SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Semafory s časovačmi sú bezpečnejšie, na Slovensku sa veľmi nevyužívajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Myslím, že
v susednom Rakúsku, to funguje dobre a má to logiku. (Bliká zelená) U nás bude v každej obci niečo iné, čisté Kocúrkovo. Tie časovače sú napríklad v Martine, ale oproti slnku či za dažďa sú slabo viditeľné.
čisté ruky
Len v rakusku nesmies vojst do krizovatky ak nieje zelena... u nas mozes, ak by si nemohol bezpecne zastavit aj na oranzovu oranzova v AT sluzi len na to aby auta ktore su uz v krizovatke ju mohli opustit.... inak povedane SK AT zelena = zelena oraznova = blikajuca zelena cervena = oranzova a cervena
miskoooo
<< < 1 2 3 > >>

Vyznam farieb na semafore

U nas plati toto:
zelena = prejdem normalne
oranzova = pridam plyn
cervena = este 2 auta za mnou musia prejst
 

 

esteze mame to rakusko tak blizko. od koho ineho by sa ten slovensky vidiek ucil?
 

Načo vymýšľať

vymyslené? Funguje to a to je najdôležitejšie.
 
Hodnoť

Naozaj su bezpecnejsie?

V Toronte su uz davnejsie.... Teraz sa hovori o tom, ze to nevyhnutne nie je to spravne riesenie, nakolko pocet nehod (auto-chodec) na tychto krizovatkach vzrastol. Ludia sa asi snazia prebiehat este na poslednu sekundu a maju to zle vyratene. Ale mne ako soferovi take semafory jednoznacne vyhovuju.

http://www.680news.com/2013/10...
 

 

Pri všetkej úcte ten tebou zmieňovaný "výskum" robili lekári z nejakej detskej nemocnice. Bez jediného dopravného inžiniera. Takže taká bude aj kvalita záverov.
Na psychológiu chodcov vplýva dosť faktorov, keď sa rozhodujú, či prejsť priechod mimo povoleného signálu (náhľad napr. pozri http://www.sciencedirect.com/s...).
 

faktom je,

ze sa pozeralo na pocet nehod za iste casove obdobie na istych semaforoch ked tam neboli casovace, a potom za to iste casove obdobie ked tam uz boli. Prepokladam, ze ostatne parametre sa tiez nezmenili (napriklad objem premavky)...
To bol len jeden clanok na tu temu, hovorilo sa o tom uz dlhsie... Ale ako som pisal, mne casovace vyhovuju, a to aj ako soferovi, aj ako chodcovi....
 
Hodnoť

 

časovače som naposledy pred 2 týždňami sledoval v Ľubľani a Koperi/SLO a myslím, že aj kdesi na Istrii.
Takže Slovensko zase zaostáva aj za opicami...
 

Ale to nie je pravda...

.... co sa tyka pochlebovania mecenasom, no a korupcie, tak v tom sme jednotky... :D Napriklad v takom Presove sa nezaoberaju kruhovymi objazdami, ale davaju semafory hlavne tam, kde ziju bohati mecenasi a uradnici... :D Prikladom je Sidlovec, kde niekto mudry vymyslel svetelnu krizovatku, no a vdaka tejto mudrosti su tam kazdy den kolony az po Velky Saris a Kanas... Problem je v tom, ze aj v Kanasi sa buduju majetnejsi mecenasi, no a predpokladam, ze za isty cas vznikne svetelna krizovatka aj tam, aby boli kolony aspon po Sabinov... O tom, aki su z nas vodici gentlemani, ani nehovoriac... Hlavne Ti, ktori maju za sebou obrovske kolony, velmi radi pustaju vsetkych vodicov z vedlajsich ciest, ktory maju davat prednost... :D Nehovoriac o tom, ze cervenu vlnu som zazil fakt jedine v Presove!!! :D
 

 

Nemyslim si, ze sa nezaoberaju. Presov ma problem s dopravou ale kruhove objazdy ho nevyriesia, mozno prave naopak.
Presov potrebuje obchvaty, idealne okruh, ktory by vsetok tranzit dostal z mesta.

Niesom zastancom kruhovych objazdov. Hlavne nie takych ako sa stavaju na slovensku.
Kruhovy objazd s malym priemerom na vytazenej ceste je ovela horsi ako semafor. Ak je niekde vytazena cesta, tak kruh. objazd musi mat urcity priemer, co ale je malokde. V centre skoro nikde na to nieje priestor.
Vzdy sa tesim, ked idem do Galanty alebo Tranavy a prichadzam na kruhac z blbeho smeru. To sa tam v spicke nacakam velmi dlho. nehovoriac o pre mna otravnom posuvani sa po kusku na 100x kym sa dostanem do kruhaca. Toto je dalsia nevyhoda kruhacov. Na semaforoch su vlny(bud stojis alebo ides), v kruhaci sa posuvas po kuskoch.
Moj najoblubenejsi kruhac je v Levoci na hlavnej ceste. Ktory blbec tam schvalil kruhac este pred vybudovanim dialnice. Milujem, ked sa tam musim vliect za kamionom, ktory musel zastat/pribrzdit na kruhaci a potom sa znovu rozbiehat do kopca. Ten kruhac sa mal postavit az po vybudovani dialnice.
Nastastie na vychod Slovenska neprisla taka masivna vlna/mania kruhacov vsade mozne ako bola na zapade.

Som za blikajucu zelenu a aj casovace, no my tu mame ine problemy. Chybaju nam kompetentny ludia,ktory by sa poriadne venovali svojej praci.
Napr. v spominanom Presove je tolko problemov a vela z nich su jednoduche veci.
Dalsi problem su samotny vodici. Jazda na cervenu je upne bezna, arogantnost dalsia. Tam je potrebne posielat tych, co nas maju chranit a pomahat a nie otravovat nas meranim rychlosti na nezmyselnych usekoch.
 

Doprave v Presove...

... kolabuje hlavne kvoli soferom... :D Ver mi, zijem tu a poznam to... Co sa tyka kruhacov, tak s Tebou nemozem suhlasit, kedze kruhovy objazd je evidentne bezpecnejsi, ako svetelna krizovatka, ktora nemusi stale fungovat... :D V Presove pri Kauflande je jedna velka krizovatka na ktorej sa tvoria obrovske kolony... Ked tu krizovatku vypnu, tak do 3 minut na tej krizovatke nestoji temer nikto!!! Nie je to zazrak, ze prave vypnuta krizovatka ma plynulejsiu premavku???

Co sa tyka Levoce a kruhoveho objazdu, kamion este mozes prebehnut ovela skor, ako prichadzas ku kruhacu... Nemusis sa za nim cely cas vliect!!! :D

A este co sa tyka tej jazdy na cervenu v Presove... :D Pokial mas nastaveny semafor tak, ze na zelenu stihne prejst jedno, prinajlepsom dve auta, potom sa necuduj... A takym miest je tam kopa!!! Ja osobne idem casto autom do Presove asi tak 40 km a stihnem to za pol hodinu... Potom tu dalsiu pol hodinu idem tie zvysne 4 km po Presove... :D Nech mi nikto nevravi, ze je to normalne!!! Kolony su tam len a len vdaka semaforom!!! :D
 

Ze kruhac je

vyhodnejsi ako semafor, plati len pre semafor krizovatke ciest 1+1, vtedy ma semafor priepustnost 1000aut/h, kruhovy objazd 1200aut/h. Ak by sa pred semaforom rozsirila cesta na 2+2 na par metroch, ako je zvykom v civilizovanych krajinach napr. USA, tak priepustnost semaforovej krizovatky zrazu vyskoci na 2000aut/h a kruhovy objazd sa nechyta.
 

PK...

... cisla su pekne... :D V Krizovatke pre Kauflandom v Presove su 2 + 2 a stale su tom kolony... :D Takze cisla a teoria je jedna vec, realita je vec druha... :D
 

A kde som napisal, ze kolony nemozu

vzniknut aj na svetelnej krizovatke 2+2? Ak je zelena 50/50 na oba smery tak z kazdeho smeru mas priepustnost 1000aut/h. Ak je tam viac tak vznikne zapcha. Nic nenormalne. Nastavenim cyklovania semaforov mozes rozdelit tych 2000 aut/h celkovych v pomere1800/200, alebo podobne, ale stale rozdelujes len tych 2000 celkovych. 2+2 pruhy maju celkovu kapacitu okolo 6000aut/h, takze nie je problem priviest tu premavku k tym semaforom.
Ak niekto dostane sialeny napad, ze tam pomoze kruhovy objazd tak sa kruto zmyli.
Este aj obycajna krizovatka s hlavnou a vedlajsou cestou vie previest viac aut. Ak je tam velky nepomer medzi premavkou na hlavnej a vedlajsej, tak to moze fungovat aj tak, ze na hlavnej mas 3000/h aut a z vedlajsej 500aut/h celkovo krizovatka znesie okolo 3500aut/h
 

A mimochodom...

... tie semafory nadrbali vsade tam, kde v ulici byva nejaky uradnik, alebo papalas, ci mecenas!!! :D
 

Presne tak, kruhove objazdy dost casto

nemaju zmysel, pretoze funguju a oplatia sa len vo velmi uzkom pasme zatazenia cesty. Kruhovy objazd sa pretazi a skolabuje pri premavke okolo 1200aut/h. Pricom do ~800 aut/h sa neoplati, pretoze pri tych intenzitach funguje aj obycajna krizovatka.
Pre porovnanie, obycajna 2 pruhova cesta dokaze prepustit okolo 7200aut/h, preto ak niekto drbne kruhovy objazd na cestu kde je 2000aut/h tak vzniknu kolony.
 
Hodnoť

Uz aj blikave zrusili...

Vraj sa neosvedcili... (Niekto dal asi maly uplatok...)

Ale jeden v dubravke zabudli...
 

 

Neboj, zrušia pri najbližšom preprogramovaní, ako sa vyjadril ten, podľa ktorého sa neosvedčili (lebo údajne spomaľujú premávku a znižujú priepustnosť takých križovatiek).

A ešte jednu nepreprogramovali, pri NAYku pri diaľničnom výjazde Vajnory. Tam ešte bliká.
 
Hodnoť

 

Mozno by namiesto casovacov nebolo zle mat svetla, ktore sa budu postupne zmensovat ako bude ubudat cas. Otazka je ale, nakolko by to bolo viditelne a ci by vodic dokazal hned rozoznat v akej faze sa nachadza.
 
Hodnoť

 

uz som videl aj ciaru, kolmu na cestu, prerusovanu namalovanu na ceste pred krizovatkou. znazornovala miesto, na ktorom ak si v momente bliknutia orazovej, by si mal plynule zastavit z dovolenej rychlosti bez panickeho bzrdenia. pomocka pre soferov. ak si za ciarou, prejdes aj na oranzovu a je to. ak je ciara pred tebou, hodis ocko na vozovku, vidis ju, pekne plynule brzids.
 

Naco su komu ciary???

Ked u nas mame vodicov, ktori ignoruju znacky??? V Presove je bezne, ze sa ludia z vedlajsich ciest doslova tlacia, jak ked maju znacku daj prednost v jazde... :D Dokonca je vela gentlemanov, ktori su sice na hlavnej, ale radsej zablokuju hlavnu cestu a rucickami, nozickami a roznymi gestami davaju najavo tym z vedlajsej aby isli... :D Alebo sa mi pacia Ti, ktori idu z nejakeho pripojovacieho pruhu, obidu pekne okolo znacky daj prednost v jazde, ale potom si uz myslia, ze ten vysnivany zips funguje vsade, kde to prave im vyhovuje... Bohuzial nikto z nich asi nepozna vyhlasku, ktora jasne poukazuje na to, ze ten "zips" sa robi vtedy, ked ma niekto prekazku na ceste, nie ked ide po pripojovacom pruhu s velkou znackou daj prednost v jazde... :D
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto