SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Skúsili sme ako chutí cesta na Rallye Monte Carlo v Peugeote 308 SW (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

V peugeote si povedali, ze vzadu maju sediet deti a tie nemaju byt rozmaznavane :D Inak 5,5l s 1.6 v takom skriatkovi mi nepride moc zazracna spotreba. Taku spravim s Ceckom v automate.
messiash
ale vacsina cesty bola
po dialnici. Tak to roztopasne jazdenie na par kilometroch nehra rolu. Mozem potvrdit, ze na uzsich zimnych gumach ( 205 ) sa da s Ceckom zajazdit na dialnici pri dodrziavani rychlosti 130km/h podla palubaku 5,2 a to posledne verzie Cecka 204 boli daleko uspornejsie a nova 205 slubuje este nizsiu spotrebu. Takze realne to je aj s tym driftovanim. A to hovorime o motore 2.2 125kW a 400Nm. Ale aj tak tych 5,4 v zime je velmi dobra spotreba, hlavne ked auto bolo tak nabalene. Vobec nove 308SW vyzera ako velmi dobry a priestranny kombik. Myslim, ze francuzom sa podarilo nadviazat na 307cku SW. To bolo velmi priestranne auto. Plus podvozok, ktory v testoch tiez ziskava pochvalu. Snad si len zvyknut na tie budiky hore a to beztlacitkove ovladanie. 308SW je urcite jeden z najpodarenejsich kombikov a je este aj velmi pekny.
miroco1
< 1 2

 

len je škoda tej zadnej vlečnej nápravy, v krátkej 308me dosť odskakovala a kazila inak veľmi dobrý dojem z jazdy.
 

 

Ja som s 204 robil na dialnici 5,1l na 225 gumach pri 140 kmh. Takze do 5,5 priemer by sa to urcite zmestilo.

Ja zas dufam, ze na 307 nenadviazu. To bol tak pruserovy model, ze aj polovica z toho je moc :D Mal som dvoch znamych (bratov) co si ho kupili, a odvtedy nechcu o francuzoch ani pocut. Na tom odchadzalo snad vsetko.. napravy, elektronicka, spinac smerovky menil kazdy snad dva krat... hned jak ho odpisali, islo z domu.
 

ale to bol facelift

po 2011 - biturbo nie? Ja mam v technicaku 5,9 a darilo sa mi to drzat 38000km, ale casom som viac jazdil po meste a tak mam teraz 6. Ale Dunlopy 225 su sposob, ako z usperneho auta urobit neusporne. Ale zasa na rozdiel od Michelinov drzia. Na zimne Continentaly nemozem dopustit.

Ale zasa chvilkove pobavenie na nemeckej dialnici dokaze velmi rychlo zdvihnut priemer aj na 6,3 co je stale este slusna spotreba.

Tie mala 1.6 su usporne pri kludnej jazde. Tam sa da aj pri VW motoroch dostat blizko 4 litrom, ale dialnica pri yvssej zatazi im uz moc nesedi a ta vyhoda sa straca a ten mensi objem je potom skor nevyhoda.

P307 som myslel skor po stranke designu a karoserie. Sused ho tiez mal a bol dost nestastny, ale nechcel som ripat. Mne sa 307 kratka aj SW celkom pacilo. Peugeot dokazal robit asi najsirsie batozinove priestory. Svokor mal 205 a to bol zazrak. Tam sa dalo nalozit veci... Lebo to co prislo potom bolo zufalo strasne...
 

to co prislo

potom som myslel divoku prvu 308cku:-)
 

netusim

a co to je za auto ceckom?
 
Hodnoť

 

Dotykove ovladanie klimy? Za to by si niekto zasluzil odtat paprce od samej prde|e! Typicki francuzi: vyhodia vsetky tlacitka, lebo by narusali dizajnovy zamer autora. Ze to nepriaznivo ovplyvni ergonomiu a bezpecnost, to ich uz netrapi...
 

len tak pre zaujimavosť

skús napísať, koľko km si prešiel s tým autom, keď tak rezolútne odsudzuješ takéto ovládanie. Pochybujem, že si vôbec v tom aute sedel. Či čo je francúzske je zlé, ale to je názor tak do krčmy IV csk
 

 

Len tak pre zaujimavost, ak niekde uvidim vriet vodu v hrnci, nemusim do nej strcit ruku aby som vedel, ze je horuca!

Dotykove ovladanie (najma ked je vsetko na kope spolu s navigaciou, autoradiom a inymi vecami, a musis sa najprv prehrabat v menu aby si najprv dostal na display vobec to co hladas) je vsetko mozne, len nie pohodlne a bezpecne. Klasicke cudliky nahmatam po pamati, staci mi u noveho auta 5min aby som si zapamatal kde co je, a uz sa nemusim na ne divat. Robit nieco "po pamati" u dotykoveho displeja je sto krat tazsie, a nikdy nie je tak spolahlive, ako klasicke ovladace.
 

 

Dalsia vec je, ze displeje sa vyrobcovia snazia umiestnovat co najvyssie, kvoli dobrej viditelnosti. A potom je to dost daleko od ruky na pohodlne ovladanie.
 

čiže

zase len Tvoje dohady, typoval som správne, v tom aute si vôbec nesedel a tobôž, že by sa sním aspoň pohol, ale s určitosťou vieš. Zasa ja s určitosťou viem, že si na hlbokom omyle, a táraš dva na tri.
 

Ale hlavne Citroen

v minulosti razil cestu absolutnej inakosti v ovladadacich prvkov. ved kto uz mal smerovky ovladane koliskovym prepinacom. Ako napisali napriklad o Citroene CX, kazdy ovladac bol inde, ako by si ho ocakaval. V tom bol Citroen majster. Alebo pevny stred volantu a ine vychytavky.
 

no a vidíš

kam to dotiahli svojím razením inakosti. Spolu s Peugeotom, dospeli k najepsie ovládaným autám s vinikajúcou ergonómiou, najpohodlnejším vození. Kde si dnes musí všetka konkurencia brať od nich príklad´, keď sa chcú k špičke priblížiť. Len tak pre srandu skús si zatvoriť dvere na 308-čke a na najnovšom golfe , tak rovno povieš, WV obyčajná plechovica.
 

no prave ze kam to

dotiahli...

404, 504, 405 - prakticky neznicitelne auta s nadhernym elegantnym designom stavane pre francuzsku burzoaziu. Este 406 a 605 drzali krok.

Novu 308 pokladam za navrat do tejto tradicie elegantnych priestrannych a praktickych aut.

Citroen na svoj navrat este caka. Chcelo by to aspon nieco podbne Xantii.
 

 

Podla mna si budes musiet zvyknut toto bude trend buducnosti. Za par rokov bude tablet miesto obycajneho ovladania, tak ako je to tu alebo v tesle.
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto