeden. Dlhe roky tam bol len jeden a bola to cista katastrofa. V minulom roku sa situacia konecne zmenila lepsiemu a su tam dva napajacie pruhy. Dosledok bolo vidiet ihned. Plynulost dopravy vyrazne stupla a pocet kolizii vyrazne klesol (z mojho subjektivneho pohladu - jazdim tade 4-5x denne). Nemala by NDS pred tym ako sa vrati k horsiemu rieseniu pridat aspon dajaku analyzu??? Alebo este stale nama taku anylazu, ktora by jej nezmyselne rozhodnutie podporila???
 

 

tiez sa tomu cudujem.. moj cisto subjekltyvny pocit je rovnaky... ked to zmenili na dva pruhy tak som si povedal, ze konecne niekde nieco vymysleli aj dobre... ale co uz - preco robit veci lepsie, ked sa daju robit na ****. inak uz cakam kedy fuzateho jogina napadne urbit cez most bikepruh :-)))
 

 

Musim konstatovat ze - konecne. Ja zvyknem chodit od Bajkalskej a tam sa situacia zlepsila. Odkedy premalovali ciary na sucasny stav, nepamatam sa, ze by som tam cakal v kolone.
Most ma samozrejme priepustnost stale rovnaku, akurat Bajkalska dostala "prednost" na ukor tranzitu na dialnici. Mal som par krat tu cest vyskusat si aj druhu trasu, a to po D1. A stal som v kolone vyse 15 minut. Ten sucasny stav bol predpokladam experiment. Nevyslo to, a dava sa to spat. Ti co idu po dialnici budu stat v trochu kratsej kolone a pojde to plynulejsie.
Takze jednoznacne pozitivum.

ps. stav tohoto useku resp. neriesenie tohoto stavu je na zaplakanie. Problemy su tu roky a este nikto neprisiel ani s projektom riesenia, resp. nebolo verejne komunikovane. Totalna hanba pre dialniciarov aj urbanistov ktori maju tuto lokalitu pod palcom.
 

 

To, ze na D1 sa hromadi pred vstupom do Bratislavy doprava nieje problem pripajacich pruhov k dialnici v meste (nakolko auta i z dialnice v Bratislave priebezne i schadzaju k svojim cielom rovnako ako sa k dialnici pripajaju), ale tym, ze pred vstupom do BA ma dialnica 3 pruhy a v BA uz len 2 pruhy (rovnako ako Pristavny most). O prednosti z Bajkalskej na ukor D1 ktoru spominas nemoze byt ani reci, nakolko pokial som v pripajacom pruhu musim dat prednost vozidlam iducim po dialnici. Predchadzajuce riesenie pripajania Bajkalskej a rondla k dialnici bolo katastrafalne v tom, ze v pomerne ostrom stupani sa museli rozbiehat tazke nakladne auta a autobusy, ktore to vzhladom na kratky pripajaci pruh k dialnici vacsinou nezvladli a tak "uspesne" cely pripajaci pruh zablokovali, lebo museli cakat na dostatocne velku medzeru na D1, aby sa dokazali zaradit (co je vzhladom na intenzitu dopravy na moste dost pochopitelne). Pravdu mas v tom, ze nemusia byt pripajacie pruhy dva, ale treba aby ak tam zostane len jeden bol dostatocne dlhy. Rovnaky nezmysel je i na pripajacom pruhu v Petrzalke z Dolnozemskej a Einsteinovej, ktory je strasne kratky a tak sa tam prirodzene vytvori kolizne miesto. Zaroven by malo byt v useku celej dlzky pripajavieho pruhu k dialnici zakazane zmenit lavy jazdny pruh (ktory je na moste casto "poloprazdny") za pravy.
 

 

Diskutujeme anonymne, a neviem aka je tvoja odbornost resp znalost problematiky a ty zase nevies, aka je ta moja.
Nechcem sa ta nejako dotknut, ale tvoja analyza problemu jednoducho nie je spravna. Ano, auta sa odpajaju a pripajaju, ale ak by bol kamen urazu lievik na vstupe do mesta, tak by sa kolona zacinala tvorit primarne tam. Avsak prave usek pristavneho mostu je miesto, kde to vacsinou zastane. Jediny suvis ktory to ma je ten, ze sa na "lieviku" doprava zahusti. Co ale moze byt len dosledkom znizenia rychlosti, nie nevyhnutne prave "lieviku".

Jednoducho povedane, v teorii dialnica by mala mat absolutnu preferenciu. Ale ked na 80-90% vytazenu dialnicu napojis dalsi, 100%ne vytazeny jazdy pruh - ako to asi dopadne? Bohuzial takto sa kedysi planovali dialnice a desiatky rokov nikto ani nepracuje na naprave.

Jasne, tie prijazdy z oboch stran su zufale, ale ked raz auta stoja v kolone, tak rychlost ich rozjazdu az taku rolu nehra. Nie je to komfortne, ale co sa tyka priepustnosti by som tvrdil, ze to ma minimalny vplyv.
 

zjazd

máš úplnu pravdu.tam by stači pripajáci pruh potiahnuť až na zjazd petrzalka-aupark
 

hmmm

ak som správne pochopil, tak 2 pripájacie sa spoja ešte pred napojením na obchvat do jedného. Čo výrazne vítam. Predĺženie pripájacieho až na zjazd do auparku by bola už neskutočná pecka ! Dúfam, že bude.
 

Asi preto nechapes

lebo chodíš len od Bajkalskej. Premaľovanie na 2 jazdné pruhy spôsobilo, že odvtedy sú na obchvate permanentne zápchy aj v čase v ktorom tam predtým neboli. Cely obchvat dava prednosť autám idúcim z Bajkalskej. Ano tam sa situácia výrazne zlepšila ale na úkor obchvatu. Nie je nezmysel keď to chcú vratit ale treba to vratit tak aby z pripojovacieho prúdu urobili tretí prúd tak ako je to na moste Lafranconi z prípojky od Karlovky.
 

 

nedáva pripájací pruh prednosť autám v priebežnom pruhu?

nerozumiem tejto argumentácii.
 

GMK ti sa len tváriš

že si nechápavý, v skutočnosti máš inteligenciu nad 98% populácie
 

 

Na prístavnom moste nemôže byť tretí pruh kvôli statike mostu. Jediné riešenie situácie z prístavným mostom je postaviť tam ešte jeden vedľa neho, alebo tento zbúrať a postaviť na jeho mieste širší most, ale prístavný most sa bude môcť dočasne uzavrieť až keď bude kompletne hotová D4.
 

 

Tak ako pise Galantar, sposobilo to problem na dialnicnom obchvate. Primarne by mala byt zapezpecena plynulost na moste z obchvatu a nie z Bajkalskej, kedze odtial je este alternativa Pristavna ul a Apollo most.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Tak je to vzdy!!!

Ked nieco konecne funguje, tak to treba inovovat! Po dlhych rokoch bol vdaka tym dvom pruhom odstraneny neskutocny chaos najme v popoludnajsich hodinach. A teraz sa to ma vratit nazad? Rad by som videl toho uja, co sa pod to podpisal. Myslim, ze by ho vacsina ludi pouzivajuca tento most ukamenovala. ZVEREJNIT autora tohoto nezmyslu!!!!
 

Tí ľudia, čo to navrhujú

sa niekedz aj prevezú po tom úseku, ktorý idú zmeniť?
 

 

Nefunguje, pozri si na google maps ako vyzera premavka povedzme v pondelok o stvrtej:

https://www.google.com/maps/@4...!5m1!1e1

Bajkalska bez problemov, Pristavna bez problemov, Apollo bez problemov. Obchvat upchaty. Samozrejme, ze ak mas takto nastavenu prefereniciu pre prijaz z Bajkalskej na pristavny most, tak nevyuzijes trasu Pristavna-Apollo do Petrzalky, ale pojdes po tom Pristavnom.
 
Hodnoť

Coze?

Ved to tam konecne zacalo fungovat!
 
Hodnoť

Pochybujem, že niekto kompetentý

číta diskusie na SME, ale keby predsa: pripájam sa k názorom hore. Rozšírenie na 2 pruhy bol asi jediný pozitívny krok, ktorý sa udial v bratislavskej doprave v poslednej dobe, preto nechápem, prečo to treba teraz zrušiť. Zrejme to bolo ďalšie rozhodnutie od stola, urobené niekým, kto tade nechodí, alebo sa tam bol pozrieť mimo špičky a zdalo sa mu, že jeden pruh stačí...
 

Ja si myslim

ze vyssia plynulost dialnicneho tahu je pre nich vyssia priorita ako pripoj z Bajkalskej... Podla mna sa rozhodli spravne, ked chceli odlahcit dialnicny obchvat...
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto