Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ceny pohonných látok rastú, benzíny by mohli byť lacnejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

myslim, ze bezneho, dane platiaceho

spotrebitela, takato populisticko-ficovska veta nezaujima: "Slovensko má štvrtý najlacnejší benzín v EÚ, ak odpočítame dane." pripadne dostane chut vesat. a nie pradlo...
a potom je tu dalsia vrstva SMERovanych spotrebitelov, ktorym je to jedno...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

iny zdroj - iny zaver:

Podla https://www.energy.eu/fuelpric...
je ceny benzinu bez dani k 27.4.2015:

€ 0.443 Poland
€ 0.479 Slovenia
€ 0.485 Czech Rep.
€ 0.503 Austria
€ 0.512 Latvia
€ 0.519 Ireland
€ 0.521 Estonia
€ 0.525 Lithuania
€ 0.530 Sweden
€ 0.532 Germany
€ 0.538 UK
€ 0.540 Slovakia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pokracovanie

Cize 11 krajin ma benzin lacnejsi nez u nas, sme na 12. mieste.
A to vratane UK, Nemecka, Rakuska, Svedska, kde su platove naklady (napr. vodici cisterien, obsluha na pumpe) ovela vyssie!

Pan Novotny, dakujem ze koncence uz davate aj ceny bez dani, aby sa to dalo porovnat.
Odkial presne cerpate data? Pisete ze zo zdrojov EK. Prosim napiste odkaz.
Neviem si vysvetlit take velke rozdiely.

Dalsia vec je, ze dlho Slovnat aj Vy ste tvrdili, ze u nas sa ceny vzdy menia s vacsim omeskanim oproti cenam ropy.
A ze pri zdrazovani by sme my vodici mali mat z toho prospech.
Dnes sa mi nezda, ze by sa zdrazovanie konalo s takym odstupom ako pri zlacnovani. Najma podla energy.eu, a to tam maju nase ceny este o nieco nizsie nez neraz na pumpach, cize to maju dokonca asi o par dni pozadu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekne si to mohol vidiet u nas na pumpach -> standardne rozdiely do 8 centov medzi pumpami zrazu vyskocili aj na 18!!!!
(samozrejme ta majorita pump `skokanov` boli obvykle ti, co zlacnovali posledni)

Chvalabohu ze na slovensku som uz roky netankoval...
Pridaj si k tomu nenazrany stat a dostanes realitu krajinky na pomedzi balkanu a `vyspelej` europy, ktora si z oboch svetov vybere asi len to najhorsie :o(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Preco stale dotujeme naftu?

Prosim o vysvetlenie, preco nas stat stale pokracuje v nelogickom zvyhodnovani nafty nizsimi spotrebnymi danami v porovnani s benzinom? Co tak dat na obe paliva rovnaku spotrebnu dan?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A prečo,ty pacient,netlačíš na tvojho zamestnávateľa,aby ťa lepšie zaplatil a ty by si nemal problém so spotrebnou daňou?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmmm

Odpoved uplne od veci, ale u niektorych diskuterov normalne....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...asi preto, aby sme si mesta kompletne zamorili naftakmi a karcinogenmi z nich v osobnych autach, prevazajucich pritom jedneho cloveka, ako sa im to podarilo v Parizi a Londyne napr.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Slovensku dvoj az trojtyzdnovy odstup plati len v pripade znizovania cien. V pripade cien nahor toto pravidlo neplati. Neplati ani pripadny vypredaj zasob zakupene za nizsie ceny. Ktovie , mozno Roterdamska burzasa riadi cenovou politikou pri zvysovani cien v SK-? EKOLOGIA je zrejme cudzie slovo pre kompetentnych na Slovensku. Nevydanym sposobom zvyhodnuju naftu na ukor cistejsieho benzinu. Samozrejme slovac na to reaguje a dovaza dieselove vraky zo zapadu ! V Svajciarsku je trend , presne opacny, no preco asi? Zda sa, ze kontrolne organy su , ale nefunkcne nepnlnia svoje poslanie/ videli sme to v pripade URSO ked premier vedel skorej o znizovani ceny za plyn ako riaditel URSO, ktory sa o tom dozvedel z tlacovky/.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto