SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová Kia Optima zaútočí na Passat (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1/3

ja som mal Optimu teraz nedavno vyrentovanu na sluzobke ... podla Kia stranky to malo 2.4 GDI motor (nejakych 192k), a netahalo to zle, ale prevodovka neskutocne zle radila, neviem presne aku tam u Vas v Europe do toho pchaju, tu podla vsetkeho toto: 6-speed Sportmatic automatic

inac, podla Kia stranky, tu davaju do Optimy aj 2.0 Turbo GDI, takze vyvijat ho uz nepotrebuju, len priniest do Europy ;-)

co sa tyka vyzoru, tak ma (ako kazde mestke auto) nijak strasne neoslovuje, ale ja nie som cielova skupina :-)
 

Ja mám

práve takú istú vyrentovanú v Kalifornii a je úplne v pohode. Bežné auto, extra nepoteší, ale rozhodne neurazí. Jazdí tu aj veľa hybridných verzií Optimy.
 
Hodnoť

skor dizel

2.0T ich nezachráni. Však koľko áut v tejto kategórii sa predá s turbo benzínom?
Mali by skôr ponúknuť v dizli niečo viac ako 1.7td/100kW.
Mne sa tá aktuálna Optima aj páčila. Taký retro interiér ako z bmw pred 20 rokmi, ale elegantný. Len ten motor... nerozumiem vôbec, prečo z týchto modelov vylúčili tie 2.2td, ktoré dávajú do sorenta napríklad.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

To viem, ze sa nevosiel. Len mi je divne, ze to auto nepripravili na ten motor. Mohli dat otvor ako na subaru a ziskat par cm...
 

 

To su hluposti, nevosiel by sa... Keby moc chceli, tak sa urcite vojde... To je ako svojho casu Skoda tvrdila, ze do fabie RS by sa nezmesti vacsi motor ako 1,4, resp. by sa nezmesti tento motor s manualnou prevodovkou, preto tam musi byt DSG... No a chalan si po BA jazdi s fabiou s motorom 3,2 z golfu R... To su proste len alibisticke keci...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

no neviem

a kde to ma okna? dizajnovo pekny kusok, ale pasazieri na zadnych sedadlach aby mali vyhlad ako z tankoveho priezoru nie je bohvieco. Uz na tom Sportspace sa mi to nepozdavalo, ale tu je to markantne. Dobre, je to skica, ale Spotspace je realne auto a tam tie okna (hlavne zadne) nie su takmer ziadne.
 
Hodnoť

 

opel, pezot(zaujimave ze citroen uz nie), kia maju problemy s vahou. Maju co robit, aby konkurovali pasatu. Takze ak optima bude vazit 1400kg s benzinom a 1500 s naftou ako pasat a nie 1600kg benzinovy zaklad, tak potom mozu konkurovat pasatu.
Rad by som bol, keby recenzenti v testoch auta aj vazili, tj zistovali by realnu hmotnost a nie papierovu,to by bola hodnotna informacia aj v porovnani s konkurencnymi strankami.
Ciachovanych vah na auta je vsade habadej, kazda vykupna srotu, strkovna, ci vela skladok ju maju, staci dat vratnikovi euro na pivo...
 

zabudol si

na nove Mondeo, ktoremu namerali 200 kilo viac ako mal v papieroch!!!
 

 

opat demagogia typicka pre mirocoo ... vytrhnute z kontextu

ford vo svojich cennikoch a technickych popisoch JASNE uvadza, ze uvedená hmotnost plati pre zakladnu vybavu s manualom ... jasne ze ten rozdiel nebol oproti TP (neviem co myslis pod "papiermi") :-DDD

oni vazili auto s automatom a maximalnou moznou vybavou, v snahe dospiet k senzacnemu rozdielu ...
keby vazili pasata, dostanu mozno podobny rozdiel ...

napr. hyundai vo svojich materialoch uvadza hmotnost v intervale "od-do" v zavislosti od vybavy , a to dokonca samostatne pre kazdu motorizaciu
od nich by sa mal ford ucit :-)
 

dolezite bude

co mas napisane v technicaku. Ak tam Ford napise, ze tvoje auto ma 1500kg a v skutocnosti ma 1700kg a vyuzivas maximalne mozne zatazenie 550kg, tak potom neustale jazdis 200kg nad POVOLENYM zatazenim vozidla. Nie len ze mozes dostat pokutu, ale ani bezpecnosti to moc neprispieva i ked urcite je to auto dimenzovane na daleko horsie zaobchadzanie, ako sa povoluje.

https://www.youtube.com/watch?...
 

cidlo

len pre porovnanie:

Ford Mondeo Turnier 2.0TDCi Titanium 1765kg

VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 1551kg

Pri najlahsej 1.4TSI udava vyrobca pre Passat hmotnost 1376kg a nameranu mal 1448kg. Samozrejme ze skoro vsetky auta vazia viac, ako fabrika uvadza, az na Mazdu 6. Ta mala rozdiel iba 8kg!!! ( 1372/1380kg ).
 

 

ja nechapem ako si mohol robit to co si robil, ked nedokazes pochopit jednoduchy text ... naco tu pises somariny o hmotnosti konkretnej motorizacie, ked moj prispevok bol o niecom uplne inom ? nedokazes ho pochopit ? tak si ho precitaj hoci aj 3x, kym ho nepochopis ... vyhnes sa zosmiesnovsaniu seba sameho v diskusii :-)
 

cidlo

tu si to precitaj:

http://www.autoblog.com/2014/1...

Ford klamal v uvadzani hmotnosti auta! Silne reci si nechaj pre seba Ajrton, ci Vinco...
 

nasiel som aj

rozdiel nameranej hmotnosti pri Passate.

VW Passat Variant 2.0 TDI SCR B.M.T. 1506/1619kg

To je 140kW diesel s automatom DSG a kombik. Cena testovaneho auta bola 42.380 a zakladneho modelu testovaneho auta 36.200, takze mal aj vybavu naviac.

Mimochodom v teste porovnavane Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra malo hmotnost 1725/1806. Teda velmi podobnu ako to Mondeo...
 

 

nechcem podrypavat autoritu toho clanku ale myslim si ze v reale to az take zle s mondeom nebude. staci v porovnavacich testoch pozriet pruznost a vykon a ta je lepsia ako napr 508,ci insignia. takze sice mondeo tiez nebude lahke ako pasat, ale take tazke ako najtahsie v triede nebude tiez.
btw, pasat vo fullke a biturbo a automat a haldex ma tiez cez 1700kg
 

nikde som nepisal

ze by to Mondeu nejako vadilo. Iba spotrebu ma trocha vyssiu. Problem je, ze ak ta hmotnost sa takto vyrazne odlisuje od vyrobcom oficialne stanovenej hmotnosti, pretazujes auto. To je vsetko. teda by si nemal mat nosnost 550, ale len 350 a to by bol uz pruser na take velke auto.
 

mimochodm podobny

problem ma aj nove Cecko a tu prisli aj na problem s pohonom 4x4 pri Honde, alebo problem Macanu s losym testom.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto