SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prichádza éra elektrických turbodúchadiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

suhlasim, ze
najlepsi elekrtromotor je ten, ktory priamo pohane, teda elektricke auta. Ale bez elektrickej energie je ti ta vysoka ucinnost na nic, lebo stojis. Ked sa podari vyrobit lepsie baterie, urcite elektricke auta su buducnost. Dnes stavia najlepsi hybrid asi Ferrari. Model LaFerrari je absolutna spicka. Ked som cital, ako dokaze rekuperovat energiu nie len pri brzdeni, ale prakticky stale, je to naozaj majstrovske dielo a ukazuje sa, ze napriek tomu, ze sa velmi nadava na zmeny technickych predpisov v F1, ti ludia, co ich tvoria su myslenim uplne inde. Druha vec je, ze Toyota vyuziva hybrid hlavne na zvysenie spolahlivosti svojich aut a az potom setri v niektorych rezimoch aj spotrebu. Treba uznat, ze to ma Toyota vymakane a medzi beznymi znackami je jednicka. Ferrari vyuziva hybridnu techniku hlavne na zvysenie radosti z jazdy a tiez dava dole nejakych 20 percent spotreby. Ale hlavne vyuziva pridavny elektromotor na zlepsenie charakteristiky atmosferickeho motora. Teda doplna krutak v nizkych otackach a atmosfericky motor je vyladeny tak, aby potom navazoval svojou silou a pokracoval tak az do 9000 otacok. Takyto hybrid sa mi paci. Problematicka je ale stale ta spolahlivost a cena. Ved za elektrovyzbroj do LaFerrari sa daju kupit 2 Priusy, alebo nedokoncena Tesla. plus cele to vazi cca 150 kg. No ale Toyota sa hrala cca 20 rokov. Keby sa toto podarilo dostat do beznych aut na cas, pokial nebudu k dispozicii baterie s dostatocnou kapacitou, bolo by to velmi dobre paralelne riesenie k pristupu Toyoty a Lexusu. Mercedes s Audi by mohli byt podla vsetkeho medzi prvymi.
miroco1
"Druha vec je, ze Toyota vyuziva hybrid hlavne na zvysenie spolahlivosti svojich aut a az potom setri v niektorych rezimoch aj spotrebu." Toto som absolutne nepochopil a je to podla mna dost znacna hlupost. Videl si ten test, kde bol hybridny auris lepsi, nez diesel od Mazdy i turbo benzin VW? Alebo Auris HSD a Golf 1.4 TSI BMT ACT? A ze LS600h ma s prehladom taku spotrebu, ako IS250? Nova generacia Priusu ma mat este nizsiu spotrebu nez aktualna generacia. Niekto hra na vykon a niekto na spotrebu. A ak nie si uplny ..., tak sa na hybride nema co pokazit. Tych 20 rokov dalo Toyote know how, kvoli ktoremu tvrdi, ze hybridy su len medzi krok k vodiku. Kym konkurencia bude mat kopu baterii a vzacnych kovov, tak vodik moze generovat energiu aj bez nich. Takze je otazka, ci ta elektro iniciativa je tak uzasna. Leaf tusim konci, lebo nebol zaujem.
Ben_Dover
Den_Bover v koncoch po druhé
odkedy LS600h a RX400h sú mestské autá? LS600h je veľkosť limuzíny európskeho prezidenta, no pre Dena_Bovera je to mestské prdítko :D Audi A8L 4,0 TFSI má lepšiu akceleráciu ako hybridný Lexus, ktorý síce nemá turbo, ale má elektromotor s maximálnym krútiacim momentom v podstate od 0RPM. A aj napriek tomu je Audi podstatne rýchlejšie a ešte aj úspornejšie. Den_Bover na elektromotor zase "nechcene" zabudol. "A spotreba sa podla spritmonitoru lisi len o 0,12L v prospech Audi. Takze neviem, kto je zravy." Tak ti pomôžem - ten, čo žerie viac je žravý. Ako sa skrýva alebo odkrýva, či je SUV do mesta? To má niekde v návode na použitie? Či v interných pokynoch Dena_Bovera? Touareg je aj ryba, aj rak, aj hybrid, aj do terénu, aj vie ťahať, aj lepšie jazdí po ceste, aj je rýchlejší. Lexus je len rak, najmä vzhľadom na jeho akceleračné schopnosti a ani na asfaltke sa necíti ako ryba vo vode. VW musí začať škrtať, pretože prišiel na to, že sa nedá vyrábať neporovnateľné lepšie autá ako Toyoty, porovnateľne ich cenovo nastaviť a mať potom len tretinovú maržu Toyoty. Prial by som si, že by som nemusel stretávať a neustále sa naťahovať s anti-VAGistami a byť potom za VAGistu. No proste japončíci a obzvlášť Toyoťáci musia pri každom článku vytiahnuť Toyotu, klamstvá, dohady a demagógiu...
Byvakujem
< 1 2

 

Kde som tvrdil, ze LS a RX su mestske prditka? Daj dokaz. A hlavne, neodbacaj od temy, ale drz sa jej.

Preco by som mal zabudnut. Pokial viem, pri 0-100 sa o cast akceleracie stara elektromotor a o cast klasicky motor. A tfsi ma len motor. Takze netusim, co o com vlastne tocis. Ale zmysel to nema.

Aha, takze 5.0L V8 atmo je zly, lebo ma o 0,12L vacsiu spotrebu ako 1L mensi turbomotor. Skor si myslim, ze je to krasna ukazka toho, ze hybrid sa dokaze vyrovnat turbomotoru. Ale chapem. U Teba je dolezity fakt, ze to Audi natrelo o 0,12L. Hm... Tak gratulujem.

Som rad, ze tahas za slovicka. Ale dostuduj si, kto a preco vymyslel kategoriu SUV a co je offroad a na co su obe kategorie urcene. A presne preto sa tej rakoryby predalo po jednotkach kusov. Robi vsetko a nic.

Zaujimavy pohlad na vec. Skor doslo na moje slova o kanibalizacii modelov. Pretoze VW je jediny, ktory vyraba a predava jedno a to iste pod tromi roznymi znackami a 3 roznymi cenami. A som uprimne kto vyhra v spore medzi Porsche a Audi. Ale tipujem, ze Audi a Porsche bude umlcane. Vratane implementovaneho a fungujuceho TSP. A to je pre Toyotu len dobra sprava.

Dam Ti radu. Ignoruj ich. Svet i den bude obojstranne krajsi. Este cosi - kde som klamal, ci pisal dohady? Chcem dokaz.
 

Sklamal si ma Den!

"Kde som tvrdil, ze LS a RX su mestske prditka? Daj dokaz."
"LS600h a pomale. Nechaj ma hadat, zase narazas na 0-100 zrychlenie. Ako minule, tak i teraz - ten udaj je Ti v meste na dve veci."
Lexus má slabšie zrýchlenie a to je podľa teba v meste nepodstatné. Keďže to dávaš ako obhajobu pomalšieho Lexusu, tak z toho logicky vyplýva, že Lexusu môže byť akcelerácia ukradnutá, lebo sa s ním iba jazdí po meste = mestské prdítko.
Samozrejme, že teraz napíšeš, že moja logika nesedí. Tak potom vysvetli svoj vlastný výrok: "LS600h a pomale. Nechaj ma hadat, zase narazas na 0-100 zrychlenie. Ako minule, tak i teraz - ten udaj je Ti v meste na dve veci."

"A hlavne, neodbacaj od temy, ale drz sa jej."
Vyskroluj hore a všimni si, že treke vytiahol hybrid Toyoty ako spôsob dosiahnutia vysokej účinnosti, čo znamená nízku spotrebu a/alebo vysoký výkon. Keďže článok je venovaný motoru od Audi, ktorá vyrába najmä vysokovýkonné motory, tak treke chcel aplikovať riešenie hybridnej Toyoty pre získanie vysokého výkonu, akcelerácie a nízkej spotreby. No spoločne sme ukázali, že hybridná Toyota/Lexus tieto 3 veci skĺbiť nevie. :)

Výborne! Máš aspoň zhruba tušenie ako funguje hybrid! Tak teraz mi vysvetli, ako je možné, že hybridný Lexus s väčším a žravejším atmosferickým motorom a navyše relatívne silným elektromotorom má akceleráciu horšiu ako menší oturbený motor. Ako je možné, že jeden motor v Audi prekoná 2 motory v Lexuse? Akú účinnosť má ten zázračný atmosferický motor, že má vyššiu spotrebu a horšiu akceleráciu?

Ale tu moje nadšenie už padá, keďže naozaj iba okrajovo tušíš ako funguje hybrid. Tak napríklad, jedným z najviac proklamovaných predností hybridu je rekuperácia energie.
Takže teraz mi vysvetli, ako je možné, že Lexus, ktorý pri každom brzdení vyrába a skladuje elektrickú energiu a pri akcelerácií ju znova používa, má podľa každého zdroja horšiu spotrebu ako Audi, ktoré pri každom brzdení vyrába ODPADOVÚ tepelnú energiu, kvôli ktorej musia na Audi montovať vŕtané kotúče? To, že na 2,1 tonovom Audi odpadového tepla nebude práve najmenej ti snáď nemusím hovoriť. Alebo sa mýlim?

Bratislavské trojičky sa vykanibalizovali, o tom niet pochýb. Rozdiely medzi nimi nie sú v podstate nijaké. No VW sa už aj trošku poučil, Golf, Leon aj Octavia majú trošku ďalej od seba ako zvykli mať. Uvidíme, čo budúcnosť prinesie.
Mimochodom toto (kanibalizácia modelov VW) je držanie sa témy?
 

 

Chytremu napovedz, Buzolovi vysvetli...

Fascinuje ma Tvoje logicke myslenie. Aby si to pochopil, napisem to polopate. Ano, disciplina 0-100 je Tvoja oblubena, preto som ju pouzil. A kde inde, nez v meste sa pouziva? Vlastne nikde, pretoze tam je maximalka i tak 50. Za dalsie, za tie cisla 0, resp. 100 si dosad lubovolne ine. Je mi to fuk, aj tak bude na tom Lexus horsie, pretoze ma atmosfericky motor a nie turbo, ako Tebou ospevovane Audi. Preto tie hrusky s jablkami. Mimochodom, co ma zrychlenie 0-100 s mestskym prditkom?
Za dalsie, ako moze byt LS600h s rovnakou maximalkou ako Audi pomalsie? Pomalsie ma akurat zrychlenie. To je asi tak vsetko.

Treke ma pravdu. Ale to by si musel citat s porozumenim a autam rozumiet. Nie je mi uplne jasne, ako si prisiel na to, ze to Toyota nevie. Za prve, je rozdiel vediet a chciet. Za druhe, ak to porovnavas s turbom, tak sliapes vedla. Za tretie, treke to porovnaval v ramci kategorie.

Ja mam, denne sa v nom vozim. A budem pisat pomalsie, aby si to stihal pobrat. LS600h je o cca 300kg tazsi (netusim, ci sa brala do uvahy vybava). Pricom 0-40 je rozdiel 1s, 0-60 je rozdiel 1,6 sekundy. 0-100 je 2,7 sekundy. Kedze HSD nie je stavane primarne na vykon a aj V8 ma vykonove rezervy, je v porovnani slabsi. Zdroj - http://www.zeperfs.com/en/duel... Aby si ale pochopil, ze existuje aj iny V8 5.0L naladeny na uplne ine hodnoty, pozri sa sem - http://www.zeperfs.com/en/duel... Aby si si nahodou nemyslel, ze kecam, mrkni sa na porovnanie hybridov Audi a Lexusu - http://www.zeperfs.com/en/duel...

Ja len okrajovo tusim, ako funguje hybrid. RIGHT :D OK, citaj pozorne. Brzdenim usetris uplny prd. Vyhodnejsie je tzv. plachtenie (coarsing), kym 600h nabera energiu a dobija baterie, tak Audi maximalne hodi neutral. Pri rozbehu pouzije LSko opat baterie. Audi motor. To, ze recenzenti a motoristi nevedia jazdit hybridom je bezna prax. Na auto.cz mali v teste LS spotrebu 11L. Na auto-motor-und-sport.de malo LSko 12.7 a 4.0tfsi 12,9. Tvrdia, ze boli hlavne mimo mesta. Z praxe poznam ludi, co dali na LSku spotrebu 9-10L, ale aj 16L.
Ceresnicka na zaver - Az teraz som zistil, ze atmo + HSD v Lexuse je o chlp horsie ako BITURBO! O tych spritmonitorovych 0,12L.

Ja viem velmi presne, co urcite buducnost prinesie - skrty.
 

Smeje sa ti Den!

S chytrím diskutuj, nad Denom sa pousmej...

"Kde som tvrdil, ze LS a RX su mestske prditka? Daj dokaz."
"LS600h a pomale. Nechaj ma hadat, zase narazas na 0-100 zrychlenie. Ako minule, tak i teraz - ten udaj je Ti v meste na dve veci."
"A kde inde, nez v meste sa (akcelerácia 0-100, [pozn. autora]) pouziva? Vlastne nikde, pretoze tam je maximalka i tak 50."
"Mimochodom, co ma zrychlenie 0-100 s mestskym prditkom?"
Fascinuje ma ako dokážeš byť konzistentný v nekonzistentných výrokoch.

Snáď sranduješ, keď tvrdíš, že Toyota nechce vyrobiť auto s nižšou spotrebou a lepšími dynamickými parametrami. A hlavne, daj dôkaz tvojho smiešneho tvrdenia.

Ani som nečakal, že v takom krátkom odstavčeku popíšeš toĺko hlúpostí.
a) Lexus LS600h je o 200kg ťažší ako Audi A8L (lexus.com vs audi.com).
b) Všimol si si, že Audi A8L vyhralo vo všetkých dynamických parametroch vrátane bŕzd? Plus každý zdroj hovorí, že Audi menej žerie. Čo je to zač ten hybrid? Na čo si kupovať hybrid, ktorý je v každom ohľade horší ako podstatne LACNEJŠIA konkurencia?
c) Čo si chcel dokázať tým Lexus IS F? Že ak auto má nepatrne inak naladený rovnaký motor a o 500kg menej, tak je rýchlejšie? Na to si sa nemusel namáhať linkom, ale chválim! Len tie výkonové rezervy nejako nevidím. Len nerozumiem kde sú tie úplne iné hodnoty - 505Nm vs 520Nm a 423hp vs 394hp sa mi ako úplne iné hodnoty nezdajú.
d) Je smutné, že Audi musí učit priekopníka v hybridoch, že hybrid by mal aspoň v niečom vynikať, v prípade Audi A8 hybrid je to spotreba. V prípade Lexusu to nie je ani spotreba, ani akcelerácia, jedine celkový výkon hybridnej sústavy, ktorý ostáva len na papieri.

Čiže tvrdíš, že rekuperácia pri brzdení nefunguje? Je to iba marketingový ťah Toyoty?
Správne si opísal, že Audi pri rozbehu používa spaĺovací motor a Lexus elektromotor. Napriek tomu má Audi lepšiu spotrebu.
Plachtenie s hybridom je tiež dobrý vtip. Aerodynamický odpor je pri Lexuse aj Audi rovnaký a nemyslím si, že Audi používa vo vlajkovej lodi nejaké treťotriedne ložiská na kolesách. Takže veľmi jednoducho - Audi doplachtí ďalej a nevyrobí žiadnu elektriku a Lexus bude musieť skôr začať akcelerovať, ale vyrobí pri tom nejakú elektriku. Zákon zachovania energie platí aj v Japonsku a dokonca aj v japonských autách. Takže aká je pointa tu riešiť plachtenie? Celý rozdiel je, že Audi pri brzdení nenávratne stráca energiu, kým Lexus si ju ukladá na horšie časy. Napriek tomu je Audi úspornejšie a rýchlejšie.

Ak si niekto kúpi Lexus LS600h, asi nechce byť plachtiaca brzda cestnej premávky, že? Ale asi jazdiť s hybridom tak, aby celý hybrid nevyšiel len ako nepodarený experiment Toyoty znamená začať plachtiť 3km predtým ako chce človek zastať. Škoda len, že nemám šiesty zmysel a neviem aká farba na semafóre bude o 3km.
 

 

V akom jazyku Ti to mam napisat, aby si to aj Ty pochopil? Ano, hybridy z dovodu pouzitia atmosferickeho motora nebudu tak pruzne, ako Tvoja dvojnasobne fukana modla. Ale pomale nie su. Uz sa chapeme, alebo chces zo seba robit blba aj nadalej?

Tak sa pozri na portfolio Toyoty. Mas tam niekde turbo, alebo motor dimenzovany na vykon? Hybridy su urcene na znizenie spotreby. Preto maju Atkinsonov cyklus a po novom aj kombinovany s Ottovym. A prezradim Ti tajomstvo. Na dynamicku jazdu s atmosferou staci radit. Smiesne tvrdenie je to len pre Teba. A pre automobilku, co to radsej zabalila a vrhla sa na turba. Co maju problemy. Ked nie s turbom, tak rozvodmi.

a, Keby si nebol taky negramotny a dokazal chapat pisany text, videl by si, ze ako zdroj som uviedol zeperf. Nie oficialne stranky.
b, Opat, ak by si nebol taky negramotny a dokazal chapat pisany text, pisal som to uz niekolkokrat, ze je BITURBO dynamickejsie, nez atmosfera.
Tak daj ten Tvoj KAZDY zdroj. To chcem vidiet. Nemam na mysli tie fabulovane tabulky z oficialnych stranok. Hlavne, ze auto motor a sport uvadza o 0,2L mensiu spotrebu u LSka. A to boli hlavne mimo mesta.
c, Paneboze, uz nemam na Teba nervy. Neviem, ci si vazne tak intelektualne poddimenzovany, alebo ano. Neexistuje len jediny 5.0 V8 motor.
d, Nuz ano, tymto sa vysvetluje preco je drviva vacsina majitelov Audi sami pretekar. A je este smutnejsie, ze na 0,12L rozdiel v spotrebe potrebujes biturbo.

Vzhladom na Tvoje problemy chapat pisany text to vzdavam. Tazko Ti vysvetlit nieco, co nemas schopnost pochopit.

Na zaver len jedna vec. Zdvihni svoju zadnicu z diery, kde zijes a vyjdi do sveta. Nie vsade mas totiz letisko na 0-100 pre Tvoju Audinu.

Vzhladom na to, ze som s Tebou stratil zbytocne dost casu, ides do ignore a uz ma Tvoje prispevky nezaujimaju. Az sa naucis chapat pisany text, daj vediet sukromou spravou.
 

Aha ho!

On sám svojimi argumentami pripravil o pôdu pod nohami, následne tak znervóznel, že prešiel do osobných útokov:
1. "Chytremu napovedz, Buzolovi vysvetli... "
2. "Keby si nebol taky negramotny"
3. "Zdvihni svoju zadnicu z diery, kde zijes a vyjdi do sveta"
A ešte on si ma hodí do ignore! :D

Navyše si myslí, že mu budem vypisovať nejakú súkromnú správu: "Óó veľký Den, najväčší SME spamer, prepáč, že som nebol vyškolený Toyotou na šírenie klamstiev, óó prepáč mi moju povrchnosť pri čítaní testov, keďže nie som schopný si všimnúť, že auto, ktoré prehrá v každom meranom parametri je aj tak lepšie. Óó veľký Den, už som sa naučil čítať po fanaticky, tak si ma prosím vyber z ignore! Óó veľký Den, teším sa, kedy ma budeš môcť obohacovať svojím hraním sa na intelektuála a následne si vzájomne a verejne budeme bozkávať zadnice tak, ako to robíš už roky s tvojimi japonskými priateľmi. Óó Den, sľubujem, že budem bojovať po tvojom boku v každom článku proti nemcom, obzvlášť voči nášmu úhlavnému nepriateľovi - Volkswagen AG!"

Fakt ste smiešni, vy japonskí neukojiteľní a neupokojiteľní fanatici.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

no ale cital som

ze mozno tu novu Toyotu na vodikovy pohon budu davat mozno zadarmo, aby sa to "predavalo". Takze sa na to budu skladat asi vsetci ostatni motoristi. Nieco podobne ako Tesla v Norsku.

Sam si pisal, ze Prius je najuspornejsi hlavne v mestskom prostredi. Tam, kde potrebuje aby isiel aj spalovaci motor to uz take super nie je. Hlavne vdaka tomu spalovaciemu motoru. A kedze hybrid znamena daleko menej mechanickych casti, znamena to aj vyssiu spolahlivost auta ako takeho, co zapada do fylozofie Toyoty.

Ferrari pozdvihlo hybrid do uplne ineho levelu. Ako podporu atmosferickeho motoru, ktoremu elektromotor dodava v nizsich otackach charakteristiku preplnovaneho motora. Takto to vyuziva isto aj Toyota/Lexus, len nie v takom sportovom ponimani. A Ferrari vyuzilo prave predpisy F1 na to, aby tu high techniku postavilo aj na normalnu cestu. Predpokladam, ze to coskoro urobi aj Mercedes a Audi. Toyota isla skor naopak. Skusenosti z Priusu preniesla na zavodne okruhy.
 

 

To s tou Toyotou je nafuknute vdaka mediam. Vtip je totiz v tom, ze sa JP automobilky dohodli s vladou o green projektoch. Nielen novy pohon, ale aj investicie do "cerpaciek" a infrastruktury. A Honda i Toyota su vo vodiku najdalej, tak sa im vlada rozhodla reciprocne pomoct. Ale zadarmo to rozhodne nebude. To si japonska ekonomika dovolit nemoze.

Hybrid je najuspornejsi v meste. Ano. Ale jeho aktualna generacia to natrela i turbam a dieselu. I mimo mesta, resp. v kombinovanom rezime.

Rozdiel medzi Ferrari a Toyotou je v tom, ze Ferrari pouziva KERS a Toyota baterky. Zaroven, Toyota testuje na GT86tke vsetky alternativy hybridneho pohonu a cosi ako KERS sa objavi v novej Supre. Co viem, tak zavodny TS-040 pouziva KERS uz teraz.
 

Prius regeneruje tiez stale

Myslim ze tu linku niekto na sme.sk uz daval, ale dam ju este raz: http://eaha*****/prius/psd/
(interaktivna aplikacia simulujuca prius) A este jedno video tu niekto daval: http://www.youtube.com/watch?v...

Na konci videa je to poskladane - vyzera ako jeden hrubsi hriadel. V tom je cela mechanika hybridneho pohonu. Nemam hybrid, ale kvoli tomuto genialnemu kusku by som si to kupil. Lebo mam rad riesenia dovedene do jednoduchosti. Video indikuje preco sa to nekazi (nema co, vsetko je v softveri) a preco toyota vie znizovat ceny hybridov a stale zarabat (jedina skoda je ze sa neda vypnut elektropohon a tocit len benzinak, lol)

Myslim ze Einstein povedal ze kazdi inteligentny ***** vie spravit nieco velke a komplikovane, ale chce to vela chochmesu a hlavne odvahy, pustit sa inym smerom.
 

dam linku este raz

"http://eaha*****/prius/psd/"
a este raz, kvoli pianu :)
linka v html
 
Hodnoť

 

Preco je ten kompresor umiestneny az za medzichladicom? Asi trosku blbost...
Nie je nad mechanicky kompresor. :)
 

Nie je to blbost

Medzi chladic treba hlavne za turbom. Vzduch by sa vlastnim stlecenim na pozadovany plniaci tlak zahrial len minimalne. V turbe mu k ohriatiu pomaha teplata vyfukovych plynov. Medzichladic sa nezvykne davat ani za mechanicky kompresor.
 

To male turbíčko

nebude zrejme nejako extra stláčať plyny, je tam na elimináciu turbolagu. Keď si vezmeš aké krátke turbolagy majú moderné turbomotory, tak prídeš na to, že to turbíčko tak veľa asi pracovať nebude.
 

Opat si raz dokazal nevedomost

Keby netlacil plyn na tlak blizky turbu, tak by to asi tazko vykrilo turbo dieru. No a dlzka turbo diery. Ferrari sa pochvalilo, ze nastup turba je najrychlejsi z civilnych aut, uz za 1 sekundu, u beznych aut rataj este ovela viac. A to by som ja kratkym lagom nenazval. Navyse v Audi zvysili litrovy vykon a ten je vyhnany z valkej casti zvacsenim turba, co by samo o sebe lag este zvysilo.
 
Hodnoť

 

"Veľkoobjemové agregáty porážajú maloobjemové turbomotory"

trosku nestastna formulacia, z tej vety som sa nic nedozvedel, dokonca znie skor naopak, ako bola myslena ;)
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto