SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

TEST:Honda CR-V robí prísny dohľad nad šoférom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Fail.

Toto auto ma vazne problemy s pohonom oboch naprav, vid: https://www.youtube.com/watch?...
"Vynika viac priestorom nez terenom" je silny eufemizmus, toto auto do terenu proste nepatri.
 

 

The tested model was a 2013 early production model. Not a 2015 model not even a 2014 model. Its vin number SHSRE6790DU010852 did not get the upgraded AWD firmware from the factory. They have made these accusations on wrong assumptions. they should have retested on a 2014 or even 2015 AWD CR-V production model. I have read that the torque transfer to the rear wheels is max 70% when on snow and when on good climate due to higher rear friction the rear torque is 30% max. With 30% rear torque it should be a pass.
 

 

We have now performed the same test again, now with Honda CR-V model year 2014. As you can see in the movie above the problem is back. The CR-V is not able to climb uphill when the front wheels have no friction. The rear wheels are once again not moving. After 15-20 seconds the CR-V instead slides off the low friction rolls.

Our test method with low friction rolls was approved by Honda last year. The method, which is very realistic, has also been adopted by some automakers, such as Subaru.

zdroj :
http://teknikensvarld.se/honda...
 

A

A v tom istom clanku je aj reakcia Hondy na dany test - pouzili maly, lahky diferencial na zadne kolesa ktory v takychto umelych testoch nefunguje, lebo nieje urceny na to aby prebral celu silu motora na zadne kolesa, ale skor aby len dopomohol prednym.

Ak nastane situacia ako tato - predne kolesa ziaden grip, zadne 100% grip, tak spojka v diferenciali umyselne neprepusti ziadnu silu do kolies lebo inak sa zarucene prehreje diferencial.

Ako bolo spominane vo videu, zial nieje to ziaden Subaru AWD.
 

 

No ak cez ten zadny "diferencial" nemoze ist ani tolko krutiaceho momentu aby auto posunul nahor cez pomerne maly sklon, tak je to srot a nie diferencial, a toto takzvane "AWD" v podani Hondy je na smiech. Ved presne toto ludia od awd ocakavaju! Ale s CR-V aby sa vodic bal ze ak nahodou prida viac plynu a predne kolesa mu na snehu preklznu, tak stoji. Pretoze zadne neprenesu prakticky nic...
 

 

Samozrejme ze je tam vyjadrenie Hondy. Ale pred tym ich vyjadrenim chlapci spominali :
Honda explained that is was a built-in functionality to spare the mechanical parts of the system. But Honda did listen to our criticism and they shortly after offered all their customers in Sweden a software update to eliminate the problem.
We then tested the CR-V again with the updated software and the problem with the 4WD system was gone. CR-V was now able to run up the hill on the slippery surface.

Cize povodny model nepustil dozadu dostatok krutiaku, takze sa auto s nulovou trakciou predu nepohlo (dost casta situacia v zime, staci jedno predne koleso na lade). Teknikensvarld to vyhodnotil ako prepadak, Honda zafrflala nieco o ochrane niecoho, comu hovori zadny diferencial, ale urobila softwarovu upravu, po ktorej to auto bolo schopne rozjazdu. Dosiel ale novsi model-year a problem sa opakuje. Cize zjavne nieco nie je vporiadku.
Mimochodom, ani ta Kuga s Haldexom III/IV nie je ziadny zazrak - predne kolesa podhrabnu o cca 1/8 otacky a az potom sa pripaja zadok. To nie je dobre, pretoze prave v najkritickejsom okamihu opustenia kludovej polohy je auto iba 4x2, prave tu potrebuje byt 4x4. Toto dokazu pohony konstruovane ako stale AWD - teda s medzinapravovym diferencialom a nie nejakou blbou automatickou spojkou, alebo teda spojkou, ale riadenou aj manualne tlacidlom AWD lock ako to ma napr. Duster, Kia Sportage II, III. Teoreticky by to mal zvladnut aj Haldex V, ktory pri kazdom rozbiehani pripaja druhu napravu, prakticky to ale tak nie je a vzdy najprv hrabne predok a az potom zadok.

Test na valcoch nie je vobec umely, k totalnej strate trakcie pri rozbehu do kopca moze prist velmi lahko, staci jednym kolesom stat na krajnici a druhym na zladovatelej ceste. Udajna 4x4 Honda sa nerozbehne, popluvany Duster ci SX4 alebo korejci ano. Z tohto vsetkeho vyplyva, ze testovana Honda nie je technicky 4x4, ale iba marketingovo. A v dnesnej dobe predava bohuzial marketing, nie skutocna technicka hodnota. Vidiet to absolutne vsade - napr. taky popularny Rapid - stredna vybava s 1.4 TSI 90kW a DSG za 17 tisic je prikladom skveleho marketingu a masaze mozgov, ktore nakoniec podlahnu a toto simply NEVER auto simply kupia, pritom za rovnake prachy mozu mat plne vybaveny voz o triedu vyssie.
 

 

Plus tam niekde bolo povedane ze ten software update ktory problem vyriesil dostali len Hondy v severskych krajinak (Svedsko, Finsko Norsko) a ostatne nie. S novym modelom pre istotu update uplne vynechali, predpokladam ze preto lebo ten diferencial na tych autach odchadzal ked pracoval ako mal ...
 

 

cau maciak...v nedelu som to videl na vlastne oci - nova CRV, jedno predne koleso vo vzduchu a uz sa majitel nepohol. Musel cuvat a nabrat rychlost, potom presiel.
Matus
 

 

Presne o tom hovorim ...to len existujuci majitelia presviecaju sami seba ze kupili dobre (a este R. Chvala).
 

 

Pani, taky Mato by vam to vysvetlil :)
 

Chvala banda perli!

cas okolo 0:40 --- velmi perfekcionisticky... toto moze vypustit len nedostudovanec a clovek,ktory absolutne nevie o com perli..
vela o aute nepovedal, za to viac predstavil kamaratov hrdzavy areal v okoli Mary!!!
Najlepsi sk motoristicky novinar... ako cele sk ... taketo veci su etalonom psychickych poruch na sk
asistentov potrebuju len ludia,ktori nevedia soferovat, ak by mi niekto v aute povedal,pozor si blizko krajnice, stojim a pada von, podobne je to s pitim a jedenim v aute a je jedno, ci sa jedna o dieta, zato vsetci musia mat pas ... auto dobre svetla, dobre gumy , brzdy a prebytok vykonu a nie nejake sunky 1.6 ako kosacky na travu, pre seba si doprajem ventilovane sedacky a dobru hudbu, ostatne cacky von
 
Hodnoť

 

Mna ten vyjazd do kopca presvedcil,na moje pouzivanie je uplne dostacujuca.
 

 

Mna teda nie. Pri takom preklze sa mala medzinapravova spojka jednoducho zopnut, a pevne spojit otacky prednej/zadnej napravy. Tu bolo jasne vidno ze sa nezopla, len "pritlacila" lamely k sebe, ale cely cas tam bol priserne velky preklz! Na 50-metrovy kopcek to staci, ale ak by si siel takto dlhsiu trasu, tak bud tu spojku spalis, alebo sa rozopne a zostanes stat s "dvojkolkou"...

Taketo "AWD" je v aute naprosto zbytocne. V podstate len vlacis navyse kardan, zadny diferencial a zadne poloosi, ale uzitok z toho nie je ziaden...
 

 

Velmi pekne napisane !
V zime mi volal znamy, aby som ho prisiel vytiahnut. Ma Sportage II 4x4. Do telefonu som mu povedal, ze moje Mondeo nie je ziadny offroad (aj ked ho obcas tak pouzivam, sorry Mr. Henry), ale druhykrat za den som vyrazil do snehovej burky. Kiu som nasiel v malom zavejceku, ktory Mondeo zvladlo bez prehrabnutia. Znameho som vyhodil od volantu, dal AWD Lock, mierne pritiahol rucnu brzdu, co supluje ciastocny zaver zadneho diferencialu a korejec vyskocil zo zaveja ako zatka z rozhrkaneho sampusu. Bez pomoci lana, retazi ci inej zbytocnosti. Chyba nebola v cestaroch, gumach (mal nove GY UltraGrip), ale medzi pedalmi a volantom. Dovolim si tvrdit, ze v tejto situacii by zlyhali vsetky automaticke AWD, ktore reaguju reaktivne - t. j. najprv preklz, az potom pripojenie druhej napravy. Sancu by mali jedine proaktivne, alebo ako sa ukazalo - manualne systemy.
 

 

teba by mali montovat do kazdeho auta namiesto elektroniky :)
 
Hodnoť

 

spotreba - realna 7,2 hmmm
co som jazdil na RAV4 r.2006 diesel, 100kw 2.2 - tak priemer som mal cca 7,5 (7leto, 7.8 zima)
rozdiel 11rokov technologii a usporny diesel?
 

 

RAVka nebola zaspuntovana DPFkom, ktore pocas regeneracie ukrutne zvysuje spotrebu :) Uz sa tesim, ked tuto kraksnu zacnu ludia kupovat vo velkom na jazdenie po meste a po 30k km zistia, ze ten filter je KO a novy stoji 2500 EUR :)
Zlattyyyy benzinak.
 

 

ano ten bol nastastie bez DPF, problemy neskor robilo EGR a zakarbonovane trubice do egr
lenze ked benzinak tak to uz aj automat do toho a tam je CVT, neviem ako je to s kazovostou tych CVT a potencionalnymi nakladmi na opravu
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

predchadzajuca verzia D 2.2L vie ist v reali 6-6,5l, a to pri predpisovom jazdeni, t.j. 50/90/130

cize uz sa uz aj japonci do c urvili, presudousporne motory... objem nenaradis
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto