SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

TEST: Lexus NX s turbom konkuruje hybridu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

preco sa takemu

dobremu motoru tak dlho branili? Urcite to nakoniec vzda aj Mazda.
 

 

Mazda to vzdala uz. Pre MPS bude mat 2,5T s 300ps.
 

2.0T je nahrada za sestvalec

sestvalce zial budu nahradene stvorvalcami s turbom, aj u mazdy uz coskoro 2.5 oturbeny strorvalec...

Lexus stavil pravdepodobne na dve karty:
- usporne motory s dynamikou 8.3-9.3s na 100 = hybrid
- sportovejsie zvazenie s vyssou spotrebou = 2.0t, ktore je ale uspornejsie a vykonnejsie ako byvaly V6

Inak:
- mazda pre bezne/neMPS/ auta vyraba vylucne atmosfericke stvorvalce 1.5, 2.0 a 2.5 litra /v Japonsku aj 1.3 litra/a min. do 2023 ani turbo u mazdy neocakavaj.. jedine 2.5 turbo ako nahradu za sestvalec u cx9 a MPS modelov
- atmosfericky motor je zaklad kazdeho hybridu, turbo tu netreba - tuto ulohu prebera elektromotor
- toyota a mazda dost pravdepodobne budu ponukat do buducna tie iste motory, t.j. mazda Skyactiv benzinak plus zvysok hybridnej sustavy od toyoty, uz teraz toyota predava mazdu2 sedan ako scion, novy yaris pre USA ma byt s motorom Skyactiv vyrabany v tovarni mazdu, gt86 novej generacie ma vychadzat z mazdy mx5 a ich dohoda o spolupraci je presne o synergii z technologii - najlepsie benziny na trhu s najlepsimi hybridmi.
 

suhlas

ale skor ide o znizovanie nakladov. Teda rozhodne v pripade novej GT86, ktora bude vychdzat z Mazdy MX5. Uz teraz je MX5 najpredavanejsi roadster a bol dokonca ponukany ako s soft top, tak aj RHT. Ked k tomu priratame novu generaciu GT86, plus Fiat 124 a mozno Alfu Spider, uz je to docela pekne percento z tohto segmentu. Plus samozrejme moznost pouzita radovych motorv. Doteraz bol pre zakaznika k dispozicii iba boxer od Subaru, co urcite nepostacovalo. I ked sa na ten motor poukazovalo ako na velku vyhodu z hladiska nizkeho taziska a teda lepsich jazdnych vlastnosti, dostalo prednost setrenie, co je pochopitelne. Samozrejme sa to da zabalit do nejakej peknej reklamy...

No a v USA sa vzdy predavali rozne mixy znaciek. Velky trh je na to ako stvoreny. V UK na to ale automobilovy trh zakapal. Pravda je, ze tiez hlavne vdaka odborom.

Nedivil by som sa, keby Mazda svoje usilie vkladane do preplnaneho motora 2.5 nezuzitkovala aj v inych kubaturach. Taka 1.5 si to priam pyta. Je to zufale lenivy motor co sa pruznosti tyka a turbo by mu daleko viac pomohlo ako nejaka reklamna kampan.

Aj VW muselo rezignovat s PD motormi. Proste to dalej neslo a preco nepouzit nieco, co ta posunie dalej. To nie je hanba, to je racionalne myslenie. Keby Mazda prisla s preplnanymi benzinmi, predaje by neklesli, mozno by dokonca stupli. Dnes uz dokazu byt preplnane benziny uspornejsie, v pripade Mazdy by mali rovnaku spotrebu, len zrychlit z 80 na 120 za 12 sekund namiesto 25 sekund by bolo pre zakaznika urcite velke zadostucinenie.
 

Ja by som sa velmi divil,

pretoze na turbo u mazdy vôbec nie je dovod.

Ja si myslim, ze mazda ma praveze strasne vela zakaznikov aj kvôli tomu, ze ponuka stvorvalce s primeranym objemom bez turba na ktore je spolahnutie. Turbo je dobre do MPS, ale naco do beznej premávky?

Ze sa ti zda 1.5 lenivy - v porovnani s cim? Pri pohlade na zakladne motory iných znaciek, ci H/K, ci vw/skoda a spol je na tom nadmieru dobre, a o to ide, je to zakladny motor, ok, vedia z neho vydolovat aj 136 koni v mx5, aj 120 v Turecku bez potreby turba, ale oni ho naopak otupuju smerom az ku 75 PS, aby sluzil ako zaklad.
Podobne 2.0 ma vykon od 99 PS v axela hybrid, cez 120, 155 po 165, pricom maximum je vraj 190, ale kedze cca. 190 maju v 2.5...

V mazde dobre vedia, co robia, kym ostatni si povedali, na atmosferu kasleme, nie je tam co zlepsit, mazda si povedala - atmosfera ma ucinnost 30 percent, zostava dalsich 70 na zlepsovanie.
Skyactiv I ma 38 percentnu ucinnost, Skyactiv II bude mat 48, dalej to uz pojde tazko, ale stale maju v zalohe hybridizaciu od toyoty a cng, pre ktore su atmosfericke motory ako stvorene...
 
Hodnoť

Okrem spotreby a ceny....

"Okrem spotreby a ceny je verzia 200t vo všetkom lepšia ako hybrid."

Kedy sa uz Chvala konecne nauci, ze hybrid je uplne ina kategoria pohonu urcena specifickej skupine ludi, takze porovnavat lepsi/horsi nema zmysel. Rovnako ako nema zmysel porovnavat ci je lepsi roadster alebo SUV.

Druha vec je, ze Chvala opakovane a konstantne dokazuje, ze je voci hybridom zaujaty a ze na nich skratka jazdit nevie. Nie, ze by inak vedel.
 

kitko

Ja mam skor pocit ze konstantne dokazujes ze nerozumies pisanemu textu. Pomerne strucne a jasne rozlisil komu bude lepsi H a komu T. Nic viac , nic menej ... ziadnu zaujatost voci hybridu som tam nepocitil. Alebo chces len tak rypat a tuzis ze ta tu nejaka skupinka zacne obdivovat ?
Za mna NX najkrajsie SUV sucasnosti , to sa fakt vydarilo.
 

len tak na okraj

chvala hybridom fandi - a velmi a vzdy sa snazi povedat, kde su dobre....a kde nie...myslim, ze vela materialmi som to dokazal..
 

 

Kým NX 300h dosiahne 100 kilometrovú rýchlosť za 9,9 sekundy, verzia 200t ju má reálne za 7,6 sekundy. Najväčší rozdiel v zrýchlení je pri dynamike zo 70 na 100 km/h.

Samozrejme, ze je. Ved sa porovnava atmosfera s turbom...
 
Hodnoť

 

Opravte si chybu. Uvádzate max. krútiaci moment 320 Nm, výrobca 350 Nm.
Ešte pripomienka k objemu kufra. 500 l platí pre údaj s rezervným kolesom. Kto sa ulakomí na dnes populárnu a podľa mňa debilnú lepiacu sadu, bude mať kufor s objemom 580 litrov.
 

no sak

to preto, 'aby sa mu tam vaaacej zemaaakov veslo' :D
 

 

Keďže zemiaky tam voziť neplánujeme, budeme tam mať rezervné koleso.
Aj tak sa obávam, že na krumple sú tu iné "etalóny".
 


Najčítanejšie na SME Auto