SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ceny jazdených SUV klesajú väčšinou rýchlo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Divny graf pre Yeti

Tieto grafy nemaju asi velku vypovednu hodnotu ak pre Yeti je vozidlo 1-rocne lacnejsie ako 2-rocne,neviem si predstavit ako moze nastat taky pripad.
Grafy by mali vypovednu hodnotu ak by sa porovnavali priblizne rovnake vybavy, (aj ci su 4x4) a bol by tam uvedeny aj orientacny pocet zistovanych (predanych) vozidiel, takto tak mozu vniknut hluposti ako pri Yetim, resp. ak malo vozidlo facelift a menila sa cena tiez to pokazi graf ;-).
 

presne tak

to je pripad skody yeti ...

Najprv sa predavali akcne modeli montekarlo? (ci nieco take) v plnej vybave (4x4 2.0 tdi atd) a teraz sa asi najviac predava "city" verzia 1.2 tsi predokolka ....
 

 

tak to je naozaj velmi mudre, do jednej krivky zaradit modely s roznou vybavou
 

Je to jednoduche,

na Skodu Yeti sa na zaciatku predaja dlho cakalo, aj pol roka a viac. To znamena, ze ak ju niekto vlastnil a niekto druhy ju velmi chcel mat hned, tak nemal problem zaplatit o tisicku viac ako bola jej realna cena...
 

 

mne sa normalne rozum zastavuje ked citam taketo veci...
Cakat na Skodu Yeti? Zaplatit o tisicku viac?
Co tym ludom uz nacisto ebe???
To auto posobi ako maly nepodareny hybrid, nieco medzi Peugeot Partner a Kia Sportage...
 
Hodnoť

 

mat takeho "analytika" v tíme tak ma hned padaka ... to co je za neskutocna demagogia a neporovnatelne grafy ? tú demagogiu krasne vidno na yeti, to akoze autor chcel ukazat ze rocna jazdenka sa predava za vyssiu cenu ako nova ? co by autorovi vyslo v grafe, keby nejaky model sa aktualne predaval za dvojnasobnu cenu ako v minulych rokoch ? ze cena 1-rocnej jazdenky je 40% ceny noveho ?
c
ela demagogia vychadza z toho ze v grafe su ceny v €, za aku sa predava dany rocnik ...
spravne by tam mali byt % pocitane akopodiel ceny jazdenky a ceny tejto jazdenky v roku vyroby ... to by odstranilo skoky dole (ak cena noveho dnes je vyssia ako cena noveho pred par rokmi) alebo krivky hore (ked cena noveho dnes je nizsia ako cena noveho pred par rokmi) ...

a nakoniec, preco tie grafy nie su v jednotnej mierke ? rok 2009 v jednom grafe ne na urovni roku 2006 v inom ... absolutne sa tak nedaju vizualne vyhodnotit a porovnat krivky
 

 

Tie mierky skutočne mohli byť rovnaké. Porovnať teda iné typy vozidiel je poriadne komplikovane.
 

 

autor je evidentne vyborny analytik, lebo vobec do grafu nazahrnul ani taku drobnost ako napr ze modely prechadzaju zmenami. Bud facelift alebo novy model.. Napr Jeep ma skok v cene 2010/2011 lebo sa menil z WK na WK2, od MY2014 je facelift WK2. Keby tam dal aj graf nakupnych cien pre kazdy rok aspon by to sprehladnilo stratu hodnoty, kedze kazda zmena modelu je prilezitost na zmenu ceny. Ked to pocita ako zmenu z terajsich cien tak pocita velmi zle. Asi to bolo zbuchane za 5min a tak jednoduchsie je urobit prehlad cien na bazari jednym vyberom a domotat nejaky akoze text aby to nebola rovno reklama :D
 
Hodnoť

 

"Do prehľadu sme zaradili 12 najvyhľadávanejších vozidiel SUV na portáli Autobazar.eu za mesiac december 2014."

no niet sa co cudovat, MB, BMW, Touareg .... jazdenky z nemecka ktore maju po troch rokoch natocenych 200.000 km. Samozrejme ze tie ceny su inde.
Skuste pozriet na stranky v Nemecku, na strankach predajcov kde ponukaju ich vozidla po leasingu .... az tak ta cena nepadne. Stara "C" klassa sa pohybuje na urovni 30.000Eur, ( rok 2013, 6.000km ) aj napriek tomu ze uz tohtorocny model startuje na 34.000 a to je uz skok v ramci dizajnu, pouzitej techniky.
Oni si tie auta cenu drzia, ale ked su v cukrikovom stave.
 

ale, ale Beny

ak pozeras portaly v Nemecku, tak urcite vies, ze cena 3r leasingovaneho SUV menovanych znaciek s overenym poctom km do 80 tis padne na polovicu. ak to nevies, tak treba hladat
 

 

klesne, ale u nas v bazare mas vsetky menovane SUV v rozmedzi 20 - 25 Eur. A za tolko to v Nemecku nekupis. Okrem toho maju u nas zazracne vsetky od 100.000 - 130.000 km.
Drahsie auta klesaju samozrejme rychlejsie, ale ked nechces kupit nejaku sunku tak vonku take ceny nenajdes. Samozrejme ze v nemeckom bazare Goran Miletisch vlastniaci nejakym balkancom najdes take crepy ... a tiez maju super cenu - ako u nas.
 
Hodnoť

 

Nebudem sa vyjadrovať ku grafom, ale to že im padá cena rýchlo je jasné. Tak isto by to bolo aj pri vyššej strednej a luxusnej triede. Prepad cien je predsa len väčší pri drahších autách, ako pri lacnejších. z 50.000,- eur je kam ísť, z 10.000,- už veľmi nie....
 

Presne tak...

...ak poviem že cena SUV klesá relatívne rýchl tak musím vziať SUV za 20000 30000 50000 eur a k tomu standardné auto za rovnake ceny, najlepšie od rovnakej značky a porovnať.
Výsledok by bol že cena SUV klesá pomalšie ako štandardného sedanu. (je to dané aj nájazdom ked sedany jazdia viac)
 
Hodnoť

 

pan autor je iny änálytik
 
Hodnoť

 

Škodu Yeti si kupi len riadny masochista za tu cenu :D
 
Hodnoť

"Autor je zamestnancom PR agentúry

zastupujúcej Autobazar.eu"

- no tak to im robí pekné PR ;-)
 
Hodnoť

preco ludia kupuju SUV?

zvacsuje ego a robi ludi viac dolezitejsimi? ja mam SUV som pan?
je to dost neprakticke auto , blbo sa stym parkuje a vynasa to v zakrutach.
a vsetkym svieti v noci do spatakov... vrazdil by som.
 

SUV som si kupil z praktickych dovodov

Ak by som si ja chcel zvysovat ego, tak si kupim uplne nizucky dvojmiestny legendarny sportiak Ford GT so strasne silnym motorom a s kufrom, kde sa vojde damska kabelka a kluce od bytu. Do toho auta vlezie iba 50 kilovy gymnasta alebo hadia zena. To je NEPRAKTICKE AUTO. Ale paci sa mi.
Ja si vsak ego zvysovat nepotrebujem a preto som si z praktickych dovodov kupil SUV.

Tu ich par je:

1./ Som uz trocha starsi clovek a zle sa mi zohyba do nizkeho sedanu. SUV je vyssie a preto je nastupovanie pre moje stare kosti lepsie. Takisto ked vozim mojho uz velmi stareho otca s barlou po lekaroch je to pre neho omnoho lahsie nastupit
2./ Ma vyssi a priestrannejsi batozinovy priestor, nalozim tam omnoho viac a vyssie veci ako do kombicka, vnutorny priestor je flexibilnejsi.
3./ Rozbite bratislavske cesty - k tomu viac netreba dodavat.....SUV je na to ako stavane
4. / Lesna cesta na chatu
5. / Zima - vyssi podvozok - lepsia priechodnost snehom - neostane visiet "na bruchu" vo vysokom snehu
6. Parkovanie - SUV nie je tak dlhe (aspon to moje) ako sedan, alebo Kombi. Je vyssie a kratsie - lepsie parkovanie.
7./ Lepsi vyhlad na cestu a prehlad o dopravnej situacii.

Bolo by toho viac, ale nechcem sa dlho rozpisovat.
To je iba par poznamok k tomu vasmu vyroku o nepraktickosti SUV a o tom, ze ludia si hi kupuju iba na zvysovanie ega.
 

z tých tvojich bodov je realny len jeden

a to cesta na chatu. Este raz nemas zmysel kupovat v Ba SUV. Sneh uz v zimách len sporadicky. Na rovine je SUV zbytocne. Prosím priznaj si ze je to aj o ego a kvazí o bezpecnosti. Ked mam SUV nemoze sa mi nic stat preto jazdim neprimerane k vozovke:) Ja som aktívny lyziar a za posledne 4 roky som pouzil snežne retaze 2krát a aj to preto mozno ze som musel zastat na kopci kedze predomnou boli odstavené auta. Za ten pohon 4*4 co stoji 2000EUr viac to nestojí. Iné je ak clovek byva v horach tam ma SUV opodstatnenie. Ohladne výhaldu, nastupovania , rozbytých ciest su to len keci. Ziaden zmysel to nemá
 

U mna bolo prvorade to nastupovanie

Ak je to u teba nepodstatne asi sa nevies vcitit do situacie cloveka, ktory s tym ma problemy.
Tak si to kludne povazuj za zbytocne kecy, asi ti to s takymto pristupom aj tak rozumne nevysvetlim a ty to nepochopis.
Tak naco stracat cas.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto