SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodič prekročil rýchlosť na diaľnici takmer dvojnásobne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

 

Ten vodič, asi nejaký dôležitý trnavský zmrdpodnikateľko bude mať určite páky ako sa z tej pokuty a zadržania vodičáku vyzuť.
 

iný kraj, iný mrav...

v Kanade by mal na 30 dní automaticky zadržaný vodičák, podľa miery ohrozenia však zadržanie môže byť až na 2 roky (ak by napriek tomu jazdil - rok väzenia), v Nemecku zadržanie vodičáku na 3 mesiace, pokuta 600 EUR na mieste a 2 body z vodičáku, v Rakúsku troj až šesťmesačná strata vodičáku, pokuta 726 EUR. U nás policajti zaberú vodičák, nadriadený druhý deň vodičák vráti a hotovo. A ešte som zabudol - policajti namiesto pocitu z dobre vykonanej práce budú mať len horkosť v ústach, že si s nimi zas niekto vytrel Řiďťť.
 

 

tu v DE ist 200 po dialnici je celkom nuda :D :D a musis pozerat do spetaku aby si niekomu nezavadzal :D
 

 

až na to že neobmedzená rýchlosť je približne na 1/3 zo všetkých nemeckých diaľnic.
 

rýchlosť

200 na a7, to je ako 80 na žiguliaku, či 100 na fóbii.
.
faktom zostáva, že v takej hustej premávke ako nasnímali to chlapčisko, môže ísť fakt len
sprosté chlapčisko.
ja by som ho poslal aj súdnemu psychológovi, či je vôbec normálny.
chuderu malinovú šikanujú roky. tak som zvedavý, ako dopadne tento tĺk.
.
 

 

ta a7 ma nejaku specialnu technologiu, ktore zlepsuje reflexy a schopnosti soferov?
 

 

si pis ze ma. aktiviny radar, sledovanie jazdnych pruhov, moderne ESP, atd, atd
 

 

vsetko z toho ma dnes aj horeuvedena Fobia a nie som si isty, ci to robi jazdu pri 200kmh bezpecnejsiu
 

 

skusim priklad ad absurdum aby pochopili aj predskolaci: je 100kmh rychlost rovnako nebezpecna v monoposte F1 a skode 120? A7 vs fabia nie je az taky priepastny rozdiel ako v mojom priklade ale stale "dost" velky.
 

 

skoro dvojnasobne? to je nic..ja som prekrocil maximalku trojnasobne..a nie skoro :D
 

na 20

si išiel 60, to si teda frajer
 

 

Nič výnimočné, prekročenie rýchlosti sa deje denno- denne. ten frajer mal asi smolu len v tom že si nekúpil antiradar. Resp. nejaký slabý.
 

 

rozhodne ano. ked v monoposte sedi 82rocna babka a v 120 schumacher. uz vies kam mierim?
 

 

A kde mozem kupit fabiu s aktivnym radarom a sledovanim jazdy v pruhoch? Na ofic.stranke som nenasiel.

Ajked ak mame byt dochvilni, tak aktivny tempomat pri 209km/h uz vypina...
 

vypina?

to kde si zobral. Adaptivny tempomat sa sam nevypina vobec - jedine ked slapnes na brzdu. Maximalne ho nastavis na 250. A v takej rychlosti ti ani adaptivny tempomat nepomoze ked sa ti niekto vopacha do pruhu bez toho aby sa pozrel (teda pomoze pribrzdit, ale neubrzdi). Pomoze ti tiez aktivne napinanie pasov ked deteguje zrazku a pod .. ale to je uz len obmedzovanie dosledko, nie prevencia zrazky.
A btw active lane asist ti na dialnici pomoze tak ked potrebujes na par sekund otvorit banan alebo flasu .. pri jazde 200kou jedine keby neboli prudke zakruty a ty si sa obzeral dozadu.
A side assist ti rovnako nepomoze ani trosku, ten by pomohol skor autam ktore predbiehas.
 

 

nič to nemení na fakte, že aj žiguliak zabrzdí zo stovky nech na 60-70 metroch, pričom to audi zabrzdí na 60tich metroch možno zo 120. Pri 200vke je brzdná dráha násobne dlhšia
pri dvestovke iba reakčná doba (1 s) sa rovná 55-tim metrom.

keby išiel o 20-40 km/h rýchlejšie, to uznám. 200 na hentom úseku je moc, nebolo ani veľmi prázdno.
 

 

Reakcnu dobu 1s ma tak 80rocny dedo alebo clovek clovek s dvomi promile...
Medzi autami to je nezodpovedne, ale inak je pravda ze s lepsim autom si toho mozes dovolit viac. Btw Fabia snad 200 ani nevytiahne, ne? :D
 

si superman co

Zapotil si teda!
Priemer je 1.3-2 sec. 0.7 sec je iba v pripadoch, ze cakas na sygnal aby si zareagoval.

Nepozorny vodic reaguje az do 4 sec.
 

 

http://www.humanbenchmark.com/...

Test reakcneho casu. S rukou na mysi a pozeranim na obrazovku, co je ekvivalent nohy na brzdovom pedali a pozeranim na cestu, som mal priemerny reakcny cas 274 ms, teda 0.274 sekundy.

Priemer 925 ms (teda stale menej nez tvoju jednu sekundu) som dosiahol tak, ze som mal ruky za hlavou a pri zmene farby som pravu ruku polozil na mys a klikol.

Aby mi to trvalo dve sekundy, to by som musel stat meter od stola. Stvorsekundovy reakcny cas si fakt nedokazem predstavit, to by som snad nedosiahol ani keby som spal...
 

 

Neralistické meranie.
Po prvé, vieš presne, na aký podnet máš reagovať (z červenej plochy náhla zmena farby na kontrastnú zelenú). Navyše si sám odklikneš, kedy to ideš skúsiť. V realite nemáš takto presne definovaný podnet, na ktorý máš reagovať.

Po druhé, je fakt podstatný rozdiel, či máš kliknúť myšou, alebo účinne šliapnuť na brzdu. Ak to berieš ako "ekvivalent", tak sorry, to ani zďaleka.

Po tretie, pokus robíš zrejme v relatívnom pokoji; chýba tu moment zľaknutia sa apod.

Po štvrté, chýba moment rozhodovania - je to podnet, na ktorý treba reagovať brzdením, iným manévrom alebo ignorovaním? Napr. periférne zaregistruješ, že autu vo vedľajšom pruhu odpadne puklica. Čo urobíš?

Po piate, 200 km/h = 55,6 m/s; aj keby si zareagoval rovno adekvátne a v tej tvojej tretine sekundy, tak kým čo len zareaguješ, je to najmenej 15 metrov. Ale súhlasím s tým, na koho reaguješ - skôr to bude reálne tých 50 než 15.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto