SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prichádza éra elektrických turbodúchadiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

"elektricke turboduchadlo" je taky maly nezmysel. Spravnejsi nazov by skor bol elektricke duchadlo, kedze prave ta turbinova cast je nahradena elektromotorom...
 

V prípade Audi

je to elektricky poháňaný kompresor. Tak, ako je pomenovaný na obrázku. Je rozdiel medzi dúchadlom a kompresorom.
 

 

Na obrazku je uvedene spravne elektricky pohanany kompresor, ale v nazve clanku je elektricke turboduchadlo.
 

IMO, je to nezmysel cele

Najlepsi elektromotor je ten ktory priamo pohana.
Nie ten ktoreho 90+ percentna je zabita v spalovacom motore, ktory ma vdaka tepelnym stratam 40 percentnu ucinnost.
Toyota to pochopila pre 20 rokmi.
(Ale, mozno je to aj tym, Toyota ma na to patenty a ostatni nemaju inu moznost..)
 

eh

90+ percentna ucinnost
 

Čo Toyota pochopila pred 20 rokmi?

Že neúspech v Európe vedie cez vlastne neexistujúci vývoj motorov, obzvlášť dieslových? Hybridy je jediné, vďaka čomu Toyota v Európe ešte vôbec existuje.

Mimochodom prvý Prius bol pred 17 rokmi a keď sa pozriem čo Toyota za tých 17 rokov priniesla nového, tak nejako nič neviem nájsť. Hybrid bol slabý vtedy aj teraz, bol spoľahlivé vtedy aj teraz, poriadne klamal o spotrebe vtedy aj teraz. Ostatné značky medzitým vyrobili benzínové turbomotory, ktoré sa spotrebou približujú hybridom, no sú omnoho výkonnejšie, vyrobili benzínové aj dieslové turbomotory, ktoré z nižšieho objemu dávajú vyšší krúťak a výkon ako Toyota diesel. Hyundai vyrobil veľkoobjemové atmosferické motory, od ktorých by sa všetci japonci mohli učiť a Mazda vyrobila atmosferické motory, ktoré zhruba dokážu konkurovať benzínovým turbám (minimálne omnoho lepšie ako to dokáže akákoľvek Toyota).
Už aj Škoda a Seat majú vyše 5 rokov motory so 7 stupňovou prevodovkou, kým Toyota v USA stále montuje 5 stupňové automatiky, v Európe buď bezstupne, alebo manuálne.
Bezpečnosť? Toyoto-Lexus je v nej absolútne najhoršie, na chvoste prémioviek, mainstreamu, Japoncov, akokoľvek sa na to človek pozrie...
Zaseknuté plyny, zlé koberčeky, či odfláknutý software aj hardware riadiacej jednotky?

Takže čo Toyota pochopila pred 17 rokmi? Že 1000x opakované klamstvo je pravda a že je ľahšie urobiť poriadny marketing ako poriadne auto.
 

Nepochopil si a zavadzas

Podme zaradom:
- prvy prius bol predstaveny v 1995, tzn ze vyvoj prebehoj uz skor.
- Toyota tiez vytvorila benzinove turba aj diezlove, len trochu skor. Napr od roku 86 boli v Celice benzinove turba. Upustili od toho, preco asi ?
- Mazda je dobra, osobne tiez preferujem atmosfery. prave preto ze namju plochy krutak, ale mazda krutakom nema na male beziny, tazka to neporovnavajme. Mimochodom toyotacke VVTi, je podobne vychytene ako Skyactiv a funguje uz x rokov
- Hyundai ma priamy vstrek, co produjuje sajrajt, ktory EU coskoro zakaze, to iste s TSI
- Toyota dava 6 sypnove manualy este aj do yarisa v zakalde, kde toto niekedy skoda alebo VW urobila ?
- 5 stupnove automatiky: Zase vedla CVT od toyoty je bezstupnova a ma 6 alebo 7 predvolenych stupnov DSG vs CVT.. Osobne nemusim ani jedno, nieco cuka ako rebrinak (DSG) a nieco straca vykon (CVT)
- Daj dokazy na nejaku zlu bezpecnost lexusu alebo toyotu. SUV-cka maju vseobecne horsiue narazove testy a riadiace jednotky opravuje aj VW - pre TSI. S koberckemi je to pravda ale to ukazuje len na majitelov a s plynom neboli ziadne problemy s bezpecnostou - v testoch to brzdy zastavili. Navysetie pedale montovali aj ine automobilky (snad si nemyslis ze toyota vyraba pedale ?!)
- Benzinove turba nemaju taku spotrebu ako sa nazdavas, pozri si sprintmonitor:
prius: http://www.spritmonitor.de/de/...
ford Focus 1.0 ecoboost http://www.spritmonitor.de/de/...
Golf 1.2 TSI: http://www.spritmonitor.de/de/...

Prius: papier: 3.9, real 5.18 , rozdiel 31,0%
Golf, papier: 4,9 real: 6,5 rozdiel 32.6%
Focus, papier: 4.9 real 6,81 rozdiel 38.9%

Takze ked to zhrniem, o triedu vacsi prius ma v absolutnych cislach lepsiu spotrebu a 'klame' rovnako ako male turbobenziny.

Takze, menej zlce a emocii.
Toyota pochopila pred viac rokmi, ze je to presne opacne ako pises.
 

Za tolko pravopisnych chyb by

ma ucitelka asi zastrelila ..
Takze, nam rad atmosfery, lebo NEMAJU plochy krutak, ale aj ten graduje. Aj ked je tej sily menej, clevek spon citi ze to zije :) najme na malych autach.
 

Najmä za tvoje "najme"

by si už mal byť od slovenčinárky postrelený :DDD
 

Nepochopil si môj príspevok a zavádzaš

Prvý Prius sa dostal na trh v 1997, predstaviť ho mohli kľudne aj v 1995, len ho zrejme nemali dokončený. Či myslíš, že 2 roky sa pozerali na dokončený Prius a riskovali, že by ich konkurencia predbehla? Ak áno, tak zajtra predstavím auto na nukleárnu fúziu a o týždeň na to perpetuum mobile. Potom keď to o tisícročie niekto naozaj funkčne skonštruuje, tak mňa budú všade uvádzať ako prvého :D

Turbodúchadlom preplňovaný motor mal Renault v lietadlách prvej svetovej vojny, takže tu nevyťahujme také hlúposti. Toyota rozhodne nebola prvá ani v diesloch ani v benzínoch ani v autách ani v turbách.
Prečo upustili od turba? Lebo vyššie náklady na výrobu, na výskum, t.j. vyššia cena automobilu, nižší zisk a o niečo nižšia spoľahlivosť. A to si Toyota nemôže dovoliť, keďže Toyota má filozofiu, že do 3 člennej rodiny v USA aspoň 4 Toyoty, no a bežné 3 členné rodiny v USA nemajú na 4 Porschátka, iba na 4 šedé plastové Toyoty.
http://podkapotou.zoznam.sk/cl...
Toyota má 3x vyšší zisk z jedného auta ako Škoda a VW.

Toyoťácke VVTi na Mazďácke SkyActivy nemajú ani vo sne. Fungovať fungujú, no spotrebu majú vyššiu, krútiaci moment nižší.

Niektoré nové TSI majú kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania. A sajrajtu sa neboj, budú DPF pre benzíny :D

Yaris má v základe 5 stupňový manuál, tak neviem načo tu klameš. A nezabudni na jednu vec - konkurencia ma drahší turbomotor, ktorý zvládne väčšie spektrum otáčok pri stále lepšej dynamike ako Toyota. Takže konkurencia ušetrila na prevodovke, a napriek tomu je konkurencie rýchlejšia, na diaľnici točí menej a má nižšiu spotrebu ako Toyota (napr. Golf 7 1,2TSI 85hp vs Auris 1,33VVTi).

Skús si zajazdiť s iným DSG ako v stočenej bazárovke a cukať nebude. A ak bude, tak máš dačo s pravou nohou.

O tej bezpečnosti sranduješ, však?
http://www.iihs.org/iihs/ratin...
http://www.iihs.org/iihs/ratin...
http://www.iihs.org/iihs/ratin...
http://www.iihs.org/iihs/ratin...
http://www.iihs.org/iihs/ratin...
http://www.iihs.org/iihs/sr/st...
"The Mazda 5 shares the distinction with two other cars of being the worst-performing models the Institute has evaluated in the small overlap test. The other two are the 2014 Kia Forte, a small car, and the 2012 Prius v, a midsize hybrid."

Konečne dačo, čo obstálo - http://www.iihs.org/iihs/ratin...
Samozrejme po zmene uprostred generácie s vykašľaním sa na starých zákazníkov.

Áno, 1,0EcoBoost je aj podľa mojej vlastnej skúsenosti nechutne žravý. Čo sa týka Golfu, pozri sa na spotrebu Golfu 7, ktorý je na tom omnoho lepšie.
http://www.auto.cz/toyota-auri...
Golf má o 2,5s lepšie zrýchlenie, hybrid v meste o 2,2l lepšie spotrebu. Kde je ten hybridný zázrak? Som zvedavý na Golf hybrid, potom uvidíme kto z koho.

Žlč tu nie je žiadna, nesúď iných podľa seba prosím.
Toyota zachvíľu pochopí, že musí prísť s modernými turbomotormi. A keď to pochopí, bude 10-15 rokov za konkurenciou.
 

Ahoj,sorry ze tak neskoro, vikend, praca

S tym yarisom som sa smykol, myslel som aurisa, teda vsetko od motora 1.33 vyssie.
Koncernopozitivne auto.cz, citam pravidelne, ale pre srandu, hlavne teda diskusie. Ich testy kde je oktavka proti vesmirnej lodi , a vyhra, su zname.Ale nechcem sa vlozit do diskusie, kde reagujes na mna a vytahujes ine temy.. takze este vezmem dve:
-bezpecnost: Mazdu , navyse suv, si sem nemusel tahat. Neviem posudit metodiku iihs, ale podla ncap na tom toyota nie je vyraznejsie horsia ako VW, alebo ine nepremiove znacky. Ale aj podla iihs je corolla porovnatelna s jettou a small overlap je problemova vec viac aut, IMHO
- VVTi vs Skyactiv: Pri objeme 1.5 a 1.6 sa moment celkom da porovnat. Obe technologie produkuju porovnatelne hodnoty na liter objemu. Navyse, VVti pri nizsom kompresnom pomere... asi to je dovod trochu vyssej spotreby.

Ale spat k tomu na to co si sa pytal - na co Toyota prisla pred viac ako 20 rokmi. Nechcem ta urazit davanim linky, ale pokial viem, VYVOJ zacal v r 1993. Uz vtedy mali vyvojari na vyber viac moznosti hybridnej realizacie, kedze vtedy hybridy existovali uz par rokov (napr ten od Porsche-ho zo zaciatku storocia)
Vybrali si paralelny full hybrid, pretoze ucinnost nepusti - ucinny elektromotor pohana kolesa cez 'diferencial' (ecvt). Problem je v bateriach, s tym suhlasim, ale to aj s elektrickym 'turbom'.

A aby som sa uplne vratil k clanku: To co audi spravilo, pomoze plynulosti zatahu, ale spotrebe - tomu neverim. Navyse, je to riskantna cesta, staci trosku vyvoja baterii (kapacita + aby sa bateria dala nabit a vybit rychlejsie) a hybridy sa posunu este dalej. Priestor tam je.

S tou zlcou som to vydedukoval, z toho ako si vybehol, pouzivajuc vyrazy ako "absolutne najhorsie". "opakovane klamstvo". Nie som nejaky ultra japonofill, ale pre mna je etalon podvodu TSI a kulancia. Tak mi povedz ty ako to bolo .. so zlcou, alebo bez ?
Zatial :)
 

 

Mazdu som nevytiahol, to som dal len citáciu, kde radia Mazdu 5 (mimochodom to je MPV a nie SUV) k najhorším testovaným autám - Prius a Forte. O Mazde 5 sa vôbec nechcem baviť :)

Golf Good
Corolla Marginal po uvedeni novej generacie, Jetta Marginal po preprogamovani airbagov
Camry Poor pred redesignom, Passat Average po preprogamovani airbagov
Camry Average po redesigne, Passat Average po preprogamovani airbagov
RAV4 Poor po redesigne novej generacie, Tiguan Marginal
CC Average
Prius Average po redesigne
Highlander Average
4Runner Average po preprogramovani
Prius c Poor
Prius v Poor
Yaris Marginal

VW nie je žiaden zázrak, no Toyota objektívne dopadla horšie. Ešte aj úplnú novinku - RAV4 museli redizajnovať a aj tak dostala hodnotenie Poor. Zmeny na VW, ak nejaké boli, bolo preprogramovanie airbagov a s tým dosiahli také výsledky ako nová generácia Corolly, či spevnenie predku na Camry. Nová generácia VW Golf 7 dostala hodnotenie Good, kým nová generácia Corolly Marginal...

Áno, vývoj samozrejme musel začať skôr, no asi aj tie TSI nevyvíjali polroka, že? Ani to DSG apod. Veď predsa všetko sa vyvíja dlho, o Honde Civic R počúvame snáď 2 roky, o Mazda SkyActiv dobré 2-3 roky pred prvým uvedením. Kia 1,2TSI sme počuli tiež už pred 2 rokmi a zatiaľ nič. A ten vývoj zase taký extrémny asi nebol, keď rekuperáciu už dávno mal Opel a hybrid dávno Porsche. Len Porsche by asi ťažko predalo auto s výkonom a jazdnými vlastnosťami Priusu a zbytočnou nadváhou v podobe bateriek.

Myslím, že za vyššou kapacitou a rýchlejším dobíjaním stojí oveľa viac ako trochu vývoja. Veď ty sám hovoríš, že Toyota robí hybrid 20 rokov a za 20 rokov najväčší výrobca automobilov na svete stále nevie urobiť použiteľné plne-elektrické vozidlo.
 

Tak pardon, to bola stara 5-ka

Reagujem povrchne, tak pardon.
S tym porsche to bol tak trochu vtip. F. Porsche v r1900 dokoncil svoje eletricke vozidlo s dojazdom okolo 80 km(!). Zistil ze to nie je to prave orechove (a prisiel na to rychlejsie ako terajsie automobilky). Takze, celkom genialne, prirobil k tomu nieco ako range extender: http://press.porsche.com/news/...

A vyrobil prvy seriovy hybrid. Lenze, pri seriovom hybride je tam stale strata. Ked spalovaci motor bezi s ucinnostou 40-50% a z tej energie vyuzijes len 90% (v elektromotore), tak je to podobne tomu elektrickemu turbu...

Jediny prinos toyoty, ale nzanedbatelny, je pouzitie ich eCVT 'prevodovky' (ona to samozrejme nevymyslela, je to skoro iba diferencial) ktora spaja obe paralelne pohony genialne jednoduchym, sposobom. Je to proste jednoduche auto.
 

suhlasim, ze

najlepsi elekrtromotor je ten, ktory priamo pohane, teda elektricke auta. Ale bez elektrickej energie je ti ta vysoka ucinnost na nic, lebo stojis. Ked sa podari vyrobit lepsie baterie, urcite elektricke auta su buducnost. Dnes stavia najlepsi hybrid asi Ferrari. Model LaFerrari je absolutna spicka. Ked som cital, ako dokaze rekuperovat energiu nie len pri brzdeni, ale prakticky stale, je to naozaj majstrovske dielo a ukazuje sa, ze napriek tomu, ze sa velmi nadava na zmeny technickych predpisov v F1, ti ludia, co ich tvoria su myslenim uplne inde.

Druha vec je, ze Toyota vyuziva hybrid hlavne na zvysenie spolahlivosti svojich aut a az potom setri v niektorych rezimoch aj spotrebu. Treba uznat, ze to ma Toyota vymakane a medzi beznymi znackami je jednicka.

Ferrari vyuziva hybridnu techniku hlavne na zvysenie radosti z jazdy a tiez dava dole nejakych 20 percent spotreby. Ale hlavne vyuziva pridavny elektromotor na zlepsenie charakteristiky atmosferickeho motora. Teda doplna krutak v nizkych otackach a atmosfericky motor je vyladeny tak, aby potom navazoval svojou silou a pokracoval tak az do 9000 otacok. Takyto hybrid sa mi paci. Problematicka je ale stale ta spolahlivost a cena. Ved za elektrovyzbroj do LaFerrari sa daju kupit 2 Priusy, alebo nedokoncena Tesla. plus cele to vazi cca 150 kg. No ale Toyota sa hrala cca 20 rokov.

Keby sa toto podarilo dostat do beznych aut na cas, pokial nebudu k dispozicii baterie s dostatocnou kapacitou, bolo by to velmi dobre paralelne riesenie k pristupu Toyoty a Lexusu. Mercedes s Audi by mohli byt podla vsetkeho medzi prvymi.
 

 

"Druha vec je, ze Toyota vyuziva hybrid hlavne na zvysenie spolahlivosti svojich aut a az potom setri v niektorych rezimoch aj spotrebu."

Toto som absolutne nepochopil a je to podla mna dost znacna hlupost. Videl si ten test, kde bol hybridny auris lepsi, nez diesel od Mazdy i turbo benzin VW? Alebo Auris HSD a Golf 1.4 TSI BMT ACT? A ze LS600h ma s prehladom taku spotrebu, ako IS250?

Nova generacia Priusu ma mat este nizsiu spotrebu nez aktualna generacia. Niekto hra na vykon a niekto na spotrebu. A ak nie si uplny ..., tak sa na hybride nema co pokazit. Tych 20 rokov dalo Toyote know how, kvoli ktoremu tvrdi, ze hybridy su len medzi krok k vodiku.

Kym konkurencia bude mat kopu baterii a vzacnych kovov, tak vodik moze generovat energiu aj bez nich. Takze je otazka, ci ta elektro iniciativa je tak uzasna. Leaf tusim konci, lebo nebol zaujem.
 

Ja sa skôr divím

že LS600h má zrýchlenie o sekundu horšie a spotrebu v meste, kombinovanú aj na diaľnici podľa EPA horšiu ako Audi A8L V8 4,0TFSI. Pritom A8L je o niečo väčšie auto a aerodynamický koeficient majú rovnaký. Lexus má nadváhu kvôli zjavne nezmyselným batériám.

VW Touareg hybrid má o míľu lepšiu spotrebu vo všetkých 3 EPA režimoch, váhu rovnakú ako Lexus, koeficient odporu vzduchu o 0,1 horší a zrýchlenie o 0,3s horšie. A to VW nie je žiaden hybridný priekopník, že?

Jednoducho ani tvoj hybridný majster nevie urobiť výkonný, šetrný hybrid. Jediné hybridné čo vie vyrobiť sú ultra-pomalé a ultra-nevýkonné úsporné približovadlá.
 

Divit sa tomu moze len ...

Kedze porovnavas atmo 5.0 a 4.0 turbo. Stale dokola - hrusky s jablkami, Buzol.

O milu lepsiu spotrebu. S ktorym modelom to porovnavas? Ak s RX, tak Ta sklamem. Rozdiel je 2L - http://de.auto.de/magazin/show... Potom tu mame http://www.hybridcars.com/volk... kde sa tvrdi:

An obvious comparison to Touareg Hybrid is the 2013 Lexus RX 450h AWD. Its MSRP of $47,310 is $14,745 less than the Touareg Hybrid and trumps the Volkswagen’s fuel economy with an EPA rating of 30/28/29. ... If you need seating for seven, Toyota’s top-of-the-line all-wheel drive Highlander Hybrid LTD. Fuel economy of 28/28/28 bests the Touareg Hybrid.

Ultra pomale a ultra nevykonne. Tak urciteeeee :) A prezradim Ti tajomstvo. Hybridy maju byt a su usporne. Ale to by si zistil, ak by si s nimi jazdil. Spoza okna 1.2TSI na to prijdes tazko :)))

Drz sa radsej svojho VAG sveta, ostatne Ti nejde.
 

Jáj koľko smajlíkov

si popísal. Zase je Den_Bover v koncoch. Klame, zavádza, zabúda prepisovať z článku nevýhodné tvrdenia a porovnáva zhnité hrušky (Lexus RX 400h a špeciálne jeho akceleračné neschopnosti) a prvotriedne jablká (VW Touareg hybrid).

Je úctyhodné, že Lexus vie vyrobiť aspoň pomalý úsporný Lexus RX, keď už pri vlajkovej lodi LS600h totálne zlyhal a vyrobil pomalé, žravé a zastaralé premiesťovadlo.

Škoda, že si schopný opísať "Its MSRP of $47,310 is $14,745 less than the Touareg Hybrid", ale už nejako si pozabudol na:
"However, add the Lexus options that are standard on the Touareg, and the price difference shrinks $5,835. While the RX 450h is available with a rear seat entertainment system, the AWD setup is not suitable for off-road driving and the towing capacity is half the Touareg’s."
Také Den_Boverovské, že?

Vieš čo mi vyčarilo smajlík na tvári - Lexus RX 400h 0-100 za 7,7sekundy, Touaregu hybrid namerali 5,8s. Takže nižšia spotreba Lexusu je vykúpená brutálne pomalejším pohonným ústrojenstvom, chýbajúcimi schopnosťami ťahať niečo ťažšie a absolútne neexistujúcimi terénnymi schopnosťami. Aspoň že to stojí o 6000 dolárov menej.
Nejako si toto zabudol spomenúť. Také Den_Boverovské, že?

Samozrejme, že ak porovnávame Lexus a Audi, tak ide o zhnité hrušky a prvotriedne jablká resp. Veď je to aj jasné, keďže ani hybridný Lexus sa nedokáže aspoň priblížiť TSIčku ani v spotrebe, nie to nebodaj v zrýchlení.

Vlajková loď má byť rýchla a luxusná. Vlajková loď Lexusu (LS600h) je pomalá, menej luxusná a žravá. Môžeš pripísať ďalších smajlíkov, nič na tom nezmeníš.

Den, predýchaj a zajtra bež za šéfom negatívneho marketingu a vytiahni na nejakého VAG nejakú kravinu z fór a potom choď do druhých dverí za jasnovidkou a povedz nám jej predpovede o karbidových superčipoch pochádzajúcich z extraterestriálnych zdrojov, ktoré sa vlastne už aj vyrábajú a dávajú do Toyot, len nakoniec sa v nich objavia až o 20 rokov a potom vyzabíjajú zopár amíkov, nakoľko budú odfláknuté tak, ako boli tie posledné. A keď tam už budeš, tak sa spýtaj jasnovidky, ako to vidí s Toyotou GT86, že kedy sa z nej stane najrýchlejšia sériová predokolka, zadnokolka a štvorkolka v prevedení coupé, cabrio, combi aj SUV naraz.
Nedočkavo čakáme na tvoje informácie z prvej ruky!
 

 

V koncoch? Tak urciteee... Je Ti jasne, ze Lexus RX400h sa prestal predavat v 08/2008? Ale chapem, aspon na to si Touareg hybrid trufa. Gratulujem.

LS600h a pomale. Nechaj ma hadat, zase narazas na 0-100 zrychlenie. Ako minule, tak i teraz - ten udaj je Ti v meste na dve veci. A este raz - rorovnavas atmo a
turbo. To si cely Ty.

Nezabudol. Akurat len neviem, co si tym chcel povedat. Lexus je i tak lacnejsi a za druhe, tahat prives s hybridom nikto normalny nebude. RX je SUV do mesta a nijak to neskryva. To len VW sa snazi spravit raka aj rybu naraz. A najhlavnejsie je, ze 0-100 pokori kazdeho. Hlavne v meste je to velmi potrebne. Asi si ten Touareg kupim, aby som bol na dalsich svetlach vzdy prvy.

Prvotriedne jablka. Dnes Ti ide. Mas pravdu, nedokaze. Lexus CT200h (1.8L atmo a HSD) ma podla spritmonitoru priemer 5,41L a Golf (1.2TSI v automate) ma 6,77L.

Vlajkova lod ma rovnaku maximalku. A spotreba sa podla spritmonitoru lisi len o 0,12L v prospech Audi. Takze neviem, kto je zravy.

O Toyote nic neviem, ide si podla planu. Chystaju sa nove modely, motory/pohony. Ale Ty prezrad nieco o skrtoch VAGu. Som cital, ze sa to nejak slusne preriedi. Ale aspon ten neschopny megaloman je prec a snad do roku 2180 sa stane VAG najvacsou automobilkou. S nulovym profitom, ale to vobec nevadi. Hlavne, ze ovladne svet.

HOWGH.
 

Den_Bover v koncoch po druhé

odkedy LS600h a RX400h sú mestské autá? LS600h je veľkosť limuzíny európskeho prezidenta, no pre Dena_Bovera je to mestské prdítko :D

Audi A8L 4,0 TFSI má lepšiu akceleráciu ako hybridný Lexus, ktorý síce nemá turbo, ale má elektromotor s maximálnym krútiacim momentom v podstate od 0RPM. A aj napriek tomu je Audi podstatne rýchlejšie a ešte aj úspornejšie.
Den_Bover na elektromotor zase "nechcene" zabudol.

"A spotreba sa podla spritmonitoru lisi len o 0,12L v prospech Audi. Takze neviem, kto je zravy."
Tak ti pomôžem - ten, čo žerie viac je žravý.

Ako sa skrýva alebo odkrýva, či je SUV do mesta? To má niekde v návode na použitie? Či v interných pokynoch Dena_Bovera?

Touareg je aj ryba, aj rak, aj hybrid, aj do terénu, aj vie ťahať, aj lepšie jazdí po ceste, aj je rýchlejší. Lexus je len rak, najmä vzhľadom na jeho akceleračné schopnosti a ani na asfaltke sa necíti ako ryba vo vode.

VW musí začať škrtať, pretože prišiel na to, že sa nedá vyrábať neporovnateľné lepšie autá ako Toyoty, porovnateľne ich cenovo nastaviť a mať potom len tretinovú maržu Toyoty.

Prial by som si, že by som nemusel stretávať a neustále sa naťahovať s anti-VAGistami a byť potom za VAGistu. No proste japončíci a obzvlášť Toyoťáci musia pri každom článku vytiahnuť Toyotu, klamstvá, dohady a demagógiu...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto