SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Známa sieť autobazárov: Dokazať stáčanie kilometrov bude problematické (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Znama siet autobazarov asi staca.

Tak pocul som pribehy, kde sa v Nemecku kupi Superb s 250K a doma stocia 100K. Az take bezbrehe to tu je. Na TUKE jeden doktorant vyvijal zariadenie na presne tento ucel. Vysvetloval to tak, ze prepisat kilometre na display vie kazdy, ale ze kazde auto ma specialne miesto, kde su stale ulozene prave km. Vravel, ze je to jednoduche na vyvoj a suciastky zohnal s ebay za 20e. Cize mily autobazar, ak by bola v tomto state vola, 3/4 bazarov by sme zavreli, v lepsom pripade pozatvarali podvodnikov.
 

 

to specialne miesto sa vola WIN (vyrobne cislo) a pri kazdej STK (ekvivalente STK v zahranici) resp. servisnej prehliadke v autorizovanom servise by stacilo aby bol stav pocitadla zaznaceny do celoeuropskeho registra kde si nabeh moze overit kazdy.
 

ano stacilo

len keby sa EU nezaoberala kktinami typu "zakrivenie bananov" a nejaky podobny register vymyslela a dala nariadenie pri kazdej STK aktualizovat ho...
 
Hodnoť

 

Alibisti..... Chystaju si podu na to, ze ked na nich niekto ukaze prstom, ze stocili kilometre, tak sa budu vyhovarat, ze sa to neda zistit...
A je iste, ze nejaka zaloba na nich v dohladom case pride.
 
Hodnoť

Zlodej krici - chytte zlodeja

AAA Autobazar v Trusalovej - ked im chcete predat auto, prve co sa vas spytaju, ci uz bolo inzerovane niekde na webe. Nebodaj by tam povodny majitel uviedol kilometre pred stocenim :D
 
Hodnoť

 

znamy kupil onehda asi pred 8 rokmi v znamom autobazare s rovnakymi pismenkami auto. casom sme zistili podla stranok seka,testek a KO ze mal stocene km, ale to uz bolo asi po styroch rokoch od kupy auta. ked ho pred dvoma rokmi predaval v tom istom bazare , zistili aj oni ze mal stocene km este pred kupou od nich. nepovedali anj fň a fň a odkupili.
ale je pravda co viem ked brat a svagor predavali auto do ich bazaru tak ked ho ponukali na ich strankach, tak km sedeli ako pri predaji, nestacali
hold doba internetu , clovek zisti o aute spoza monitoru asi viac ako pri osobnej prehliadke
 

 

ja som v ackach kupoval 4 rocnu jazdenku a nemal som stocene km, ked som si to dal zistovat
 

 

ano
asi je to tak , ze ked kupuju auto od slovenskych majitelov ktore uz presli EK a STK tak km nestacaju, pretoze na nete by si to lahko zistil na strankach seka a testek aky bol pri poslednej kontole stav km
ale dovozove zo zahranicia? skor ako daju na KO upravia km
myslim ze to tak bude pre vsetky bazare nielen trojacko
 

 

ja som si to dal zistovat v autorizovanom servise a tam ti zistia, ci bola sa nieco robilo s odometrom alebo nie a taktiez som chcel vediet ci auto nebolo po nehode. A nezistili nic, auto bolo ok
 
Hodnoť

Asi

zakrákalo 3A-čko, že? Najväčší podrazáci s dobrými právnikmi za zadnicou. Oni na tom zarábajú najviac, klamú ľudí.
 

 

no to je argument, kradnu aj ludia, ktori dovazaju jazdenky zo zahranicia a predavaju ich na bazosi alebo hocikde na internete
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Keby ludia nekupovali auto iba podla km..... kazdy chce 8 rocnu oktaviu co ma 60 tis, tak preco by predajca nevyhovel zakaznikovi, vsak
 

 

ale ved to je normlane ze sa ludia pozeraju na km, je to jeden z hlavnych potrebnych udajov. Ano, moze byt auto s 50 000km v horsom stave, ako to so 200 000km, ale obvykle to tak nie je, za dalsie kupujuci ide do omylu so servisovanim, takze ked mu prdnu rozvody a odide motor, tak to tiez nie je najlepsie co myslis?
Navyse ak si zakaznik bude priat, aby predajca niekoho zabil, tak napises, ze preto zabijaju, lebo si to zakaznici praju?
 

ja to vnimam inac

ked chcem oktavku 8 rocnu so 60 tis. KM, tak chcem 8 rocnu oktavku so 60 tis. KM. Ja si mozem zvolit kriteria ake chcem na kupu auta. Mozno najdem, mozno nenajdem, ale nie je dovod na podvod. Myslim, ze cely problem so stacanim km je hlavne snaha nabalit sa na predaji jazdenych aut, resp. udrzat sa nad vodou a nezatvorit biznis v situacii, ked nove auto dostanes kupit pod 7 tis. E. Inverzne to znamena, ze je v sucasnosti vobec otazna zmysluplnost existencie bazarovych gigantov, lebo otazka znie, ci by vobec bolo pre nich lukrativne podnikat, keby mali predavat auta za ceny primerane najazdenemu poctu km (ked uz teda pocet km je ta hlavna optika, ktorou sa kupujuci pozera). Ale kupujuci ma pravo pozerat sa na veci akoukolvek optikou. Mam nazor, ze predavajuci by nemal mat pravo klamat.
 

 

predavajuci by nemal mat pravo klamat. to je pravda. lenze nikto nezarobi na aute, ked uvedie skutocne km. Ide o to, ze ked kupujem nove auto a cca mam aj vybraate, mozem si obehat predajcov a riesit iba cenu, pricom viem ze u kazdeho dostanem rovnake auto. Pri bazare sa neriesi iba cena. Ja osobne by som na bazarovku zaludok nemal. Jedine v pripade, ze by som potreboval lacne auto na behanie po meste vediac ze ho aj tak dlho pouzivat nebudem.

a inak toto je celkom dobre: https://www.stream.cz/porady/a...
 

no

myslim, ze na aute zarobi. Ale samozrejme, nie vela a bude sa musiet otacat. Este pred krizou som rozmyslal o kupe noveho auta, a tak zo zaujimavosti som sa spytal, za kolko by mi ho odkupili: povedali, ze 500E. Auto malo menej ako 10 rokov, najazdenych cca 130 tis. km. Benzinove auto, ale velmi dobre pojazdne, bolo to take auto, co rocne najazdilo do 10 tis. km. Myslis, ze bazar by to auto predal za 500? V sucasnosti presne za take iste auto s presne takym istym rokom vyroby sa na webe pyta cca 500E. Ratam, ze bazar by to auto vtedy predal mozno na urovni 1500 - 2000 E (ide o ceny spred krizy, ked ceny aut boli vyssie), tak vtedy tie auta isli na webe. Takze na jedno aute 1000-1500 E a nie je treba klamat na kilometroch. Ibaze to vyzaduje predavat vyssi pocet aut, viac pracovat v prospech predaja ojazdenych aut, resp. viac dovazat zo zahranicia s nizsou marzou. A o to prave ide. Problem je v tom, ze bazare maju zaujem o neprimeranu marzu vzhladom na realnu hodnotu toho auta, najma v situacii, ked auta vykupuju. Teda, predajci, resp. majitelia maju prizivnicku naturu, namiesto toho, vela poctivo pracovai, resp. to remeslo nechali, ked sa nedokazu uzivit seriozne a isli robit nieco ine, tak vedome prezivaju a zarabaju na podvode. Resp. to z ineho uhla pohladu znamena, ze v sucasnosti je realny (nie vyfantazirovany stocenymi kilometrami) trh ojazdenych aut nerentabilny. Totiz, pravdivy pristup k predaju ojazdeneho auta robi urcite auto predajnym, akurat aj majitel bazara bude musiet jazdit na rovnako ojazdenom aute.

Nove auto nie je len o cene. Chcel som nove auto v lepsej vybave (v podstate ekvivalent Fabie, len ina znacka), aka je k dispozicii v showroomoch. Ze lepsia vybava existuje, to viem. Predajca povedal: na Slovensku predame par kusov tohto modelu, nebudeme kvoli tomu objednavat specialne jeden kus v inej vybave. Takze je to tak, ze aj tu treba akceptovat realitu, ktoru trh ponuka. Tak to vnimam s tou octaviou so 60 tis. KM. Bud ju najdem alebo nenajdem. Ked ju najdem, tak jej cena na trhu je nejaka. Bud to prijimam alebo kupim nove auto. Nejak tak by to asi malo fungovat. A tak nejak by mohli veci vnimat aj predajcovia jazdeniek a mozno kupujuci tiez - ze predavaju, resp. kupuju pouzity tovar, nie lacny zazrak. V kazdom pripade, kupujuci ma pravo na prehnane ocakavania, akurat ich mozno nenaplni. Predajca vsak nema pravo klamat.
 

upresnenie

upresnenie uvodnej casti predosleho prispevku - chcel som kupit nove auto a predtym ako protihodnotu predat predajcovi stare.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto