SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Šoférovali sme prototyp Renault Eolab, úsporné auto z roku 2022 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

nerozumiem tym kolesam, ano ja viem, ze Renault ma trosku viac odbornikov, ktori testovali a vyratali efektivitu lepsie ako mudrlant od pocitaca, ako som ja, ale nejde mi to do hlavy, preco takyto aktivny system, ked snad kazde auto dneska moze mat plechove disky, ktore zakryvaju brzdy tj, nechladia ich? Preco prave eolab musi brzdy chladit? Ak uz aj, tak nedalo sa to vyriesit jednoduchsie klapkou v podvozku/karoserii, ktora by priviedla vzduch na brzdy?
System aktivnych diskov mi pripada byt zly koli cenovej narocnosti, spolahlivosti (spina) a aj navysenia samotnej vahy, kedze kazdy gram na tociacich sa kolesach sa prejavuje ovela viac ako ten isty gram na karoserii
 

 

lebo renault... :)
 

 

si to precitaj poriadne, chladia sa kazde brzdy na dnesnych autach kedze aj v plechacoch su diery a prave koli tomuto. Tam nebolo pisane ze prave alebo iba Eolab ich musi chladit. A tie plne kryty ktore zabezbecuju mensi odpor vzduchu cim brania tomu chladeniu a preto sa otvoria len ked sa kotuce naozaj zahreju. Neviem ci si si niekedy skusil chytit brzdovy kotuc alebo bubon po jazdne na aute vzdy maju urcitu teplotu nakolko tam kontakt s doskami je aj ked len minimalny (oblozenie sa nikdy po pusteni pedalu nevzdiali uplne od kotuca a prave samotny kotuc ho svojou odchylkou od osi vracia naspat vcom mu pomaha aj samotny brdovy valcek a jeho ulozenie). To ze to nieje supersport este neznamena ze nemusi chladit brzdy :-)
 

 

male dierky v plechacoch snad nepovazujes za chladenie rovne eolabu.
ak uz, tak uz len spoje medzi krytmi a diskom na kolesach budu mat vyssi odpor vzduchu ako dierky v plechacoch.
ale snad niekto da logicke vysvetlenie
 
Hodnoť

 

rozumna cesta ako na to ist. uz len tie zrkadla ked sa odsttania tak to pomoze. skuste si dat ruku v 100kmh von, uvidite aka sila to je tam tu ruku udrzat. a to nehovorim ze niektore auta maju zrkadla ako lopaty, ved to su desiatky kg brzdnej sily.
disky kolies su nahodou celkom sikovne, cista mechanika zalozena na bimetale. jednoduche.
 

 

daj mi pls podrobnejsie vysvetlenie, ja vtom nevidim nic ine ako neefektivitu a potencionalny zdroj problemov. Staci spina, ci prasok z brzdnych kotucov a systen sa moze zaseknut. Nehovoriac o oskreni o obrubnik, otrasy a podobne.
 

 

ja som to pochopil, tak ze tie lopatky sa na zaklade teploty kotucov vyklanaju a tym privadzaju extra vzduch priamo na kotuce. predpokladam ze to je nejak priamo reaguje na teplotu kotucov kedze to ma bimetal.
inac v podstate suhlas s tym to co si pisal ty o tej klapke, mozno by to bolo jednoduchsie. ale to mas tak, do vyroby sa nie vzdy dostane ten technicky najlepsi napad. casto je to o tom ako su veci nacasovane, odkomunikovane a pod. sam to obcas vidim u nas vo firme. niekedy sa mozem dotrhat ale presadi sa nieco ine z x roznych dovodov. vela krat hra rolu aj deadline, to sa potom veci sekaju jednaradost. (ale snad to tak nebolo pri tomto aute)
 


Najčítanejšie na SME Auto