SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lexus rieši mestskú mobilitu. GS F útočí na BMW M5 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

JC z Top Gearu strasne skritizobal IS-F. Ze sa na to auto tesil koli atmo V8, ale ze je strasne tazke a nemotorne, ze velmi nedotacave so zapnutou elektronikou, s vypnutou pretacave, ale nie zabavne pretacave, ze ani na driftovanie nie eje dobre... Bol dost sklamany a pripomenul podla neho najlepsie auto na svete LFA, ze by IS-F vedeli v Lexuse spravit ovela lepsie...
 

 

len pre korekciu, naposledy v Top Gear skritizovali RC-F, IS-F momentalne ani v ponuke nie je, ale tiez to nebolo terno oproti M3. Ja som bol poteseny, ked som sa docital, ze Lexus 5-litrovy osemvalec nepochoval (bal som sa emisnych noriem), a priam mi srdce zaplesalo, ked som videl prvy krat uverejnene parametre toho motora. Stary osemvalec mal bezmala 420 koni, novy ma takmer o 50 viac. Z IS-F by tento novy motor spravil bestiu, v GSku to take ruzove nebude a hoci som fanusik (a majitel) Lexusu, konkurovat M5, ktora ma o 100 koni navyse urcite nebude. Koniec koncov, i cena bude zrejme podobna M5 (IS-F stalo 80k, M5 zacina na 110k Eur).
Co sa tyka toho maleho paskvilu v prvej casti videa... kym koncept LF-CC sa mi velmi pacil a vzislo z neho cudo RC-F, mam obavu, co sa vykluje z LF-SA. Je totiz skaredy hned v koncepte, takze v reali to bude asi este horsie :)
 

 

Ja som na nove GS-F velmi zvedavy. To auto je cele GS, takze vahovo je na tom vyborne. Ak vyladia podvozok, moze to by velmi zaujimava volba. Som Lexusu velmi vdacny, ze zostava u atmosfery, aj ked doba turba zacina. Sice zatial len na 2.0 objeme, ale i tak. Hlavne ma stve, ze nim chcu nahradit 2.5L V6 atmo. A zda sa, ze Lexus je fakt posledny svojho druhu, lebo sa spekuluje, ze nova generacia Mka bude, po vzore DE konkurencie, stvorkolka.

Mne sa LF-SA paci :) Ide proti prudu a je ine. Ziadna hranata krabica ako Citigo, ale smele a dravo vyzerajuce. Ak by do toho namontovali novu 1.2T z Aurisu, bolo by to zaujimave zvezenie :) Inak, najviac ma zaujal interier. Je v nom vidiet posun napadu, ktory vypracovali v prvom LF-LC. Zaujimalo by ma, ako to dopracuju. V kazdom novsom modely je zatial len jedna velka obrazovka v strede a mierne upraveny stredovy tunel.
 

Ten diel TG som videl

Sice Jeremy nenechal nitku suchu na RC-F, naramne ma pobavilo, ze s nim vysiel mimo trat. Takze najprv by s nim mal jazdit poriadne, az potom kritizovat.

Co sa tyka obecnej kritiky. Vsetci stavaju RC-F ako konkurenta M4ke. Potom, co som cital a videl rozhovory so sefom vyvoja, v plane to nikdy nemali. Ostatne, auto ma prvky viacerych modelov a je tazsie. Lenze primarny ciel vyvoja bolo auto, s ktorym sa budes na jednej strane ucit sportovej jazde a na strane druhej s nim mozes denne jazdit. Aby si to auto dostal do driftu, musis sa snazit viac, nez u konkurencie. Rovnako aj jeho motor kombinuje Ottov a Atkinsonov cyklus, aby Ta nezruinovala jazda bezneho typu.

Presiel som snad skoro vsetky dostupne recenzie (pisane, natocene) a najlepsie to vystihli tieto dve:

Motor Trend:
https://www.youtube.com/watch?...
Chris Harris on Cars:
https://www.youtube.com/watch?...

M3/4 su fasa auta, nie, ze nie. Ale kolko majitelov chodi s nimi na okruhy? Za dalsie, ked som videl, ako lahko s nimi sli do driftu, nie som si uplne isty, ze by to bolo to, co chcem zazivat denne. Sam vies, ze na atmo sa lahsie davkuje vykon. Osobne nemam gule a tolko skusenosti, aby som "bojoval" s tak vykonnym turbom. Svoju atmosferu zvladam a ta zadokolkova ma o viac nez 1/2 menej koni.
 

možno trochu mimo témy, ale

dali by sa povedať, že dlhodobo sledujem diskusie na sme v sekcii auto a po dlhšom čase sa moje názory na automobilovú techniku ustálili zhruba v tom priestore kde aj tvoje. Keďže sa považujem skôr za teoretika v tejto oblasti (financie ďalej nepustia :-)), chcem sa spýtať odborníka (teba!) na akom aute teraz jazdíš, aby som sa inšpiroval (a keby sa moja finančná situácia zmenila, na čom pracujem :-)). Ak sa ti moja otázka zdá príliš osobná, nemusiš reagovať. Píšem len preto, lebo sa mi zdá, že autá s mojím vkusom (atmosférický motor, zadný pohon alebo awd typu subaru, manuálna prevodovka v jednom akoby sa už nevyrábali, hlavne tá atmosféra). Eventuálne je možnosť napísať na súkromnú adresu petopavlov@mail.ru. V každom prípade ďakujem za príspevky a prajem veľa šťastných kilometrov.
 
Hodnoť

lexus je super

Lexus nie je auto pre Ovce ale pre ludi co chcu poriadne auto a nepotrebuju sa nim predvadzat na ulici a pred kamosmi. Lexus je filozofia ... ano mozno drahsia ale stoji to za to Mam Lexus IS 220D vo full vybave uz 6 rokov a nemozem na to auto dopustit ...
 


Najčítanejšie na SME Auto