SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

je to mechanicky

kondenzator vo svojej podstate.
Neviem, ci nevyjde lepsie elektricky kondenzator. Ohromujuce kapacity sa robia uz teraz.
Stacila by rekuperacia brzdnej enegie. Potom spotreba by bola iba na prekonavanie odporu vzduchu, mechanickych odporov a trenia. To by tie 2-3 litre paliva mohli aj stacit. Ak neberieme do uvahy zmenu nadmorskej vysky pocas cesty, pretoze kazdy sa vacsinou vracia autom na to iste miesto - domov.
 

vidím to tak,

že ´´elektrický kondenzátor´´ je v podstate akumulátor napchatý nejakými sofistikovanými chemináliami s pomerne obmedzenou životnosťou a s problémami s likvidáciou po jej uplynutí a ´´mechanický akumulátor´´ asi bude kvalitná tlaková nádoba . O rýchlosti dobitia mechanického a elektrického akumulátora už ani netreba písať ...Alebo je tam ten ´´elektrický kondenzátor ´´realizovaný nejakou Leydenskou fľašou ?? Snáď nechceš jazdiť na aute na princípe vybíjania kondenzátora . Pri súčasnej úrovni poznania v tejto oblasi by možno tak poskočilo ...Daj nejaké linky nech zmúdriem... díky
 

 

"Ohromujuce kapacity sa robia uz teraz".
O tom by som silne pochyboval. Neviem co povazujes za ohromujucu kapacitu, ale kazdopadne si skus pozriet, aky prud je schopna dodat (a aj akym dobijat)...
 

ci vobec

bude niekedy v buducnosti mozne vyrobit elekticku bateriu ktora by vazila povedze jeden kilogram a umoznila beznemu automobilu dojazd povedzme 100 kilometrov
 

 

to nedokaze ani benzin... a pritom ma elektrika viacero vyhod...
 

jezo, odporucam

 

Tankovanie

Z hladiska "tankovania" to sice bez hlbsieho poznania detailov jednoznacne vidim v prospech Hybrid Air. Vlastne je otazne, ci je vobec potrebne dotlacat extra vzduch do tlakovych nadrzi, alebo to ma "kladnu bilanciu" v ramci jazdy aj po meste - plyn,brzda,plyn,brzda...
 

Ako je možné napísať

k čomukoľvek "...bez hlbsieho poznania detailov jednoznacne vidim v prospech..."?

Btw. "kladnú bilanciu" to nemôže mať už len z princípu zachovania energie a nestopercentnej účinnosti, bez ohľadu na to, či ide o akumulátory alebo tlakové nádrže. Môže sa to dobíjať či dotláčať počas jazdy pri hospodárnom režime motora, v tom prípade netreba dobíjať v garáži či na parkovisku.
 

Uplne normalne :)

Tebe sa zda ostara s vyrobou baterii a celou ekologickou techtle-mechtle okolo toho + dobijaci cas nieco lepsie ako Hybrid Air? Mne teda nie :)
Samozrejme, ze za "kladnu bilanciu" som neuvazoval HybridAir=perpetuum mobile, ale kladna bilancia v zmysle "castejsie dofukovanie nadrze pri brzdeni a plachteni vs. zrychlovanie". Kludne by v tomto zmysle mohla byt kladna, kedze v case plachtenia - volajme to jazda na volnobeh - nejdem na Air, a tiez pri stati v krizovatke sa motor moze prepnut na benzin a dofuknut nadrze vzduchom a zase prepnut. Asi preto je tam spotreba benzinu iba 2L/100 km. A tankovanie som myslel v zmysle: pridem na cerpacku a urcite musim natankovan benzin, ale zaroven nepotrebujem dofuknut vzduch. Uz je to jasnejsie myslim, ci?
 

Ale ty si nepísal o tom,

čo sa tebe alebo mne zdá, ale čo "jednoznačne vidíš". A na jednoznačné videnie by si musel naozaj (nielen v tomto prípade) poznať viac detailov. A okrem toho aj nejako merateľne vyhodnotiť, čo znamená "oštara".
Smajlík tomu nepomôže.
To čo píšeš v druhom odstavci som napísal aj ja, nebolo treba dovysvetľovávať.
 

Coze? Preco by som musel poznat viac?

Tebe sa chce pri tankovani baterii stat na cerpacke na nabijacke 30min a viac? Ak by ten nabijaci cas mal byt kratsi, tak by cena auta bola omnoho vyssia ako cena auta s Airom. Tam je jasna nepriama umera medzi cenou baterie a nabijacim casom. Tvoj 30 a viac min. prestoj tiez nieco stoji, tieto extra-naklady si mozes pekne zaratat ty alebo tvoj zamestnavatel do prevadzky :)
Co potrebujes merat pri ekologickosti vyroby tlakovej nadrze a autobaterie? :) A prihodim este jeden smajlik! :)
A este k dovysvetlovavaniu :) - ak som ja napisal pred tebou, ze to co si myslel ty po mne som nemusel pisat pred tebou, tak preco si to pisal po mne? :) Ale schvalne upresnim, co som mal na mysli - zaujimalo ma, ci aj pri jazde v meste sa im podarilo "zbavit sa" potreby tankovat vzduch na cerpacke, alebo iba pri jazde na dialnici/mimo mesto... Ci sa im podarilo dosiahnut "kladnu" bilanciu vzduchu v nadrzi aj po meste (pricom danou za to je stale spotreba 2L, ale nie vyssia? Alebo mam aj v meste sice plnu nadrz vzduchu, ale spotreba je potom 3L). Aj tak to vidim ako uspech, ked zkresali spotrebu o 2/3.
 

Naozaj nemusis poznat viac,

ale potom jednoducho nebudes vediet viac. Bavi e sa o technike, a tam je vzdy dobre merat. Netreba potom pisat , ze sa nieco zda, ale ze nieco vies. Ak budem mat klavesnicu a chut, odpisě ti aj na ostatne.
 

Takže skúsim:

Akých 30min.? Bavíme sa o tom, že energia sa akumuluje za jazdy (rekuperáciou alebo dobíjaním za plynulej jazdy). Na pumpe sa nedobíja. Pri elektroakumulátore to funguje, pri stlačenom vzduchu je tam iste nižšia účinnosť. Takže neexistuje pri elektro žiaden 30 minútový prestoj a už vôbec nie môj.
Čo potrebujem merať? No ak sa obmedzíš len na cenu nádrže, možno aj nič. Ak tomu ale trochu rozumieš, zamyslíš sa širšie a zhodnotíš všetky súvislosti, celú ekológiu a ekonómiu prevádzky v celom životnom cykle auta. Máš to zmerané a spočítané, alebo to len "bez poznania detailov jednoznačne vidíš?
Dovysvetlovávanie: Dal si otázku, ja som odpovedal, že kladnú bilanciu to nemá z princípu, ale môže sa to dofúkavať za jazdy. To je všetko. Neviem, prečo sa k tomu vraciaš. Ten koncept predsa neráta s tým, že sa bude na čerpačke ešte aj pumpovať vzduch.
 

Dobijanie baterii

Ak by sa auto na bateriu v rovnakej cenovej hladine ako toto Hybrid Air dalo nabit za jazdy, tak je tu stale neekologicka vyroba baterie, jej prevadzkovanie a tiez naklady na ekologicku recyklaciu. Ak by sa lacne elektroauta vedeli nabit "za jazdy" tak by nevyrastali dobijacie stanice na parkoviskach.
Napr:
https://www.google.com/search?...
http://teslaclub.sk/forum/v%C5...
 

Miešaš

hybridy, plug-in hybridy a elektroautá. Každé má svoje výhody a nevýhody, a každé má užívateľské režimy vhodné a nevhodné pre daný konkrétny typ. A hlavne - všetky sa vyvíjajú.
Ale moja prvá poznámka bola, úplne všeobecná, ak by si si chcel overiť. Pýtal som sa, ako možno bez poznania detailov čokoľvek (komplikovanejšie) jednoznačne vidieť.
 

Rozumiem,

a dokonca, vo vseobecnosti mozno s Tebou suhlasit ohladom toho poznania. Ale ak si aj zoberies Hybrid Elektro vs. Hybrid Air (aby sme teda porovnavali porovnatelne), tak stale je tam ta elektrobateria s vyraznou ekologickou zatazou. Uz len tazba vzacnejsich kovov na vyrobu baterie je strasna, lebo sa to deje povrchovou tazbou. To vsetko sa premieta tiez do ceny auta...
 

uz ho vymysleli. tu:

Na čo iné

ešte slúži "spotreba"?
 

na rozbeh auta

po zabrzdeni.
Napriklad.
Na to sa da vyuzit rekuperacia.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto