SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite sa, kedy prudko klesajú ceny ojazdených vozidiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Po vyjazde zo showroomu klesne o 20%:-))
A to plati na vsetky auta bez rozdielu.Najviac klesne cena auta po celnej zrazke...:-))Porovnavat auta podla rokov nie je najlepsi parameter kedze dvojrocne auto z firmy ci leasingovky moze mat aj 500k km-ktory graf urci jeho cenu...?Vela aut na trhu nepasujue do tychto garfov- Insignia 2010 za 10k€ ci SuperB kombi 2011 s 130k km za 14990-to je 50% cena po 3rokoch...Cena auta je iba dohodou medzi kupujucim a predavajucim-obaja chcu dosiahnut roznu cenu a predavajuci casto nieco zamlcuje...:-))
orim99
a ked v showroome dostanem zlavu 20% tak po vyjazde mi opat klesne o dalsich 20%? :)
Thunder
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Ano. Ak je katalogova cena 20.000 a ty dostanes auto za 16.000, tak ho dostane za 16.000 pravdepodobne kazdy. A aby si ten kazdy kupil auto od Teba a nie priamo od predajcu, tak mu ho musis dat za 13.000.
 

 

ale ten kazdy musi vediet ze sa to predava za 16 a nie podla cennikovej, inak sa to moze podarit to predat niekomu dalej aj za 17 :)
ja ked som kupoval tak to auto sice mohol mat kazdy za tych 9 500 co som dal, ale ponukali len jeden konkretny kus, inzerovana cena 9 700, inak bezne z inych predajni a skladovky toho isteho modelu s rovnakou vybavou boli inzerovane po zhruba 11 tisic po zlave z cennikovej ceny.
 

 

oni najskor rataju ze vsetky auta maju tych 120-130 tisic :) ved ine sa na slovensku ani nepredavaju ;)
 

 

Ked s nim hned pri brane naburas, tak ano....
Ked to auto kupujes na dlhodobu spotrebu, tak su Ti tieto zvasty o 20% poklese po vyjdeni, ukradnute.
Auto kupujem na to, aby mi sluzilo, nie na ksefta.
 

 

Navyše nové auto väčšinou (!!!) znamená bezproblémovú prevádzku = neriešim žiadny servis + mám záruku - nie takú akože záruku, akú dávajú bazáre, ale klasickú ako u nového produktu. A ešte nové auto je voňavučké (alebo smradľavé) a je nové a len moje.
Ja som kúpil nové a nič neriešim už 7 rok. Kolegovia, ktorí kupovali z bazároch toho za tú dobu poriešili už požehnane. A tí, ktorí kupovali nové sú na tom podobne ako ja.
takže nové auto = za vyššiu cenu si (ni na 100%) kúpim bezproblémové auto, ktoré bude potrebovať minimum.
Jazdené auto - ako sa kto vyzná, tak aj kúpi a záleží aj na šťastí... Môže byť dobré, ale aj úplne zlé. Náklady ako u nového zaručene nebudú, ani bezproblémová prevádzka. Podľa mňa porovnania áut, ktoré je ako dobré vznikajú hlavne u jazdených áut. Aj to sú často neobjektívne, lebo rozbitá Toyota bude menej spoľahlivá ako udržiavaný Citroen, ale majiteľ to nemusí spozorovať a potom bude nadávať na kvalitu. Ale že on si kúpil vrak - to neprizná.

Nechápem, prečo do porovnania zahrnuli značky ako Škoda, VW, Audi a BMW... Síce sú ich plné bazáry, ale ja by som nešiel tým smerom. Ak jazdené auto, tak Toyotu, Hondu, prípadne iného "Japonca". Mám kolegov, ktorí takto spravili a sú spokojní. Lenže takýchto "Japoncov" nie sú plné bazáry a Slováci majú radšej Škody a rôzne iné VAG produkty. Takže je veľmi veľká pravdepodobnosť, že vám známy poradí Octáviu TDi s obrovským kufrom, ako napr spoľahlivú Toyotu Avensis, prípadne Hondu Civic.
 

 

to ci je lepsie nove alebo stare je dost relativne a pre kazdeho ine.
Napriklad ja uz svojho dochodcu odparkujem hocikde a je mi jedno ci na parkovisku niekto skrkne alebo nie - ked ho raz za cas umyvam tak popozeram ake nove farby mi pribudli a idem dalej - pri novom by ma skrabance a farba z inych aut silno trapili
Co sa tyka udrzby tak ma zatial vychadza porovnatelne ako zarucne prehliadky u noveho auta - ano raz vacsia porucha pride a lacne to nebude ale to sa budem rozhodovat ci opravit alebo vymenit auto za novsie.
Vozit sa na novom je prijemnejsie, su tam novsie technologie, viac elektronickych srandiciek co je neodskriepitelne, na druhej strane ak ma niekto hlboko do vacku tak je pre neho nove casto nedosiahnutelne ani tie znacky ktore su zaznavane z roznych dovodov
Navyse co sa tyka spolalivosti ak sa auto ako kus nevydari je casto horsie ako nejake stare - kolega ma z 2 rocnym fordom viac problemov ako ja z 14 rocnym (urcite to nie je pravidlo ale stane sa)
 

 

ja si myslim ze v priemere naklady na km su pri jazdenke aj novom +- rovnake akurat pri jazdenke su tie prachy rovnomernejsie rozvrhnute v case (mala cena na zaciatok a vyssi servis, pri novom naopak)
 

 

To plati tak do 7-10 rokov veku auta. Ak chces co najviac znizit naklady na km, treba kupovat stare auta v relativne slusnom stave. Ak by som potrebovala najazdit za rok 30.000 km vacsinou po okreskach a dialniciach a mala by som €1.500 na kupu auta, tak jednoznacne nejaku staru Fabiu alebo Polo SDI. Akonahle by tam bolo treba opravit nieco za viac ako €500, tak by som to predala a kupila nove podobne auto.

Mozno niektore by mi vydrzali iba 50.000 km, ale odhadujem ze minimalne dve z troch by vydrzali 150.000 - 200.000 bez vacsich oprav. Rocna amortizacia auta by tak v priemere vychadzala menej ako €500. Bezpecnost uz je ina otazka. 15-20rocne auto pri nehode uz nie je nic moc.
 

 

ano treba zohladnit aj pouzivanie..... aj starostilovst niekdore rocne auta vypada na desat rocne ked nevidia umyvarku a vysavac.......
 

 

Urcite. To je to najdolezitejsie, aby bolo auto krasne poumyvane, kompletne vyluxovane a vnuteri zavesene aspon 4 stromceky.
 

 

myslel som tym celkovu udrzbu pocas pouzivania.... aj to sa moze prejavit na cene..... ked vstupim do auta ktore nevidelo 4 roky vysavac a na karoserii sa same vtacie exkrementy tak asi nechem take auto ani za dobru cenu..... lebo by som mal dalsie naklady na dezinfekciu....... zase ked niekto s autom chodi na chatu s miesackou a tehlami tiez to nieje bohvie co.......
 

 

Ale ved to je jasne, ze ked ho pojdes predat, ze ho das vytepovat a vyumyvat.
 
Hodnoť

Autor

Za tie grafy by som ti dal FX, inak zaujimavy clanok!
 
Hodnoť

Zaujímavý článok, ale kde

sú ostatné značky, napríklad japonské, ktorých cena prakticky v prvých 6 rokoch neklesá.
 

Čiže 6-ročná Mazda 6

za 25000EUR? No nekup to!
 
Hodnoť

 

faktor ktory ma velky vplyv na cenu aut momentalne okrem veku je kvalita/spolahlivost pohonnej jednotky.. ako priklad mozu sluzit nespolahlive TSI motory, ktore sa cenovo na trhu ojazdenych aut drzia nizko oproti V-tec a VVT-i rovnakych rocnikov... A to aj napriek tomu, ze dizajn VW group je pre europana (slovaka) prijatelnejsi ako u japonskej konkurencie... takychto prikladov,kde o cene rozhoduje pohonna jednotka sa da najst na trhu hned niekolko, nie len u benzinovych motorov...
 

 

"A to aj napriek tomu, ze dizajn VW group je pre europana (slovaka) prijatelnejsi ako u japonskej konkurencie..."

No ako pre koho. Ak si porovnam napriklad Skoda Octavia, VW Passsat, Audi A4, Mazda 6, Toyota Avensis, Honda Accord tak moj rebricek bude: Mazda, Audi, Honda, Toyota, Skoda, VW.
 

 

myslim, ze faktor este, ktory dost ovplyvnuje cenu je zaruka. Kedze v skode davaju 2 roky, tak cena klesa dost kruto po tom intervale. Ked napr davaju 5-6rokov na nejake auto, tak si ho clovek s kludnejsim srdcom kupi ako 2-3 rocne, lebo vie, ze velke muchy este moze pretlacit cez zaruku, ak bol dodrzany pravidelny servis. Skoda ze neukazali aj napr kiu, ze aky ma vplyv ta ich zaruka na ceny aut.
 
Hodnoť

 

Este v tom grafe chyba jedna stupajuca priamka nahor asi po 300k km, to vtedy ked sa autu pretocia kilometre pred odovzdanim do autobazaru (pripadne to "vybavi" autobazar sam).
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto