SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen zvolá 5 miliónov áut kvôli zlepšeniu emisných vlastností (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Uz vidim, ako sa hrdi majitelia TDI hrnu do servisov:
„Těžko bude někdo sahat na železo, to by bylo finančně neúnosné. Vyloučil bych také dodatečnou instalaci močoviny, znovu se bavíme o velkých penězích. V úvahu tak připadá jen úpravu softwaru. Do jaké míry se ale podepíše na chování auta, to samozřejmě těžko říct,“ přiznává náš zdroj. „Bylo by logické, že dojde k určitému snížení výkonu. Jak jinak byste chtěli jednoduše a účinně redukovat emise?“
Vyvojar Skody. auto.cz
 

 

majitelia budu odovzdavat stare tdi a budu namiesto nich fasovat nove elektromobily made in usa
 
Hodnoť

TDI

Napr. kolega ma 1,6 TDI EU5 a do servisu nepojde. Autu uz skoncila zaruka a do origo nechodi. Presne poznamenal, aby mi znizili vykon, to nie.
 

 

Otazne je, ci si niekto nevymysli, ze to bude povinne. A to sa da velmi jednoducho. Napr. cez EK neprejdes, kym neprinesies potvrdenie z autorizovaneho servisu, ze zmenili software.
 

 

To znie dosť reálne.
 

Nasa STK vobec nemeria NOx pri naftovych

Nasa STK vobec nemeria NOx pri naftovych autach a pevne castice (DPF) meria na urovni roku 1994, takze prejdes aj s odstranenym DPF, zaslepnym EGR a emulovanym SCR.
Na druhej strane vyrezay takalyzator na benzite ti odhalia hned, pretoze v 94-tom uz katalyzatory boli a maju na to techniku. Od toho roku je to len vyber poplatkov za nic. Dojna krava pre par vyvolenych, co dostali licencie z min dopravy.
 

 

Tých vyššie si nepochopil. Prídeš na EK, zistia, že máš motor EA 189 a povdia ti dovidenia, prídte s potvrdením od autorizovaného servisu, že bol vykonaný zákrok podľa nariadenia Bruselu č. ...

To nariadenie č. ... je už možno v príprave. Alebo si niekto myslí, že bruselskí ekoteroristickí analfabeti to nechajú len tak? Volkswagen a možno aj ďaľší výrobcovia si z bruselských noriem urobili trhací kalendár a to im len tak ľahko neprejde.
 

ak sa chce vsetko sa da

Sak zoberes zmizik a prepises ciselko :-)), ale samozrejme potom netreba chodit po lekaroch a stazovat sa na rakovinu a podobne srandy s tym spojene :-) , ved vykon je prednejsi :-) pekny den
 

ano ano vykon je zaklad :-)

....aspon bude rychlejsie v nemocnici s tou rakovinou alebo ze sa tu za par rokov vsetci uvarime :-D
 

re:

do prvej EK
 
Hodnoť

Software

Stále sa hovorí iba o úprave software... Lenže to buď ostane výkon a nesplním Euro 5...alebo splním Euro 5 ale výkon pôjde dole. Ved keby vedeli ako jednoducho splniť Euro 5 tak neklamu zo softvérom. Stále som zvedavý či ostatné naftaky s euro 5 tu normu spĺňajú a ak áno, prečo VW nevie? Vyrobiť taky motor? Alebo sa len vybrali lacnou cestou a namiesto úpravy motora klamú softom?
Nič by sa nedialo ak by spadli do euro 4...lenže 10-40 násobne prekročenie normy vyzerá na euro 1 :-(
Ak to VW bude chcieť vyriešiť fakt poctivo.. Budú straty strašné... Ak len falošnou kozmetickou úpravou tak neviem - neviem co na to zákazníci.
 

 

Najvacsi problem bol so splnanim USA noriem, ktore su prisnejsie ako Euro5. EU sa zamerala na CO2, zatial co USA aj na NOx. A to je pri naftakoch problem, NOx sa v sucasnosti zbavuje pomocou mocoviny (AdBlue) a tu treba pravidelne doplnat. VW sa pri starsich motoroch na mocovinu vykaslal (resp obmedzil jej pouzivanie), aby neotravoval majitelov naftovych aut.
V USA ine automobilky diesel takmer nepredavaju, zatial co VW ano a naviac vo velkom mnozstve vdaka reklame, ze jeho naftove motory su ciste. V tom je najvacsi problem, ze mal klamlivu reklamu. Jeho motory boli ciste len pri testoch ale v realnej premavke uz nie. (udajne tuto reklamu mal aj potom, co sa na podvod uz prislo a vysetrovali ho)

Bohuzial rozumnych clankov je na tuto temu velmi malo. Bud su to nezmysli alebo naopak clanky obhajujuce VW. Ziskat informacie o celej kauze sa da asi len precitanim niekolkych clankov z roznych zdrojov a pospajanim informacii dokopy.
 

Nemas pravdu.

Pri EURO5 vyzadovali vstrekovanie mocoviny len nakladne auta. Takze tam neslo o to aby VW neobtazoval zakaznikov. Ale aby my vysli pekne cisla litroveho vykonu a spotreby. Emiesie NOx narastaju s tlakom pri horeni. Preto napriklad Mazda s kompresnim pomerom u dieslov len 1:14 nepotrebuje mocovinu ani na EURO6, ele vykon je nizsii. Konkurencia vie s ronakeho objemu vytlacit o 20% viac vykonu a to je to na co zakaznici pocuvaju.
 

Vykon

podstatnejsie ako max.vykon je ako ten vykon dostanes na cestu. Mazda s bi-turbom a kompresiou 1:14 ma motor ktory sa sprava "dole" ako dizel a "hore" v otackach takmer ako benzin a taha az po cervene.
rozdiel +20ps medzi 150ps a 170ps nieje taky podstatny ako Nm a vyuzitelnost toho max vykonu.

U mazdy je ale problem regeneracia dpf kazdych 300km pomaly. :/
 

 

Ved vravim, ze problem nebol v EU, ale hlavne v USA, kde boli (a su) limity na NOx prisnejsie.

VW by bez toho softwaru nesplnil normu TIER 2 a Kalifornsku normu LEV-II ULEV.

To, ci mu ten software pomahal aj pri Euro5 sa este len zistuje. (ale vzhladom na vysledky testov z USA a normu Euro5 sa zda, ze tu to nepotreboval)
 

 

Akože nepotreboval??? To mi chceš tvrdiť, že Amíci majú 10-40 násobne tvrdšie limity NOx? VW by neprešiel ani cez európske normy!!! Lebo pri TDI je to prekročenie americkej normy 10-40 násobné!
 

 

10-40 nasobne, nie, ale vyrazne ano. "Američania si odjakživa potrpeli na nízke emisie oxidu dusíka (NOx). Európska norma EZ4 pre naftové motory povoľuje maximálne 0,25 gramov NOx na kilometer, pre benzínové motory identickej emisnej normy to bolo iba 0,08g/km. Politici preferovali naftové motory pre ich nižšiu spotrebu a tým pádom aj nižšiu produkciu CO2 ako hlavného skleníkového plynu. V zámorí je norma rovnaká pre benzínové aj naftové motory a číní 0,04 g NOx na kilometer. Okrem toho musí automobil plniť normy až po najazdenie zhruba 200 tisíc kilometrov."
Teda EURO 0,25g/km, EURO5 (od roku 2009) 0,18g/km vs. USA 0,04g/km.

V USA to zaroven musi dosiahnut pri prisnejsich testoch (vacsia rychlost) a musi to dosiahnut kazde predane vozidlo (takze ziadne upravy typu prehustene pneumatiky,...).

Co je v EU aktualne problem, je, ze softwarove upravy na detekciu testov su vyslovene zakazane (na rozdiel od uz vyssie spomenuteho prehustovania pneumatik a podobne).

Co sa tyka 10-40nasobneho prekrocenia, nikde nie je zakazane limity v beznej premavke prekracovat, nesmu ich prekrocit len na testoch. A to ci by ich VW prekrocil aj pri laboratornych testoch Euro5 bez problematickeho softwaru sa este nevie (realne to asi ani nejde otestovat, kedze ten software auta maju a nejde vypnut).
 

 

Ale no! Software nejde vypnúť??? Veď ho idú v servisoch preinštalovávať...
 

 

Zmenit ho moze len automobilka. Ta este stale neupresnila, ako bude robit napravu ;).

Takze nie, nejde vypnut, ide len vymenit. Ked sa vypne (zmaze,...) auto nebude fungovat.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto