SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za značkou Koniec najvyššej povolenej rýchlosti platí mimo obce 90 km/h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Na Slovensku je to hrôza s týmito značka

Často mám dojem, že tento galimatiáš je na cestách len preto, aby sa vodičov nachystali chytáky, kde policajti potom môžu vyberať pokuty. Nerozumiem, prečo sa namiesto značky rušiacej nejakú obmedzenú rýchlosť (biela so šedým pásom) nedáva značka, na ktorej je jasne napísané obmedzenie rýchlosti (okrúhla značka s červeným okrajom a číslom uprostred). Značka ako značka, ale hneď by to bolo prehľadnejšie. Vodič má aj iné starosti ako si pamätať, aká rýchlosť bola povolená predtým, než bolo dané iné obmedzenie rýchlosti. A či sa nachádza v obci alebo mimo obce.
Keď prechádzam diaľnicou cez Bratislavu, nie je na diaľnici JEDINÁ značka obmedzujúca rýchlosť - len na začiatku Bratislavy. Niekto môže povedať, že vodič má poznať dopravné predpisy a vedieť, akou rýchlosťou sa môže jazdiť po diaľnici v meste. A čo zahraniční vodiči? Naozaj im má stačiť jedna tabuľa o povolených rýchlostiach na hraničnom prechode?
Keď idem cez Viedeň, je tam značka obmedzujúca rýchlosť aspoň každých 200 metrov. Vidím jednu pred sebou a ďalšie 2-3 v diaľke pred sebou. Tam sa naozaj vodičovi nemôže stať, že by nevedel, akou rýchlosťou má ísť. Ale to nie je len Viedeň, tak je to všade na Západe.
To je taký problém vyčleniť pár ľudí, aby sa na plný pracovný úväzok venovali kontrole logickosti dopravných značiek?
 

 

Praveze znacka "koniec vsetkych obmedzeni" je pre vodica, lebo nemusi riesit co vlastne konci, proste od danej znacky moze ist plnou rychlostou a predbiehat.

Ad. Vieden: Tam je to preto ze tam nemaju taky nezmysel ako dialnica v obci, co je uzasny slovensky vynalez, ktory by konecne mohli zrusit. Ak je niekde na dialnici potrebne znizit rychlost, nech sa to riesi znackou. A naozaj len tam kde to treba.
 

koniec vsetkych obmedzeni

mna by skor zaujimalo co znamenaju 2 hned za sebou iduce taketo znacky. rozostup cca 100m a medzi nimi ziadna ina znacka.
 

 

Nezmysel :)
 

Križovatka?

Ak počas tých 100m je cesta, kadiaľ by mohol niekto na hlavnú vojsť, potom zmysel má.
 

Aký?

Veď preňho žiadne obmedzujúce značky už neplatia, prešiel križovatkou.
 

Však práve

Som mal na mysli prípad dvoch rovnakých značiek. (napr.zníženie rýchlosti mimo obce na 50kmh)
Z pohľadu auta, ktoré ide po hlavnej - stretne dve rovnaké značky na dráhe 100m
Z pohľadu auta, ktoré vojde na hlavnú napr. v 50.metri tohto úseku, vidí len druhú značku.
Po prejdení druhej značky majú obe autá rovnakú povinnosť znížiť rýchlosť.

Samozrejme ak by druhá nebola, tiež by mali za križovatkou rovnakú povinnosť (ale už 90-tku)
 

Sorry

Zrejme som zle prečítal kontext otázky, na ktorú ste reagovali.. únava :)
 

OK

V poriadku, stáva sa. :)
 

 

A prečo je diaľnica v obci taký nezmysel?
BTW nie je to slovenský vynález, obmedzenie 80 km/h platilo už minimálne od 1.1.1990 v ČSFR (v ČR tento limit na diaľnici v obci platí stále).
Ja si myslím, že u nás to nie je komplikované. Bol si niekedy napríklad v Poľsku? Vieš, ako vyzerá tam ekvivalent našej IP33a? Pre predstavu https://www.google.sk/maps/@49...!3m4!1e1!3m2!1sxW91yokWXbusn04ydgHm pw!2e0. Tam majú ešte extra rýchlosti na smerovo rozdelených a smerovo nerozdelených rýchlostných cestách a extra to isté delenie na ostatné cesty mimo obce okrem diaľnic a extra rýchlosť na diaľnice (90-100-120-140). Samozrejme, iné limity platia pre autá nad 3,5 t.
Nehovorím ale, že štandardizácia v EÚ by bola zlá.
 

 

ten link radšej takto :) http://*****/1p3HDmw
 

 

bit . ly miesto *****
 

naco zbytocne znacky,

ak je tam krizovatka?
vsetky zakazove a prikazove znacky platia len po najblizsiu krizovatku. je to logicke, vodic prichadzajuci z inej cesty predsa nemoze vediet, ake znacky boli na ceste, na ktoru vchadza.
takze akekolvek rozumkarenie o nutnosti koncov zakazov za krizovatkami je zbytocne.
toto by si mali uvedomit umelci, ktori rozmiestnovali dopravne znacenie na r1 pred zvolenom. za takmer kazdou krizovatkou tam umiestnili znacky s koncom zakazu - rychlosti, uplne zbytocne. asi len kvoli fakturacii za pracu...
 

súhlas

Buď sa na tom mieste stala nehoda, alebo dĺžka pripájajúceho pruhu, nesplňuje normu.
 

 

presne tak, znacky by sa mohli na niektorych usekoch davat implicitne za koncom krizovatky, lebo pokuty su jedna vec, poznanie pravidiel druha ale radsej som, ked vodici naozaj idu pomali, aby ma neohrozovali.
napr. pred lunikom 9 v KE je tam krizovatka, kde malokto spomalil na 50, ale odkady tam dali znacku 50, tak takmer kazdy.
to iste by malo byt na zaciatku kosic od madarska a v barci opacnym smerom pri slovnafte, je tam krizovatka, ale je to v podstate pasca, lebo malokto z tych, co idu z polska do madarska si to uvedomi. Ale mne tamade prechdzajui deti cez cestu, tak nech tam tu jednu znacku za krizovatkou 50 kmh daju....
 

 

plne suhlasim. naviac by znacky oznacujuce koniec obmedzenej rychlosti mali byt aj na krizovatkach. tie to sice automaticky rusia, ale ako pise josephko, sofer sa ma sustredit na ine veci a nie sustavne premyslat nad tym akou to rychlostou vlastne moze ist...
 

 

V Rakúsku križovatka neruší zníženú rýchlosť, musí byť jej ukončenie!
 

Ako som už inde písal...

...Toto majú jednoznačne lepšie vyriešené v Rakúsku. Je tam značka "Začiatok obmedzenej rýchlosti" a Značka koniec obmedzenej rýchlosti" resp. "Koniec všetkých obmedzení"a punktum. Žiadne sledovanie, aká značka bola predtým, či tam bola križovatka, odbočka, či to nebola križovatka, či je to normálna, križovatka, alebo iba výjzad z dvora/firmy na cestu, či to je miesto ležiace mimo cesty, poľná, či lesná cesta, výjazd z čerpacej stanice a podobné nejasné zhovadilosti.
 
Hodnoť

tych znaciek na rovnej ceste

je ozaj privela. Raz znizuju a potom zasa zvysuju rychlost. Na ceste od BR po BB je tolko nezmyselnych znaciek spomalujucich rychlost, ze kazdy sudny clovek musi povedat, ze tie znacky su tam iba na to, aby policajti mohli davat pokuty.
Od BR sa na mna nalepila hliadka, ale kedze mam tempomat, tak som isiel predpisanou rychlostou (mozno o 2-3 km/h pomalsie). V jednom mieste sa pohyboval po pravej strane cesty mladik tak 18-20 rocny iba vtrenirkach (siel po zlej strane cesty a bol zrejme pod parou), ale policajsti sa nezastavili aby ho aspon upozornili,( ved niekto ho mohol aj zabit, pretoze ho zdialky nebolo dobre vidiet - slnko svietilo proti mne), ale dalej pokracovali za mnou. Niekolko krat zrychlili az na dva tri metre ku mojmu auto a potom zasa nechali vacsi odstup. To ma presvedcilo, ze sa sustredili na mna. Predo mnou islo auto, co nikdy neprekrocilo 80 v 90 zone a ostatne auta predbiehovali, ale sudruhovia v bielych koseliach, stale sa drzali za mnou. Z mena nastala az pri v jazde na R1 v BB, kde prudko pridali a odisli. Cakal som, ze budu na mna cakat niekde v BB, ale uz som ich nevidel.
Neviem cim som si zasluzil to pozorovanie, ale nemozem sa zbavit pocitu, ze pre nich som bol korist - otvorena plna penazenka (auto je nove SUV, takze asi si mysleli, ze dobre zarobia). Nemam rad tu cestu a radsej chodim do RA po D1 cez PP.

POMAHAT A CHRANIT (mali by pridat A POKUTOVAT).
 

 

tento ironicky clanok o tom ako sa znacia cesty je sice z vedlajsieho kocurkova ale da sa absolutne aplikovat aj na zlodejsko
http://www.dfens-cz.com/view.p...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto