SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do desiatky najlepších motorov roka sa dostali aj tri hybridy a diesel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Amíci motorom nerozumia...

...veď tam nemajú žiadny litrový trojvalec !?! :)
 

 

A iba jeden diesel? To na Slovensku by bolo od vrchu az po spodok iba TDI.... Mozno medzi tym nejake jedno HDI.
 

kedže spotreba

20 ročnej 1,9tdi je skoro tolko isto, čo moderne hybridy, tak sa nediv
 

lenze ta jedna 1.9-ka

dokaze sadzami zaprasit male mesto.
Navyse, znie to ako nekultivovany polnohospodarsky stroj, ale to vsetky stvorvalcove TDI-cka.
Aby som TDI nekrivdil, aj ostatne diesle.
 

 

starsej 1.9 TDI ktora bola v Passatoch sa nevyrovna v zadymovani ziadny iny. Ani vo vibraciach.
 

ale vyrovná

rovnako tak staré HDIčka, DCIčka, TDCIčka, CRDIčka, atď sa nedajú dymivosťou zahanbiť, tak nezavádzaj.
Ak s dieslom jazdí niekto ako idiot a o motor a jeho súčasti sa nestará, dokáže zničiť aj ktorýkoľvek nový a modernejší diesel a ten začne dymiť podobne ako tie staré.
 

ale kdeže

1.9 TDi prvej generácie, ktorý sa od roku 1993 montoval do Golfa 3-ky, a potom aj do Oktáviek a Leona, bol neskutočný traslák a dymič. Jedinou výhodou bola nízka spotreba. Potom špekulovali s PD (pumpa-tryska), v dobe, kedy konkurencia už dávno prešla na commonrail.

VW mal prvý commonrail v r. 2007 - v Alfe 156 bol už o desať rokov skôr.
 

 

mimochodom, tie "staré" HDi, DCi, TDCi, CRDi - všetko sú to commonraily. Ale tebe sa to asi motá všetko dokopy, to je potom zbytočné vysvetlovať.
 

 

Domotaný si tu akurát ty. Nikde som nespájal dymivosť s rozličným systémom vstrekovania, tak netáraj! Máš problém reagovať na podstatu príspevku tak predkladáš motanice z tvojej hlávky?
Je úplne jedno či je to priame vstrekovanie alebo PD. Tak ako nebol problém stretnúť na ceste dymiace PDčko, nebol problém stretnúť ani dymiaci commonrail.

Keď konkurencii odchádzali commonraily rýchlejšie ako staré PDčka (mám na mysli 1.9 tdi PD, nie 2.0 tdi PD), nebol dôvod nasilu prejsť na priame vstrekovanie.
Mám pocit, že si zarytý VW hejter. A čo má byť keď alfa mala priame vstrekovanie o desať rokov skôr ako VW, hmmm? Čo to má s dymivosťou? 156ky vari nedymia? Nedaj sa vysmiať.
Označenie TDI používa VAG aj pre priame vstrekovanie aj pre systém PD. Vysvetli mi ako si prišiel na to, že neviem, že HDI, DCI, TDCI...sú commonraily??? Tvoje dedukčné myslenie ťa musí často privádzať do smiešnych situácii, všakže motáčik.
 

 

ty si úplný laik, kámo.

"Je úplne jedno či je to priame vstrekovanie alebo PD". No ono je to fakt jedno. Najprv by to chcelo aspň základné pojmy si pozrieť, prípadne sa popýtať.

Máš ty vôbec šajn o tom, čo je priame a čo nepriame vstrekovanie? Keď už sa snažíš mudrovať? Systém VW TDI-PD (pumpa-dýza, resp. pumpa-tryska) je totiž takisto priame vstrekovanie.

"A čo má byť keď alfa mala priame vstrekovanie o desať rokov skôr ako VW, hmmm?" - no nič, asi len to, že VW zaspal dobu.. a Alfa mala pred ním náskok 10 rokov.
 

 

Prekonávaš moje predstavy o tvojom intelekte. Ja som si naozaj myslel ze PDčko ešte funguje s mechanickým vstrekovaním alebo dokonca karburátorom. Ešte že si mi to vysvetlil. Ďakujem ti.
Keď sa už snažíš mudrovať, doplň k tomu piamemu vstrekovaniu u PDčka aj využitie mechanickej palivovej pumpy a vstrekovača priamo do valcov, čím sa odlišuje od commonrailov (v mojom príspevku uvedené pod pojmom priame vstrekovanie, nech sa opäť nezamotáš).
Takže od najdymivejšieho motora v histórii - 1.9 TDI sme sa dostali až k ohromnému technologickému náskoku Alfy pred VW. Spoľahlivosť a predaje Alfy v porovnaní s VW jednoznačne potvrdzujú tvoje riadky. Nabudúce sa skús držať témy mojej reakcie, ktorou bola dymivosť. Nebudeš musieť strácať čas absolútne zbytočným vysvetlovaním a ja reagovaním na tvoje, s témou nesúvisiace múdrosti.
 

to sedi

ale len vtedy ked kazdy sedlak musi mat nacipovanu 1,9ku na 130kW...
 

spravne

do kazdej Fobie aspon 5l V8 !
 

:)

buduci rok vyskoci nejaka eko-aferka o hybridoch a v rebricku budu uz len velke benziny prip. turbo benziny. A vsetko sa vrati do spravnych kolaji :).
 
Hodnoť

 

Konecne poriadne motory do auta a nie do kosaciek.
 
Hodnoť

moji mili diskuteri...

keby stal benzin na slovensku tolko co v USA, tiez si kupim aspon trojlitrovy V6 v nejakom tom sportovom aute... avsak na slovensku niet rozumnejsej cesty ako ist do maleho benzinu alebo vykonneho diesla pre vacsinu populacie. Ked jeden chlapik z rodiny co zije v USA prisiel na slovensku, pozical si auto z pocizocvne a tankoval na pumpe a zbadal tie ceny, tak vravel ze v USA by nastali masove protesty keby mali americiania tankovat za tolko kolko slovaci... proste tam musi mat kazdy uplatneny svoj narok na zbran a vlastne velke auto.
 

 

a to su asi pomaly jedine ich slobody, ktore im zostali... mal si ho zobrat na univerzitu alebo na nejake specializovane vysetrenie
 

No super...

Ja si zase myslim, ze keby Slovaci mali platit za prijaty hovor, tak by sa tiez asi vzburili.
Iny kraj, iny mrav.
A ked sa mu zda cena PHM privysoka u nas, tak nech ide do Turecka. Najma na chudobny vychod, kde ziju Kurdi. Svojho casu to tam dosahovalo temer 2€ a aj teraz je tam este stale mimoriadne draho, obzvlast pri porovnani s miestnymi platmi.
 

divne info mas

za prijate hovory v USA platia luzri, co si kupia predplateny telefon, lebo nemaju kreditku. Ja mam Tmobile a za prijate hovory neplatim a na roamingu mam lacnejsie data, nez akykolvek Slovak.
 

 

wow takže ty si tam už iná liga, keď neplatíš za prijaté hovory... a za zubára platíš koľko?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto