SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

BMW dokončuje svetlá z organických diód (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pekne

ale naco je to dobre? Prakticky to nema ziadnu vyhodu oproti LED pri zadnych svetlach, len kolotocarske efekty.
 

 

mne osobne vzadu led vadia. jazdim dost po meste a ked dnes uz kazde druhe nove auto ma LED tak je sranda stat na krizovatkach, hlavne po tme. vsetci drzia tu brzdu akoby o zivot a k tomu zapnuta smerovka...
 

 

Ked mas automaticku prevodovku vzdy drzis brzdu ked stojis na krizovatke. Vyhoda zadnych LED je najma ta ze pri brzdeni sa rozvietia o niekolko milisekund rychlejsie ako bezne ziarovky. A zivotnost, spotreba samozrejme.
 

 

aj automat ma neutral alebo "rucnu"
vytahovat milisekundy sa oplati jedine v motosporte, v beznej premavke je to zanedbatelne.
mam 6 rocne aute, este som zadne ziarovky nemenil
ano, je to pekne, je to in, ale nerad stojim za autom so zadnymi LED
 

v autach s autoholdom

ti svietia brzdove ani nemusis stat na brzde.

a "vyhadzovanie" automatu na kazdych svetlach do P alebo N, aby som nestal na brzde/nemal aktivny autohold, uplne potiera vyznam matia automatu v aute. to si rovno mozem kupit manual.

hold, v meste treba nosit slnecne brile aj po tme, aby clovek nebol oziareny od LED svetiel :) aj mne to vypekanie lezie na nervy.
 

 

Hlavne ak mas v navode napisane, ze na krizovatke mas stat so stlacenou brzdou. Zaroven je tam poznamka, ze vyradenie do N je neziaduce.

Kazde auto to moze mat trochu inak, ale vacsinou je to takto: Pre zastavenie (na krizovatke, semafore) uvolnite plyn a stlacte brzdu. Pre rozbehnutie povolte brzdovy pedal.

Co sa tyka rucnej, ta moze byt napr. na systeme brzdoveho bubna s celustami na vnutornej strane kolesa (koleso ma korucovu brzdu)) a v tom pripade sa takto rucna brzda nici.
 

 

kuras zamysli sa, ci nie je cas ist k lekarovi. Ak ti vadia zadne svetla auta pred tebou moze to naznacovat problem s ocami. Subjektivne problem pocitovat nemusis, ale napriklad pachymetricke vysetrenie rohovky moze odhalit problem s jej stensovanim - v takom pripade sa to prejavuje prehnanou citlivostou na svetlo.
V pripade aut s automatickou prevodovkou je vyradenie na neutral neziaduce a vacsina vyrobcov ho neodporuca. Ako vodic pocitam s tym, ze auto predomnou bude mat automaticku prevodovku ergo zadne svetla budu svietit. Je to bezna sucast premavky. Ak to nezvladas - neuraz sa - ale nemas na ceste co robit.
 

Podla mna je to naopak

ak to tebe nevadi, ci nie si slepy.
Zdrave oko je citlive a svetla v noci mu vadia. Ak tebe nevadia si nemocny.

Inak toto sa ti ako podarilo vymysliet?
"Subjektivne problem pocitovat nemusis, ale napriklad pachymetricke vysetrenie rohovky moze odhalit problem s jej stensovanim - v takom pripade sa to prejavuje prehnanou citlivostou na svetlo."

Lebo to je manipulacia ako Haifa a Tel Aviv dohromady. "Nie je precitlively ale je precitlively."

PS:
Ak je niekto na svetlo precitlively nemusi to byt rohovkou. Na to si ako prisiel, ze by to malo byt napriklad tak? Mas skusenost?
 

 

Myslel som to tak, ze astigmatizmus a keratokonus nebolia. Navyse vypadok jedneho oka (zhorsenie videnia) kompenzuje druhe oko a to v celkom slusnej miere (do 3-4 dioptrii). A ano - skusenost mam - touto chorobou som trpel, takze ma nepresvedcis - viem ako prichadza a ako dlho ani nemusis vediet, ze ti nieco je lebo nic neboli. A potom zrazu zistis, ze viac zmuris, viac ti vadi svetlo, zacinas vidiet neostro.
 

 

V motosporte len? Tych par milisekund moze byt rozdiel medzi narazom a zabrzdenim.
 

 

Problem je ze intenzita musi byt nastavena aby svetla bolo dobre vidno aj za jasneho slnka.
Auta maju desiatky senzorov, nechapem preco nevedia spravit, automaticke znizenie intenzity svetiel v noci, ak za autom stoji ine auto.
 

 

uplne trivialna vec.. zachytil som nieco, ze audi uz podobny system chysta
 

 

Mam automat a na brzde nestojím - u MB je funkcia hold na automate - zasliapnem ďalej brzdu, pustím a auto stojí samo bez toho aby som stal na brzde (veľmi pohodlne) - problém je to že brzdové svetlo nezhasne - toto by mohli viac premyslieť. Preraďovať hore dole do polohy P sa mi nechce a myslím že to ani neodporúčajú vo všeobecnosti u automatov.
 
Hodnoť

Fahrzeuge kolotočáris

oder Disko unterwegs auf der Strasse, tuc tuc ua ua
 
Hodnoť

fasa

tuneri skáču nadšením, či?
 

 

hej hej, o 20 rokov ked, uz tie auta budu stare tak, ze si to budu moc dovolit aj geroji dedinskych diskotek toho budu plne okresky
 

 

No najma ti z japonska, tie ich tunigy su same blikacky a svetielka ako z cirkusu. Dokazu tak zhovadit kazde auto. Videl som Ferrari, Lambo.. tuning z Tokia, uplne ako z nejakej osady. Katastrofa, pozlatene, vysvietene od podvozku cez kolesa, okien vsade ina farba.
 
Hodnoť

Prečo to nesvietilo?

Plieseň vám zožrala žiarovky ...
 
Hodnoť

 

uzasne treba nieco robit pre ludi co nevedia co s peniazmi a vyhodia dalsich 50tis. lebo novy model ma kolotocarske svetla....keby sa radsej venovali pohonom a konecne odstranili z ciest spalovaci motor 300 rocny vymysel prehistoricky paskvil s ucinnostou ktora je v dnesnej dobe k smiechu
 


Najčítanejšie na SME Auto