SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiči sa zrazili, no pre mŕtvy uhol sa nevideli (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

mrtvy uhol neexistuje. Treba iba PORIADNE vykrutit krk a pozriet sa az do zadu, alebo pre tych co maju dodrbanu chrbticu - mat v spetnaku 2 zrkadla. A samozrejme, pri predbiehani z prava si davat extra bacha.
 

Podľa Novotného mŕtvy uhol je

"...okolnosť, ktorú vodič nevie svojim konaním odstrániť, ak sa o nej nedozvie. A to sa nedá, keďže mŕtvy uhol sa vám vyjaví, až keď je neskoro."
Jeho by fakt nemali pustiť ani ku klávesnici ale hlavne nie k volantu. Ale nepochybne správne usúdil, že keby tam jedno z tých dvoch vozidiel nebolo, nezrazili by sa. Proti tomu sa nedá namietať.
 

 

»Jeho (Novotného) by fakt nemali pustiť ani ku klávesnici...«
.
Absolútny súhlas. Ďalšia jeho perla:
"Vodič ho nevidí ani v spätnom zrkadle a ani pri pohľade nabok."

Nechápem, že vedenie Sme naďalej dovoľuje písať kvázi "odborné" články evidentnému diletantovi. Tento zmätkujúci autor tu už popísal toľko do neba volajúcich hlúpostí a zavádzajúcich nepresností, že tým výdatne prispieva k dezinformovanosti "polo-vodičov". :-)
Ešte je tu taká možnosť, že Novotný patrí v Sme medzi "vyvolených", takže mu v pohode prechádza fakticky všetko, ináč si to neviem vysvetliť...
 

Leda, že by si ho držali

ako talizman alebo ťahák do diskusie. Pretože bársjak - diskusia je pod ním vždy bohatá.
 

Tým pádom vlastne aj

auto v protismere za horizontom je okolnosť, ktorú vodič nevie svojim konaním odstrániť, ak sa o nej nedozvie. To sa dozvie, až keď mu (to auto) ukončí predbiehanie. Vlastne, o (nepovolené) predbiehanie ani nejde, lebo sa akosi nestihne vrátiť pred predbiehené vozidlo :-)
 

Záleží to od okolností

Z nákresu nie je jasné o aké vzdialenosti ide.Podľa môjho názoru môže byť vodič červeného vozidla vinný iba v prípade ak nedodržal bezpečnú vzdialenosť za žltým vozidlom, alebo ak pri preraďovaní do stredného jazdného pruhu ohrozí zelené vozidlo (myšičkovanie a pod.). Za predpokladu, že išiel konštantnou rýchlosťou v pravom jazdnom pruhu, minulie zeleného vozidla nebolo predbiehanie ani predchádzanie, pretože vo svojom jazdnom pruhu pomalšie vozidlo nemal a ani nemenil jazdný pruh. Jednoducho nenaplnil podmienky zákonom definovaného predchádzania. Až následne sa priblížil k žltému vozidlu a tu začal predchádzať v súlade s pravidlami cestnej premávky - nič neporušil, neobmedzil ani pomalšie jazdiace zelené vozdilo v strednom pruhu, ktoré tam mimochodom nemá čo hľadať. V súlade s pravidlami jazdy v jazdných pruhoch využil prednosť pred modrým vozidlom a začal sa preraďovať do stredného pruhu. Ak potom príde ku kolízii, vinný je jednoznačne vodič modrého vozidla a bez pokuty by nemal obísť ani zelený, aj keď tá by nemala nič spoločné so zrážkou, len s jeho ignorantstvom. Mŕtvy uhol nie je okolnosť, ktorá sa nedá predpokladať, pretože každý o ňom vie a má si ho poriadne skontrolovať najmä ten, ktorý dáva prednosť, teda v tomto prípade modrý.
 

Ty si to našiel! Konečne niekto!

Napíš ro aj nám, a hlavne Novotnému, prosím ťa. Ako je zákonom definované predchádzanie? Nie e nie to v zákone nájsť. Počul som už všeličo, ale nikdy pri tom nebol paragraf zo zákona 8/2009.

Ináč, všetko v poriadku, čo píšeš, jasné. To zelené auto samozrejme nemalo čo hľadať v strednom pruhu a prednosť mal dať ten z ľavého a mŕtvy uhol nie je ospravedlnenie.
 

 

Suhlas. Mrtvy uhol neexistuje. Dokonca netreba ani poriadne krk vytacat. Staci mat spravne nastavene spatne zrkadla tak, aby pri normalnej jazde nebolo vidiet okraje vlastneho auta - tie okraje su viditelne iba pri miernom nakloneni sa vlavo/vpravo (tj. pri cuvani sa treba mierne naklanat, ale pri jazde ma ziadny mrtvy uhol neohrozuje).
*
Odporucam edukativny blog:
http://blog.autobazar.eu/ste-v...
 

Mŕtvy uhol existuje,

ale nemôže byť aplikovaný ako argument na zníženie podielu viny resp. vyvinenie sa vodiča. Ak sa niekam idem pre-/za-radiť, je mojim problémom a hlavne mojou zodpovednosťou stopercentne uistiť sa, že sa mám kam a bezpečne.
 

 

mrvy uhol sa niekedy myslel ako perimeter vedla auta,ktory nevidno v spatnom zrkadle.. ale pri pohlade do spataku a nabok je mrtvy uhol velmi maly az nulovy, v osobnom aute ho tvori len uhol perimetra,ktory nam zaclania B stlpik,,, do takehoto mrtveho uhla sa vmesti anglicak alebo hrackarska tatrovka.......
 

Ja viem, čo znamená

mŕtvy uhol. Reagoval som ale na náznak v článku, že vyhováranie sa na mŕtvy uhol by mohlo zmeniť určenie miery zavinenia vodiča. Proste, ak šofér kamsi nevidí (a je jedno či z lenivosti alebo pre zle nastavené alebo špinavé či zamrznuté zrkadlo) tak tam nemôže liezť. Hotovo. Novotný v tomto prípade priam halucinoval.
 

Mřtvy uhol všeobecne

znamená akýsi priestor, kam nevidíme. Tým je napríklad aj cesta za horizontom a nikto by sa asi nevyhováral, že pred predbiehaním nevidel za horizont.
 

Uplny nezmysel.

Uz v autoskole ta predsa ucia, ze zrkaldo mas mat tak aby si videl koniec svojho auta.
Aj keby si si posunul zrkadla ako hovoris stavim sa o cokolvek, ze mrtvy uhol aj tak vznikne.

Keby to tak nebolo tak by predsa nemontovali do aut vselijake signalizacie aut v mrtvom uhle....
 

 

Presne toto ma zarazilo, ked isla moja manzelka po rokoch na prvu kondicnu jazdu do autoskoly. Prve co jej teta z autoskoly "poradila" ze si ma nastavi zrkadla tak, aby pocas jazdy mohla ocumovat koniec svojho auta. Chcel som jej rovno vynadat.
*
Asi ich montuju ludom, ktory tomu neveria. Ja chvalabohu jazdim tako viac ako 20 rokov a bez problemu som presvedcil aj moju manzelku. Ta sa len za hlavu chytala, ze co jej to ta teta v autoskole.
*
Jediny nedostatok to ma, ak si naladujes auto po strop - potom nevidis auta za sebou (lebo dolezitou sucastou spravneho nastavenia vonkajsich zrkadiel je aj to stredove). Ale to sa da par krat do roka vydrzat - vtedy si nastavujem zrkadla zamerne s mrtvym uhlom, cize nespravne.
 

to vysvetluj vodicom nakladiakov

ako potrebuju stredove spatne zrkadlo :D
 

 

Preto maju nakladiaky dvojite zrkadla, kde jedna cast je nastavena spravne, aby si nemal mrtvy uhol a ta druha ti ukazuje bok vozidla a auta za tebou.
 

auta za tebou neuvidi, ked nebudu

 

Asi tak. Pri prechadzani pruhov to chce rychly kuk do zrkadla a potom cez okienko.
 
Hodnoť

 

"...Existencia mŕtveho uhla by podľa nás presunula celú zodpovednosť za nehodu na vodiča červeného vozidla..."

Vacsiu kravinu som na tomto portali este necital. A to tu uz boli napisane vselijake "novotoviny"...
 

 

Sutaz: akto prvy napise ze vie aspon o jednom pripade kde sa v rozhodnuti policie o vinnikovi nehody spomina mrtvy uhol a napise aj v akom kontexte, ten vyhrava. Ale osobne som ochotny sa stavit ze sutaz zostane bez vitaza.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto