SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Milión elektroáut v Nemecku do roku 2020 je utópiou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Je to utópia,

lebo ich bude 2 miliony.
 
Hodnoť

Ja si tiež také kúpim...

... ak bude mať dojazd 1000 km. Chce to ešte vyvinúť 100 kWh batériu s rozumnou váhou a cenou. Ak sa to podarí do 2020, budem sa veľmi tešiť.
 

..a rozumnym casom dobijania

Inak je to odsudene na neuspech pre sirsiu verejnost.
Kolki z nas maju cas v dnesnom rychlom svete sediet na cerpacke 20min. az hodinu?
Mozno ano. Niekedy. Ale nie furt.

Uz boli pokusy aj s vymenou baterii. No ale potom baterie nemozu byt v cene auta pri kupe. (ktovie ake stare/kvalitne clovek pri vymene dostane)
 

Čas dobíjania nie je taký dôležitý

Viac ako 1000 km denne neprejdem a potom sa auto môže nabíjať cez noc v garáži, alebo na ulici (kde parkuje). Problém to môže byť jedine pri dovolenkových trasách, ale to je fakt zriedka, na to sa dá použiť napr. prenajaté auto s iným pohonom.
 
Hodnoť

Moze sa to zdat, ze je to utopia,

ale je dost mozne ze automobilky zacnu coskoro chrlit taketo auta. Napriklad Tesla motors bude schopna vyrabat okolo roku 2020 az pol miliona elektrobobilov za rok. S postupnim otvaranim fabrik na baterie sa toto mnoztstvo moze zvacsovat. Napriklad infrastruktura je uz postavena, akurat miesto klasickych motorov sa do autat da ina pohonna jednotka a baterie. Ziadna drasticka zmena. Takato zmena moze prebehnut uz priebehu 5 rokov.

Netvrdim ze kazdy bude mat elektromobil, ale moze sa kludne stat ze kazde 10 auto bude elektromobil.
 

Tesla Motors...

...v roku 2020 uz nebude existovat, lebo skrachuje dovtedy...
 

Preco by mala skrachovat...

...je to jedina automobilka ktora vratila vsetky dotazie aj s urokmi americkej vlade. Samozrejme je stale v state, ale to je hlavne z dovodu ze masivne investuje do zavodov na vyrobu aut. Je nepoznam ziadnu spolocnost , ktora by posobila v priemysle a jej obrat by sa kazdorocne zdojnasoboval. Najskor vyrabali len par tisic aut a tento rok ich uz mozno vyrobia az 50 tis. Rocne maju obrat niekolko miliar dolarov, pricom ani nie pred 10 rokmi zacinali v garazi.

Apple je ochotny platit 60% narast mzdy a viach nez 250 tis USD bonus inzinierom ktori by presli z Tesla do Applu. To si vazne myslis ze by to robili len tak?

Tesla buduje gigatovarnu v Nevade ktora bude chrlit baterie, ktore sa nielen budu davat do aut, ale budu mat vyuzitie v mnohych dalsich odvetviach.

Hlavne Elon Musk ktory je CEO drzi vian nez 25% podniku. Ma aj ine ziskove spolocnosti ako SpaceX a Solar City. Ma dostatocny kapital aby tu firmu drzal nad vodou este dlho. Ich straty su mozno v stovkach milionov dolarov, ale len za menej nez 10% SpaceX dostal od investorov jednu miliadu dolarov cash.
 

 

peter_pedro neries...patrac je notoricky znamy 'zadubeny anti-technokrat' (nepoznajuci spell-check :P) ktory tu bude nekonecne vypisovat ako sa nieco neda, nebude dat atp.
a prosim uz pred nim nikdy viac nespomen meno Elon Musk, este teraz ma chlapec penu v ustach, preto este neodpisal :DDD nabuduce napis nieco o MIT, to si u neho splhnes, LOOOOOLLLLL

inac verim ze Tesla a udrzi, ked Fisker sa zatal terzky zviecha. a to Henrik Fisker stavil na plug-in hybrid a nie cisto elektriku (kurnik, tu Karmu bych chcel mat v garazi :DD). Elonovi to zatial vychadza i preto ze ma viac projektov, tak verim ze Tesla pojde dalej bez vacsich problemov :))
 

 

treba to opakovat stale dookola.

tesla splatilla svoj dlh predajom dalsich akcii, nie zo zisku, lebo ten negeneruje.
a napriek tomu ze ziskava na kazde auto uhlikove kredity v hodnote minimalne 15000 dolarov stale vyraba auta so stratou. dokonca so zvacsujucou sa stratou.
ich predaj nijako dramaticky nerastie, minuly rok ich predaj v usa stagnoval az mierne klesal.

kazdy ich rocny plan na pocet vyrobenych aut redukovali smerom dole v tisicoch kusov.
za minuly rok nesplnili ani redukovany plan predaja.
straty na akciu mali minuly rok nikolkonasobne vacsie ako za rok 2013.

ta firma preziva iba vdaka statnej deformacii automobiloveho trhu.
 

Rozmyslas ako za socializmu.

Argumentujes ako so socialistickeho zurnalu: kolko ton ocele sme schopni vyprodukovat.
Pritom klucova otazka je, ci to niekto bude ochotny v takom mnozstve kupit.
Nikdo rozumny nebude ochotny platit za rovnaku funkcionalitu mnohonasobne viac.
A uz totalne nepredajny je tvoj nezmysel o prerabani benzinoveho auta, v ktorom len vymenis motor a nadrz za elektomotor a baterky - to je predstava na urovni skolkara.
 
Hodnoť

Elektromobily budu buducnost!

Uz teraz je ta automobilka Qvant co prejde elektromobil 1000. km na jedno natankovanie/nabijanie elektriny hybrid. Druha generacia elektromobilov to prekonaju spalovacie motory. Tretia generacia elektromobilov prejde na jedno nabitie 5000. km ... Inak malo ludi vie ze spalovaci benzin motor a aj elektromotor mali rovnaku startovaciu ciaru. Len benzin vyhral lebo bola to jednoduchsia cesta v tej dobe. Ale keby vyhral elektromotor tak uz dneska tak jedno nabitie 10 000. km. Nikola Tesla sa prehanal 130 pri Niagarach. Porsche tiez vyrobil elektromotor. Porsche ww II predstavil Porsche Tiger tank Diesel-elektromotory ... Len zase vyhral benzinovy Tiger pre zlozitost Diesel motor a nadstavba elektromotory. Patenty ohladne elektromotorov su ale tak v trezoroch ropne spolocnosti. Postupne sa zacnu lamat lady ako sa hovori Lockheed Martin mini fusni reaktor do kufra auta ako generator elektriny a dalej ...
 

nielen mini fúzny

reaktor ale hocijaký fúzny reaktor je hudbou ďalekej budúcnosti. Budem šťastný(ak Boh a iné okolnosti dajú) ak sa ešte dožijem nejakých 50 rokov no veľmi pochybujem, že sa vtedy už bude využívať fúzna energia.
 

Vratme sa naspat do reality.

Elektomobily neziskaju naprirodzene vlastnosti len preto, ze tebe by sa to tak pacilo. Treba sa vratit do reality: elektormobily zatial vyzeraju na slepu vetvu, ktora sa nikam nepohyna, aj napriek tomu, ze sa do nej pumpuju ohromne financne prostiredky. Sam prinavas, ze na zaciatku mali obidve technologie rovnaku startovaciu ciaru. Je viac nez jasne, ktorej z nich utiekol vlak.
.
Druha moznost ku konspiracnym patentom v trezoroch je, ze elektromobily NIKDY neprerazia. Uvedomujes si, ze aj toto je realna moznost?
 
Hodnoť

ja sa hlavne

tesim na elktro-buldozery, elektro-bagre, elektro-kamiony a elektro-domiesavace....
 

 

a hybrid by pre zaciatok nestacil? :))
http://www.cat.com/en_US/produ...
 

???

spatny link...
tento ma akurat diesel-elektricky pohon - ako to suvisi s hybridom netusim
 

!!!

link je spravny, ide o uhol pohladu:
“We consider this a diesel-electric hybrid powertrain,” says senior project engineer Keith Heiar, “but we’re not labeling it with the ‘hybrid’ word on the side of the machine.”
[ http://www.caranddriver.com/re... ]

..no hovoria o hybride
[trochu iny hybrid maju i tu, ale to ti tu nebudem pliest http://www.cat.com/en_US/artic... :DD]

BTW na akom principe funguje Chevrolet Volt/Opel Ampera / Fisker Karma / BMW i3 ked nemaju stavu v baterke? zeby spalovak proukoval cez generator daku tu stavu? :P
...cize technicky vzate (beruc zdroj mechanickeho pohonu, t.j. kontaktu so zemou) ide o elektromobil, ktory ziskava elektriku zo spalovaku...cize medzikrok medzi full-combustion engined a full-electric...cize hybrid [ ako pisem ide o uhol pohladu :DDD ]
 

jaj

mas to dobre dopletene...
internet mas - tak studuj...
 

ach jaj...

pocujte, Kefalin. a co si vy predstavujete pod takym slovom 'hybrid'?

dalsi co vidi jednu poucku ('hybrid == a car or other vehicle that combines an internal-combustion engine with one or more electric motors powered by a battery' [napr. http://dictionary.reference.co... ] ) a nie je schopny sa pozriet aj dalej, napr. 'hybrid == composite; formed or composed of heterogeneous elements' [ten isty zdroj]
...trochu abstraktneho myslenia by sa zislo zapojit :P
ale co uz, nahaj tak.. :))))
 
Hodnoť

 

celé elektromobily sú slepá "módna" ulička..... Ak by teoreticky celý svet prešiel na "elektro" som zvedavý kde by ten prúd brali.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto