SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Policajný prezident: O rýchlosti 150 km/h na cestách treba diskutovať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Prečo nie...

Zopár úsekov sa nájde, takže pokojne áno. Aj tak to neznamená, že všetci budú valiť 150km/h. Nárast spotreby je už oproti 130km/ citeľný, najmä v menších autách a tých je na našich cestách najviac. Aj v Nemecku na tých zopár úsekoch, kde ešte nie je obmedzená, tak rýchlosť väčšiny áut sa pohybuje práve okolo 130-140km/h ...
 

 

suhlasim. Dnesna technika a auta su omnoho bezpecnejsie pri 130 ako stare skody 120 pri 90-100. Akurat sa bojim kamionov a tych, co jazdia blizko minimalky, kedze valit sa minimalkou (80) na dialnici, pricom dalsi predbieha 150 bude dost nebezpecne. Osobne by som bol radsej za individuany pristup, ktora je zatial nemozna, ale najspravodlivejsia. Tych 150 by sa potom dosiahlo tak, ze 130/90 by bolo pre kazdeho, a +10 by sa mohlo pripustit, ak auto je v naj stave, aj brzdy/pneu, atd by boli prisposobene na to & dalsich +10 by sa mohlo pustit pre daneho vodica, ktory napr absolvoval dodatocne kurzy smyku, odvratenia kolizie, atd. Proste kto ma lepsie auto a nema len zakladne vodicske zrucnosti by mal dostat nieco navyse.
 

súhlas a len ak sa zakáže predbiehanie

kamionom na všetkých úsekoch, len tam kde im to značka dovolí by sa mohli kamiony predbiehať a tam by nesmela byť rýchlosť 150- a policajti nech predbiehanie kontrolujú a pokutujú aj fotkami
 
Hodnoť

 

a kvôli čomu sa má vlastne povoliť 150 km/h na niektorých úsekoch ? Koľko može mať taký úsek dĺžku 5 km či 7 km?Plynulosť premávky to neovplyvní, skrátenie času tiež nie, úspora pohonných látok detto. Akurát bude pár dementov jazdiť 180 ...
 

 

A preco nie? :)
Mohla by to byt dobra prilezitost na diskusiu - napriklad, preco je maximalna rychlost rovnaka za dazda ako za sucha? Co tak zvysit za sucha na 150 a znizit za dazda na 120?
A som rad, ze som zil este aj v minulom tisicroci, kedy mali politici aj trochu odvahy. Napriklad zdvihli maximalnu rychlost zo 110 na 130 - v case, kedy sa za moderne auto povazovala napriklad 50 konova Felicia s maximalkou 150, o jazdnych vlastnostiach pri tej rychlosti radsej ani nehovoriac..
A co sa stalo? Vypukol na cestach armageddon? Nic, nestalo sa vobec nic - pretoze vacsina vodicov tou rychlostou proste nesla - ci uz bola dovodom spotreba, komfort, hlucnost alebo obycajny zvyk..
 

Akože rovnaká?

Na niektorých miestach je dopravnou značkou určená za dažďa nižšia rýchlosť. A v zákone je napísané, že rýchlosť musíš prispôsobiť okrem iného aj poveternostným podmienkam. Čiže ak v daždi dostaneš šmyk, tak si nepripôsobil.

Ešte som si spomenul, neviem, či to Fíni majú stále tak ako pred 35 rokmi, ale vtedy som bol ako študent vo Fínsku a tam mi hovorili, že síce majú v zákone určenú MPR, ale nepamätajú si ju, pretože na každej ceste je dopravná značka určujúca max. rýchlosť. A naozaj to tak bolo, na bežných cestách väčšinou 80 a takmer všetci tam išli presne 90 km/h tachometrových, takže predbiehanie bolo veľmi výnimočný manéver.
 

 

Tak bavime sa hadam o vacsine dialnic, nie o nejakych par percentach, kde dali nejaku dopravnu znacku ;)

Co sa tyka toho prisposobenia rychlosti, to uz sa mi paci viac - pretoze sa to blizi nemeckemu modelu. Dialnice su bezpecne, dame tam odporucanu 130, prisposobenie rychlosti stale plati. A teraz slovenska realita - chceme zvysit MPR na 150, tak sa ozve mnozstvo kritikov, ze na cestach bude peklo. Tu totiz kazdy vidi len MPR a na cestach je pritom vacsi problem agresia..

Inak, co sa tych finskych znaciek, tak mimo mesta asi OK, ale v meste to musi byt sialene mat po kazdej krizovatke novu znacku. Uz teraz ich je ako maku a polovica z nich by sa dala vyredukovat cez zony a vodorovne znacenie..
 


Najčítanejšie na SME Auto