Naozaj je to lepsie? Ved vodikove auto je elektromobil ktory ma "bateriu" vo vodiku. Aj tak sme vodik vyrobili za pomoci elektriny(ak teda nie je vyrobeny zo zemneho plynu alebo ropy-co je uz potom cisty nezmysel ked chceme nahradit ropu). Len cely ten proces ma straty a zasa straty. To uz nehovorim o tom ze vodik sa da krasne jednoducho a rychlo zdanit co vsak s elektrinou nie je az take jednoduche.
neprdi pod tvojim domom ked startuje ,nerobi hluk a smrad ked ide po uliciach mesta.A su aj ciste energie,dobre ranko.Vodna.Veterna.Nesnaz sa nam dat vidinu zacadenej tovarne na hnede uhlie..S
Neviem na koho si reagoval , ale ak na mna tak si slapol vedla...ja podporujem praveze elektricke vozenie. Sam mam hybrid...reagoval som na to ze vodik je taka cesta obklukov k elektromobilu...vodikove auto vlastne je elektromobil. A u nas sa vyraba z uhlia len myslim 18% energie...mne je uplne jasne ze je to cistejsie ako benzin o nafte ani nehovorim.
Suhlasim s tebou ze pri el. autach na baterie su mensie straty z konverzie, a jazda takymto autom bude lacnejsia, ale vodikove auto ma vyhodu rychleho docerpania, za 5 minut dotankujes a mozes pokracovat v ceste, a plna vodikova nadrz na dojazd 600 km je lahsia ako baterie potrebne na dojazd 600km, a este vodik sa po ceste mina cize odlahcuje auto, ale baterie vazia stale rovnako, aj ked su vybite.
Suhlasim, tazku bateriu vozis stale zo sebou, a tiez ju "nedotankujes" za 5 minut. Aj tak mi vsak pripada vodikove auto taka obkluka k elektromobilu..zbytocne premeny energie. Hlavne si vodik neviem vyrobit doma..zatial co zo 10 solarnych panelov dokazem na strechu domu namontovat sam.
v tomto mas teoreticky pravdu ale ocakavat ze by stat nechal ludi jazdit zadarmo z doma vyrobenej elektriny je uplne nerealne. Nejako by sa na milion percent zdanila aj domaca elktrika takze dane nie su argument v prospech ci neprospech toho alebo onoho. Ked sa dostatocne nieco rozsiri tak to bude s absolutnou istotou zdanene.
Neboj,najblizsich 10-15 rokov nebude elektrickych aut na slovesnku toko aby sa tym dakto zaoberal...a aj potom..skor zdania jazdenie ako elektrinu....pekne si zaplatis za kazdy km co prejdes po ceste.
No len z tých solárnych panelov na streche tvojho domu si auto asi nedobiješ. Jednak keď na ňom pôjdeš niekam ďalej musíš zobrať zo sebou aj tu strechu. Väčšina ľudí používa auto cez deň a pri dome ho parkuje v noci, to sa tiež v tom čase zo soláru blbo nabíja,.... o ostatných nevýhodách ako váha a čas nabíjania píšu vyššie. Autá na vodík sú skutočne budúcnosťou. Efektívnosť premeny je druhoradá, pretože práve pri získavaní vodíka sa môžu použiť obnoviteľné zdroje.Taký solár je pre priemysel nanič, kvoli neschopnosti pokryť odberové špičky, ale pri získavaní vodíka by mohlo byť úplne jedno, kedy dosiahne solár alebo vietor špičku, dôležité je len aby sa za určitý čas dodalo dostatočné množstvo energie a to sa dá relatívne presne naplánovať. Ďalším pozitívom je, že výroba elektriny z obnoviteľného zdroja a "výroba" vodíka môžu byť umiestnené blízko seba, čiže sa eliminujú straty na vedení. Dokonca by to mohlo byť autonómne, mimo rozvodnú sieť. Tým pádom by sme dostali absolútne čistú energiu, čiže efektívnosť premeny tým ustupuje do úzadia. Nehovoriac o tom, že náklady by tvorilo len obstaranie a údržba potrebnej technológie, žiadne náklady na palivo ako je to v jadrových alebo tepelných elektrárňach.
Samozrejme ze nie len znich je to len taky doplnok..ale..neda mi sa ta neopytat..ty si taxikar?lebo ja nie...moje auto stoji priemerne tak 23 hodin denne a to dufam nechces tvrdit ze je 23 hodin tma :-)....a stale ostava ze vodikove auto je elektromobil co ma miesto baterie nadrz na vodik,,,mimochodom tlakovu....obrovsku.a tazku..plus daku malu bateriu..zhruba ako hybrid..
ako dotankujeme vodikove auto, ktoremu doslo palivo niekde uprostred medzi cerpackami ? Benzin natankujes do 2l PET flase dovezies sa po najblizsiu pumpu, ale vodik ci nejkay ten kW elektriny len tak do bandasky nenatankujes a potom to bude terno pre odtahovky ... ;-)
Vodik je lahko zapalny plyn co je jeho minus, no je aj velmi lahky co je v pripade poziaru plus, lebo pri uniku rychlo stupa a s nim aj pripadny poziar. No okrem samotneho poziaru vozidla by vacsie nebezpecie hrozilo v rozvodnych sietach ci pri zasobnikoch vodika - viem si predstavit situacie kedy by obyvatelstvo v referende odmietlo aby sa v ich blizkosti postavili zasobniky vodika ci i len samotna cerpacia stanica.
Nádrže s LPG búchajú ako posledné, dávno po benzíne atď. Ani o CNG som nepočul, že by boli nebezpečné. Pri takých tlakoch sa na bezpečnosť myslí na prvom mieste aj kôli psycho hľadisku. Takže v poho.
Naozaj?
ta vyroba energie
Neviem
A u nas sa vyraba z uhlia len myslim 18% energie...mne je uplne jasne ze je to cistejsie ako benzin o nafte ani nehovorim.
Suhlasim
Len sa neboj
To zavisi aj od lobby
Autá na vodík sú skutočne budúcnosťou. Efektívnosť premeny je druhoradá, pretože práve pri získavaní vodíka sa môžu použiť obnoviteľné zdroje.Taký solár je pre priemysel nanič, kvoli neschopnosti pokryť odberové špičky, ale pri získavaní vodíka by mohlo byť úplne jedno, kedy dosiahne solár alebo vietor špičku, dôležité je len aby sa za určitý čas dodalo dostatočné množstvo energie a to sa dá relatívne presne naplánovať. Ďalším pozitívom je, že výroba elektriny z obnoviteľného zdroja a "výroba" vodíka môžu byť umiestnené blízko seba, čiže sa eliminujú straty na vedení. Dokonca by to mohlo byť autonómne, mimo rozvodnú sieť. Tým pádom by sme dostali absolútne čistú energiu, čiže efektívnosť premeny tým ustupuje do úzadia. Nehovoriac o tom, že náklady by tvorilo len obstaranie a údržba potrebnej technológie, žiadne náklady na palivo ako je to v jadrových alebo tepelných elektrárňach.
Samozrejme
Problem vidim skor v inom
Už len lacno