SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vyskúšali sme zatiaľ najlepší elektromobil: Tesla model S P85+ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

Tak ten interier s tym "monitorom na stojaka" je otrasny, z toho by jeden grcal! A to uz ani nevravim ze zlikvidovat klasicke cudliky a vsetko ovladat na dotykovom displeji je vsetko mozne, len nie bezpecne (kedze to nejde po pamati, ale vodic musi pozriet na display).
 

 

Podobne zalamovanie som pocul este niekolko rokov po tom ako boli na trhu smartfony. " Najepsie su tlacitka a pouzivat dotykovu obrazovku je hlupost". Vraveli to najma ti ktori mali so smartfonmi minimalnu alebo ziadnu skusenosti. Proste slovaci vedia vsetko zhodnotit negativne este skor ako si to co i len vyskusaju. Proste typicky skeptik vsetko vie, vsetko videl a to hned 2x :).
 

 

Ale tlacitka su este stale lepsie na pisanie SMS. Kto vie napisat dlhsiu sms na dotikaci bez toho aby niekolkokrat musel opravovat preklep? Poznam ludi ktori smartfon zahodili a kupili si zase tlacitkovy telefon.
Co sa tyka toho displeju v Tesle, fakt to nevyzera dobre - neladi to s ostatkom interieru. Ako to vyzera si nemusi clovek odskusat, staci vidiet foto.
Ze LCD zlacneli este neznamena ze tam maju bachnut 42 palcovy screen. Kebyze je ten displej ohnuty aby splival s interiero nepoviem, no potom by asi bol n-nasobne drahsi lebo by bol urobeny na mieru. Pripada mi to ako zavod v pocte megapixlov na telefone, ci v pocte cepeli na ziletke, ci v pocte "n v jednom" pri prostriedkoch do umyvacky. Jednoducho vyssie cislo nemusi znamenat aj krajsie ci lepsie.
 

 

Poculi ste o mode dotykovej klavesnice napr. SWYPE? Funguje to velmi dobre a preklep castejsie spravim na tlacitkovom telefone kde na jedno pismeno musim xkrat stlacit nejaku klavesu. Velkost obrazvoky je danna podla mna tym co sa bude na nej zobrazovat. Kedysi nam stacil jeden riadok ale teraz je tych informacii co chu uzivatelia vidiet viac. Ale tu az tak nejde o velkost obrazovky ako o sposob ovladania panelu. A vzdy ked pride nejaka "inovacia" tak neznali ludia zacnu lamentovat, ze to na co su xy rokov zvyknuty je najlepsie na svete a tu novinku hned neobjektivne zhodia.
 

Trosku mimo temy

No pod pojmom hw klavesnica sa nemysli len klasicka 0-9 *# ale napr. qwerty klavesnica ako ma blackberry a tam sa teda pisu maily uplne perfektne a mozes mat pri tom ruky aj pod stolom....ale na porade to vyzera trosku zvlastne ak robis nieco rukami pod stolom :D
 

Ak sa to vezme ekologicky

tak ropne tlacitka v strede palubnej dosky, telefon, radio, atd. by nemali byt vobec. Su tazke, zbytocne, zvysuju spotrebu, prasi sa z nich, smrdia po rope, sposobuju rakovinu, tazko sa cistia, a konece ako take mozu poskratovat. Ak tam uz je displej tak tlacitka tam nemaju co hladat. Stacia tei na volante.

Co je lepsie Audi A8 alebo tato Tesla?
Co je drahsie, pri rovnakej vybave a o kolko?

Inak dobre to Rasto vravi ze ten komfort. Audi A8 je tiez hlinik ako Tesla, ale komfortom podla testov zaostava. Tesla je tazsia? Ovela? Lebo hej baterky ale audi ma motora a prevodvku super tazku. Asi Teslak nestudoval na nemeckej technike, ze dokaze vymysliet aj auto.

Nemci tiez nestuduju techniku, len za ekonoma, pravnika a lekara a kto chce byt policajt tak socialnu pracu aby mal priplatok za VS. Tak aj dopadnu.
Inak lekar v Nemecku zaraba menej ako strojar, najma to vidno hned na zaciatku, potom po 3 rokoch sa to vyrovanava a po 10 rocnej praxi jasne vedu strojari.
 

 

Hmm, zaujimave informacie o tych prijmoch v Nemecku...
Zhodou okolnosti som strojar pracujuci v tom Nemecku a mam aj zopar kamaratov medzi lekarmi pracujucimi v Nemecku. A podla mojich informacii je to presne naopak, spociaku, zakial je lekar neatestovany, zaraba o nieco menej ako sikovny strojar, ale akonahle si lekar spravi atestaciu, uz ani nestacim sledovat ako mi na Porsche 911 uteka... Opropo vozovy park v Nemocnici kde kamarat pracoval. Najpocetnejsiu skupinu tvorili Porsche 911, potom nejake Mercedesy (casto AMG) a aj BMW M3/M5 sa tam tiez naslo. Hmm, ked pozriem do svojej garaze....
No proste nejako mi vychadza, ze lekari v Nemecku predsa len zarabaju viacej ako strojari, aspon v Stuttgarte to tak je.

O.
 

 

myslím si, že najlepšie sa po obrazovke píše keď je rovná, ohnutý displej by možno lepšie vyzeral, ale ovládanie by bolo horšie
 

hlas na text preklad

je standardna funkcia na vacsine smartfonov, ked sa ti zda, ze to pisanie ti nejde az tak rychlo...:-)
 

 

myslim ze na tej poznamke €uroskeptika je vela pravdy. jedna vec je ze sa ludia bali ze sa nebude pohodlne pisat na smartfonoch ale tu hovorime o bezpecnosti pri soferovani.
tiez sa mi ten monitor tam nepaci, ale proti vkusu...
 

 

vsetky auta budu mat dotykove lcdcka onedlho... aj bmw svoj idrive vymeni za touchscreen. Je to proste lepsie ako browsovat po menu s kolieckom.
Co sa tyka tlacidiel...proste nebudu.. budu iba displeje. Taky je trend momentalne. S tym co prichadzaju momentalne automobilky na trh Tesla len prisla uz ovela skor a vo vacsom.
 

 

teraz som cital komentar co nizsie pisal niio a mozno to nebude az take zle. ak sa tie pre jazdu dolezite funkcie budu dat ovladat aj na volante, tak aj ten velky displej nemusi byt zly. je to len velka zmena, tak to trochu kole oci :)

sice mi to pripada jak z Total Recall, ale budiz :)
 

podla mna by bol ideal

na volante ovladanie (ale ani ovladacie koliesko nie je zle) a urcite premietanie na predne sklo pokial prave nieco menim, tak iba ta aktualna vec + nastavitelne, co a ci tam chcem mat stale. napriklad km/h, otacky, aktualna spotreba, navigacia alebo co uz kto chce. na tom skle by to malo byt viditelne pre vodica a polopriesvitne alebo ten alphablending nastavitelne percenta (kazdemu moze vyhovovat ina priehladnost)

a zvysok na pristrojovej doske a to bude trend pravdepodobne nejaka jednoducha zobrazovacia plocha (teda LCD alebo nieco podobne), kde bude vsetko nastavitelne - budete si moct menit dizajn a farby a rozlozenie a silu podsvietenia a co sa zobrazuje a kde. budu sa dat stiahnut rozne profily (skiny) a tie si bude moct kazdy dalej personalizovat.
 

 

Na to si ako prosím ťa prišiel? Mám dotykovú navigáciu v jednom aute a Comand v druhom a neviem si predstaviť, že si dalšie auto kúpim s dotykovým displejom (bez kolieska). Je oveľa pohodlnejšie môcť všetko ovládať rukou položenou na opierke ako šmatlať po displeji na prístrojovke.
 

 

ja mam tiez par znamych , ktori sa vratili k tlacitkovemu, alebo hybridnemu telefonu. Proste dotykove su fasa na vyzor, ale co sa tyka pisania, tak zaostavaju za tlacidlovymi. A pokial mate velke ruky a prsty, tak to je este zlozitejsie :D. Zrejme su tie telefony prevazne robene pre azijsky trh :D
 

 

Ja to absolutne chapem, napriklad dochodcovia maju prevazne dumbfony. Ale poznate niekoho kto browsuje na webe a chvali si taky dumbfon? Ide o to co clovek chce. A pre tych co chcu na paneli tie iste veci ako pred 20 rokmi je tu skoda fobia :). Pre tych co idu s dobou a su ochotni zaplatit za premiovu znacku je tu tesla so svojim dotykovym displayom. Ale nie je to o tom ze tlacidla su dobre a dotykovy display je blbost.
 

 

no mne sa Tesla auta pacia. Mne ten velky panel absolutne nevadi. Len tak dalej. :)
 

ja by som dal

aj nejake ovladanie nad hlavu, nebolo by to fajn? ako ked Michael Knight, hore nieco klikal a nik nevedel co tam klika :)
 

Nehádž

všetkých skeptikov do jedného vreca :-)
Podľa mňa je Tesla veľmi dobre urobené auto.
 

 

V tomto ma euroskeptip trochu pravdu, niekedy si vedel napísať smsku aj počas chôdze, proste z pamäti. Teraz sa musíš zastaviť a všetko ťukať v pokoji. Aj tak na sa teslu veľmi teším a to hlavne ak sa rozbehne predaj lacnejšieho variantu určeného pre bežných ľudí.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto