SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový Fiat Dobló má dva charaktery a dve duše (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

popravde nad osobnou verziou uz dlhsiu dobu uvazujem
pre rodinu s detmi mi to pride praktickejsie auto, ako nejaky kombik a na van typu sharan, ako si nezostavaju peniaze
 

 

Ak si prečítate moje skúsenosti, možno sa rozhodnete inak. Radšej si zožente peniaze na Sharan, lebo na Fiate neuštríte NIČ!!!! Cena DOBLO je priemerne okolo 15 000Euro. Hrôza!!! A zvošok rozdielu do Sharana zaplatíte do servisu!!!!
 

 

Ja som kúpil trojročné berlingo a neľutujem,tiež som pokukoval po doble,niekedy je možno výhodnejšie kúpiť jazdené auto,ako fungľovku.
 

 

Ja mám ako rodinné auto Doblo 2012 kúpené ako nové motor diesel 2l. "V plnej" výbave teraz cca 30 000 km. Pár vecí nemám ale tie som doslova nechcel. Vyskytol sa problém jeden so zavesením predných tlmičov v servise hovorili, že 2012 mali niečo na nich zmenené ale nedopadlo to dobre. Na záruku vymenené a je kľud.
Auto je nad moje očakávania tiché, dobre ťahá ale stále je to " záhradkár". Treba si ho pred kúpou vyskúšať. Ja mám delené zadné dvere a kryciu dosku na kufri. Nad kufrom vozím dvoch menších psíkov :). Riadenie a jazdné vlastnosti sú veľmi dobré na tento typ auta. Výška celého auta je cca 1,9 m čo si pri zákrutách treba uvedomiť.

Talianska elektrika je no jednoduchá. Káble pozastrkované kade tade žiadne extra ochranné balenie. Potešujúci je prístup k žiarovkám, rezerve a takým bežným veciam.

Prešiel som pár autami VW Polo clasik 1,6, Ford Fusion 1,4 HDi, Passat 1,9 TDi a teraz Doblo 2 JTDi a k VW sa nevrátim. Nebolo ani menej porúch ani viac komfortu ale menej radosti z jazdy, autá bez charakteru.
 
Hodnoť

Fiat nikdy viac!!!!

Kúpil som si prvú verziu. BRAK!!!! Hrôza!!! Fiat nikdy viac. Prvých 30 000km v poriadku, potom to začalo:
- spotreba oleja na 1000km asi 0,5l
- záhadný problém so zhasíňaním motora pri voľnobehu, dokonca aj na diaľnici pri 80km/h!!! Bojoval som s tým 2 roky po rôznych servisoch, nikto na to nevedel prísť, nakoniec mi vymenili riadiacu jednotku za 1000Euro!!!! (preto nechcem vidieť procesor a káble v aute)
- výfuk menený 2x
- všetky zámky (štartovanie a dvere) menené
- cievky na vstrekovačoch menené
- spúšťanie okna na strane spolujazdca menené
- prasknutá nádržka na chladiacu kvapalinu
- zadné dvere sa nedajú zamknúť centrálne už niekoľko rokov
Dnes má auto 12 rokov, nabehaných asi 130 000km a okrem nákladov na údržbu (výmena rozvodov, bŕzd a pod) som do neho vrazil asi 3500 Euro na odstránenie blbostí!!!!!
 

trepeš

12 ročné auto 130 000 km ,to vychádza na 900km mesačne,Prvých 30 000km v poriadku, to chceš povedať že po 3 mesiacoch začalo žrať olej,a čo sa týka tých porúch tak všetko okolo elektriny je tam Bosch ,od riadiacej jednotky cez čerpadlo vstrekovače až po motorček stieračov , aj sa hovorí že ak sa niečo pokazí na talianskom aute tak je na tom napísané made in Germany :-)
 

 

aha, ďakujem, zabudol som na tie motorčeky na stieračoch, teraz ako bol sneh, po zapnutí stieračov som ich nemohol vypnúť, asi nejaké tesnenie prepúšťa a dostala sa tam voda zo snehu, ktorý napadol na kapotu,...

Tiež je zaujímavý prístup značkových servisov. Jeden z problémov bol asi vstrekovač, lebo pri rýchlejšej akcelerácii, napr. pri rozbehu, motor "trhal" - nerovnomerný chod. Ako prvé, menili riadiacu jednotku, to odstránilo zhášanie motora na voľnobeh, ale nie trhanie. Chceli mi meniť kabeláž. A to som už nedovolil. Jazdil som teda tak. Až sa do dostalo do takého stavu, že to auto nemalo ťah, tak som si spomenul na kamaráta, ktorý sa v autách hrabe od malička. Problém bol nie v kabeláži, ale v cievkach na vstrekovačoch! Takže nie len Fiat je brak, ale aj ich značkové servisy!!! To skapínanie motora riešili najpv čistením sacieho potrubia, potom výmenou snímača tlaku a teploty v sacom potrubí - problém pretrvával - po výmene dvoch snimačov v priebehu týždňa!!! som ich požiadal o vrátenie pôvodného. Je tam doteraz - po výmene riadiacej jednotky motor neskapína. Riadiaca jednotka vydržala 3 roky? Bieda!!! Mám hrôzu z toho, čo sa montuje teraz do áut!!! To nikto neopraví!!!
 

..

Ved aj tie vstrekovace su Made in Germany od firmy Bosch... :-)
 

 

To je jedno ci tam su nemecke diely. Aj Toyota kupuje komponenty od Firmy Faurecia, ktoru vlastni PSA. Spolahlivost auta nie je len o tom, ake kvalitne su tam diely, ale aj o tom ako je to auto navrhnute. V tom je rozdiel medzi Fiatom a Toyotou. V Toyote si davaju pozor na to aby to dobre navrhli.

Mozes tam mat najlepsie kable, ale ked ti na ne stale kvapka voda tak ti zhniju tak ci tak. Motorom HTP sa prehrieval katalyzator - http://podkapotou.zoznam.sk/cl... Nie preto, ze by bol nekvalitny, ale preto ze ten motor bol zle navrhnuty.
 

 

"záhadný problém so zhasíňaním motora pri voľnobehu, dokonca aj na diaľnici pri 80km/h!!" - kolkoraz jazdis 80 na dialnici s volnobehom???
" - prasknutá nádržka na chladiacu kvapalinu" - auto muselo byt naburane

Trieskas same kraviny, cele si si to vymyslel alebo kupil vrak so zarucenou garanciou stocenia kilometrov v dokonalom stane s KO....resp. po KO.
 
Hodnoť

Doblo je nezmar auto

jedno máme vo firme,1,9JTD, najazdené cez 600 000 z minimálnou údržbou,hrká už síce ako rebriniak na každej nerovnosti ale po motorickej stránke bezproblémové autíčko,proste nenáročný pracant,odviezlo aj miešačku + tonu cementu na dvakrát :-)
 
Hodnoť

ako tu citam

...presne to je problem talianskych aut - nekonzistentna kvalita. Jeden tu pise 600000km (firemne auta ale maju pravidelnu udrzbu a ked sa nieco pokazi tak sa to necha hned opravcit cim sa eliminuje "domino efekt" defektnych komponentov), druhy presny opak, treti tiez nie velmi specificky co sa mu konkretne nepacilo. ZAVER: Menej je niekedy viac, ale v tom to pripade asi nie...:-))
 

 

niekedy ide aj o to ze trafena hus zagaga...ten komu auto slape zvacsa nema potrebu o tom pisat.. ale u 12rocneho predpokladam diesloveho taliana by sa to aj dalo cakat sudiac podla predsudkov :-) tiez som kupil 2 rocne volvo , na ktorom mi odislo servo , zadne svetlo, ktore malo zle nasadene tesnenie takze zhnili creva, spatak kde odislo vyhrievanie a klima taktiez strajkovala,,, potom mi v servise povedali ze auto uz raz bolo "tuknute" a uz som bol doma.. ale samozrejme ze islo o auto po prvom majitelovi , kupovane na sk a nikdy burane - v tej tretej poznamke sa trosku sekol ..
 

 

mozno tam malo byt: po prvom majitelovi, nikdy burane na SK...
 

Nekonzistentna kvalita

Je casty problem aj inych autmobiliek, ktore sa nahanaju za najlepsou technikou na papiery. Kolko preslapov narobil VAG pri diesloch? Skoro vzdy boli TOP verzie problemove. Minula generacia TSI motorov dalsi priklad a tam to nekonci. Prve produkcne rocniky su casto plne chyb, ktore sice riesi servis v zaruke, ale ked to mas ako firemne auto a vypadne ti na 10 dni v roku, tak to radost nerobi.
Podobne PSA, kde THP motory mali sice dobry jazdny prejav, ale tragicku spolahlivost. Tiez niektore verzie 1.6HDI trpeli problemamy.
Diesle su celkovo velmi zaujimave. Bezne sa pocas produkcie zmenia vstrekovace. VAG napriklad na najsilnejsie PD dvojlitri tiez menil Siemens za Bosch. Potom ti diskusie vela nepovedia, lebo jeden ten motor chvali druhy hani a pri tom je tam zmeneni klucovy kompomem. O com mozno ani jeden diskutujuci nevie.
Moj znami napriklad kupoval jazdeneho diesloveho Fiata. To sa tiez rozbehlo patranie ktore serie boli dobre a trafili sme. Ale pri novom aute je to loteria a pri jazdenkach vacsina ludi tiez nevie co hladat.
 

vybrat auto podla potreby

....auto na vikendy, ktore najazdi malo, hoc aj taliana ci francuza, turbo, ziaden problem. pre firmu? jednoznacne leasing na 3 roky s plnou udrzbou v cene a nemas problem. pre zivnostnika, ktory chce dostat z auta maximu pri minimla ych nakladoch? ci niekto kto jazdi vela za vlatne? hladka atmosfera, jednoznacne alebo haldka atmosfera hybrid, japonsky, 500000km pri beznej udrzbe by nemal byt vazny problem (plus tlmice, stabilizatory, brzdove oblozenie,) a jednoznacne automat - manualna prevodovka je super ale udrzba spojky je relativne draha pri vela najazdenych km. automat prakticky okrem vymeny oleja nepotrebuje nic.
 

Pre firmu

moze byt problemove auto akceptovatlne iba ak maju nejaku formu zmluvy, ze dostanes nahradne vozidlo. Inak ta aj opravy zadarmo stoja peniaze(nemas auto). Okrem toho vypadok na ceste je vazny problem, hlavne ak ides nadohodnutu schodzku.
Turbo je pri kratkych trasach velmi tepelne namahane, ale ak niekto robi 5000 rocne, tak ani o 10 rokov nemusi mat problem. kazdopadne zivotnost turba to snizuje.
Na tom, ze atmosfera od firmy ktora ich vie robit je jasna volba pre dlhu zitvotnost sa zhodneme. Ale nemyslim, ze manual a spojka su pri priemerne vykonnych predokolkach problem. Bezne som videl auta, ktora daju bez vymeny spojky 400tisic. Navyse spojka je brana ako spotrebak, jej cena nie je moc vysoka a vymenu vam spravia aj mimo autorizovany servis za celkom prijemnu cenu.
V automate su tiez spojky, ktora sa tiez opotrebuvaju a ked dojde na ich vymenu, tak repas prevodovky vam domaci majster nespravi.
 

automat vs spojka

pokial je to klasicka sucha spojka, tak viac ako 200000km neprezije. cena prace je co je naozaj nakladne na vymene spojky, nie spojka ako taka (na prednokolkach). Pokial to ma "mokru spojku (y), tak tam je zivotnost velmi podobna automatickej prevodovke. (velka vacsina aut ma ale suche spojku, mokre su zriedkave). Mimo to, spojka este ma este hydraulicku aktivaciu, co su dva cylindre a zvycajne "slave", ktory je pri spojke samotnu spojku tiez neprezije, master pri spojkovom pedaly nie je tak namahany. Automaty (zavisi od toho aky) - Honda autmaticke prevodovky su viac-menej robotizovane spojky nar (ale mokre a velmi podobne tym u motocyklov, sada spojok, prakticky celozivotne) na rozdiel od klasickych automatov s hydraulickym menicom. Samozrejme, potom tu mame DSG, tak od toho ja osobne by som dal ruky prec....ha ha
 
Hodnoť

doblo 2.0d 2013

Zatiaľ mam na tomto aute 87000 km. Doslova ho derem. Cez tyzden v robote a cez víkend s rodinou.
Auto drzi ako hluchý dvere.
Nie som žiadny autickar a auto povazujem za pracovny nástroj a spotrebný tovar. Mam pocit ze Doblo je vyrobene pre mňa.
Detsky kocar neskladam. Iba ho celý ako je strcim do kufra. Da sa to aj s nakupnym kosikom ale sbskari v bille z toho niesu nadšení:D

Odporucam toto auto pre jeho odolnosť a charakter. Ma svoje limity a muchy, no vždy ked na ten limit narazim tak to je neskutocna zábava.
Ktoré iné auto odveze rodinu, psa, kocar a chladnicku (bez mrazaku 140cm vyosoku) za 1h.50min. z BA do ZA so spotrebou do 7l?
Iba sa musim smiať. A soferuje sa to ako cumel.
 


Najčítanejšie na SME Auto