SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Semafory s časovačmi sú bezpečnejšie, na Slovensku sa veľmi nevyužívajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3

Hodnoť

useky s 70 kou...

napr na mestkych obchvatoch kde je 70kmh, ako MT alebo KE, je to dobra vec. Na oranzovu neni mov casu zo 70 zabrzdit, najme ked je v spataku kamion. A tam uz nastupuju zeleni...

Napr v MT, davajte si pozor, ti ch u ji zeleni stoja vlavom odbocovacom pruhu, a nedajboze sa nezodhodne dubnut na brdu zo 70ky na oranzovej a uz idu........
 

V Košiciach na Južnom nábreží je

svetelná signalizácia v dvoch prípadoch dokonca na úseku s MPR 90 km/h !!!
 

Stoja v odbočovacom

Nech tam kľudne stoja a následne nech už idú... Neviem aká je tvoja skúsenosť, ale moja je taká, že ak zasvieti oranžová a ja bez dupnutia na brzdu bez problémov zastanem pred križovakou, tak vo vedľajšom pruhu doslova už na červenú prejde jedno až dve autá. A toto sa stane z desiatich prejazdov križovatky aspoň 4 krát.
 
Hodnoť

V článku sa spomína iba

obec ako správca komunikácia a zariadenia CSS, ale investorom mnohých križovatiek na Slovensku je Slovenská správa ciest. Možno by stálo za opýtanie tejto organizácie, prečo na "ich" križovatkách sa toto zariadenie s odčitávaním konca signalú voľno a stoj dodnes neobjavilo ? V takom Turecku to majú na každej križovatke ....
 

v USA to riešia tak,

že žlté svetlo na rýchlostnej komunikácii svieti cca 10-15 sekúnd, až potom je červená. Je u nás dĺžka svietenia žltou daná normou? Prečo sa nepoužíva dlhšia?
 

 

A kolko by mala svietit? Oranzova svieti tak dlho, aby auto, ktore na nu vojde do krizovatky ju stihlo opustit.
 

 

áno, je, svieti presne tri sekundy...
 
Hodnoť

...

celý civilizovaný svet má rozum aj v tom, že osadil svetelnú signalizáciu na opačný koniec križovatky čo je prospešné v tom že aj vodič v prvom druhom rade vidí na svetlá. To len u nás kde máme patent na rozum sa všetko robí opačne. tčus
 

 

dakedy zvykol byt aspon semafor na pravom kraji v polovicnej vyske, teraz taketo starsie krizovatky prerobia a semafor napchaju co najvyssie ako sa da
 
Hodnoť

nie je trebas objavovat teplu vodu

...ani casovac netreba. Jednoduche riesenie.
1. Cervena-zelena (okamzite prepnutie)
2.Zelena-oranzova (7-10 sekund)-cervena

Nema problema..:-)
 
Hodnoť

je zaujimave ako

vraj najinteligentnejsi tvor na planete potrebuje priam osobneho asistenta, na prejdenie krizovatkou.

V EU mate tendencie regulaciami riesit zlozito aj tak jednoduchu a primitivnu vec ako prejdenie krizovatkou. Keby tak boli casovace na disciplinu a uctu voci druhemu, nebolo by treba tolke miliony na tools, ktore aj tak ti rovnejsi a drzejsi nebudu dodrziavat.

Skuste na slovensku zaviest take jednoduche riesenie menej frekventovanej krizovatky ako 4-way stop, kde kazdy prechadza krizovatkou podla toho ako k nej dosiel. Uz vidim na slovensku ako rozne varholikove, MA-P1C1 ci ini 2222, 1111 oznaceni preletia krizovatkami bez zatavenia, ved si to vybavia ak ich vobec zastavia.

V normalnej krajine:
zelena = volno
zlta/oranzova = opustim krizovatku ak som v nej, spomalim ak som daleko
cervene = stojim

Netreba ziadne casovace, blikania, ci ine drahe tools.

Nech konecne presunu semafory na druhu stranu krizovatky, aby nebolo treba vykrucat krky, a nech zavedu povolenie odbocenia do prava na cervenu. A hlavne nech vyriesia korupciu na DI a bude na cestach bezpecnejsie a plynulejsie. Ked nejaki MA-P1C1 bez sance dostat vodicak budu cakat na zastavkach MHD, bude na cestach na SK lepsie.
 

Semafory na druhej strane križovatky

vidím ako veľmi rozumné riešenie. Ani nie drahé, (v normálnej krajine). Stačí otočiť sersám o 180 stupňov a preprogamovať zelenú vlnu. SW riešenie za (tresnem - 50 000 €). Plus nejaké stavebné úpravy za otočenie sersámu etc.

Ešte raz, v normálnej krajine.
 

???

a sam sebe rozumies?
 

Áno

.
 
Hodnoť

 

Uz vidim ako budu instalovat casovace, ked nie su schopni ani vypnut blikajucu zelenu smerom z Dubravky. Nie ze by mi to vadilo.
 
Hodnoť

minulý

vikend som bol v Rumunsku v akejsi diere pri ukrajinských hraniciach, kde chodilo možno viac koníkov, ako aut, a tam mali všade časomieru, pri zelenej aj pri červenej. No čo už, aj rumuni nás už predbehli.
 

 

...aj Bulhari... prednedávnom som sa odtiaľ vrátil a majú to všade...
 

 

Aj v Arménsku sú v tomto pred nami...
 
Hodnoť

Ako to je?

- časovače – v BA sa pripravuje osadenie časovačov na križovatke Galvaniho – Ivanská, či to má význam neviem. Kedysi boli v BA rýchlostné signály, aby vodiči vedeli akou rýchlosťou majú ísť, aby došli k nasledujúcej skoordinovanej križovatke na zelenú. Vodiči na to zvysoka kašlali, nikto si tie signály nevšímal a jazdili ako sa im chcelo, tak sa nakoniec zrušili a nikto sa nesťažoval.
- Tie časovače aj niečo stoja a v čase, keď nie sú peniaze ani na obyčajné signalizácie, prípadne ani poriadnu údržbu a úpravu jestvujúcich signalizácii, je to len zbytočný luxus, ktorý takmer nikto nebude rešpektovať, dedko s palicou pôjde na červenú, aj keď mu vedľa bude svietiť hocijaké číslo. Že to ide v Tirane, alebo Kazachstane, - porovnajte si rozpočet v BA a v takýchto mestách – aby ste sa nečudovali.
- - rondely – majú význam niekde uprostred sídliska, alebo križovaní nevýznamných málo zaťažených ciest. Ak sa postavia na prieťahu s vysokým zaťažením (hranica priepustnosti je 400 áut na 4 vjazdoch), tak to dopadne ako v BA vo Vrakuni a Vajnoroch, alebo v Kysuckom Novom Meste, kde ten rondel museli po 2 rokoch zbúrať a postaviť svetelne riadenú križovatku.
- Blikavá zelená – pri 50km/h prejdete 13,89m/s, čiže 42m za 3s žltej, pri blikavej zelenej 4s+3s žltej prejdete 97m, v tejto vzdialenosti sú tie rozhodovacie body, kde začnete brzdiť, alebo pridávať plyn, aby ste to stihli. Mám za to, že pri tých 100m to rozbehnete viac, ako pri 40m, takže čo je bezpečnejšie?
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto