SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poznáme cenu Octavie RS 230 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

je pravda ze skodovky maju celkom slusnu uzitkovu hodnotu a zivotnost, ale robit sportove auto pod uzitkovou znackou sa mne osobne nepaci. uz aj golf rs32 bolo sice dobre sportove auto ale je to len vw. na vyrobu sportovych aut sluzia ine znacky. ak chcem raz sportove auto tak kupim auto sportovej znacky trebars aj tu zatracovanu alfu radsej ako octaviu. k sportovemu auti patri okrem vykonu aj dizajn a povest ci meno
cyrosu
<< < 1 2 3 > >>

cyrosu

ale v tom clanku nie je nikde pisane o sportovej Skodovke, ale o najrychlejsej Octavii. Toto je auto na kazdodenne pouzivanie a mozes si snim zvysit aj adrenalin, ked mas chut. Nic viac, nic menej.

No a zasa Skoda 180/200RS, alebo 130RS ma velmi dobre meno a treba uznat ze mala aj dobry design. Ale to boli naozaj sportove Skodovky.
 

 

je pravda ze tu sa to doslovne nepise ale vseobecne o nej ci uz samotna skodovka alebo novinari ci verejnost hovoria ako o sportovom aute.
a je pravda ze skoda mala sportove auta a sam som kedysi na tej 130rs jazdil. ale to bol samostatny rad aut a je skoda ze skoda v tom nepokracovala. mozno mohli zacat vyrabat tudor a nieco by bolo aj z toho medzi sportovymi autami. keby skoda nadviazala na tie 130-ky mozno by chytila aj imidz znacky s radom sportovych aut.
okrem toho myslim ze sportove auto nňby nemalo mat viac ako dve sedadla resp + dve nudzove. ale to je len moj osobny nazor.
a na kazdodenne pouzivanie by som teda nechcel. je to take ani ryba ani rak. zbytocne drahe, bez imidzu, urcite bude neekonimicka prevadzka same minus a adrenalin si myslim ze na cesty nepatri. na to sluzia ine komunikacie. ak chcem adrenalin tak si poziciam tu spominanu susedovu alfu a idem do brna :-) pripadne este do nemecka
 

sportovy moze byt aj kombik

RS6 je uz dost zaujimave sportove auto. Alebo AMG Mercedesy. Dokonca Medical car na F1 je Mercedes C T model AMG...Pochybujem ze by padla volba na nesportove auto.

No a prave napriklad Skoda RS ti dava moznost rychleho zvezenia za relativne maly peniaz. A cestujes ako kral. Pokial ma RS-o na Nurburgringu rovnaky cas ako stara dobra Honda NSX, nie je o com. A so samosvorom by to mohlo byt aj lepsie.
 

 

ved ano, sportovym autom moze byt podla tohoto aj dacia lodgy. staci tam dat silnejsi motor s turbom, pevnejsie poloosy a mas sportove auto aj s kazdodennym zvezenim dokonca za polovicu tej octavky :-)
 

hobvori sa tomu spac

proste uplne civilne auto, ktore kedykolvek zostreli cokolvek...Ako ten Golf Mk I Porsche 911 GT3 a Nissan Z350, alebo Skoda Yeti s 500 konovym motorom z Audi RS3, co na okruhu prehana rodene sportove auta. Just for fun!!!
 

 

ze porsche. naco by ti bolo porsche. na toto ti uplne staci dacia sandero s turbom 0,9tce
 

preco nie

ale potrebujes k tomu minimalne motor z Megane RS 275... a nie 0,9TCe
 

 

ale kde, staci sikovnejsi tuner...
 

slušné?

pokiaľ si nekúpiš auto s vývojovou chybou riadiacej jednotky, signalizácie neustále svieti a hrozí haváriou, aj výbuchom, slušné, nie?
 
Hodnoť

 

"...elektrohydraulický samosvorný diferenciál..."

To je co za mutant? Bud je samosvorny, cize nepotrebuje ziadnu riadiacu jednotku (napr. treci - Torsen, alebo viskozny - Ferguson), alebo elektrohydraulicky!

Ale u automobilky ktora je schopna aj o haldexe tvrdit ze je to "permanentny pohon 4x4" ma vlastne uz tieto technicke nepresnosti ani neprekvapuju...
 

 

asi sa myslel elektronicky riadeny samosvorny diferencial podobne ako to maju mysiaky od generacie Evo 7 vyssie. tam sa svornost meni aj pomocou mnozstva oleja ktore je tlacene do differencialu a zvysuje/znizuje sa odpor ktore musia prekonavat lamely.
Klasicky samosvor ma pevne nastavenu svornost (to sa robi pomocou poctu lamiel kolko sa pouzije a ich tvrdostou tusim).
V prednom nahone sa takyto diferencial pouzil prvy krat v roku 1998 pri rally autach kategorie KITcar (Xsara KitCar) spolu s trakcnou kontrolou. Tie dominovali v rokoch 1998-1999 na asfaltovych rally a v roku 2000 boli tieto diferencialy zakazane po vyhre Bugalskeho v roku 1999 na rally Corsica, kde to natrel i specialom kategorie WRC celkovo - to sa uz potom nezopakovalo.
 

 

Pokial je diferencial riadeny dakym aktivnym prvkom, tak nie je SAMO-svorny. Je to diferencial s urcitou riadenou, premenlivou svornostou, kde elektronika pracuje s mnohymi senzormi (rychlost jednotlivych kolies, vektor pretazenia, natocenie prednej napravy, atd).

Klasicky samosvor nema pevne nastavenu svornost! Viskozny aj treci maju svornosts silne zavislu od rozdielu rychlosti jednotlivych kolies. Maju nulovu svornost ked sa obe kolesa (resp. obe pohanane vetvy ktore vychadzaju z diferencialu) otacaju rovnakou rychlostou. Cim vacsi rozdiel, tym vacsi svorny ucinok. U viskozneho to ide s druhou mocninou, treci-snekovy sa pri urcitom rozdiele moze uplne uzamknut...

Je pravda ze samosvory torsen aj ferguson maju urcitu pevne naladenu charakteristiku (sklon/drsnost trecich ploch, pripadne kalibrovane otvory cez ktore sa tlaci olej). To je ich konstrukcna vlastnost, ktora sa uz ziadnym kontrolnym prvkom nemeni...
 

vdaka za vysvetlenie

no, a aspon vidime ake su technicke znalosti novinarov, resp. preberacov tlacovych sprav v agenturach a novinach...
 

 

"Funguje na bázi elektronicky řízené lamelové spojky umístěné mezi diferenciálem a pravou poloosou. V případě potřeby lze diferenciál plně uzavřít a přenášet tak 100 % hnacího momentu motoru na kolo s vyšší adhezí."

no takze funkcia rovnaka ako klasicky mechanicky samosvor, ale kedze su tam lamely, dalsia vec co sa pri najazde 50tis km bude veselo servisova :))))) bravo skoda. nechapem, preco tam narvali blbost, ktora patri medzi napravy, nie medzi kolesa a nedali tam radsej klasicky bezsevisovy mechanicky samosvor.. o zbytocnom navyseni vahy a zvyseni vykonovych strat ani nehovorim.
 
Hodnoť

 

TSI hmmm.. ale cena nie je zlá, mohli by sa ale viac predávať aj ako jazdené
 

 

jasne ze za tak univerzalne auto nie je cena zla :).
hlavne si treba uvedomit, ze u ktorehokolvek predajcu sa da o cene vyjednavat a ist s nou o peknych niekolko % dole ;)
 

 

pokial myslis predajcov Skoda takmozno, ale u Mercedesu nepohnes s cenou ani vo verzii Classic :)
 

 

jasne, ze to zavisi od znacky k znacke.
napr v Seate sa mi na sukromnu osobu nepodarilo dojednat vyssiu zlavu ako 3%, vyssie zlavy davali len za specifickych podmienok, napr. pre ludi so ZTP preukazom myslim, ze okolo 10%. a to sme stale v koncerne.
Takze tak...
 
Hodnoť

.

keby to u nas nebolo najkradnutejsie auto tak by som nad niecim takym mozno aj rozmyslal. ked poriesia toto maju urcite o hafo kupcov viac. debatujuci s komentarmi typu, ze sa najviac kradnu lebo ich je najviac - we don't care. je to proste fakt, je mi jedno ci je to preto lebo zlodeji sa specializuje na ne alebo cokolvek ine. poznam viacero ludi ktorym zmizlo auto a vsetko to bol koncern vw. takze tak
 

mňa by zaujímalo?

či klimatizácia je v základe, alebo len za príplatok?
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto