Moze byt rada, ze po nej rovno nestrielali. To sa tiez nasej policii obcas stava, ked ma v svojom informacnom systeme nieco nespravne zadane. A podla Kalinaka je to vraj uplne bezne...
Tiež sa čudujem, že s tým robí také cavyky - veď doteraz bolo bežným štandardom pri podobných preklepoch v evidencii narobiť z auta cedník. Takže ešte celkom dobre obišla. :-)
Celkom som zvedavý, čo bude, keď spustia tie kamery na sledovanie objektívnej zodpovednosti. To ešte povyskakuje kostlivcov z evidencie. :-D
:-D prejdes trosku rychlejsie popod kameru svojim zanovnym po prvom majitelovi [nefajciar, garazovane, nechoval domace zvierata] z QQQ auto ...a siestim predchadzajucim majitelom pride pokuta
rozmyslam kedy ma zastavili policajti..... a tiez to bolo davno... ale hm...hypoteticky v jej pripade si ju mali predvolat na dopravny inspektorat a mali jej obradne noznickami rozstrihat vodicak ... ci? [a hlavne by sa asi na chybu prislo hned]
mne sa paci ked veci funguju....ked sa zavadzaju veci ktore ludom pomahaju, ked si statne organy plnia svoje povinnosti tak ako maju a pomahaju obcanom...... . . . . . mas pravdu som recesista...
Opravte ma ak sa mylim, ale neznamena system handsfree to, ze sa mam venovat riadeniu a teda prichadzajuci hovor sa ma dvihnut bud automaticky alebo tlacitkom na volante? Podla mna dvihnutie hovoru mobilom a nasledne prepnutie na hlasity hovor nie je handsfree a malo by byt pokutovane.
ked sa dobre pametam, tak aj tie handsfree a bluetooth veci v aute su stale "nevenovanie sa vedeniu vozidla", takze teoreticky sa daju pokutovat. Podla zakona vsetko, co nie je pre vedenie vozidla je zakazane, takze mozno aj obsluha autoradia. Podla mna je to taka seda zona.
nie je to žiadna šedá zóna. Zákon hovorí že vodič nesmie "počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla. "
lebo riadenie nie je o tom mat volne ruky. Potom by soiferovat mohla aj opica s volnymi rukami. Treba hlavne POZORNOST a ked ti niekto zavola a mas neprijemny telefonat tak urcite nedavas taky pozor ako ked Ti nikto nevola a mozes mat aj 87 ruk ci noh ako paviuk proste mozog sa venuje hovcoru a myslienkam a problemom vyplyvajucich z toho hovoru. Takze pocas jazdy by mala byt zakazana akakolvek komunikacia. nakoniec dakedy si pamatam bolo v busoch taka cedulka ze: hovorit za jazdy na vodica je zakazane. A to je presne o tom. Ked to vedeli v 70-tych rokoch preco to nevieme teraz. Jednoducho ked soferujem a zvoni telefon tak nedviham alebo ho mam naticho aby ma nerusil. Uz sme fakt ortroci mobilov
To su hluposti. Problem je prave v tom ze ta cast mozgu ktoru potrebujes aby si daval pozor na cestu sa zaroven pouziva ked chces najst tlacidlo na telefone. Ak zacnes smatrat po telefone, okamzite tvoja pozornost prejde z ovladania auta na ovladanie telefonu. Vyskusaj si to niekedy.
Rozpravanie samotne nie je problem, ani nikdy nebol. Ludia sa v aute rozpravaju odjakziva, nie je to zakazane a ani na to nie je dovod. A rozpravat sa nazivo alebo cez telefon je z pohladu pozornosti to iste.
A cela tato debata samozrejme je uplne mimo temy, pretoze temou je co hovori zakon, a to co som napisal ja je doslova citat zo zakona. Mozeme o tom diskutovat, mozeme s tym aj nesuhlasit, ale to je tak vsetko co s tym mozeme robit :).
A este jedna vec: Ak mas casto neprijemne telefonaty, nevyhovaraj sa na telefon... Treba riesit prvotnu pricinu, nie nasledok. Potom mozno nebudes mat pocit ze si "otrokom mobilu". Za tym mobilom je vzdy realny clovek.
Ziadna seda zona v tomto pripade neexistuje. Mas sa plne venovat riadeniu. Mozno sa ti to bude zdat hlupe, ale ak by si sposobil nehodu a dokazalo sa, ze sa tak stalo lebo si ovladal radio, klimatizaciu, nastavoval spatne zrkadlo, hladal nieco v schranke pred spolujazdcom, fajcil, zakladal si na nos okuliare - mas smolu - nevenoval si sa dostatocne riadeniu.